handdator

Visa fullständig version : Ska jag ta en intensivkurs för MC eller inte?


Krokodil
2006-03-17, 17:14
Dags för hojkortet, teorin är klar...

Vad tror ni, är det bättre att köra intensivkurs i en vecka (9 lektioner á 60 min) eller dra ut på det och köra ett par ggr i veckan.

Skiter i vilket som är mest ekonomiskt, jag vill ha kortet snabbt och smärtfritt bara.

Pingu
2006-03-17, 17:25
Ja och det med Pirres Albatross *grr27*

vattenbuffel
2006-03-17, 18:24
Är ju bara att köra BRD en gång sen är du attunad, förstår inte riktigt vad du menar.

Mehdi
2006-03-17, 18:55
Du har väl redan hoj redan? Kan du inte träna på att köra lågfartsbanan själv så att säga? Du har väl fixat bilkortet också så jag antar att lite trafikvana från bilkörning inte skulle skada för MC-uppkörningen heller. Låter onödigt dyrt med intensivkurs.

Btw, när får/kan man börja köra upp för MC som tidigast?

Kevin
2006-03-17, 19:16
uppkörningarna börjar i april tror ja det var däromkring iaff men såklart är det ju vädret som styr det.

Krokodil
2006-03-17, 21:32
Du har väl redan hoj redan? Kan du inte träna på att köra lågfartsbanan själv så att säga? Du har väl fixat bilkortet också så jag antar att lite trafikvana från bilkörning inte skulle skada för MC-uppkörningen heller. Låter onödigt dyrt med intensivkurs.

Btw, när får/kan man börja köra upp för MC som tidigast?Jag har hoj och B-kort, och kör rätt bra. Teorin är som sagt redan avklarad.

Pga familjeomständigheter är jag rätt pressad att få det avklarat senast mitten av Maj och då känns intensivkurs som ett alternativ.

Här i Sthlm (Farsta) börjar de med uppkörningarna den 26/4.

Honn
2006-03-17, 23:18
Självklart ska du gå en intesivkurs. Valet mellan att få kortet relativt fort mot att dra ut på det, riskera att missa körtider, dra ut på det ännu mer pga körlärare som är borta osv. känns inte så svårt.

Jense
2006-03-17, 23:21
Jaaaaaaaaa

goodspeed
2006-03-17, 23:25
Kan tipsa om Västerås Bil & MC, jag gick intensivkurs hos dom 2004 (en vecka), klarade uppkörningsmomenten galant. Man kör åtta timmar om dagen i fem dagar och gubbarna som håller i kursen vet precis vad dom håller på med.

Lycka till & ta det lungt i trafiken sen.

Krokodil
2006-03-17, 23:28
Är ju bara att köra BRD en gång sen är du attunad, förstår inte riktigt vad du menar.Va? :confused:

Krokodil
2006-03-17, 23:29
Kan tipsa om Västerås Bil & MC, jag gick intensivkurs hos dom 2004 (en vecka), klarade uppkörningsmomenten galant. Man kör åtta timmar om dagen i fem dagar och gubbarna som håller i kursen vet precis vad dom håller på med.

Lycka till & ta det lungt i trafiken sen.Det kan vara en idé. Det är väl lättare att köra upp i en mindre stad oxå?

Vad kostade den kursen?

goodspeed
2006-03-17, 23:37
Det kan vara en idé. Det är väl lättare att köra upp i en mindre stad oxå?

Vad kostade den kursen?

Japp, mkt lättare/"snällare" att köra i västerås.

http://www.vasterasbilmcskola.se/

molotov_cocktail
2009-07-02, 12:42
Västerås bil & MC intensivkurs.

Jag funderade på att ta denna mc-kurs i sommar men då berättade min kollega att hon gått den och var sjukt missnöjd. Hon hade anmält dem till allmänna reklamationsnämnden och fått rätt men inga pengar.
När jag har googlat runt lite så verkar de flesta vara nöjda men detta är några år sedan. Finns det någon som gått denna kurs hyfsat nyligen och kan säga vad de tycker?

Tacksam för svar!

Virtual1339
2009-07-02, 12:45
Är ju bara att köra BRD en gång sen är du attunad, förstår inte riktigt vad du menar.


I lold :laugh:

Arnesson
2009-07-02, 21:32
Västerås bil & MC intensivkurs.

Jag funderade på att ta denna mc-kurs i sommar men då berättade min kollega att hon gått den och var sjukt missnöjd. Hon hade anmält dem till allmänna reklamationsnämnden och fått rätt men inga pengar.
När jag har googlat runt lite så verkar de flesta vara nöjda men detta är några år sedan. Finns det någon som gått denna kurs hyfsat nyligen och kan säga vad de tycker?

Tacksam för svar!


Jag har gått där (samt flera polare). Alla riktigt nöjda och jag rekommenderar dem mer än gärna. Dem säger till om du är kass på något, men det uppskattar jag när jag betalar för tiden. Dem fixade även billigt boende på körskolan och hämtade en på morgonen och skjutsade till övningsbanan, bra service :thumbup:

hendrong
2009-07-02, 21:34
Samma princip som att rycka bort plåster, betala räkningar, ha samlag eller dra ut en tagg ur fingret : lika bra att få det överstökat så fort som möjligt.