handdator

Visa fullständig version : Käre Deff masters!


^AzAzeL^
2006-03-16, 22:47
Hej Kära Deff masters hållit på och deffat nu några veckor start vikten låg på 96 kg nu ligger jag på 91kg och allt verkar funka bra stog dock still förra veckan!
Genom att det är min första gång jag deffar så behöver jag alla tips och råd jag kan få.

kör riktigt tunga styrke pass och går morgonpromenader varannnan morgon.

vikt 91kg
182cm
23år

kör efter uträkningarna som finns i deff guiden.

problemet jag har är aktivitets faktorn!

om jag tränar bara på en dag så har jag stält aktivitetsfaktor på 1,4
2401 kcal totalt om jag tar bort -500 kcal.

går jag på morgonen och tränar på dagen så sätter jag den på 1,6
så hammnar jag på 2815 kcal om jag tar bort -500 kcal.

nu till min fråga ska jag vrida upp aktivitets faktorn eller ner den eller
ser det ok ut ligger på bra kalori intag?

vill även köra mer cardio men hur när ska jag lägga in det då jag har vilo dag?
eller en halv timme före själva styrke passet finns det någon optimal lösning?

o.z.z
2006-03-17, 12:19
har du några bilder från före deffen och hur det ser ut i dagsläget? Skulle vara intressant att se eftersom jag har exakt samma stats som dig innan du deffade (182cm, 96kg, 23 år)

Sigurdsson
2006-03-20, 21:21
Lånar tråden litegrann.

Hur gör ni andra med energiintaget dagar då ni tränar.
Säg att ni har varit ute på promenad och bännt ca300kcal kommer ni då att äta 300kcal extra den dagen eller kommer ni att äta ca 150kcal extra eller ingenting extra.

Samt hur skulle ni göra om det var styrcketräning och inte morgonpromenad som det gällde.


Mvh
//krille

Alexlindgren
2006-03-20, 21:26
Lånar tråden litegrann.

Hur gör ni andra med energiintaget dagar då ni tränar.
Säg att ni har varit ute på promenad och bännt ca300kcal kommer ni då att äta 300kcal extra den dagen eller kommer ni att äta ca 150kcal extra eller ingenting extra.

Samt hur skulle ni göra om det var styrcketräning och inte morgonpromenad som det gällde.


Mvh
//krille

Eftersträvar alltid 500 kcal underskott.

Sigurdsson
2006-03-20, 21:45
Ok, avänder du http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html för att räkna ut "exakt" hur mucket du har gjort av med under träningen eller gör du som ^AzAzeL^ och räknar på ett ungefär genom att öka aktivitetsfaktorn?

Alexlindgren
2006-03-20, 22:44
Räknar på aktivitetsfaktorn och underdriver gärna.

Dag till skolan, utan aktivitet, segning vid datorn = 1.2
Dag i skolan, gymträning = 1.3
Morgonjogg dag i skolan = 1.35
Morgonjogg, dag i skolan, gym = 1.4

Sigurdsson
2006-03-20, 23:13
Ok....
Hur gör ni andra då?

Prankie
2006-03-21, 00:15
Tagit mig det tiden som behövs för att lära mig hur mycket jag behöver per dag. Extra aktiviter går att räkna på calorieperhour men man kan aldrig vara exakt. Så ät en viss mängd kalorier per dag i en period, sker det inga förändringar så sänk intaget alternativ motionera mer.

Kaboffastar
2006-03-21, 07:44
Tagit mig det tiden som behövs för att lära mig hur mycket jag behöver per dag. Extra aktiviter går att räkna på calorieperhour men man kan aldrig vara exakt. Så ät en viss mängd kalorier per dag i en period, sker det inga förändringar så sänk intaget alternativ motionera mer.

+1

Bästa metoden enligt mig och hittills. Jag har ju som sagt ännu bara grovhuggit, det är mycket möjligt att jag ändrar taktik senare då det är dags att slipa.

^AzAzeL^
2006-03-21, 10:22
har du några bilder från före deffen och hur det ser ut i dagsläget? Skulle vara intressant att se eftersom jag har exakt samma stats som dig innan du deffade (182cm, 96kg, 23 år)


sorry att jag inte hunnit svara har haft strul med internet som faen Felia har dock fixat det nu tappade kontakten med tele station hela tiden.

Jag har för och efter bilder ska fixa upp dom senare idag.

Sigurdsson
2006-03-21, 12:12
Prankie:
Jo men det var inte det som var frågan, jag har inga problem att gå ner i vikt, frågan var ju om ni har samma kcal intag varje dag även fast ni tränar eller om ni varierar intaget beroende på hur mcyket ni tränar samt hur ni räknar ut hur många kcal mer eller mindre ni ska få i er per dag.

^AzAzeL^
2006-03-21, 21:47
har du några bilder från före deffen och hur det ser ut i dagsläget? Skulle vara intressant att se eftersom jag har exakt samma stats som dig innan du deffade (182cm, 96kg, 23 år)


Här kommer före och efter nuvarande bilder på mig.
vet inte vad ni tycker men dom där brallorna satt som gjutet på mig tidigare ;)