handdator

Visa fullständig version : Ta med mat


bluelight
2006-03-15, 19:12
Tjena! Tänkte börja ta med mellanmål till skolan, men kommer inte på något som inte kräver kyl. (prottepulver har jag inte just nu)

Tips någon?

raQblad
2006-03-15, 19:13
Tjena! Tänkte börja ta med mellanmål till skolan, men kommer inte på något som inte kräver kyl. (prottepulver har jag inte just nu)

Tips någon?Rediga mackor med keso/hamburgerkött/skinka/ost på håller ju några timmar utan kyl om du slår in dom i sån där plast (vad tusan heter det nu igen?). Och en vattenflaska på det..!

bluelight
2006-03-15, 19:26
Rediga mackor med keso/hamburgerkött/skinka/ost på håller ju några timmar utan kyl om du slår in dom i sån där plast (vad tusan heter det nu igen?). Och en vattenflaska på det..!

Jag tar en plastpåse istället för sån där plast! Tar med 3 mackor med överdrivet mycket skinka på. Tar ut dom ur kylen (stått hela natten) runt halv 8, och äter dom runt 10-11, borde gå va?

Sparrisen
2006-03-15, 19:30
mat håller isg LÄNGE. jag packar ned maten på morgonen kl 8 och äter den ibland kl 21, nemas problemas

GymTT
2006-03-15, 19:32
Tjaa kan bara utgå från mig själv.

-Polarkraft extrem i FICKAN på tröjan vid krogbesök, HAHA
- Proteindrink samt bröd, kött till skolan.


Kanske en proteinbar?

Det är knepigt det där. Kan bli många långa turer ute på stan utan mat.

bluelight
2006-03-15, 19:38
Mjo, protein ska inhandlas och tas med till skolan men har inte pengarna just nu, speciellt inte en våg till att mäta upp pulvret, om ingen vet hur mycket en dl whey-80 är i gram?

GymTT: Bars blir lite väl dyrt att käka i skolan.

GymTT
2006-03-15, 19:48
Mjo, protein ska inhandlas och tas med till skolan men har inte pengarna just nu, speciellt inte en våg till att mäta upp pulvret, om ingen vet hur mycket en dl whey-80 är i gram?

GymTT: Bars blir lite väl dyrt att käka i skolan.


sant bars blir dyrt i längden.

Mät upp prottepulvret på morgonen innan skolan? Tror det är ca 60 gram, en DL.

Tolvtin
2006-03-15, 21:33
Jag har alltid en form med kyckling fileer eller laxfileer i kylskåpet som är körda i ugnen och ris eller pasta, alltid bra att ha färdigt, lägger de i en matdosa på morgonen värmer de i micron medans jag äter fruckost, sen tar jag med en gaffel och vid 09:30 rasten plockar ja fram de och käkar, busenkelt ;)

Vid nödfall går jag bort till konsum och köper mig en burk kesella eller keso och snor en plastsked vid kaffe automaten :D

emmzan
2006-03-15, 22:51
Om man vill ha med sig mellanmål som är lite känsliga och vill ha tillgång till kyl så kan man ju köpa en riktigt liten kylväska. Då behöver man inte oroa sig över att saker blir dåliga och samtidigt finns det så små modeller av kylväskor att det inte behöver bli jobbigt att släpa den heller :thumbup:

tegel
2006-03-16, 19:22
Konserver är ju smidigt. Jag brukar köra knäckebröd med tonfisk, makrill eller sardiner på. Är jäkligt gott att blanda kesella med tonfisk också och bre på en smörgås. Du bör dock tänka på att inte trycka fisk konserver varje dag eftersom det ju ofta finns en del tungmetaller osv. i fisken som är skadligt i för stora mängder.

wo0b9n
2006-03-16, 19:24
två burkar tonfisk + vatten. Sen ner i mixxern. sen är det bara o hinka i sig.

Fartman
2006-03-16, 19:35
Mjo, protein ska inhandlas och tas med till skolan men har inte pengarna just nu, speciellt inte en våg till att mäta upp pulvret, om ingen vet hur mycket en dl whey-80 är i gram?

GymTT: Bars blir lite väl dyrt att käka i skolan.

1dl prottepulver ala whey-80 eller exell brukar väga kring 35-40g.. kan variera beroende på hur hårt packat pulvret är

King Grub
2006-03-16, 19:47
En tub mjukost ger massor av protein och kräver ingen kylning.

Fartman
2006-03-16, 20:01
En tub mjukost ger massor av protein och kräver ingen kylning.
ohhh, det lät faktiskt fördjävla gott.. mmmmm mjukost
fast man lär ju få en och annan konstigt blick om man trycker en hel mjukost på rasten

Papi
2006-03-16, 20:08
ohhh, det lät faktiskt fördjävla gott.. mmmmm mjukost
fast man lär ju få en och annan konstigt blick om man trycker en hel mjukost på rasten
Du kan ju vara lite wild and crazy och äta det på bröd! :D

wo0b9n
2006-03-16, 22:52
haha mjukost, det lät kul!