handdator

Visa fullständig version : Förenklad politisk självdeklaration


Noodles
2006-03-14, 17:55
Nu när sökfunktionen är avstängd hittar jag inte den gamla tråden om Val 06. Dessutom kan det vara bra att förenkla hela frågan. Det skulle vara intressant att se åt vilket håll Kolozzeums politiska sympatier lutar. Jag har mina aningar.

Det tredje alternativet är övriga partier som antagligen inte skulle kunna bilda en fungerande regering med de två stora blocken.

Pollen är anonym men ni får gärna skriva era tankar i tråden.

Blankröstning existerar inte här.

Dumleman
2006-03-14, 17:58
100% vänsterpack här, det trodde jag inte!

Baan
2006-03-14, 17:59
jag har röstat M förut men vette fan var jag ligger nu.. ingenstanns?

Yankeee
2006-03-14, 18:00
Antingen högerpacket eller inte alls, har inte bestämt mig än.

Nitrometan
2006-03-14, 18:20
Hmmm. Finns det inget parti som är för döddsstraff på abortmotståndare? :confused:

Noodles
2006-03-14, 18:25
Hmmm. Finns det inget parti som är för döddsstraff på abortmotståndare? :confused:

Du har en fin flora av partier i tredje alternativet. Där finns nog något för varje smak. I värsta fall får du själv starta ett enfrågeparti.

Destra
2006-03-14, 18:33
Högerpacket blir det.

olle lindblad
2006-03-14, 18:34
Jag kommer förmodligen rösta blankt. Junilistan och NSF i samma grupp?

OggeP
2006-03-14, 18:41
Högerpacket.

wintersnowdrift
2006-03-14, 19:22
Jag kan inte svara i pollen, eftersom jag inte har bestämt mig (än). Jag är förstagångsväljare och kan inte ens gå på "the same procedure as last (election) year" *suck*.

Jag har bestämt mig för att köra uteslutningsmetoden. Vartefter partierna uttrycker åsikter som absolut inte går ihop med mina så ryker de från min lista. De som försvunnit hittills är:

* Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna etc. (Jag skiter i vad som står på deras hemsidor, i min värld är de rasistiska vilket inte är förenligt med mina värderingar).

* Vänsterpartiet (efter att Lars Ohly gett "200.000 nya jobb i offentlig sektor" som svar på frågan hur arbetslösheten ska motverkas. Statistik visar samtidigt att det är den offentliga sektorn som har de sämsta lönerna, den sämsta arbetsmiljön, de högsta sjukskrivningstalen etc. Jag litar inte på att Ohly kan förbättra förhållandena för sina 200.000 nya anställda.)

Sen var listan slut. Nåväl, jag har ju några månader på mig, kanske är det fler partier som hinner göra bort sig tills dess....

//Kristin

Nitrometan
2006-03-14, 19:26
Sen var listan slut. Nåväl, jag har ju några månader på mig, kanske är det fler partier som hinner göra bort sig tills dess....

Är inte alla riksdagspartierna duktiga på att göra bort sig? Tycker inte det går mer än några dagar mellan det att de är i nyheterna med den ena eller andra grodan?

http://plush-toy.co.uk/acatalog/kermit-toy.JPG

Ninjamicke
2006-03-14, 19:30
Röstade vänster, men är inte helt säker, senast röstade jag blankt och saknade det alternativet även här.

ugglan
2006-03-14, 19:31
Röstade vänster, men är inte helt säker, senast röstade jag blankt och saknade det alternativet även här.

Typiskt norrland :naughty:

Allan
2006-03-14, 19:33
La till blankt


allan

wintersnowdrift
2006-03-14, 19:33
Är inte alla riksdagspartierna duktiga på att göra bort sig? Tycker inte det går mer än några dagar mellan det att de är i nyheterna med den ena eller andra grodan?

http://plush-toy.co.uk/acatalog/kermit-toy.JPG

Mjo, men jag försöker sålla mellan rena Kermit's och (ideologiskt baserade) värderingar som absolut inte går ihop med min livs- och människosyn :).

//Kristin

Fatalist
2006-03-14, 19:42
Annat pack, något parti som är emot själva regeringsprincipen.

Ninjasmurf
2006-03-14, 19:46
Att välja mellan moderatstyre eller socialdemo. strye känns som att välja mellan pest eller kolera...

tar junilistan

Noodles
2006-03-14, 19:46
Jag kommer förmodligen rösta blankt. Junilistan och NSF i samma grupp?

Självklart menar jag inte att de har gemensam politik (vad jag vet). Det handlar mer om att de är svåra att passa in i något av blocken. Dessutom skulle det vara en enkel poll där alla buntas ihop.

Daniel_S
2006-03-14, 19:53
Jag har hittills alltid röstat höger, men kan inte låta bli att förundras varför de aldrig lyckas förenkla sitt budskap så det sitter i ryggmärgen i de potentiella nya väljarna. När vänstern säger sig fixa till arbetslösheten med 200000 jobb i offentliga sektorn, så kontrar aldrig di blåa med 200000 privata jobb, utan istället blir det skattesänkningar blablabla drag i ekonomin blalbla investeringar blabla. Enkla argument biter bättre.