handdator

Visa fullständig version : Godaste smaken av protec?


Alexlindgren
2006-03-14, 17:21
Tjenare!
Jo jag tänkte börja med Protecs protein, bl.a. för att det är godkänt av livsmedelsverket efter kontroll utav anaboliska ämnen (heter det så?)

Saken är den att jag inte vet vilken smak jag ska välja. Det finns
Choklad
Jordgubb
Vanilj

Jag ska dricka det med vatten och ska endast dricka själva pulvret, inte maltot, som jag istället tar separat senare.

Alexlindgren
2006-03-14, 17:28
Jag undrar också hur mycket jag ska få i mig innan träningen. Behöver cirka 0.5g protein per kg kroppsvikt, alltså cirka 35g. Innehållet är 75g protein per 100g, och det står att 25% av proteinet är vassle och resten kasein.

Då ska jag väl inte behöva ta 100 g protein per gång?


annars kanske ni har tips på något annat proteintillskott som är godkänt av livsmedelsverket?

OggeP
2006-03-14, 17:30
Jag har bara smakat Jordgubb, men den är riktigt god :thumbup:

OggeP
2006-03-14, 17:31
Jag undrar också hur mycket jag ska få i mig innan träningen. Behöver cirka 0.5g protein per kg kroppsvikt, alltså cirka 35g. Innehållet är 75g protein per 100g, och det står att 25% av proteinet är vassle och resten kasein.

Då ska jag väl inte behöva ta 100 g protein per gång?


annars kanske ni har tips på något annat proteintillskott som är godkänt av livsmedelsverket?

35/0,75= 46,67g

Svedberg
2006-03-14, 17:59
Har bara vågat prova en gång med vatten och det var vanilj. smakade förjävligt och fick inte i mig allt

Yankeee
2006-03-14, 18:11
Jag har vanilj och jordgubb hemma just nu, vanilj är nog godare. Men jag blandar alltid med mjölk. Proteinpulver blandat med vatten smakar oftast skit.

EiseltUK
2006-03-14, 18:13
Har bara vågat prova en gång med vatten och det var vanilj. smakade förjävligt och fick inte i mig allt

Vaniljen är god tycker jag. Smakar som smält vaniljglass typ och jag gillar inte ens vanlijglass. Man bör låta drinken stå och "mogna" ett tag innan man dricker den om man är kinkig. Annars är det väl bara att svepa den direkt.

/ Henrik

emil123
2006-03-14, 18:38
Fick mitt VP2 Whey protein isolate från ******* nyss, jag tog fruktsmak, seriöst det smakar så jävla äckligt, jag skulle nog ta Choklad eller Vanlig, (inte frukt smakar förjävligt) om det nu finns frukt. pöZ

GymTT
2006-03-14, 18:55
Choklad har jag, är helt okej.

Davil
2006-03-14, 19:10
Jag tycker vanilj smakar mkt bra, speciellt med tanke på att det ju är till största del kasein :eating:

Cerberus
2006-03-14, 19:21
De senaste gångerna jag har köpt Protec så har konsistensen varit smulig och inte alls den gamla SUPERTJOCKA konsistensen som jag älskade med protec...den var sååå otroligt mättande...så grymt diet-protein.

Vanilj-smak med minimjölk är så sjukt gott, iaf när den var supertjock i konsistens...även om utseendet påminde om sperma :D hahaha så var det gott.

cez
2006-03-14, 19:23
Tyckte jordgubb var gott när jag hade det, men som nån skrev tidigare, blanda med mjölk annars smakar det skit och låt det stå en stund. Sloow protein smakar dock myyyycket bättre enligt mig och blandas mycket enklare än protec.

Backe
2006-03-14, 20:23
De senaste gångerna jag har köpt Protec så har konsistensen varit smulig och inte alls den gamla SUPERTJOCKA konsistensen som jag älskade med protec...den var sååå otroligt mättande...så grymt diet-protein.

Vanilj-smak med minimjölk är så sjukt gott, iaf när den var supertjock i konsistens...även om utseendet påminde om sperma :D hahaha så var det gott.

faasen.. nu börjar jag också sakna den gamla varianten av protec.. smakade precis som vaniljsås :eating: :bow:

vad hände med denegentligen, nya tillverkningsmetoder?

EiseltUK
2006-03-14, 22:38
Vi kommer med ett nytt protein inom några månader som baserar sig på samma typ av protein vi hade i "originalet" för många år se men ännu bättre i konsistensen - baserad på micellärt kasein. Den kommer till en början i chokladsmak och smakar riiiiktigt bra och konsistensen är väldigt bra. Om man blandar den med ganska lite vatten blir den först som pudding och kan ätas med sker men låter man den står en kvart blir det som smält chokladglass.... :thumbup: Har faktiskt inte provat med mjölk ännu men det är troligen ännu bättre. Vi har prioriterat smaken så det är en jävla massa kakao i och det drar ned proteinhalten något men om man vill ha något som smakar bra så tror jag att denna produkt kan vara intressant. Proteinhalten kommer ligga på ca 83 % torrbasis 79 % as is så det är ändå rätt okej. Vi har inte bestämt ännu om vi ska dra fram den i 35 grams portionspåsar eller i annan förpackning. Portionspåsar drar upp priset något vilket jag tycker svider men det är samtidigt många som tycker det är praktiskt. Kom gärna med kommentarer vad ni tycker är att föredra....

/ Henrik

Cerberus
2006-03-14, 22:53
[QUOTE=EiseltUK]Vi kommer med ett nytt protein inom några månader som baserar sig på samma typ av protein vi hade i "originalet" för många år se men ännu bättre i konsistensen - baserad på micellärt kasein. Den kommer till en början i chokladsmak och smakar riiiiktigt bra och konsistensen är väldigt bra. Om man blandar den med ganska lite vatten blir den först som pudding och kan ätas med sker men låter man den står en kvart blir det som smält chokladglass.... :thumbup: Har faktiskt inte provat med mjölk ännu men det är troligen ännu bättre. Vi har prioriterat smaken så det är en jävla massa kakao i och det drar ned proteinhalten något men om man vill ha något som smakar bra så tror jag att denna produkt kan vara intressant. Proteinhalten kommer ligga på ca 83 % torrbasis 79 % as is så det är ändå rätt okej. Vi har inte bestämt ännu om vi ska dra fram den i 35 grams portionspåsar eller i annan förpackning. Portionspåsar drar upp priset något vilket jag tycker svider men det är samtidigt många som tycker det är praktiskt. Kom gärna med kommentarer vad ni tycker är att föredra....


Låter fan överförjävligt härligt! Hur ser näringsdeklarationen ut på 100g torr vara?

Kommer vaniljen också? SNÄLLA!! Gudagåva för oss dietande människor med behov av att känna oss mätta.

zoltan_hellhound
2006-03-14, 23:56
Vi kommer med ett nytt protein inom några månader som baserar sig på samma typ av protein vi hade i "originalet" för många år se men ännu bättre i konsistensen - baserad på micellärt kasein. Den kommer till en början i chokladsmak och smakar riiiiktigt bra och konsistensen är väldigt bra. Om man blandar den med ganska lite vatten blir den först som pudding och kan ätas med sker men låter man den står en kvart blir det som smält chokladglass.... :thumbup: Har faktiskt inte provat med mjölk ännu men det är troligen ännu bättre. Vi har prioriterat smaken så det är en jävla massa kakao i och det drar ned proteinhalten något men om man vill ha något som smakar bra så tror jag att denna produkt kan vara intressant. Proteinhalten kommer ligga på ca 83 % torrbasis 79 % as is så det är ändå rätt okej. Vi har inte bestämt ännu om vi ska dra fram den i 35 grams portionspåsar eller i annan förpackning. Portionspåsar drar upp priset något vilket jag tycker svider men det är samtidigt många som tycker det är praktiskt. Kom gärna med kommentarer vad ni tycker är att föredra....

/ Henrik

Gör det så billigt som möjligt.skit i portion påsar

negative
2006-03-15, 08:30
Tjenare!
Jo jag tänkte börja med Protecs protein, bl.a. för att det är godkänt av livsmedelsverket efter kontroll utav anaboliska ämnen (heter det så?)

Saken är den att jag inte vet vilken smak jag ska välja. Det finns
Choklad
Jordgubb
Vanilj

Jag ska dricka det med vatten och ska endast dricka själva pulvret, inte maltot, som jag istället tar separat senare.


Synd att köpa ett protein som inte ger anabol verkan. :D

heffa
2006-03-15, 11:21
Fick mitt VP2 Whey protein isolate från ******* nyss, jag tog fruktsmak, seriöst det smakar så jävla äckligt, jag skulle nog ta Choklad eller Vanlig, (inte frukt smakar förjävligt) om det nu finns frukt. pöZ


Jag kan rekomendera citronsmaken den är jättegod med vatten och fungerar även med mjölk. Just nu håller jag på att ta mig igenom några burkar med vaniljsmak som verkligen inte är någon höjdare med vatten men med mjölk går det bra.

Backe
2006-03-15, 12:11
Vi kommer med ett nytt protein inom några månader... ... Kom gärna med kommentarer vad ni tycker är att föredra....

/ Henrik

Grymt! Jag kommer lägga en order så fort det bara går. För min del hoppas jag ni väljer att köra rent pulver och skippa portionsförpackningarna med tanke på priset. Kommer det även en vaniljsmak är det nog risk att jag kommer slösa alldeles för mycket av veckopengen på protein :em:

Xander
2006-03-15, 21:04
Har bara provat Protec Choklad men tycker den var ganska äcklig. SN Milk-90 choklad var ett hyffsat gott kaseinprotein men Fairing Complete Protein III mintchoklad är outstanding!!! :bow:

EiseltUK - Strunta i portionspåsar, onödig kostnad och så lat KAN ingen vara att de inte orkar "mäta" upp själva!

heraso
2006-03-15, 21:45
Och småtjejer använder inte lika mycket som biffar vars vikt är dubbel gentemot deras :D Dosera mera!

Jacob79
2006-03-15, 22:04
Jag har vanilj och jordgubb hemma just nu, vanilj är nog godare. Men jag blandar alltid med mjölk. Proteinpulver blandat med vatten smakar oftast skit.

Jag blandar alltid med vatten och det smakar inte skit..
Iförsig använder jag optimumnutrition :D

Bartman
2006-03-16, 21:51
Vi kommer med ett nytt protein inom några månader som baserar sig på samma typ av protein vi hade i "originalet" för många år se men ännu bättre i konsistensen - baserad på micellärt kasein. Den kommer till en början i chokladsmak och smakar riiiiktigt bra och konsistensen är väldigt bra. Om man blandar den med ganska lite vatten blir den först som pudding och kan ätas med sker men låter man den står en kvart blir det som smält chokladglass.... :thumbup: Har faktiskt inte provat med mjölk ännu men det är troligen ännu bättre. Vi har prioriterat smaken så det är en jävla massa kakao i och det drar ned proteinhalten något men om man vill ha något som smakar bra så tror jag att denna produkt kan vara intressant. Proteinhalten kommer ligga på ca 83 % torrbasis 79 % as is så det är ändå rätt okej. Vi har inte bestämt ännu om vi ska dra fram den i 35 grams portionspåsar eller i annan förpackning. Portionspåsar drar upp priset något vilket jag tycker svider men det är samtidigt många som tycker det är praktiskt. Kom gärna med kommentarer vad ni tycker är att föredra....

/ Henrik

Jag hoppas på jordgubbssmak, hoppa över portionspåsarna bättre att mäta själv.

Svedberg
2006-03-17, 19:10
Vaniljen är god tycker jag. Smakar som smält vaniljglass typ och jag gillar inte ens vanlijglass. Man bör låta drinken stå och "mogna" ett tag innan man dricker den om man är kinkig. Annars är det väl bara att svepa den direkt.

/ Henrik

Tja bevisligen är ju smaken som baken :p Med mjölk är vaniljen helt okej dock, men med vatten...fyfan

Yankeee
2006-03-17, 19:31
Portionspåsar är väl relativt värdelöst? Så svårt är det väl inte att lägga ner en portion en i platspåse om man nu nödvändigtvis måste ha det så.

Jay-Z
2006-03-17, 19:36
Portionspåsar är väl relativt värdelöst? Så svårt är det väl inte att lägga ner en portion en i platspåse om man nu nödvändigtvis måste ha det så.

+1.


Dessutom är inte alltid en portion en portion. :)

Yankeee
2006-03-17, 19:37
Dessutom är inte alltid en portion en portion. :)

Så sant :thumbup:

EiseltUK
2006-03-18, 12:05
Ja man kanske ska skita i det. Varje portion blir oundvikligen dyrare. Tack för kommentarerna.

/ Henrik