handdator

Visa fullständig version : Tjejfråga


Nina L
2006-03-17, 11:32
Får ni värre PMS när ni går på diet? Jag är helt förstörd. *cry* *cry*

Trassel
2006-03-17, 11:33
Har inga svar på det, älskar mat för mycket för att dieta ;)

Nina L
2006-03-17, 11:35
[*cry* Nu blev det flervalspoll istället för öppen poll. Buuuäääää!! Jag misslyckas med allt.

Bobo
2006-03-17, 11:37
För helvete :( är det därför....? Har inte kopplat skiten innan.

Svaret är ja
*cry*/ *grr*

Juliette
2006-03-17, 11:45
Tyvärr inte.. Försöker dock ibland att lura mig själv att det är så, för att ha en ursäkt att få gloffa lite.. (så jag kan få må "bra" under pmsen, vilket naturligtvis inte inträffar trots både choklad och annat smaskigt)

Men har nu efter många år börjat genomlista denna illvilliga impuls, och försöker stå emot så gott det går..

Kary
2006-03-17, 11:49
Tyvärr inte.. Försöker dock ibland att lura mig själv att det är så, för att ha en ursäkt att få gloffa lite.. (så jag kan få må "bra" under pmsen, vilket naturligtvis inte inträffar trots både choklad och annat smaskigt)

Men har nu efter många år börjat genomlista denna illvilliga impuls, och försöker stå emot så gott det går..
Precis.

akAn
2006-03-17, 11:50
känns så för mig också :(

Bobo
2006-03-17, 11:55
Tyvärr inte.. Försöker dock ibland att lura mig själv att det är så, för att ha en ursäkt att få gloffa lite.. (så jag kan få må "bra" under pmsen, vilket naturligtvis inte inträffar trots både choklad och annat smaskigt)

Men har nu efter många år börjat genomlista denna illvilliga impuls, och försöker stå emot så gott det går..

Jag har nog alltid känt av att jag blir betydligt mer sugen, men det är främst humöret jag märkt av sista månaderna... Fyfan vad känslig man kan vara :( jag som alltid skrutit med att jag knappt märker av NÅT *grr*

Nina L
2006-03-17, 12:12
Jag brukar bli lite känsligare och mer lättirriterad, men dessa dagarna har varit löjliga. Jag lipar varje dag, både av glädje och av självömkan. Jag hugger för minsta lilla, och dessutom oroar jag mig för precis allt och hela självförtroendet är som bortblåst. Vill bara dra något gammal över mig. Det är mycket värre än vanligt.

Linnda
2006-03-17, 12:28
Hm... Jag behöver knappast gå på diet(vilket jag förövrigt aldrig gjort) för att få riktigt jobbig PMS. Fast jag känner inte av det känslomässiga lika starkt, däremot får jag värmesvallningar, huvudvärk och känner mig allmänt sjuk :(

Tolkia
2006-03-17, 12:32
Ingen aning. Jag är ganska grinig och snarstucken hela månaden igenom, så eventuell PMS försvinner nog i bakgrundsbruset. Plus att jag har lite för mycket "MS", om vi kallar det så, för att det mesta som inte är mens skall kännas som en förbättring.

Nina L
2006-03-17, 12:43
sluta hitta på saker nu, Nina. Du vill bara ha ursäkter för att kunna skälla upp din sambo!!
*cry* *cry* *cry*

Cilia
2006-03-17, 14:29
jag är som Tolkia har mer MS än PMS
fast tyvärr blir det nog mindre skulle jag säga.

sen blir jag oftast förvånad varje månad och fattar inte vad det är som händer.
jag undrar när jag ska lära mig?

Piranha
2006-03-17, 15:28
En liten inflik även om jag är helt off i temat.

Fler om dem tjejer jag känner som dietar och tävlar faller mensen bort helt på .

Således No Pms !! :D

Nina L
2006-03-17, 15:35
:( Jag tar livet av mig.

Niclaaas
2006-03-17, 15:38
:( Jag tar livet av mig.

är det inte bättre att sluta dieta?

Helena B
2006-03-17, 15:39
:( Jag tar livet av mig.

Är det så illa? Du kanske ska vänta med att fixa din dator tills din vecka är över och ta det lugnt istället. Jag har knappt någon pms men det låter jobbigt, tycker du ska göra något avslappnande istället...kanske hyra en film?

Nina L
2006-03-17, 15:52
Det finns chips i köket.... Kanske löser det mina psykiska problem. Datorn klarar jag säkert, frågan är bara hur lång tid det skall ta och hur mycket hår jag skall ha kvar på huvudet efteråt.

Fed up
2006-03-17, 21:16
Alltså, jag har faktiskt aldrig märkt av det här med pms överhuvudtaget. Alltså det kan hända att jag BLIR surare innan mens, jag inte så mycket så jag märker det själv och ser ett mönster alltså. Därför har jag alltid blivit mycket ilsken när nån säger "gud va du är sur då, har du pms eller?" eftersom jag tycker det där med pms verkar vara ett löjligt påhitt. Hur länge har man pms egentligen? Du pratar om DAGAR Nina?! Låter helt galet jobbigt ju!

Däremot blir jag kanske faktiskt mindre sur överlag under diet eftersom jag är löjligt känslig för sockerfall och börjar fräsa och lipa för minsta lilla om jag inte ätit på typ 4 timmar. Min pojkvän svarar typ inte utan går ut och gör en macka istället. Jag försöker ju äta var 3'e timme jämt men eftersom jag äter mindre varje gång nu så är jag ju hungrig efter 3 timmar och då är det definitivt lättare att komma ihåg att det är dags att äta. Plus att jag planerar mer över lag vad jag ska äta under dagen...

Dock har jag mensvärk nu, så det är ganska synd om mig ändå... :(

mini
2006-03-17, 21:35
I don't do PMS.

cam
2006-03-17, 23:43
Lider med dig. Jag har förjävlig PMS vare sig jag dietar eller inte. Varierar från månad till månad och det startar alltid plötsligt. Man inser en dag plötsligt att man tycker att man är värdelös, att man vill gå ut och länsa ett konditori, att alla andra är dumma i huvudet etc. Vissa månader kan jag ha riktigt läskiga depressioner.

Jag har PMS nu. Denna månad hatar jag folk istället för mig själv. Skönt :D

AFanatic
2006-03-17, 23:56
I don't do PMS.

Jag gillar det svaret.

no1fitness
2006-03-18, 04:12
Jag måste svara ibland.
Jag har dietat i all oändlighet, men har faktiskt inte märkt PMS alls speciellt ofta och då behåller jag mensen hela deffen. Hade till och med mens på senaste SM... *screwy*
Då jag märker av det kan jag bli jäkligt irriterad på min sambo för ingenting och någon enstaka gång ( som tur är ) blir jag extremt sugen på något sött.
Men jag har besparats från mensont och andra större besvär.

Tycker synd om er alla som verkligen har problem med det här. :(

Nina L
2006-03-18, 07:07
Hur länge har man pms egentligen? Du pratar om DAGAR Nina?! Låter helt galet jobbigt ju! Det är helt olika från person till person. För min del brukar det vara under de första dagarna, och kanske dagen innan. 4-5 dagar typ. Normalt sett så håller jag ingen alls koll på när det är dags för min del, utan jag blir lika förvånad varje månad. Jag brukar dra på mig lite vatten och bli lite känsligare i sinnet, men det är inget dramatiskt.

Denna gången började det med gråtmildhet dagen innan. Jag ägnade en bra stund med pojkvännen åt att prata med honom om hur mycket jag älskade honom och hur hemskt det vore att förlora honom (Något som absolut inte är på tapeten) och så fällde jag ett antal stillsamma tårar. Dagen efter så fattade jag vad det var som hade spökat och berättade det för honom så att han skulle förstå. Då skämtade han med mig om det och jag tyckte genast att han var hemskt okänslig. Sedan dess har jag varit retlig, sjukt överkänslig, haft väldigt nära till lipen, och framförallt känt mig enormt osäker på mig själv. Ingen tycker om mig. Jag kan ingenting. Allt går åt helvete. Jag är världelös etc. Jag vet inte om det har gått över idag. Det märker jag när jag stöter på något problem. Jag är inte alls van vid att det är så här jävligt.

Cilia
2006-03-18, 11:31
Aprpå #1 och mensvärk så har jag enorm mensvärk när jag inte tränar. Så länge jag spelade basket fattade jag inte vad dom andra pratade om. Sen när jag la av och blev en soffpotatis då slog det till och jäklar vad det kunde värka. Alla leder framförallt knän och rygg höll på att explodera innifrån.

Vad jag har förstått är jag inte ensam om det, dvs man klarar det bättre med motion. Inte samma sak som pms dock.


Nu en annan fråga
Hur reagerar er kropp viktmässigt?
När väger ni som mest under er cykel, är det precis innan, under eller?



aproå ingenting så verkar väldigt många här ha nästan samma cykel. Alltså det verkar vara många som har mens just nu.

Fed up
2006-03-18, 11:36
aproå ingenting så verkar väldigt många här ha nästan samma cykel. Alltså det verkar vara många som har mens just nu.

Du vet hur det blir med tjejer som umgås mycket, det funkar kanske över internet också? ;)

Papi
2006-03-18, 11:56
Du vet hur det blir med tjejer som umgås mycket, det funkar kanske över internet också? ;)
Det där är jag nyfiken på. Synkar tjejer som umgås mycket verkligen sina cykler? En gammal flickvän till mig hävdade att hon och hennes kompis var synkade och att när de flyttade längre ifrån varandra inte längre var det.

Fed up
2006-03-18, 11:57
Det där är jag nyfiken på. Synkar tjejer som umgås mycket verkligen sina cykler? En gammal flickvän till mig hävdade att hon och hennes kompis var synkade och att när de flyttade längre ifrån varandra inte längre var det.

jo, enligt min erfarenhet stämmer det.