handdator

Visa fullständig version : Anledning till flytt?


H.Emanuel
2006-03-13, 06:56
Ja, måste man ha så många anledningar för att flytta? Kan man inte göra det bara? Jag menar, om man trivs där man bor med bara vill ha omväxling, är det ett skäl nog, eller bör man ha taskiga minnen, vara illa sedd av kvarterets invånare, ha begått brott, träffat en kvinna, skaffat barn eller apterat en målstolpe med sprängdeg som under explosionen gått i bitar och missat hyresgästföreningens ordförande med en hårsmån (typ?)

Ja?

Ryska_raketen
2006-03-13, 06:58
Vill du flytta, FLYTTA. Svårare än så bör det inte vara. :thumbup:

Prankie
2006-03-13, 07:12
Man behöver inte nån större anledning, gör det du trivs med.

Tolkia
2006-03-13, 08:19
... måste man ha så många anledningar för att flytta? Kan man inte göra det bara? Jag menar, om man trivs där man bor med bara vill ha omväxling ...
Men då har man ju en anledning?!

JAM
2006-03-13, 10:44
Ja, måste man ha så många anledningar för att flytta? Kan man inte göra det bara? Jag menar, om man trivs där man bor med bara vill ha omväxling, är det ett skäl nog, eller bör man ha taskiga minnen, vara illa sedd av kvarterets invånare, ha begått brott, träffat en kvinna, skaffat barn eller apterat en målstolpe med sprängdeg som under explosionen gått i bitar och missat hyresgästföreningens ordförande med en hårsmån (typ?)

Ja?
Att du ens funderar på att flytta tycker jag tyder på att du ska göra det. Kommer säkert att gå bra om du tänker igenom allt vad det innebär att inte längre bo hemma hos mamma.

mini
2006-03-13, 11:30
Jag som alltid har sett Slarti som ängsligast på Kollo får idag revidera. Emanuel, grattis, du är nu i topp på den listan.

Själv har jag flyttat sju gånger hittills tror jag. Ibland pga jobb eller kärlek, ibland bara för att jag hittat någon annanstans jag hellre velat bo. Krångla inte till allt.

hangatyr
2006-03-13, 12:27
Ja, måste man ha så många anledningar för att flytta? Kan man inte göra det bara? Jag menar, om man trivs där man bor med bara vill ha omväxling, är det ett skäl nog, eller bör man ha taskiga minnen, vara illa sedd av kvarterets invånare, ha begått brott, träffat en kvinna, skaffat barn eller apterat en målstolpe med sprängdeg som under explosionen gått i bitar och missat hyresgästföreningens ordförande med en hårsmån (typ?)

Ja?

fattar inte, emanuel. vill du flytta så är det väl bara att göra det?

Kwon
2006-03-13, 12:28
Ja, måste man ha så många anledningar för att flytta? Kan man inte göra det bara? Jag menar, om man trivs där man bor med bara vill ha omväxling, är det ett skäl nog, eller bör man ha taskiga minnen, vara illa sedd av kvarterets invånare, ha begått brott, träffat en kvinna, skaffat barn eller apterat en målstolpe med sprängdeg som under explosionen gått i bitar och missat hyresgästföreningens ordförande med en hårsmån (typ?)

Ja?

Det har tidigare sagts, men den bästa anledningen är väl vilja? :)

Vill du flytta så är det en perfekt anledning.

Vill du inte, så stannar du kvar!

:thumbup:

H.Emanuel
2006-03-13, 14:25
Ni som ska vara så ädla och rättrådiga. Så fort en stackare uppvisar vankelmod eller osäkerhe så är ni där och hugger som gäddor i vassen.

Garnax
2006-03-13, 14:26
Jag ska flytta om en månad, 30m2 större är motiveringen.

Att vi sedan lyckades få 3 gånger så mycket för lägenheten som vi betalade
för den lockade ju också :)

Men det är inte bra att bo för länge på samma plats, det är kul
med lite nytt ibland.

Bolio
2006-03-13, 14:28
Flytta inte.

Nina L
2006-03-13, 14:55
Jag flyttar bara om jag måste. Det är jobbigt att flytta. Jag har väl flyttat en 6-7 ggr. Pojkvännen vill att vi skall flytta, men jag har knappt bott här i ett år, så jag är inte alls sugen. Det är gott att ha ett hem, liksom.

Tolkia
2006-03-13, 15:14
Ni som ska vara så ädla och rättrådiga. Så fort en stackare uppvisar vankelmod eller osäkerhet så är ni där och hugger som gäddor i vassen.
Hmm ... vill du ha ett svar eller vill du egentligen inte? I det senare fallet är det nog en god början att inte fråga. Jag tycker fortfarande att det är en anledning så god som någon att vilja flytta; var det inte ett svar som föll på läppen kanske det är så att du egentligen inte vill?

skaparn
2006-03-13, 15:58
Om jag drar mig för att flytta så beror det på hur tråkigt det är att packa ner allt i kartonger. Annars är det nästan bara roligt att komma till ett nytt ställe.

H.Emanuel
2006-03-13, 17:02
Hmm ... vill du ha ett svar eller vill du egentligen inte? I det senare fallet är det nog en god början att inte fråga. Jag tycker fortfarande att det är en anledning så god som någon att vilja flytta; var det inte ett svar som föll på läppen kanske det är så att du egentligen inte vill?
Jag vet..förlåt.

Cilia
2006-03-13, 17:28
Jag skulle också flytta om det inte var så att jag drog mig för allt jobb.
det tar ngt enormt på krafterna.

Noodles
2006-03-13, 18:52
Det behövs väl ingen särskild anledning för att flytta. Är det någon som du måste motivera din flytt för?

Jag avskyr allt jobb som kommer med en flytt och snart är det dags igen...

Däremot är det alltid kul med ett nytt ställe.

carloskar
2006-03-13, 18:57
Blev riktigt sugen på att skaffa en lägenhet brevid gymmet nu ^^

Tycker som många andra, att villa man byta så ska man. Omväxling förnöjer :thumbup:

Lodiz2
2006-03-13, 19:10
Jag skulle också flytta om det inte var så att jag drog mig för allt jobb.
det tar ngt enormt på krafterna.

ehhh ... du tränar ju
jag har flyttat 7ggr från att jag fyllde 19 tills nu då jag är 22 :)

till trådskaparen , visst kan man flytta för omväxlingskull men man
bör tänka igenom det noga och inte byta ner sig för flyttandets skull, kolla också upp området du ska flytta till så att du vet att det kan vara ett område du kan trivas i.

Helena B
2006-03-13, 19:30
Vart vill du flytta då (om du har tänkt så långt)?

Det roligaste med att flytta är att man får måla och inreda på nytt igen, skulle kunna flytta bara för att få göra det. Plus att jag gillar att hjälpa folk att flytta, ett utmärkt tillfälle att få röra på sig.

Yankeee
2006-03-13, 19:33
Plus att jag gillar att hjälpa folk att flytta, ett utmärkt tillfälle att få röra på sig.

Då skickar jag ett pm om några år när jag ska flytta igen då? :)

Helena B
2006-03-13, 19:36
Då skickar jag ett pm om några år när jag ska flytta igen då? :)

Absolut :thumbup:

Krokodil
2006-03-13, 21:21
Jag HATAR att flytta, inte bara det själva fysiska flyttandet utan mest stöket veckorna före och efter.

Varje gång vi flyttat har jag sagt att det var sista gången... börjar tro att ingen lyssnar på mig här hemma. *grr27*