handdator

Visa fullständig version : Hålla sig i hyfsad form året runt?


Cerberus
2006-03-14, 22:03
Är det möjligt ens? Har lätt att lägga på mig kroppsfett men efter deffen e klar har jag tänkt att försöka hålla mig i hyfsad form(synliga magrutor, kanske inte knivskarpa dock) men ändå bygga massa muskler?

Har verkligen ingen lust att bli lönnfet igen för att bygga några extra gram muskler som man sedan får tokdeffa i ett halvår för att de ska synas...

Fed up
2006-03-14, 22:07
Är det möjligt ens? Har lätt att lägga på mig kroppsfett men efter deffen e klar har jag tänkt att försöka hålla mig i hyfsad form(synliga magrutor, kanske inte knivskarpa dock) men ändå bygga massa muskler?

Har verkligen ingen lust att bli lönnfet igen för att bygga några extra gram muskler som man sedan får tokdeffa i ett halvår för att de ska synas...

tänkt samma sak. jag har tänkt att om man försöker ligga exakt på det energibehov man behöver borde man ju varken gå upp eller ner men ändå kunna bygga lite. inte som om man kastar i sig käk kanske, men ändå.

Cerberus
2006-03-14, 22:09
tänkt samma sak. jag har tänkt att om man försöker ligga exakt på det energibehov man behöver borde man ju varken gå upp eller ner men ändå kunna bygga lite. inte som om man kastar i sig käk kanske, men ändå.

jag räknar givetvis att jag kommer lägga på mig lite kroppsfett men jag vill liksom hålla det till ett minimum, den enda viktökning jag är intresserad av är den i ren muskelmassa.

Jag vill va i så pass bra form att jag kanske bara behöver 6-8 veckor för att komma i bra form.

edit: läste nånstans att det ska räcka med 500kcal över energiförbrukning för att kroppen ska gå in i byggarmode. Stämmer det? Borde ju bli betydligt mindre fettökning då tycker man.

RajtanTajtan
2006-03-14, 22:14
Klart att det går att vara i bra form året runt och samtidigt kunna bygga på sig. Äter man alltid bra så ser man alltid bra ut :)

King Grub
2006-03-14, 22:21
Det går att bygga på energibalans. Styrketräning är en kraftfull stimulator av proteinsyntesen, och med tajmade aminosyreintag i samband med träning blir proteinbalansen över dygnet positiv. Man missar den muskeltillväxt som själva överätningen åstadkommer, och man har kanske inte riktigt samma hormonella förutsättningar, men man slipper å andra sidan vara fet halva året.

Cerberus
2006-03-14, 22:50
Det går att bygga på energibalans. Styrketräning är en kraftfull stimulator av proteinsyntesen, och med tajmade aminosyreintag i samband med träning blir proteinbalansen över dygnet positiv. Man missar den muskeltillväxt som själva överätningen åstadkommer, och man har kanske inte riktigt samma hormonella förutsättningar, men man slipper å andra sidan vara fet halva året.

Svårt för dig att säga vad som är bäst men det låter ju bra mycket roligare att bygga muskler SAMTIDIGT som man ser bra ut, jag trivs inte i en kropp som är lönnfet och jag vill inte vantrivas i ett halvår.

Hur kan ett tajmat protein-intags upplägg se ut?

RajtanTajtan
2006-03-14, 22:53
Svårt för dig att säga vad som är bäst men det låter ju bra mycket roligare att bygga muskler SAMTIDIGT som man ser bra ut, jag trivs inte i en kropp som är lönnfet och jag vill inte vantrivas i ett halvår.

Hur kan ett tajmat protein-intags upplägg se ut?


Det finns det ju ett otal trådar som beskriver.

Cerberus
2006-03-14, 22:54
Det finns det ju ett otal trådar som beskriver.

Jo men jag vill se om King Grubs upplägg har ändrats något :D vetenskapen går ju framåt ;)

RajtanTajtan
2006-03-14, 22:59
Jo men jag vill se om King Grubs upplägg har ändrats något :D vetenskapen går ju framåt ;)


Det har du jävligt rätt i :)

King Grub
2006-03-15, 06:28
Jo men jag vill se om King Grubs upplägg har ändrats något :D vetenskapen går ju framåt ;)

Finns redan aktuell tråd. Sök på "tulipanaros", av alla ord, när sökfunktionen går igång igen, eller leta bakåt i det här underforumet, för tråd gällande fettförlust/muskelökning. Vad gäller näringtajming kring träning finns det dussintals trådar i Kostforumet.

GymTT
2006-03-15, 08:00
Svårt för dig att säga vad som är bäst men det låter ju bra mycket roligare att bygga muskler SAMTIDIGT som man ser bra ut, jag trivs inte i en kropp som är lönnfet och jag vill inte vantrivas i ett halvår.

Hur kan ett tajmat protein-intags upplägg se ut?


Styrketräna hårt, tillför EAA i träningssambandet samt bra mat även resterande tid. Du kommer växa helt ok och inte bli fet eller bulkig.

Det går säkert