handdator

Visa fullständig version : Ecdysten


Rickard87
2006-03-15, 15:15
Tja det är så att jag har kollat runt på lite kosttillskott och då hittade jag Ecdysten för ett tagsedan. jag har läst och sett att de står att det är lagligt och att det inte orsakar ett positivt doping test. Jag använder redan Gainer Pro, samt Kreatin och då gick ja upp 12kg på 3månader, har tränat i 5månader nu. Jaja nu till frågan.: Någon av er här inne som har provat på Ecdysten och vet att det verkligen funkar? Jag har nämligen god lust att köpa 1 burk för att helt enkelt bara prova. Tack för svaren // Rickard, är ny här :)

King Grub
2006-03-15, 15:17
Det ger inte utslag i dopningstester eftersom det inte är dopning. Tyvärr "funkar" det inte heller, om du med "funkar" menar att ge positiv effekt på muskeltillväxten, om du inte är en insekt.

Rickard87
2006-03-15, 15:23
#2, Jo de vet ja. Undrade bara om man verkligen får styrkan, musklerna, uthålligheten som de står då man läser om den. jag begär inte att ja ska ha anabola stora muskler vill bara att dom ska öka lite mera. Såklart så sköter jag ju ätandet och tränandet för att få bästa effekt på det. "om

King Grub
2006-03-15, 15:24
Undrade bara om man verkligen får styrkan, musklerna, uthålligheten som de står då man läser om den.

Inte om du är människa, som sagt. Insekter får rejäl tillväxt. Värdelöst preparat.

Rickard87
2006-03-15, 18:06
Okej, låter väldigt konstigt isåfall. Då borde det ju stå att det funkar för djur men ej för människor. Men aja dom gör ju allt för att få pengar.

Fredrik_S
2006-03-15, 18:34
Okej, låter väldigt konstigt isåfall. Då borde det ju stå att det funkar för djur men ej för människor. Men aja dom gör ju allt för att få pengar.

Läs texten igen, kolla om det någonstans står att det funkar för människor. Det är lätt att manipulera med språket utan att för den delen ljuga rakt ut.

Fredrik_S
2006-03-15, 18:42
Står också att den är direktimporterad från sovjet... bäst å kolla bäst före datumet på burken i så fall. hrmm

Rickard87
2006-03-15, 19:03
Ecdysten 15 mg. Ett mycket kraftfullt kosttillskott som är framtaget från örten Rhaponticum carthamoides. Ecdysteronet i denna produkt kommer från Ryssland och har där varit ett flitigt använt styrkeökande och muskelbyggande kosttillskott på grund av sin anabola effekt på muskler och benstomme utan de negativa sideffekterna som förbjudna steroider. På senare tid har detta imponerande kosttillskott även lanserats i USA och nu även i Sverige. Ecdysten ger en kraftig ökning av proteinsyntesen och ökad kväve-retention, därför bör du öka ditt dagliga intag av protein för att få maximal utdelning. Ecdysteronet i produkten Ecdysten har fått namnet Ecdypure TM på grund av sin renhet som garanteras vara 98 % eller mer. I den senaste varianten av Ecdysten finns nu även 5 mg Bioperine R, ett patenterat extrakt som maximerar kroppens upptag av Ecdysteronet. Ecdysten har används i tränings och tävlingssammanhang i Ryssland i över tio år och gav väl jämförbara resultat med Dianabol eller Nerobol utan att orsaka några positiva dopingtester.

Här står de klart och tydligt "för både män och kvinnor"

Ecdysten är 100 % säkert och lagligt kosttillskott för både män och kvinnor. Dosering: 1-2 tabletter 3 ggr dagligen vid måltid.

King Grub
2006-03-15, 19:55
Det kallas reklam. ;)

"Ecdysterones (also known as
ectysterone, 20 Beta-Hydroxyecdysterone,
turkesterone, ponasterone, ecdysone, or
ecdystene) are naturally derived
phytoecdysteroids (i.e., insect hormones).
They are typically extracted from the herbs
Leuza rhaptonticum sp., Rhaponticum
carthamoides, or Cyanotis vaga. They can
also be found in high concentrations in the
herb Suma (also known as Brazilian Ginseng
or Pfaffia). Research from Russia and
Czechoslovakia conducted over the last 30
years indicates that ecdysterones may possess
some potentially beneficial physiological
effects in insects and animals."

Sports Nutrition Review Journal. 1 (1):1-44, 2004.

Det finns inga vetenskapliga belägg för att det skulle ha någon positiv effekt på människor. Studierna som refereras till är publicerade i obskyra ryska tidskrifter och går inte att få tag på och är inte granskade.

EiseltUK
2006-03-15, 19:57
Står också att den är direktimporterad från sovjet... bäst å kolla bäst före datumet på burken i så fall. hrmm

Den ryska varianten är på 5 mg / tablett.

Finns lite studier på människor med ryska varianterna Ekdisten och Leveton, i o f alla på ryska och kvalitén på studierna kan kanske diskuteras men bättre än inget.



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15341074&query_hl=15&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=9575416&query_hl=15&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=9483409&query_hl=15&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=9460599&query_hl=15&itool=pubmed_docsum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=8704590&query_hl=15&itool=pubmed_docsum