handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med givande biceps övningar


Cape Me
2006-03-12, 15:24
Har under de senaste 4månaderna inte ökat något i vikt på bicepsträningen.
Jag antar att övningarna jag har valt är dåliga med tanke på att jag ökat som en raket i det andra, vet inte riktigt vad övningarna kallas men jag hoppas det är rätt:

Kabrlcurl 3*8 så tungt jag kan, vikt nummer 8 tror jag
Sittande hantelcurl 3*8 på 10kg *cry* , i vissa fall kan jag köra ett sett på 12,5kg men det är mer än sällan.

Sen nu övning nummer tre kan jag inte hitta namn på så jag får beskriva den.
Tar en vanlig bänk, står med vänstra knäet på den och fattar hanteln med höger hand och lyfter upp den.



Hilfe bitte!

Vesseldahl
2006-03-12, 15:35
Testat den här, men med rak stång?

http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

Jorgen
2006-03-12, 15:44
Hur länge har du tränat?
Hur mycket väger du?
Sköter du kosten?
Hur ser ditt schema ut?

Cape Me
2006-03-12, 16:22
Hur länge har du tränat?
Hur mycket väger du?
Sköter du kosten?
Hur ser ditt schema ut?


Ca78kg
Kosten sköts :)
Har tränat sedan slutet av sommaren
Tisdag : triceps, axlar
fredag: bröst, biceps
söndag: ben, rygg

Ska nog byta platts på triceps och biceps. Ska ta och testa den dära barbell curl :thumbup:.
Hoppas bara någon av de raka stängerna är lediga, har bara 3 totalt på gymmet =/ varav 2 av dem sitter fint vid sinna bänkar =/

Wikner
2006-03-12, 16:24
Kör stångcrul, hantelcurl typ, sedan tungt med, cheata lite fast kontrollerat.

bubbe
2006-03-12, 16:30
Ca78kg
Kosten sköts :)
Har tränat sedan slutet av sommaren
Tisdag : triceps, axlar
fredag: bröst, biceps
söndag: ben, rygg

Ska nog byta platts på triceps och biceps. Ska ta och testa den dära barbell curl :thumbup:.
Hoppas bara någon av de raka stängerna är lediga, har bara 3 totalt på gymmet =/ varav 2 av dem sitter fint vid sinna bänkar =/

Tänk på att det där med kosten inte bara handlar om att välja grönsaker till maten på lunchen, utan att se till att man äter så man ökar i vikt samtidigt som man äter nyttigt. När du vet att du ökar i vikt, så vet du att du ligger på plus, ligger du plus ligger du på den muskelbildande sidan.

Du har tränat i ca 6-7 mån, och inte ökat senaste 4? Mangla på med olika vikter och ge inte upp så kommer ökningarna igen.

Anonym112
2006-03-12, 17:51
Har under de senaste 4månaderna inte ökat något i vikt på bicepsträningen.
Jag antar att övningarna jag har valt är dåliga med tanke på att jag ökat som en raket i det andra, vet inte riktigt vad övningarna kallas men jag hoppas det är rätt:

Kabrlcurl 3*8 så tungt jag kan, vikt nummer 8 tror jag
Sittande hantelcurl 3*8 på 10kg *cry* , i vissa fall kan jag köra ett sett på 12,5kg men det är mer än sällan.

Sen nu övning nummer tre kan jag inte hitta namn på så jag får beskriva den.
Tar en vanlig bänk, står med vänstra knäet på den och fattar hanteln med höger hand och lyfter upp den.



Hilfe bitte!

Kör tyngre. svinga lite :thumbup:

GURKAN
2006-03-12, 17:59
Kör stångcrul, hantelcurl typ, sedan tungt med, cheata lite fast kontrollerat.

Här har du svaret på att få biceps att växa så det knakar. Lassa på så du med nöd och näppe får upp vikten och sänk den lååååångsamt ned och så svinga upp och så låååångsamt ned.

För min del så börjar jag på 65kg och kör så många jag orkar. sedan tar jag en 50kg stång och gör lika dant och sedan en 40kg stång och blåser ur det sista. Givetvis kör jag setten direkt effter vart annat så ingen vila förens 40kg stången åker i golvet. det kör du i tre varv och med rakstång.

Sedan tar du en EZ-stång och kör två varv med en lämplig vikt så du klarar runt 6/7 rep utan fusk och så fuskar du upp vikten 3 gånger och sänker den låååångsamt.

Det enda du ska tänka på är att suga i så mycket du kan när du fuskar upp vikten för att sedan sänka den låååångsamt.

Kör du sådana här tunga pass så behöver du bara träna armar var 5/7 dag ej mer. :thumbup:

Cape Me
2006-03-12, 19:05
Tänk på att det där med kosten inte bara handlar om att välja grönsaker till maten på lunchen, utan att se till att man äter så man ökar i vikt samtidigt som man äter nyttigt. När du vet att du ökar i vikt, så vet du att du ligger på plus, ligger du plus ligger du på den muskelbildande sidan.

Du har tränat i ca 6-7 mån, och inte ökat senaste 4? Mangla på med olika vikter och ge inte upp så kommer ökningarna igen.


Jo vet, måste faktiskt erkänna att jag är lite rädd för grönsaker, äter hellst kött :D. Jorå vikten går jag upp i, när jag började träna i slutet av sommaren vägde jag in på omkring 65kg :em:. Bör vara mestadels muskelmassa eftersom jag inte har hittat något nytt fett på kroppen i alla fall :).
Har t.ex. ökat i bänken med ca 15kg på en månad nu, dock så hade jag ett 3 veckors besök av influensan för 4-5veckor sedan, så det sabbade en hel del.
Ligger på 70kg nu med stången, mot futtiga 20-40kg i början (men det där behöver vi ju inte prata högt om :D)




Här har du svaret på att få biceps att växa så det knakar. Lassa på så du med nöd och näppe får upp vikten och sänk den lååååångsamt ned och så svinga upp och så låååångsamt ned.

För min del så börjar jag på 65kg och kör så många jag orkar. sedan tar jag en 50kg stång och gör lika dant och sedan en 40kg stång och blåser ur det sista. Givetvis kör jag setten direkt effter vart annat så ingen vila förens 40kg stången åker i golvet. det kör du i tre varv och med rakstång.

Sedan tar du en EZ-stång och kör två varv med en lämplig vikt så du klarar runt 6/7 rep utan fusk och så fuskar du upp vikten 3 gånger och sänker den låååångsamt.

Det enda du ska tänka på är att suga i så mycket du kan när du fuskar upp vikten för att sedan sänka den låååångsamt.

Kör du sådana här tunga pass så behöver du bara träna armar var 5/7 dag ej mer.


Ah måste testa det med :thumbup:

emil123
2006-03-12, 19:07
Prova kör:


Skivstångscurl 10-12reps 3set
Koncentreradcurl 10-12reps 3set
Stående Hantelcurl 10-12reps 2set

Jag har kört det i 3 veckor nu och mina biceps blåser upp som luftballonger :D

polaren
2006-03-13, 01:48
Kör tyngre. svinga lite :thumbup:

Håller med, kör något set där du höjer vikten lite, sen svingar du upp den och håller emot i negativa fasen. Fast fuska inte för mycket och hela tiden, ta det försiktigt så du inte skadar dig :)

krellik
2006-03-13, 04:53
Testa tungt och brutalt: Marklyft, stångrodd, pullups (+ vikt om möjligt), + 1-2 valfri curl med hantel eller skivstång.

+ Se till att öka i knäböjen (och naturligtvis marklyftet). + Ät som en häst.

Lovar att det kommer ge resultat.

Guns n hoses
2006-03-13, 07:44
Jadu 8)

Testa att köra scott curl 3*10, cable curl eller stång curl 3*10, och sen ngn form av koncentrations curl.

pragmatist
2006-03-13, 14:10
Testa den här, men gå inte upp lika långt som killen gör på bilden:

http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?Name=Lying+Supine+Dumbbell+Curl

Anonym112
2006-03-13, 14:23
Håller med, kör något set där du höjer vikten lite, sen svingar du upp den och håller emot i negativa fasen. Fast fuska inte för mycket och hela tiden, ta det försiktigt så du inte skadar dig :)

Härligt :thumbup:

Tränar du på atletklubben edda?
Jag kör också där :thumbup:

keffat_liv
2006-03-13, 16:25
[/COLOR]

Här har du svaret på att få biceps att växa så det knakar. Lassa på så du med nöd och näppe får upp vikten och sänk den lååååångsamt ned och så svinga upp och så låååångsamt ned.

För min del så börjar jag på 65kg och kör så många jag orkar. sedan tar jag en 50kg stång och gör lika dant och sedan en 40kg stång och blåser ur det sista. Givetvis kör jag setten direkt effter vart annat så ingen vila förens 40kg stången åker i golvet. det kör du i tre varv och med rakstång.

Sedan tar du en EZ-stång och kör två varv med en lämplig vikt så du klarar runt 6/7 rep utan fusk och så fuskar du upp vikten 3 gånger och sänker den låååångsamt.

Det enda du ska tänka på är att suga i så mycket du kan när du fuskar upp vikten för att sedan sänka den låååångsamt.

Kör du sådana här tunga pass så behöver du bara träna armar var 5/7 dag ej mer. :thumbup:

Dropset kallas det och är väl inte direkt populärt när man ska bygga muskler... En jävla pump får man dock.

GURKAN
2006-03-14, 06:39
Dropset kallas det och är väl inte direkt populärt när man ska bygga muskler... En jävla pump får man dock.


HeHeHe men du manne ta och vakna *kissass*

Fjod0r
2006-03-14, 10:40
eller släpp ner vikterna och kör superstrikt. Har fått kanon svar på biceps genom at bara köra väldigt strikta repetitioner med mindre vikter.

Anonym112
2006-03-14, 14:02
eller släpp ner vikterna och kör superstrikt. Har fått kanon svar på biceps genom at bara köra väldigt strikta repetitioner med mindre vikter.

De där funkar bara i början

polaren
2006-03-14, 14:54
Härligt :thumbup:

Tränar du på atletklubben edda?
Jag kör också där :thumbup:

Japp det gör jag :)
Bästa gymmet + bäst pris i stan :thumbup:

JoelR
2006-03-14, 15:30
Variation är nog lösningen.

Krille 87
2006-03-14, 16:05
Dropset kallas det och är väl inte direkt populärt när man ska bygga muskler... En jävla pump får man dock.

Vem säger det undrar jag då ?

Lövbiffen
2006-03-14, 16:53
Jag vet att dom flesta förespråkar stångcurl som första-övning, men jag har fått goda resultat genom att byta ut den mot concentrationcurls!

På några veckor har jag ökat massor i styrka i bicepsen bara genom att köra conc. curl som första-övning och jag tror inte att det bara beror på just den övningen! Det är väl som många säger, variationen som kan ge resultat!

Så här ser mina ökningar ut(du får själv avgöra ifall du tycker dom är nog för dej):
I conc. curl med armen på benet har jag ökat från att göra en taskig etta på 27kilos hantel, till att sätta en strikt etta på 32kilos hantel, på bara ett par veckor! Jag kan nu reppa treor eller kanske tom mer på 27kilos hantlarna! Och det bara för att jag testade en övning jag vanligtvis inte kör!

Kan lägga till att jag bara kör två specifika biceps-övningar också! Conc. curl och stågcurl! Båda strikta i tekniken, men med hyffsat explosiva rörelser!

Anonym112
2006-03-14, 20:56
Japp det gör jag :)
Bästa gymmet + bäst pris i stan :thumbup:

Självklart :thumbup:

Friskvårds mesgym för typ 2000-3000 per år är ganska onödigt i mina ögon :D

Doctor Snuggles
2006-03-14, 22:23
Sluta köra biceps helt och hållet.
Kör istället mer basövningar som involverar biceps, t.ex rodd och pullups.
Biceps kommer följa med på vägen.