handdator

Visa fullständig version : Maltot klumpar sig


Sniggel
2006-03-14, 22:00
Har ni några tips på hur man blandar ner maltot för att undvika att det ska bli stora klumpar som inte går att skaka sönder?.
Hällde genom filtret i min shaker idag och det blev lite bättre, men som sagt så sökes tips från er som använt maltodextrin ett tag.

WheyProtein
2006-03-14, 22:02
Jag blandar protein och malto, och det gör jag innan jag häller i vatten. Har oxå märkt att det blir klumpar annars men att blanda ihop pulvren först fungerar bra.
Om du nu inte kör på proteinpulver kanske du kan blanda i lite malto i taget?

Davil
2006-03-14, 22:06
I med pulvret i shakern, på med filtret och lock. Häll i vatten med inte för hård stråle. På med locket, vänd shakern upp och ner och ruska i sidled lite.
Sedan skakar du som bara fasen upp och ned, fram å tillbax. Vänta någon minut så skakar du ett tag till och sedan skall det vara perfekt.

backen
2006-03-14, 22:11
Prova att först hälla i en liten mängd vatten, kanske 1/2-1dl.
Vänd sen shakern upp och ner några gånger så att det blir en
tjock gröt. Häll sen i den slutgiltiga vattenmängden och skaka
kraftigt. :thumbup:

bubbe
2006-03-14, 22:37
I med pulvret i shakern, på med filtret och lock. Häll i vatten med inte för hård stråle. På med locket, vänd shakern upp och ner och ruska i sidled lite.
Sedan skakar du som bara fasen upp och ned, fram å tillbax. Vänta någon minut så skakar du ett tag till och sedan skall det vara perfekt.

samma här :thumbup:

Upp och ner verkar lösa grejerna i botten för mig, ibland har det fastnat ordentligt då brukar några knackning mot en vägg el likn med shakern upp och ner sen skaka om.

Sniggel
2006-03-15, 11:13
Tack för alla svarl :thumbup:

Pelle2
2006-03-15, 14:50
Köp carboflex.. 100% klumpfritt :D

Fredrik_S
2006-03-15, 18:46
Det blir klumpigt för mig om jag har för mycket resp för lite vatten på en gång. ca 1-2 dl för 30 g brukar fungera för mig och sen kan jag fylla upp med mer vatten om jag vill ha det.

Xander
2006-03-15, 20:30
Efter träningen gör jag såhär:
Först i med 4-5dl vatten eller mjölk i shakern sen först i med 1dl protein och på toppen ca 1-1,5dl maltodextrin... sen skaka utav bara fan så brukar det bli bra! :thumbup: Klumpar sig mycket lättare om jag häller på maltodextrinet före proteinet.

Förresten... är det aspartam i maltodextrin? Isåfall hur mycket?

Davil
2006-03-15, 20:43
Förresten... är det aspartam i maltodextrin? Isåfall hur mycket?
Rent maltodextrin är...just maltodextrin och inget annat så nej inget aspartam.

Xander
2006-03-15, 21:08
Rent maltodextrin är...just maltodextrin och inget annat så nej inget aspartam.

Tack. Hittade bara ingen innehållsförteckning nånstans men det kanske är för att det bara innehåller just maltodextrin! hehe ;)

Guns n hoses
2006-03-16, 08:42
Hur mkt malto har ni i eran drink ? Jag drar i en deciliter i en flaska, och fyller på med vatten efter träningen.

Tycker de är ganska dyrt :/ köpte 2 st burkar på GG på 1.5kg för 120kr/á. Jag menar, mina 240 kronor som jag la där, räcker till 30 st träningar.. i praktiken blir de väl så ?

Är det någon som vägt en deciliter malto ngngång ?

Davil
2006-03-16, 11:05
Hur mkt malto har ni i eran drink ? Jag drar i en deciliter i en flaska, och fyller på med vatten efter träningen.

Tycker de är ganska dyrt :/ köpte 2 st burkar på GG på 1.5kg för 120kr/á. Jag menar, mina 240 kronor som jag la där, räcker till 30 st träningar.. i praktiken blir de väl så ?

Är det någon som vägt en deciliter malto ngngång ?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159