handdator

Visa fullständig version : Whey 80


KlasH
2006-03-16, 20:34
Hej alla, är ny här på kolozzeum men har hört att ni är jättesnälla och har kunskap inom detta. Så jag ställer mina frågor;

Jag tränar 4 ggr/vecka, är 183 cm lång och väger 75-77 (lite instabilt)

1. Hur mkt mjölk med protein (Whey 80) ska jag blanda?
2. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?

---------------------------------

3. Hur mkt mjölk med Kreatin-Monohydrat ska jag blanda?
4. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?

PS. Idag testade jag Whey 80, följde anvisningarna men det blev "lite" konstigt, det stod att man ska blanda 2-3 lättmjölk, med en och en halv skopa, jag tog 3 dl lättmjölk. Det gjorde jag och blandade men det blev typ ett glas, och det klumpade?

5. Har hört att det ska vara jättelätt att blanda ut men vad är problemet ? *cry*

muffe85
2006-03-16, 20:48
Hej alla, är ny här på kolozzeum men har hört att ni är jättesnälla och har kunskap inom detta. Så jag ställer mina frågor;

Jag tränar 4 ggr/vecka, är 183 cm lång och väger 75-77 (lite instabilt)

1. Hur mkt mjölk med protein (Whey 80) ska jag blanda?
2. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?

---------------------------------

3. Hur mkt mjölk med Kreatin-Monohydrat ska jag blanda?
4. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?

PS. Idag testade jag Whey 80, följde anvisningarna men det blev "lite" konstigt, det stod att man ska blanda 2-3 lättmjölk, med en och en halv skopa, jag tog 3 dl lättmjölk. Det gjorde jag och blandade men det blev typ ett glas, och det klumpade?

5. Har hört att det ska vara jättelätt att blanda ut men vad är problemet ? *cry*


Du måste ju ha en shaker! :P Då klumpar det inte.
Dosering = läs på förpackningarna.
runt 20g protein vore nog inte fel att börja med. en dos alltså

Guns n hoses
2006-03-16, 22:25
Jag tränar 4 ggr/vecka, är 183 cm lång och väger 75-77 (lite instabilt)
//INSTABILT MANNEN // Dr alban.
1. Hur mkt mjölk med protein (Whey 80) ska jag blanda?
//2-3Deciliter eller så mkt du känner för.
2. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?
//Direkt innan träningen.. eller när du känner för det. Själv tar jag mitt på morgonen tillsammans med min gröt, innan träningen, och på kvällen ibland.
---------------------------------

3. Hur mkt mjölk med Kreatin-Monohydrat ska jag blanda?
//Vet inte.. men jag föredrar att blanda mitt monohydrat med vatten.
4. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?
//Kreatinet? Varje dag enligt mig, eller bara på dom dagarna du tränar, ifall du inte känner för att ta det på vilodagarna.( finns inga studier som visar att det skulle ha ngn effekt att ta kreatin på vilodagarna, men det _kan_ hjälpa dig med återupphämtningen tror jag.

PS. Idag testade jag Whey 80, följde anvisningarna men det blev "lite" konstigt, det stod att man ska blanda 2-3 lättmjölk, med en och en halv skopa, jag tog 3 dl lättmjölk. Det gjorde jag och blandade men det blev typ ett glas, och det klumpade?
// Som föregående talare sade, skaffa en shaker. Kostar max en tjuga.. men varför så lite protein? du ser ju ut att väga lite i förhållande till din vikt. Ta lite över en deciliter iaf.

5. Har hört att det ska vara jättelätt att blanda ut men vad är problemet ?
//Problemet är redan löst när du skaffat en shaker med "nät" ;)

Ta allting jag har sagt med en nypa salt, då jag inte är den mest erfarna här på kollo :D Men de borde väl stämma överlag tycker jag väl.

Catstyle
2006-03-16, 23:43
//Kreatinet? Varje dag enligt mig, eller bara på dom dagarna du tränar, ifall du inte känner för att ta det på vilodagarna.( finns inga studier som visar att det skulle ha ngn effekt att ta kreatin på vilodagarna, men det _kan_ hjälpa dig med återupphämtningen tror jag.

Inte om du använder krealkalyn etc, men när det gäller monohydrat så vore det väl betydligt bättre att ta det varje dag än 4 dagar i veckan, inte minst under eventuell uppladdning.

MilkmaN
2006-03-17, 01:13
Inte om du använder krealkalyn etc, men när det gäller monohydrat så vore det väl betydligt bättre att ta det varje dag än 4 dagar i veckan, inte minst under eventuell uppladdning.

Jag trodde också att monohydrat bör tas dagligen. Högre dos vid träning.

Pez
2006-03-17, 01:36
4. Hur många dagar i veckan ska jag ta det?
//Kreatinet? Varje dag enligt mig, eller bara på dom dagarna du tränar, ifall du inte känner för att ta det på vilodagarna.( finns inga studier som visar att det skulle ha ngn effekt att ta kreatin på vilodagarna, men det _kan_ hjälpa dig med återupphämtningen tror jag.
Kreatinmonohydrat, som det får antas vara när man nämner enbart "kreatin", ska tas varje dag för "bästa effekt".

"finns inga studier.." - och det har du koll på?
Det där skrev du ju bara, du har ingen aning eller hur?