handdator

Visa fullständig version : Kreatin och gainer i samma shaker?


Anghammarad
2006-03-14, 18:12
Jag har idag handlat gainer och kreatin. Vad jag har förstått så ska man helst få i sig kreatin direkt efter träningen, och jag undrar om det funkar bra att blanda ner det i samma shaker som jag har gainer+mjölk eller om det av någon anledning inte är bra att blanda? Man ska ju egentligen blanda det med vatten.

Tack på förhand!

King Grub
2006-03-14, 18:12
Det är inga problem.

Extas
2006-03-14, 18:13
just vad ja precis hade tänkt frågat, är det altså direkt efter träning kreatinet skall intas ?

Anghammarad
2006-03-14, 18:14
Det är inga problem.

Stort tack! Då ska här blandas hejvilt.

muffe85
2006-03-14, 18:35
Vad jag förstår borde du inte blanda ut kreatinet med vatten förrän precis när du ska ta det, så tänk på att inte blanda in vatten i Gainern+Kreatinet förrän du ska ta den.

propser
2006-03-14, 18:42
bra tråd :)

Anghammarad
2006-03-14, 20:43
Vad jag förstår borde du inte blanda ut kreatinet med vatten förrän precis när du ska ta det, så tänk på att inte blanda in vatten i Gainern+Kreatinet förrän du ska ta den.

Aj, där har vi ett problem. Varför är det så? Jag blandar ju med mjölk, så får mig blir det lite bökigt. Att ta med ett helt mjölkpaket till gymmet, och sen bara använda halva är ju lite knepigt. Men du är säker på att det är så? Gäller detta även gainern?

Davil
2006-03-14, 22:09
Aj, där har vi ett problem. Varför är det så? Jag blandar ju med mjölk, så får mig blir det lite bökigt. Att ta med ett helt mjölkpaket till gymmet, och sen bara använda halva är ju lite knepigt. Men du är säker på att det är så? Gäller detta även gainern?
Kreatinet omvandlas till värdelöst kreatinin vid kontakt emd vätska.
Proteinet i gainern i kontakt med vätska gör att bakteriebildning startas.

2 orsaker till att försöka få i sig en vätskeblandad gainer/kreatin-drink så snart som möjligt !

muffe85
2006-03-14, 22:35
Aj, där har vi ett problem. Varför är det så? Jag blandar ju med mjölk, så får mig blir det lite bökigt. Att ta med ett helt mjölkpaket till gymmet, och sen bara använda halva är ju lite knepigt. Men du är säker på att det är så? Gäller detta även gainern?

Vadå, köp en till shaker så är problemet löst? en med Gainer, en med kreatinpulver?

Jag använder alltid 2. en till proteinet innan träning, en till protein + kolhydrat efter träning.

Rudis
2006-03-15, 14:45
Kreatinet omvandlas till värdelöst kreatinin vid kontakt emd vätska.
Proteinet i gainern i kontakt med vätska gör att bakteriebildning startas.

2 orsaker till att försöka få i sig en vätskeblandad gainer/kreatin-drink så snart som möjligt !


Jag häller i 2dl gainer i en shaker sen går ja till gymmet, väl där blandar ja i vatten så de blir en 5-7dl gainer.. sen dricker ja 2-2,5dl innan träning och resten efteråt, hinner det bli så mycket bakterier så att de blir skadligt på 1/1,5 timme?

Davil
2006-03-15, 15:06
Jag häller i 2dl gainer i en shaker sen går ja till gymmet, väl där blandar ja i vatten så de blir en 5-7dl gainer.. sen dricker ja 2-2,5dl innan träning och resten efteråt, hinner det bli så mycket bakterier så att de blir skadligt på 1/1,5 timme?
Under den tiden är det ingen fara om det inte är väldigt varmt.

KarlAlfred
2006-03-15, 20:31
just vad ja precis hade tänkt frågat, är det altså direkt efter träning kreatinet skall intas ?
det viktiga är inte när du tar kretinet utandet är bara att du får det i dig. Jag tar halv före halva efter. Det funkar för mig.

EiseltUK
2006-03-15, 20:43
Ett bra kreatin är stabilt ganska länge i vätska form. Några timmar är inga större problem men bäst är givetvis att blanda när man ska dricka.

/ Henrik

Sniggel
2006-03-16, 02:00
Låt allt pulver ligga torrt förvarat och blanda i vätska bara precis innan du ska dricka, fast du ville iofs ha mjölk i din, då kan jag förstå att det blir knepigt :)
Dubbla shakers som nån tipsa om? :D

michael
2006-03-17, 02:52
Se bara till så kreatinet löser sig i vätskan, kan va omöjligt att se i mjölk , om du inte kan se om det ligger mass avitt pulver i botten av glaset.

Det kreatinet som inte löser sig absorberar du inte, det lägger sig och irriterar tarmen istället. kroppen tar då givetvis vätska och försöker skölja ut det, så diarré/lös mage är att förvänta.