handdator

Visa fullständig version : Sökfunktion nere...har en fråga


Didde
2006-03-15, 20:49
Har en fråga som säkert finns att söka på, men går det att samtidigt som man bygger muskler även kunna gå ner i fett%. Eller är det bäst att dela upp dessa två för bästa resultat? Vet att tung styrketräning ger en ökad förbränning.

Men om man tränar mer cardio men fortsätter att äta lika mycket borde man ju gå ner lite? Men av egen erfarenhet blir det ju mer proteindrinkar innan och malto efter, eftersom träningspassen blir fler.
Vad är det bästa att äta innan samt/efter cardion? Är det samma som innan/efter ett styrkepass?

Thomas

King Grub
2006-03-15, 20:55
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54632

krilleh
2006-03-15, 22:09
Grub, när du skriver att man kan öka i muskler samtidigt som man går ner i vikt om man gör på ett speciellt sätt. Menar du då också att man blir starkare? eller beror de på annat? Liksom att gå upp i muskler utan att bli starkare låter ifs lite konstigt i mina öron, men är mest nyfiken!

King Grub
2006-03-15, 22:14
Att bli starkare på energiunderskott är oftast inga problem alls. Det är inte energiintagsrelaterat i samma utsträckning.

krilleh
2006-03-15, 22:17
Så de är svårare att bygga muskler? a ifs de lär de va. Men när jag läser allt du skrivit så verkar de faktiskt rätt lätt =/ Lär ju underskatta de men iaf..
Liksom de e väl "bara" äta/dricka protein direkt innan passet och sen 1-2-3 tmimar efter. Och sen gärna lite kolhydrater direkt efter och kanske lite innan också tillochmed.

och en lite fråga i slutet bara;)
Spelar de någon större roll om jag kör på 20 gram kolhydrater innan passet och 60 g efter eller alla 80 efter? Lär ifs vara från individ till individ, men fråga skadar itne :)

King Grub
2006-03-15, 22:23
Snarare bättre med kolhydrat före också. Det minskar proteinnedbrytningen under passet och ger bättre proteinbalans.

krilleh
2006-03-15, 22:26
Snarare bättre med kolhydrat före också. Det minskar proteinnedbrytningen under passet och ger bättre proteinbalans.

och det gör inte kolhydraterna direkt efter passet? :(

Tack för svaret iaf

King Grub
2006-03-15, 22:26
Sade jag det? Tar du dom enbart efter passet så påverkar dom ju näppeligen proteinnedbrytningen under passet, då den också är förhöjd.

krilleh
2006-03-15, 22:33
Sade jag det? Tar du dom enbart efter passet så påverkar dom ju näppeligen proteinnedbrytningen under passet, då den också är förhöjd.

hehe ok. är lite trött nu! Tack iaf

Nu blir det till att :sleep:

Didde
2006-03-15, 22:40
Hur är det med kostintaget innan och efter ett konditionspass..vad är att föredra

Tack Krubben för ett snabbt svar.
You Rock :hbang:

Thomas

Didde
2006-03-15, 22:45
Hur är det med kostintaget innan och efter ett konditionspass..vad är att föredra

Tack Krubben för ett snabbt svar.
You Rock :hbang:

Thomas

Grubben och inget annat :em:

RajtanTajtan
2006-03-15, 23:00
Grubben och inget annat :em:


Iom att Grubben snackar om krubb så ofta, så är ju inte Krubben så dumt ändå :)