handdator

Visa fullständig version : Kre-alkalyn


Pinglan
2006-03-14, 09:59
Kamrater! Jag har ju tränat i snart 15år och jag har aldrig använt något annat tillskott än proteinpulver och gainer......tänkte att jag kanske skulle ge mig in i djungeln litegrann nu på äldre dar ;) och jag funderar nu över olika typer av kreatintillskott. Jag har läst väldigt mycket positivt om Fairings Kre-alkalyn och jag är lite sugen på att testa detta. Nu till själva grejen! Det finns andra märken av Kre-alkalyn än just Fairings....det skiljer en hel del i pris måste jag säga! Frågan jag ställer mig är om det är skillnad på de olika märkena förutom priset? Jag vill ha bra kvalitet och det är det jag sätter främst men iom att det är så väldigt stor prisskillnad undrar jag ändå lite över om man kanske skulle testa något annat märke. Kan man vara säker på att man får det man köper om man testar något annat? Hur gör ni andra tillskottsrävar? Satsar ni på säkra kort och betalar lite (ganska mycket) mer eller hur tänker ni?

Tack på förhand!

Ps Jag tar gärna emot tips på om det kanske är något annat kreatintillskott jag borde satsa på istället? En kombination av olika? Jag är ute efter ökad styrka :hbang: ;)

Pepz
2006-03-14, 10:26
Det ska inte vara någon skillnad iom att kre-alkalyn formulan är patentskyddad.
Sen om det är skillnad vet jag inte.

Nitrometan
2006-03-14, 11:16
Jag kör KCG innan träning nu. Jag tror att det funkar.

Men så har jag alltid fått bra resultat av kreatinprodukter.

Har inte testat Kre-Alkalyn än. Men Lasse håller på att övertala mig. :)

Vet inte vad det är i de olika burkarna. Kolla med de som säljer det om det är "the real shit" de säljer. Det finns bara en tillverkare i världen just nu. Det är patenterat...

http://www.getkre-alkalyn.com/

Och själva patentansökan (som blev godkänd) finns här:
U.S. Patent no. 6,399,661 (http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=/netahtml/srchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=6399661.WKU.&OS=PN/6399661&RS=PN/6399661)

Nitrometan
2006-03-14, 11:21
Ah. Tittade på Kre-Alkalyn-sidan. De listar M**i-El*t som en av sina återförsäljare.

Här i Kolozzeum-shoppen har de Kre-Alkalyn för 369 SEK såg jag nu. Inte så farligt för 100 kapslar.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

Pinglan
2006-03-14, 11:27
Här i Kolozzeum-shoppen har de Kre-Alkalyn för 369 SEK såg jag nu. Inte så farligt för 100 kapslar.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150
Fast jag har hittat Kre-alkalyn 2 burkar a´120 kapslar för 398 kr.....men det är alltså inte Fairings....det är rätt stor prisskillnad som sagt var....man undrar ju om innehållet är detsamma....

jwzrd
2006-03-14, 11:29
Fast jag har hittat Kre-alkalyn 2 burkar a´120 kapslar för 398 kr.....men det är alltså inte Fairings....det är rätt stor prisskillnad som sagt var....man undrar ju om innehållet är detsamma....

Köp dom billigare kapslarna för bövelen. Inte behöver du vara lojal med herr Lasse? :D

Nitrometan
2006-03-14, 11:31
Fast jag har hittat Kre-alkalyn 2 burkar a´120 kapslar för 398 kr.....men det är alltså inte Fairings....det är rätt stor prisskillnad som sagt var....man undrar ju om innehållet är detsamma....
Låter billigt och bra. Kolla med den som säljer att det är rätt grejer bara.

Ninjasmurf
2006-03-14, 11:32
Vill man ha riktig turbo på träningen kör man kre-alkalyn och KCG...

Pinglan
2006-03-14, 11:32
Köp dom billigare kapslarna för bövelen. Inte behöver du vara lojal med herr Lasse? :D
:D Nja, det var ju iofs inte den största anledningen till att jag tvekar, det måste jag erkänna! Jag undrar ju om kvaliteten på produkten är densamma, vill ju inte köpa billigt skit som inte ger den effekt det borde kunna göra!

-AG-
2006-03-14, 11:52
Det går att hitta fairings kre-alkalyn 120 tabs för under 300kr på nätet. Om jag fattat rätt så gillas (av förståeliga skäl) inte länkningar, men den kreativa hittar säkert.

Men när det gäller kre-alkalyn. De som testat, vilka effekter har ni fått? Jag är som Pinglan en sån som i princip aldrig äter några kosttillskott. Nu har jag dock köpt lite protein och gammalt hederligt kreatinmonohydrat. Har man något att vinna på att testa kre-alkalyn? By default är jag skeptiskt mot kosttillskottsförsäljare och litar inte alltid på deras argument, därför är det intressantast att höra vad de som faktiskt testat produkten har att säga.

Bao-Bao
2006-03-14, 11:56
Men om det är väldigt stora prisskillnader kan det väl bero på att doseringen skiljer sig, så då kanske inte det billiga är så mycket billigare egentligen?

Kristian
2006-03-14, 12:04
Äh...det är inget fel på de billigare alls....köpte själv 2x120 för 399:- och de fungerar kanon. Och ja de är gjorda på patent 6399661.
De skiljer sig inte i doseringen gentemot övriga.

/Kristian

Pinglan
2006-03-14, 12:05
Det går att hitta fairings kre-alkalyn 120 tabs för under 300kr på nätet. Om jag fattat rätt så gillas (av förståeliga skäl) inte länkningar, men den kreativa hittar säkert.
Men det jag har hittat är alltså 2 burkar a´120 tabs (240 tabs således) för 398 kr.....det är ju sådan himla priskillnad....jag får väl försöka kontakta återförsäljaren som Nitro föreslog....men frågan är om jag blir så mycket smartare för det ;)

Bao-Bao: som jag har förstått det så är det samma innehåll i tabsen (750mg) men det kanske är något annat lurt :confused: Usch, jag är dålig på sånt här att jämföra fram och tillbaka

Pinglan
2006-03-14, 12:06
Äh...det är inget fel på de billigare alls....köpte själv 2x120 för 399:- och de fungerar kanon. Och ja de är gjorda på patent 6399661.
De skiljer sig inte i doseringen gentemot övriga.

/Kristian
:thumbup:

Nitrometan
2006-03-14, 12:33
Men om det är väldigt stora prisskillnader kan det väl bero på att doseringen skiljer sig, så då kanske inte det billiga är så mycket billigare egentligen?
Både Lasse och Fast (det är väl Fredrik Ages finska kompisar?) har 750 mg per kapsel.

Fast är väl de billigaste jag har sett i Sverige.

Har ingen aning om kvaliteten. Ser iaf rätt ut på två av sidorna jag har kollat.

Melker
2006-03-14, 12:34
Men det jag har hittat är alltså 2 burkar a´120 tabs (240 tabs således) för 398 kr.....det är ju sådan himla priskillnad....jag får väl försöka kontakta återförsäljaren som Nitro föreslog....men frågan är om jag blir så mycket smartare för det ;)

Bao-Bao: som jag har förstått det så är det samma innehåll i tabsen (750mg) men det kanske är något annat lurt :confused: Usch, jag är dålig på sånt här att jämföra fram och tillbaka

Men varför inte prova med ett vanligt mikroniserat Kreatin Monohydrat först för att se om du svarar på kreatinet? Det finns ju de som inte svarar...

Kre-alkalyn ska ju vara top of the line men för egen del så får jag så pass bra effekt med vanligt monohydrat att jag inte tycker det är värt att köpa något annat. Snål som man är :D

Men berätta gärna sedan vad du valde och om det motsvarade dina förväntningar.

Nitrometan
2006-03-14, 12:34
Men när det gäller kre-alkalyn. De som testat, vilka effekter har ni fått? Jag är som Pinglan en sån som i princip aldrig äter några kosttillskott. Nu har jag dock köpt lite protein och gammalt hederligt kreatinmonohydrat. Har man något att vinna på att testa kre-alkalyn? By default är jag skeptiskt mot kosttillskottsförsäljare och litar inte alltid på deras argument, därför är det intressantast att höra vad de som faktiskt testat produkten har att säga.
Jag har hört om ökad max- och repsstyrka av folk jag litar på.

Snart ska jag testa själv och återkommer med åsikter/rapporter...