handdator

Visa fullständig version : Zackath vad gillar du min nya design på NYTT GREPP


YTS
2006-03-16, 19:10
Zackath (som tycker att min tidigare design suger!!!) och alla andra, jag har designat om min hemsida lite, ni kan ju titta på den och säga vad ni anser (jag tål kritik, så låt folket tycka till moderatorer). Och alla Ni som inte lagt in den nya adressen till NYTT GREPP i favoriter gör det, annars kommer ni till den gamla versionen, som inte uppdateras längre. Adressen är www.nyttgrepp.com


YNGVE

Mental
2006-03-16, 19:13
Färgval är en smaksak, och jag tycker du har dålig smak :D
Ta menyerna i vänsterkanterna som exempel, svart text på någon sorts lila/rosa bakgrund, svårläst färgkombo, svårläst typsnitt och pyttigt och grötigt.

Bra info men enligt mig en mardrömslik layout.

Larsson
2006-03-16, 19:15
Tycker tyvär inte att det ser något vidare ut. Rosa färg till navigation är ingen hit. Sedan ska du ha en enhetlig navigation på alla sidor. Surfa runt på andra hemsidor och se hur det har löst navigationen. Loggan högst upp är alldels för komprimerad. Sedan tycker jag att första sidan innehåller alldels för mycket information.

Fettecke
2006-03-16, 19:23
Snälla, byt förger, och byt din toppbild. välj ett neutralt färgval, vit bakgrund, svart text, lite lager osv som du strukturerar upp texten kan du inte använda lager, så använd tabeller istället.

Använd samma sidlayout på Alla sidor.... menyn på samma ställe osv...

Dumleman
2006-03-16, 19:29
Innehållet är suveränt som sagt men förpackningen är inget vidare tyvärr och då snackar jag inte bara om det visuella utan även om koden som innehåller fruktansvärt många överflödiga element. Nu har ju din sajt varit online länge så den hamnar ändå ganska högt på google men den skulle nog ha hamnat högre om du hade haft en bättre struktur och du skulle fått fler besökare.

tigerofsweden
2006-03-16, 19:31
Jag skulle gärna ge konstruktiv kritik men ja hänvisar till de andra förslagen i tråden

Nu ser de iallafall inget vidare ut!

Zakath
2006-03-16, 19:38
Startsidan tyckte jag såg mycket snyggare ut, ser att du har arbetat med den!

Tycker bara det är synd att du inte behåller samma design på alla sidor, hade blivit mycket mer lättmanövrerat om varje sida såg ut ungefär som startsidan. En annan sak är allt scrollande, helst ska man inte behöva scrolla mycket mer än en sida för varje länk på "informationssidor" som din. Men jag är inte själv särskilt bra på webdesign så du behöver inte ta åt dig så mycket av vad jag säger ;)

Här är en sida som jag tycker har en snygg och smidig design: http://www.ironmag.com/
Det är inte så svårt att göra en liknande sida som fungerar bra om du får hjälp av någon erfaren.

I vilket fall, jag tycker det är bra att du promotar greppsporten i Sverige, det behövs! :thumbup:

grisbil3n
2006-03-16, 19:46
Jag tycker den känns härligt retro.

Wain
2006-03-16, 19:50
välj ett neutralt färgval, vit bakgrund, svart text, lite lager osv ..

Baah, avskyr vit bakgrund. Känns som att sitta och titta in i en lampa.
*screwy*

Zakath
2006-03-16, 19:54
En annan enkel grej är att ändra typsnittet, majoriteten av alla websidor använder ett typsnitt utan serifer, som t.ex. Verdana. Eftersom detta anses vara lättare att läsa på en datorskärm.

http://en.wikipedia.org/wiki/Typeface#Serifs

Metallica
2006-03-16, 20:01
visst kan man ha synpunkter på lila bakgrund och sånt men jag tycker sidan är lättnavigerad och laddar föredömligt snabbt. så jag bryr mig inte så mkt om designen