handdator

Visa fullständig version : Trafikskolan i Växjö


tazz
2006-03-17, 13:58
Har någon övningskört hos en trafikskola i Växjö? Skriv då vilken samt vad ni tyckte/tycker om trafikskolan.

OggeP
2006-03-17, 14:07
Har någon övningskört hos en trafikskola i Växjö? Skriv då vilken samt vad ni tyckte/tycker om trafikskolan.

Jag tog körkort på Davidssons trafikskola. En bra skola med bra bilar, tog väl lite för många lektioner kanske. Men på det stora hela en bra skola som jag kan rekomendera.

o.z.z
2006-03-17, 14:32
tog 1 körlektion på Ljungkvists, samt några teorilektioner. Snubben jag körde med var allmänt störig och seg, annars var det helt ok. Davidssons trafikskola har jag hört ska vara en av de bättre.

OggeP
2006-03-17, 14:34
Sen har vi ju trafikpedagogen, han gick det många rykten om. :D

tazz
2006-03-17, 14:44
Sen har vi ju trafikpedagogen, han gick det många rykten om. :D

Jaha...? *popcorn*
Kollat runt lite nu och trafikpedagogerna verkar har rimligast priser, men det kanske finns en anledning?
Tänk att det ska kosta 10:-/minut att köra, om jag ändå hade någon att köra med privat. *grr27*

Hobbes
2006-03-17, 15:03
Jaha...? *popcorn*
Kollat runt lite nu och trafikpedagogerna verkar har rimligast priser, men det kanske finns en anledning?
Tänk att det ska kosta 10:-/minut att köra, om jag ändå hade någon att köra med privat. *grr27*

Har du bara en bil så fixar vi det.... :D

n1tro
2006-03-17, 15:49
Jaha...? *popcorn*
Kollat runt lite nu och trafikpedagogerna verkar har rimligast priser, men det kanske finns en anledning?
Tänk att det ska kosta 10:-/minut att köra, om jag ändå hade någon att köra med privat. *grr27*

man tjänar fan ganska grovt på att köra privat känns det som ... man får ändå inte ut så jädrans mkt mer om man sitter med en lirare från trafikskolan som ska hacka på en hela tiden ist för att liksom KÖRA och skaffa sig erfarenhet, än om man sitter med typ ja nån man känner med mångårig körvana...det är endast genom att köra man blir bra helt enkelt... säg att en lektion e på 50 min, då kör man i ca 40 typ o snackar resten och man e så jävla nervös fför man vet att det kostar pengar och man blir liksom inte bra då heller känns det som ... gäller o ha ett litet avstånd också till det hela vilket man kan ha om man kör privat känns det som

tazz
2006-03-17, 16:56
man tjänar fan ganska grovt på att köra privat känns det som ... man får ändå inte ut så jädrans mkt mer om man sitter med en lirare från trafikskolan som ska hacka på en hela tiden ist för att liksom KÖRA och skaffa sig erfarenhet, än om man sitter med typ ja nån man känner med mångårig körvana...det är endast genom att köra man blir bra helt enkelt... säg att en lektion e på 50 min, då kör man i ca 40 typ o snackar resten och man e så jävla nervös fför man vet att det kostar pengar och man blir liksom inte bra då heller känns det som ... gäller o ha ett litet avstånd också till det hela vilket man kan ha om man kör privat känns det som

Problemet med det är ju att man ska känna någon som man kan köra med, dessutom måste man få tag i en bil. Blir ju inte direkt gratis om man ska hyra bil + 20kr/mil i omkostnader + någon som sitter och rikserar sitt eget körkort :) Men visst, det blir ju billigare.

Ska se vad jag kan få tag i Hobbes :D