handdator

Visa fullständig version : Pirres snabbguide till stryketräning.


Piranha
2006-03-15, 16:09
Hur skall jag träna ?

På gymmet.
Dela upp kroppen på 3 eller fler tillfällen
sikta på att träna varje muskel 1 gång per vecka.

Hur mycket skall jag träna ?

En bra tumregel är att träna till muskeln är helt slut.
Passar nybörjare liksom avancerad

Hur mycket skall jag äta ?

Ät så mycket du kan föredragvis normal husmanskost.
Blir du fetare dra ner på mängden mat du äter.
Blir du smalare så ät mer

Jag vill bli stor direkt hur skall jag göra ?

Det går inte, Rom byggdes inte på den dag och det gör inte din kropp heller.

Det finns 10.000 olika kostillskott, vad skall jag äta ?

Alla vill sälja dig saker du inte behöver men ett bra grundsortiment finns här i webbshoppen.

Jag är ny hur skall jag göra på gymmet ?

Du ber om instuktion, en instuktörerna är till för det.

Jag har hört av mina kompisar/forumet/grannens katt att bla bla bla är bra

Allt är värt att pröva, men du vet slutligen själv bäst vad som fungerar för just dig, häng inte upp dig på vad andra säger.


Glöm heller inte att det är träningen som bygger musklerna, kör du inte ordentligt är kosten, kunskaperna, schemat , tiden bortkastad.

kneger
2006-03-15, 16:12
jaha :)

emmzan
2006-03-15, 16:12
Ah, bra guide! :)

Kan du skriva en om hur man tar 100 i bänken också? :D

Yankeee
2006-03-15, 16:12
KISS så att säga :) :thumbup:

Pez
2006-03-15, 16:13
För enkelt. Kommer aldrig att slå igenom. :D

Baan
2006-03-15, 16:15
bra FAQ, du får fylla med fler "frågor" ;)

Metal_boy_
2006-03-15, 16:15
Enkelt och rakt, inga genvägar. Bra skrivet Pirresnopp. :thumbup:

Wayfaerer
2006-03-15, 16:17
:thumbup:

Trassel
2006-03-15, 16:21
Haha nån är uttråkad!!

MasterChief
2006-03-15, 16:25
Du glömde några väsentliga punkter:

* Kör alltid isolerade rörelser efter basövningar.
* Minst 5 vilodagar var tredje ojämn vecka varannan jämn månad.
* Undvik isolerade rörelser, det är bara disco
* Ät extremt mycket protein
* Kör helst inte basövningar. Du kan skada dig


Annars var det en bra guide. Väntar bara med spänning på att se om du får några resultat! :thumbup:

Metal_boy_
2006-03-15, 16:27
Du glömde några väsentliga punkter:

* Kör alltid isolerade rörelser efter basövningar.
* Minst 5 vilodagar var tredje ojämn vecka varannan jämn månad.
* Undvik isolerade rörelser, det är bara disco
* Ät extremt mycket protein
* Kör helst inte basövningar. Du kan skada dig


Annars var det en bra guide. Väntar bara med spänning på att se om du får några resultat! :thumbup:


Vafan, jävla PT-Leffe! :D

Garnax
2006-03-15, 16:28
VA!!!

Ska man behöva arbeta för en snygg kropp?

Det var något nytt, pillrer och ohållbara dieter är ju det vedertagna sättet
att få en kropp man är nöjd med.

Piranha
2006-03-15, 16:30
VA!!!

Ska man behöva arbeta för en snygg kropp?

Det var något nytt, pillrer och ohållbara dieter är ju det vedertagna sättet
att få en kropp man är nöjd med.


Det här är en giude till styrketräning !

En snygg kropp är en helt annan sak *slap* :D

Pez
2006-03-15, 16:31
Allvarligt talat så behövs den här guiden.. lite mer extensiv och utbyggd kanske dock.. men med tanke på att beach06 står för dörren så kommer en ny generation regga sig och börja ställa frågor. Grubs deffguide hjälper en del, men det skulle inte skada att ha en liten "styrketräningsguide" heller.

Och jag tror inte Pirre menade det här som ett rent skämt.. enbart. :D

Piranha
2006-03-15, 16:32
Allvarligt talat så behövs den här guiden.. lite mer extensiv och utbyggd kanske dock.. men med tanke på att beach06 står för dörren så kommer en ny generation regga sig och börja ställa frågor. Grubs deffguide hjälper en del, men det skulle inte skada att ha en liten "styrketräningsguide" heller.

Och jag tror inte Pirre menade det här som ett rent skämt.. enbart. :D


Jag tyckte jag bredde på rätt bra så de skulle lysa igenom.. :naughty:

Sonny
2006-03-15, 16:32
För enkelt. Kommer aldrig att slå igenom. :DHåller faktiskt med där, talar bl.a. utifrån egen erfarenhet :D

Pez
2006-03-15, 16:35
Jag tyckte jag bredde på rätt bra så de skulle lysa igenom.. :naughty:
Och jag tyckte att jag just gav dig en hint om att jag ger dig en order om att bygga ut den så den blir presentabel och användbar.
Basta! :D

Fatalist
2006-03-15, 16:42
Mer! Mer! Skitbra :thumbup:

beckman88
2006-03-15, 16:54
I am so turned on right now!

Loke
2006-03-15, 17:03
Heh, tja... Att använda detta som en guide till styrketräning vore lite som att hålla ett tal med någon annans stödord, dock. Det låter ju bra för oss som tränar, för vi vet allt runt påståendena redan. Men för en nybörjare skulle den nog skapa mer frågor än svar, tror jag.

Sista kommentaren var lite rolig :)

Dumleman
2006-03-15, 17:23
Du måste stärka ditt ethos (vem du är, varför du skriver den här guiden, vinn läsarnas förtroende och välvilja...) och ditt pathos (känsloargument, väck känslor hos läsaren) för att övertyga dem, det räcker inte med att resonera förnuftigt (logos). Just när är det bara docere (förnuftsargument) men det behövs även delectare (behaga läsaren) och movere (känsloargument) för att du ska lyckas övertyga någon.

fonzie
2006-03-15, 17:24
Inga ord med som anabol, optimal och muclegrowth...pff.

Piranha
2006-03-15, 17:38
Och jag tyckte att jag just gav dig en hint om att jag ger dig en order om att bygga ut den så den blir presentabel och användbar.
Basta! :D


Roger that, skall försöka ladda in mer sarkasm och dubbla budskap och sen blanda in en del sanningar för att röra om allt lite.

Piranha
2006-03-15, 17:40
Inga ord med som anabol, optimal och muclegrowth...pff.


Optimal , anabol och sånna termer är i det förgångna.

Nu är det harmoni med kropp och själ samt samt lyssna signaler.

Att köra rejset på pappret och göra allt rätt är en genväg till sammanbrott.

Metal_boy_
2006-03-15, 18:12
Ska börja följa pirres tips idag på gymet tänkte jag. Jag raporterar om jag har blivit biffig, sen när jag kommer hem.

fonzie
2006-03-15, 18:15
Optimal , anabol och sånna termer är i det förgångna.

Nu är det harmoni med kropp och själ samt samt lyssna signaler.

Att köra rejset på pappret och göra allt rätt är en genväg till sammanbrott.

Precis det jag ville tumma lite på. Jag kom in i styrketräningsvärlden med ambitoner att göra allting perfekt...nu 10 månader senare har jag slopat det mesta av vad "optimalitet" är. Käkar mer mat än nånsin, tränar tungt och intensivt och det går både bättre och är roligare än nånsin! :hbang:

Deceiver85
2006-03-15, 18:27
Gå med guiden till något annat forum och posta den och se hur många n00bs som OMG:ar dig och säger att det är de bästa de läst någonsin angående träning.

Rock'nRoll
2006-03-15, 19:11
Härligt att höra. Speciellt nu när alla verkar förespråka tråkiga helkropps och två splitt program är det skönt att höra någon grov som förespråkar det roligaste sättet att träna. Minst tre splitt/kör tills du är slut/varje muskel grupp en gång i veckan.

Du får en del pm om hur man ska träna va?

jwzrd
2006-03-15, 19:13
Precis det jag ville tumma lite på. Jag kom in i styrketräningsvärlden med ambitoner att göra allting perfekt...nu 10 månader senare har jag slopat det mesta av vad "optimalitet" är. Käkar mer mat än nånsin, tränar tungt och intensivt och det går både bättre och är roligare än nånsin! :hbang:

Det säger egentligen bara att du inte vet vad ordet optimal betyder.

GymTT
2006-03-15, 19:17
Bra! helrätt

Fed up
2006-03-15, 19:26
Du måste stärka ditt ethos (vem du är, varför du skriver den här guiden, vinn läsarnas förtroende och välvilja...) och ditt pathos (känsloargument, väck känslor hos läsaren) för att övertyga dem, det räcker inte med att resonera förnuftigt (logos). Just när är det bara docere (förnuftsargument) men det behövs även delectare (behaga läsaren) och movere (känsloargument) för att du ska lyckas övertyga någon.

nu låter du skrämmande mycket som min retoriklärare, vilket påminner mig om att jag aldrig lämnade inte den där utvärderingen *ångest*-
men jag blev godkänd på kursen iallafall så whatever. :thumbup:

Skalgeten
2006-03-15, 19:32
Hur skall jag träna ?

På gymmet.
Dela upp kroppen på 3 eller fler tillfällen
sikta på att träna varje muskel 1 gång per vecka.
Varför skulle det vara det bästa och enda som gäller?

Hur mycket skall jag träna ?

En bra tumregel är att träna till muskeln är helt slut.
Passar nybörjare liksom avancerad
Fail menar du? Det viktiga är väl inte att "ta ut muskeln" ordentligt utan att överbelasta den.


Jag har hört av mina kompisar/forumet/grannens katt att bla bla bla är bra

Allt är värt att pröva, men du vet slutligen själv bäst vad som fungerar för just dig, häng inte upp dig på vad andra säger.
Varför ska jag då följa denna guiden?

Glöm heller inte att det är träningen som bygger musklerna, kör du inte ordentligt är kosten, kunskaperna, schemat , tiden bortkastad.Träningen bryter väl ner musklerna? Man kan lika gräna vända på det; vilar eller äter du inte ordentligt så är träningen bortkastad?

-AG-
2006-03-15, 19:42
För enkelt. Kommer aldrig att slå igenom. :D

Dessutom måste det paketeras med ett fräsigt namn, tex "Piranha Turbo Lazer Heavy Training Concept MkII" - PTLHTC MkII. Annars kommer ingen av kidsen att ta till sig visdomsorden :D

Herkulez
2006-03-15, 19:46
Dessutom måste det paketeras med ett fräsigt namn, tex "Piranha Turbo Lazer Heavy Training Concept MkII" - PTLHTC MkII. Annars kommer ingen av kidsen att ta till sig visdomsorden :D
:D

userfriendly
2006-03-15, 19:59
jag såg en liten Pirre på Barkarbys pendeltågsstation idag runt tio i fem :)

Piranha
2006-03-15, 20:00
Varför skulle det vara det bästa och enda som gäller?
Fail menar du? Det viktiga är väl inte att "ta ut muskeln" ordentligt utan att överbelasta den.

Varför ska jag då följa denna guiden?
Träningen bryter väl ner musklerna? Man kan lika gräna vända på det; vilar eller äter du inte ordentligt så är träningen bortkastad?


Det här är min guide och ingen frågestund.

Skriv en egen frågehörna om du vill :D

Piranha
2006-03-15, 20:01
jag såg en liten Pirre på Barkarbys pendeltågsstation idag runt tio i fem :)

Aoooo stämmer bra det.

Kul att du vinkade *S* :whipped:

userfriendly
2006-03-15, 20:02
Aoooo stämmer bra det.

Kul att du vinkade *S* :whipped:


du såg nog inte mig iaf, satt på motsatt pendeltåg o kikade bara ut genom rutan juuu! *grr27*

vart på Ferring o tränat?

Piranha
2006-03-15, 20:04
du såg nog inte mig iaf, satt på motsatt pendeltåg o kikade bara ut genom rutan juuu! *grr27*

vart på Ferring o tränat?


Jag skall hålla utkik hädanefter.


Nopps jag jobbar där ute i urskogen, faktiskt bara nåra hundra meter ifrån Ferring :-)

Bite
2006-03-15, 20:04
KISS så att säga :) :thumbup:
kiss-pirre :thumbup:

userfriendly
2006-03-15, 20:05
Jag skall hålla utkik hädanefter.


Nopps jag jobbar där ute i urskogen, faktiskt bara nåra hundra meter ifrån Ferring :-)


o vilken är din anledning till att inte träna på Fejring dårå? *screwy*

Piranha
2006-03-15, 20:08
o vilken är din anledning till att inte träna på Fejring dårå? *screwy*


Öppetiderna, jag är rökt på fredagarna när ni bommar 18.00
på Fillsing, då är det nämligen benpass och de går ju inte att missa.

Men jag e jekligt sugen på att klämma på dom stora hantlarna där ifs.

Strongman
2006-03-15, 22:04
Hejsan Piranha.

"Guiden" kom lägligt. :)

Ska börja gymma nästa vecka, beroende på om jag frisknat till eller inte.

För första gången i mitt liv alltså.

Men är det verkligen värt att ha en instruktör?

Finns ju massa finfina scheman jag kan ta här ifrån, t.ex Bumbi's (tror jag) Nybörjar-schema med en massa övningar som jag kan köra igenom.

Ända problemet jag ser är väl hur man ska komma ihåg vad som är vad. :)

För instruktörer visar väl bara alla maskiner?

H.Emanuel
2006-03-15, 22:07
Hejsan Piranha.

"Guiden" kom lägligt. :)

Ska börja gymma nästa vecka, beroende på om jag frisknat till eller inte.

För första gången i mitt liv alltså.

Men är det verkligen värt att ha en instruktör?

Finns ju massa finfina scheman jag kan ta här ifrån, t.ex Bumbi's (tror jag) Nybörjar-schema med en massa övningar som jag kan köra igenom.

Ända problemet jag ser är väl hur man ska komma ihåg vad som är vad. :)

För instruktörer visar väl bara alla maskiner?
Det är ändå en viss skillnad tycker jag att läsa sig till något och sedan göra övningarna.

Strongman
2006-03-15, 22:10
Det är ändå en viss skillnad tycker jag att läsa sig till något och sedan göra övningarna.

Hur menar du?

Metal_boy_
2006-03-15, 22:14
Ska börja följa pirres tips idag på gymet tänkte jag. Jag raporterar om jag har blivit biffig, sen när jag kommer hem.


Rapport:

Fick ett oerhört pump till att börja med. Fick knappt på mig jackan när jag skulle gå därifrån. Värsta V-ryggen fick jag, satt med kromad armbåge på båda sidorna i bilen. Ett sjuhelsikes pass helt enkelt.

Trance
2006-03-15, 22:17
Skulle vilja säga att man generellt inte behöver en instruktör om man inte är helt tappad bakom en vagn och läst på lite innan. Första gångerna så håller man sig till maskinerna eller viftar lite med hantlar.(Om man är där själv alltså) Sedan tittar man på andra och frågar om man inte vet hur man kan göra något.

Styrketräning är ju ingen direkt rymdforskning och så länge du inte vill göra en omvänd sned finne med extra salsa och håller dig till biceps curl etc så är det väl inga problem.

Finns ju denna sidan också.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Men som helt nybörjare så är det såklart bra att fråga en instruktör, de är ju där för det.

Rent generellt så håller man ju med pirre, det är ju faktiskt träna hårt, ät mycket och gör detta under en längre period som fungerar. Inte vara superoptimal i ett halvår och sedan tröttna.

Strongman
2006-03-15, 22:21
Okej, jo tack för svaret.

Hade inte tänkt att gå dit ensam, då hade det gått åt helsike. Hänger väl 2-3 kompisar som får hjälpa mig om jag behöver något.

Första passet blir väl att testa någon enkel maskin, pilla lite på hantlarna kanske, stångcurl eller något annat enkelt. :)


Det jag oroar mig lite över är uppvärmningen, om jag t.ex har kört triceps innan, och värmt upp med tricepsövning på låga vikter, och sen ska köra biceps, är mina armar uppvärmda eller måste jag värma upp varje specifika muskel inför varje övning?

Och känner jag hur mycket vikt jag ska ha? :)

Vad är t.ex vanligt i Stångcurl för en nybörjare så man har någon aning om vad man bör satsa på?
10kg eller 40kg typ? =)

Mvh.

obesogen
2006-03-15, 22:25
Skulle vilja säga att man generellt inte behöver en instruktör om man inte är helt tappad bakom en vagn och läst på lite innan. Första gångerna så håller man sig till maskinerna eller viftar lite med hantlar.(Om man är där själv alltså) Sedan tittar man på andra och frågar om man inte vet hur man kan göra något.

Styrketräning är ju ingen direkt rymdforskning och så länge du inte vill göra en omvänd sned finne med extra salsa och håller dig till biceps curl etc så är det väl inga problem.

Finns ju denna sidan också.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Men som helt nybörjare så är det såklart bra att fråga en instruktör, de är ju där för det.

Rent generellt så håller man ju med pirre, det är ju faktiskt träna hårt, ät mycket och gör detta under en längre period som fungerar. Inte vara superoptimal i ett halvår och sedan tröttna.

Och jag skulle säga tvärt emot och tycker att generellt sett så behöver man en instruktör, även om läst lite. Skulle uppskatta att lite drygt 60% (ffa killar) har en hel del fel i sina övningsutföranden.
Att överföra teori till praktik är inte helt lätt, och är man inte särskilt påläst är man lättlurad. Vet inte hur många gånger jag lyssnat till större killar som kommit och gett mig konstiga tips på hur jag ska träna innan jag själv utbildade mig så pass att jag var påläst nog att ifrågasätta. Det finns hur många gymmyter som helst, förhoppningsvis kan en instruktör slå ihjäl några av dom. Jobbar själv som instruktör och skulle gärna önska att fler av dessa 16 åriga killar som läst body svalde stolheten och bokade en grundinstruktion istället för att stå och köra tricepspressar ovanför huvudet med en hand och armbågen i 90 grader.

Strongman
2006-03-15, 22:28
Ah okej, du jobbar alltså som instruktör på gym?

Kan man gå fram till dig och säga? Hej, det är första gången jag gymmar skulle du kunna hjälpa mig komma igång lite och så? Du får en godisklubba.

Kostar det extra?

Absinteh
2006-03-15, 22:29
För avancerat för mig

mangemani
2006-03-15, 22:30
du glömde "i stort sätt allt är individuellt,finns ingen som kan måla upp ett komplett schema åt dej,det får man spendera nått år till att ta reda på själv.det som fungerar på mej fungerar garanterat inte på dej"

obesogen
2006-03-15, 22:36
Ah okej, du jobbar alltså som instruktör på gym?

Kan man gå fram till dig och säga? Hej, det är första gången jag gymmar skulle du kunna hjälpa mig komma igång lite och så? Du får en godisklubba.

Kostar det extra?

haha :D Självklart! Det smidigaste är dock att boka en tid i receptionen. På de flesta gym ingår 1-2 instruktioner gratis när man köpt kort.

Piranha
2006-03-15, 22:38
Jag ser att Gym-Fashisterna har vart och härjat i tråden.

Denna giude vänder sig till dem som sätter sina första steg på gymmet, inte för eder som kört 20 ggr och tycker er ana en topp på biceps och således också är experter på ämnet.



:furious:

Jishuku
2006-03-15, 22:38
Och jag skulle säga tvärt emot och tycker att generellt sett så behöver man en instruktör, även om läst lite. Skulle uppskatta att lite drygt 60% (ffa killar) har en hel del fel i sina övningsutföranden

Hade du sagt det för 3 veckor sen hade jag sagt "ajsing bajsing", men nu säger jag "yepp, stämmer".. blev nämligen rättad litegrann på gymmet i latsdragen för ett tag sen, trodde jag gjorde rätt.. men ack så mycket bättre det tog på ryggen efter jag blivit rättad. :thumbup:

Metal_boy_
2006-03-15, 22:39
Skulle vilja säga att man generellt inte behöver en instruktör om man inte är helt tappad bakom en vagn och läst på lite innan. Första gångerna så håller man sig till maskinerna eller viftar lite med hantlar.(Om man är där själv alltså) Sedan tittar man på andra och frågar om man inte vet hur man kan göra något.


Fråga andra, så man får 100 sorters info om samma sak? Det funkar inte genom att titta på andra, alla tränar så mycket olika och har sin egen fakta om hur man bygger muskler. Den ena är lustigare än den andra. Då är det tur att det finns folk som Pirre med 100års erfarenhet när det gäller både sex och träning, som kan ge nybörjarna lite tips och inspiration. Här finns det bilder och annat underlag som verkligen tyder på att han kan sin sak. Dessutom så är han en mogen man som majoriteten av kvinnorna på kolozzeum vill idka samlag med och bara det är värt att visa respekt för.

Piranha
2006-03-15, 22:42
Fråga andra, så man får 100 sorters info om samma sak? Det funkar inte genom att titta på andra, alla tränar så mycket olika och har sin egen fakta om hur man bygger muskler. Den ena är lustigare än den andra. Då är det tur att det finns folk som Pirre med 100års erfarenhet när det gäller både sex och träning, som kan ge nybörjarna lite tips och inspiration. Här finns det bilder och annat underlag som verkligen tyder på att han kan sin sak. Dessutom så är han en mogen man som majoriteten av kvinnorna på kolozzeum vill idka samlag med och bara det är värt att visa respekt för.


Ifs för att man är stor betyder det inte att man nödvändigtvis är expert på allt , kanske mer att man är galet envis .. eller rentav galen.

Det är bara att kika in på ett gym idag och se att många inte väljer att ta grundinstruktionen utan svingar och kör hej vilt.

Dom ställer sig i ledet förr eller senare ... men varför senare ?

Metal_boy_
2006-03-15, 22:47
Ifs för att man är stor betyder det inte att man nödvändigtvis är expert på allt , kanske mer att man är galet envis .. eller rentav galen.

Det är bara att kika in på ett gym idag och se att många inte väljer att ta grundinstruktionen utan svingar och kör hej vilt.

Dom ställer sig i ledet förr eller senare ... men varför senare ?


Det är inte bara att du är stor, men förvisso tycker jag att det är ett bra bevis på att du vet vad du sysslar med. Du verkar sitta med kunskap inom området också, det är det jag menar också.

Precis, det är bättre att lära sig rätt från första början.

Guns n hoses
2006-03-15, 22:49
Pirre, vad har du för tycke och tankar om att köra igenom kroppen 2 gånger i veckan? köra en 2splitt.. över/underkropp?

Piranha
2006-03-15, 22:51
Pirre, vad har du för tycke och tankar om att köra igenom kroppen 2 gånger i veckan? köra en 2splitt.. över/underkropp?


Jag tycker som min gode väl och Musketören säger på samma fråga.

ante
2006-03-15, 22:55
Rapport:

Fick ett oerhört pump till att börja med. Fick knappt på mig jackan när jag skulle gå därifrån. Värsta V-ryggen fick jag, satt med kromad armbåge på båda sidorna i bilen. Ett sjuhelsikes pass helt enkelt.

va?

Kaboffastar
2006-03-15, 22:57
va?

Ja.. han var så bred så han kunde sitta med kromad armbåge i passagerarrutan också.

Metal_boy_
2006-03-15, 22:58
va?


Raggarslang för när man hänger med armågen på och utanför dörrkanten när rutan är nervevad. :D

Piranha
2006-03-15, 23:15
va?


OMG !!! vad kör Metal för bil ?

Metal_boy_
2006-03-15, 23:26
OMG !!! vad kör Metal för bil ?


Den är inte lång, men den är smal *cry*

Kwon
2006-03-15, 23:45
Du ber om instuktion, en instuktörerna är till för det.


Bra guide Valle, det enda jag inte förstod var detta .... :laugh:

ante
2006-03-15, 23:53
Raggarslang för när man hänger med armågen på och utanför dörrkanten när rutan är nervevad. :D

aha, där ser man. nu är jag med igen :D

H.Emanuel
2006-03-16, 06:43
Hur menar du?
Jag menar bara att internet och verkligheten är skilda saker.

MasterChief
2006-03-16, 07:28
OMG !!! vad kör Metal för bil ?

http://img1.travelblog.org/Photos/1538/15501/t/68859-A-very-small-car-1.jpg

Nitrometan
2006-03-16, 08:12
Jättebra initiativ Pirre!

Det enda jag saknar är en hyllning till Cable-Crossen - denna hövding bland träningsredskap.

Cable-cross för att öka i bänk (där borde ju du kunna upplysa massorna, Pirre)
Cable-cross för biceps
Cable-cross för axlar
The list goes on

Man kan aktivera hela kroppen i cable-crossen.

Cable-crossen är för träningen vad PROPPen (tm) är för konfliktlösningen.

Piranha
2006-03-16, 08:28
Jättebra initiativ Pirre!

Det enda jag saknar är en hyllning till Cable-Crossen - denna hövding bland träningsredskap.

Cable-cross för att öka i bänk (där borde ju du kunna upplysa massorna, Pirre)
Cable-cross för biceps
Cable-cross för axlar
The list goes on

Man kan aktivera hela kroppen i cable-crossen.

Cable-crossen är för träningen vad PROPPen (tm) är för konfliktlösningen.

I sse your point .. får följa upp med en artiken om övningsval, sen jobbar Herkan paralellt med en guide till kost.

Du kanske kan göra liknande om Trikå & Magnesium. ?

Nitrometan
2006-03-16, 08:41
Du kanske kan göra liknande om Trikå & Magnesium. ?
Inte omöjligt. Ska se vad jag kan få ihop.

Jag är bara inne på min andra trikå sen jag började. Min första köpte jag när jag vägde under 70. När jag vägde över 100 var den lite trång (stretchmaterial är bra :thumbup: ). Så nu har jag en ny.

Magnesium kan användas till det mesta. När man steker 2 kg hamburgare och handtaget på stekpannan blir kladdigt och halt - rejält med magnesium i handen.

Bra idé Pirre. Du är så smart och kreativ! Du är säkert snygg också! *kissass*

Ironbabe
2006-03-16, 09:12
Magnesium kan användas till det mesta. När man steker 2 kg hamburgare och handtaget på stekpannan blir kladdigt och halt - rejält med magnesium i handen.

Bra idé Pirre. Du är så smart och kreativ! Du är säkert snygg också! *kissass*
Bra tips där :thumbup: Ska provas nästa gång stekpannan används..

Pirre är en "man" med många strängar på sin lyra :D Klart han är snygg, han är ju bådybilder *rolleyes*

Piranha
2006-03-16, 09:26
Bra tips där :thumbup: Ska provas nästa gång stekpannan används..

Pirre är en "man" med många strängar på sin lyra :D Klart han är snygg, han är ju bådybilder *rolleyes*


Åååååååå vad du smörar Babe ... är du ute efter barnvakt nu *kissass* .

jwzrd
2006-03-16, 10:59
Jag tycker som min gode väl och Musketören säger på samma fråga.

HAHAHA!

michael
2006-03-16, 18:41
Vafan jag trodde det va kosten som byggde muskler och inte träningen *cry*

Träna hårt kan vem som helst göra, äta rätt är det få som gör. *grr27*

Jorgen
2006-03-16, 18:57
Träna hårt kan vem som helst göra,
I helsike heller att vem som helst kan.

Nitrometan
2006-03-16, 19:07
Träna hårt kan vem som helst göra,
På riktigt? Menar du det du säger nu?

Du menar att man kan gå in på vilket gym som helst och välja ut vilken person som helst så kan denne träna hårt?

Tillåt mig tvivla.

Herkulez
2006-03-16, 19:59
I helsike heller att vem som helst kan.
+1

Cilia
2006-03-16, 20:00
+1
du menar att det finns 1 som kan? *puzzled*








*visslar*

Herkulez
2006-03-16, 20:24
du menar att det finns 1 som kan? *puzzled*








*visslar*
kan inte räkna till mer än 1

blir så här


noll, ett, många.

Piranha
2006-03-16, 20:29
kan inte räkna till mer än 1

blir så här


noll, ett, många.


En kaka...

två kaka...

ALLA KAKA !!!!!!

Metal_boy_
2006-03-16, 20:32
Jag tycker som min gode väl och Musketören säger på samma fråga.


Vem är den där gamla mannen? Är det din storebror Pirre?

Piranha
2006-03-16, 20:33
Vem är den där gamla mannen? Är det din storebror Pirre?


Det är min gode vän och trogne älskare Jwzrd.

Metal_boy_
2006-03-16, 20:34
En kaka...

två kaka...

ALLA KAKA !!!!!!


Haha, hade en lärare som hette Kakabra


Vi frågade honom om kakan smakade bra ibland.

olle lindblad
2006-03-16, 21:46
Träna hårt kan vem som helst göra
I teorin ja, i praktiken nej.

Baptiste
2006-03-18, 04:06
kosten,träningen och vilan måste funkar synergiskt annars lackas resultaten.