handdator

Visa fullständig version : Tips med träningsschema.


Kron
2006-03-15, 22:25
Tjena!
Ny här på forumet men har tränat i ca ett halvår nu.

Tänkte höra med er vad ni tycker man ska ändra något på mitt träningsschema?

Mån: Rygg , biceps
Tis: Bröst, axlar, triceps
Ons: vila
Tors: Rygg, biceps
Fre: Bröst, axlar, triceps
Lör: vila
Sön: Kondition, ben, mage

Har gått upp från 56kg till 62kg hittills *flex*

Tar: Kreatin , Gainer (till och från)

Tack i förhand för svar // Tobbe

Guns n hoses
2006-03-15, 22:26
Varför är de någonting som säger mig att de inte är kroppen till ansiktet på din avatar?










:D

Edit: Dina axlar måste vara rätt döda?

Kron
2006-03-15, 22:29
Haha kan ta om bild om du vill hehe

Kron
2006-03-15, 22:30
Edit: Dina axlar måste vara rätt döda?

Inte bra och träna axlar två ggr i veckan ?
som sagt är rätt ny med det här med träningen så så mkt tips som möjligt :P

Guns n hoses
2006-03-15, 22:31
Inte bra och träna axlar två ggr i veckan ?
som sagt är rätt ny med det här med träningen så så mkt tips som möjligt :P
Snarare 4 gånger i veckan

Bröst= Axlar
Rygg= Axlar

Guns n hoses
2006-03-15, 22:33
kör du slut musklerna varje pass?

Annars kanskse de är bäst att du börjar köra en 4splitt, bröst axlar, rygg mage, biceps triceps, ben vader. Eller så börjar du helt sonika köra FOTW.. (Flavor of the month:D) köra en 2splitt.. överkropp/underkropp och köra igenom kroppen 2 gånger i veckan.

Kron
2006-03-15, 22:35
Snarare 4 gånger i veckan

Bröst= Axlar
Rygg= Axlar

De va som fan :P
Kanske därför jag får ont i axlen ibland.

Dissector
2006-03-15, 22:35
Hur hårt kör du på varje av överkroppspassen? Går du stenhårt fullt ut på varje så tror jag risken för överträning är ganska överhängande. Säger dock inget med säkerhet, alla fungerar ju olika :P
Men tänk på att armarna får en del stryk under bröstträning och ryggträning, lika så axlarna.

Hur länge tränar du på söndagen? Om du ligger runt en timma så borde det ju bli ganska liten tid för benen, om du ska hinna med både kondition och mage. Så varför kör du så lite ben i jämförelse med överkropp? Tänk på att benen är halva kroppen!


EDIT: Jaha, nu hann visst redan diskussionen rasa igång här ovan på ungefär samma grej jag nämner, men men :D

Guns n hoses
2006-03-15, 22:38
Hur hårt kör du på varje av överkroppspassen? Går du stenhårt fullt ut på varje så tror jag risken för överträning är ganska överhängande. Säger dock inget med säkerhet, alla fungerar ju olika :P
Men tänk på att armarna får en del stryk under bröstträning och ryggträning, lika så axlarna.

Hur länge tränar du på söndagen? Om du ligger runt en timma så borde det ju bli ganska liten tid för benen, om du ska hinna med både kondition och mage. Så varför kör du så lite ben i jämförelse med överkropp? Tänk på att benen är halva kroppen!

Diskot har börjat *UTS UTS UTS UTS* .. fast de är väl inte så disco om man kör ben lite .. en gång i veckan..

Men iaf, jag tror många nybörjare (Även jag) ser på benen som ngt tråkigt och inte speciellt nödvändigt att träna. Eftersom de är ju "Överkroppen alla tjejjer kollar på" och dom ser nog inte heller benen som halva kroppen.

Kron
2006-03-15, 22:41
Diskot har börjat *UTS UTS UTS UTS* .. fast de är väl inte så disco om man kör ben lite .. en gång i veckan..

Men iaf, jag tror många nybörjare (Även jag) ser på benen som ngt tråkigt och inte speciellt nödvändigt att träna. Eftersom de är ju "Överkroppen alla tjejjer kollar på" och dom ser nog inte heller benen som halva kroppen.


Så sant men någon som kan göra upp ett bra schema skulle jag vara MYCKET tacksam :thumbup:

emmzan
2006-03-15, 22:48
Så sant men någon som kan göra upp ett bra schema skulle jag vara MYCKET tacksam :thumbup:

Kolla in z_bumbis schema under "Best of"
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

Dissector
2006-03-15, 22:51
Diskot har börjat *UTS UTS UTS UTS* .. fast de är väl inte så disco om man kör ben lite .. en gång i veckan..

Men iaf, jag tror många nybörjare (Även jag) ser på benen som ngt tråkigt och inte speciellt nödvändigt att träna. Eftersom de är ju "Överkroppen alla tjejjer kollar på" och dom ser nog inte heller benen som halva kroppen.

Jag förstod att det nog låg till så, men det kan ju ändå sitta bra med lite tips om att det ändå kan vara bra att lägga lite tid på benträningen, och det var väl ett lindrigare sätt att säga det på än att gå på om discoträning och fjanteri o.s.v :D

Kron
2006-03-15, 22:51
"Endagsträning
Nybörjarträning. min version för de första två månaderna. "

Tränat som sagt ett halvår...

bubbe
2006-03-15, 22:53
"Endagsträning
Nybörjarträning. min version för de första två månaderna. "

Tränat som sagt ett halvår...

då tittar du lite längre ner på tvådagarsträning.

edit: ohoho, jag var först :hbang:

emmzan
2006-03-15, 22:53
"Endagsträning
Nybörjarträning. min version för de första två månaderna. "

Tränat som sagt ett halvår...

och sen läser man vidare:
Två dagarsprogram
Köres efter första två månaderna 2-3 pass styrka per vecka samt minst ett konditionspass per vecka. Köres i allt från två månader till resten av livet.

och sedan ett tredagarsprogram.

Kron
2006-03-15, 22:55
Missade de tackar