handdator

Visa fullständig version : Valios Vaniljyoghurt äpple/hjortron


Lasse Kongo
2006-03-15, 17:16
Jag känner att jag är en dålig människa om jag ej tipsar om denna yoghurt för er som ej smakat denna, den är heeeelt himmelskt god.

Tyvärr står det att smaken är på tillfälligt besök, men jag hoppas att vi här på kolo ska kunna massmaila Valio så att den får en plats i hyllan för alltid!

Jag drar ca 1l/dag enbart för att den är så god, smakar mer som.... glass? än yoghurt.

Iväg och köp nu!

GymTT
2006-03-15, 17:32
Näringsbeteckningen tack :naughty:

Lasse Kongo
2006-03-15, 17:39
Näringsbeteckningen tack :naughty:

Hehe det är helt ointressant, men den har 2% fett iaf så där försvann väl ett par tusen medlemmar som hoppar att prova den =)

Återigen, den smakar gudomligt...

Fredrik_S
2006-03-15, 17:49
Hehe det är helt ointressant, men den har 2% fett iaf så där försvann väl ett par tusen medlemmar som hoppar att prova den =)

Återigen, den smakar gudomligt...

Det är inte fettmängden människor här är oroliga över utan sockermängden.

Mac
2006-03-15, 19:08
Högpastöriserad mjölk, vanilj-bärberedning (socker 7,5%, hjortron, äpple, förtjockningsmedel (modifierad majsstärkelse, guarkärnmjöl), aromer (vanilj, vanillin), konserveringsmedel (kaliumsorbat), surhetsreglerande medel (natriumcitat) laktasenzym, yoghurtkultur, Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium sp. och D-vitamin. Yoghurten innehåller 2,5 % hjortron och 2,5 % äpple.


Energi: 340 kJ / 80 kcal
Protein: 3,2 g
Kolhydrat: 13 g (varav laktos under 1 g)
Fett: 2,1 g
Kalcium: 120 mg (15% av rek dagligt intag)
D-vitamin: 0,5 µg (10% av rek dagligt intag)

Antal Lactobacillus acidophilus och Bifidobacterium sp. >106 cfu/ml. Över 80% av produktens laktos är enzymatiskt spjälkad.

Kolhydraterna har följande ursprung per 100 g: 8 g är tillsatt sackaros (socker), 5 g kommer naturligt från mjölken och resterande kommer från bären. Innehåller inget sötningsmedel

cosmo
2006-03-15, 19:56
Mycket god!