handdator

Visa fullständig version : Konsistensen på mitt kaseinprotein


Fatcan
2006-03-14, 20:05
När det är oblandat så dammar det som fan, mitt rum blev som en gaskammare när jag skulle hälla över det i en annan behållare. När det är blandat med vatten blir det tjockt som fan, som tapetklister typ, man måste nästan ta en liter vatten.

Det var nått skitbilligt kasein jag köpte på budo & fitness, 1kg 118kr. Fitmaxx Protein Power, har aldrig hört talas om det.

Jorgen
2006-03-14, 20:16
Ok?

nordland
2006-03-14, 20:29
Ok?

Precis! Det mådde vi mycket bra av att veta..
Grattis till ett misslyckat köp.......

King Grub
2006-03-14, 20:57
Kaseinets grundläggande egenskap är att det koagulerar...

Fatcan
2006-03-14, 23:29
Ok?

hehe...glömde lägga till att fråga om det skulle vara så.

Humanist
2006-03-16, 16:41
Kapar tråden lite grann, och förädlar den med en frågeställning. Funderar lite på att inhandla ett kaseintillskott. Kör sedan långt tillbaka på whey-80 efter träningen men skulle behöva något enkelt som man kan ta med sig när man jobbar. Såvitt jag förstått har vassleproteinet knappast någon antikatabol inverkan så därför känns det dumt att använda det.

Eller, går det på något vis att blanda sitt vassle så att det blir mer långverkande och antikatabolt? Gärna med någon annan form av "pulver" då mjölk inte känns så kul att släpa omkring med i väskan.

Finns det några andra märken som ni kan rekommendera när det gäller kaseintillskott? Har ju förstått att trådskaparens märke inte var av bästa sort men finns det några andra? Helst inte alltför dyra....

King Grub
2006-03-16, 16:42
Eller, går det på något vis att blanda sitt vassle så att det blir mer långverkande och antikatabolt?

Som en del av en måltid tillsammans med fett och kolhydrat.

Humanist
2006-03-16, 16:52
Som en del av en måltid tillsammans med fett och kolhydrat.

Okey. Poängen var dock att använda det just som ett tillskott. Att t.ex. mellan 0600 och 1200 kunna klämma in en snabb drink runt 0900. Lite svårt på jobbet att vid denna tid traska iväg och värma på matlådan.

Känns som jag inte hinner äta tillräckligt under dagen (p.g.a. jobbet) och därför behöver något snabbt och mycket mycket enkelt att ta.