handdator

Visa fullständig version : Så här tänker "de hårda skåneynglingarna"


timoat
2006-03-12, 14:10
hittade denna artikel idag från HD.
Intressanta killar, och mycket logiska....

http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodet

Yankeee
2006-03-12, 14:11
"Gangsta Albanish Thug Unit"

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Coldsmith
2006-03-12, 14:14
Ni är alltid många fler än era offer. Fegt?
– Det där har jag hört av många, men jag tycker inte det. Meningen är ju att de inte ska ha någon chans, säger han.

Varken Feriz eller Pajtim uttrycker några sympatier för sina offer.
– Blir de skadade får de skylla sig själva, för då är de svaga

Mmmm... smart kille

Tething
2006-03-12, 14:14
Rätt intressant att läsa det här "Många av oss ingick i gäng som slogs mot serberna under kriget i Kosovo, så vi har våldet i blodet." Dom här pajaserna är mellan 13-18år och att dom påstår att dom deltagit i kriget nere på Balkan är juh så skrattretande så det finns inte.

Coldsmith
2006-03-12, 14:16
Han själv drar in omkring 2 000 kronor i månaden. Det mesta handlar han kläder för.
– Jag är ung men kan göra vad jag vill. Jag känner mig som en riktig affärsman.
Vet dina föräldrar vad du håller på med?
– Är du dum, eller?!

:D. Så jävla pantade killar.

Och förresten, dom var väl inte rädda för nåt?

kneger
2006-03-12, 14:17
L-A bloods .. det är redan ett gäng från USA.. verkar som om dom sätt lite för mycket film...

Hnke
2006-03-12, 14:19
Nötter...

timoat
2006-03-12, 14:21
Man blir förbannad, jag kunde knappt läsa klart artikeln. samma när jag lyssnade på nån radiointervju på P3 om ungar som rånade andra på mobiler och jackor

"Öhh de får ju ut en ny på försäkringen, öhh vi gör den en tjänst öhhh"

om dom är en 5-10 st så har man ju fan ingen chans. Tänk om de bestämmer sig för att våldta en tjej eller nåt? ( ok spekulationer, men de här killarna är så lost att man inte kan ta nåt för givet)

Bolio
2006-03-12, 14:22
Vilka jävla snorungar.

Pajtim uttrycker några sympatier för sina offer.
– Blir de skadade får de skylla sig själva, för då är de svaga, säger Pajtim och rycker på axlarna.

Vem är det som är svag egentligen? Vem är det som lever som en fattig femte gradens invånare? De lever under existensminimum och hela landet skrattar åt dem. Ändå tycker killarna att de är så himla starka och modiga och tuffa. Wwjefwpåfjwfpow.

Herkulez
2006-03-12, 14:23
im with min landsbroder bolio





sorgligt gäng killar.

Ryska_raketen
2006-03-12, 14:24
HAHAHA grymt e det!!! :laugh: :laugh: :laugh:

Zafer
2006-03-12, 14:27
"Med sig har de baseballträn, batonger, järnrör, knogjärn och pepparspray.
– Tillsammans är vi omkring 120 killar som slåss mot 50–60. "

Jävla töntar..

Masugn
2006-03-12, 14:27
o m g

Bolio
2006-03-12, 14:27
Det jag alltid tycker är lika obegripligt med sådana här äckliga snorungar (eller vuxna, för den delen) som hävdar att de har all rätt att misshandla och plundra andra människor, är när äcklen själva blir misshandlade av poliser. Då är helt plötsligt poliserna onda och man är offer. Men när man själv gör det är offren bara svaga och får skylla sig själva. Så fort man själv har mindre makt då börjar man gråta och tycker att alla snutar är rasister och världen är ond och hemsk.

mystic[-_-]
2006-03-12, 14:28
Tuffa i grupp som vanligt då.

Destra
2006-03-12, 14:37
Fy fan.
Blir så jävla förbannad.
skicka tillbaks dom till albanien, förfan.

Lika hårda tag ska tas mot "svenskarna" som håller på så.
20 piskrapp för att sedan bli rullade i salt.

Griip
2006-03-12, 14:42
Brrrr.. blir verkligen upprörd när jag läser sånt här. Snart blire boondock saints alltså

BigForre
2006-03-12, 14:51
Det jag alltid tycker är lika obegripligt med sådana här äckliga snorungar (eller vuxna, för den delen) som hävdar att de har all rätt att misshandla och plundra andra människor, är när äcklen själva blir misshandlade av poliser. Då är helt plötsligt poliserna onda och man är offer. Men när man själv gör det är offren bara svaga och får skylla sig själva. Så fort man själv har mindre makt då börjar man gråta och tycker att alla snutar är rasister och världen är ond och hemsk.

Ibland skriver du bra saker Bolio...ord...

Mart|n
2006-03-12, 14:58
Hur ska man göra för att få dessa tomtar att verkligen förstå att det dom gör är fel?

Att prata med dom funkar ju inte.

Deceiver85
2006-03-12, 15:00
Det är sådant här patrask som får folk att rösta på utomparlamentarisk höger...tacka tjockisen och kommunisterna för dessa gäng.

tigerofsweden
2006-03-12, 15:05
Det är sådant här patrask som får folk att rösta på utomparlamentarisk höger...tacka tjockisen och kommunisterna för dessa gäng.

wörd

Deceiver85
2006-03-12, 15:15
Sen är det lite fel att kalla dessa för "skåneynglingar", det är ett hån mot alla ursprungsskånninar. Dessa gäng är sällan "skånska", snarare "ny-skånska"

Loke
2006-03-12, 15:37
Det är sådant här patrask som får folk att rösta på utomparlamentarisk höger...tacka tjockisen och kommunisterna för dessa gäng.

Mm, precis, för tjockisen och kommunisterna styr ju även i alla andra västerländska länder där det finns liknande gäng, så det måste ju vara deras fel. Mönstret är så uppenbart. *rolleyes*

Yes
2006-03-12, 15:37
Jag brukar ibland drömma om att få vara ensam med en såndär tönt i ett madrasserat rum. :em:

Farzan
2006-03-12, 15:46
Fyfan... Det är människor som dem som ger goda människor och ungdomar ett dåligt rykte. Oavsett nationalitet.

Fast egentligen måste man också tänka på att ingen väljer att bli en ungdomsbrottsling med såna värderingar. Om man växer upp med hat och dåligt umgänge är chansen mycket stor att man själv blir en dålig människa.

Människor som säger "just say no" förstår inte att det inte är så enkelt. Att säga nej kan innebära att man blir utstött. Finns en grej man kan säga. "Dåliga vänner är bättre än inga vänner alls." Så om en person har riktigt dåligt självförtroende, känner sig oälskad och känner att världen är emot honom, skulle han mycket enkelt dras till ligisterna som skulle acceptera honom om han gjorde som de.

2pac sade det med faktiskt. "Even though they sold drugs, they showed a young brother love".

Så om man tänker på omständigheterna kan man förstå varför dessa människor är så. Men det gör det inte mer rätt för det. Såna människor måste se att det finns konsekvenser för deras gärningar.

norsk_gadd
2006-03-12, 16:05
Jävla idioter som ger alla invandrare dåligt rykte. De förstör för hundratusentals människor bara för några futtiga tusenlappar. Sen att man inte lycka tjäna mer än 2000kr som kriminell säger ju en hel del, "affärsman"..... jovisst!

palme
2006-03-12, 16:08
Jag brukar ibland drömma om att få vara ensam med en såndär tönt i ett madrasserat rum. :em:

Eehh!?!? Håll dina snuskiga fantasier för dig själv.



Bolio 4 prez!!! :hbang:

Bjorn
2006-03-12, 16:08
"Närmare 20 pojkar attackerar och misshandlar en ensam 13-årig flicka."
Seriöst...Vart är världen på väg?

Styrkebyggare
2006-03-12, 16:13
Samhället biter inte tillbaka, så jag är inte det minsta förvånad över utvecklingen. Några månader på ungdomsanstalt gör nada på dessa gossarna... Om de betér sig som första klassens våldsmän så bör de också behandlas som sådana.

Baan
2006-03-12, 16:19
Samhället biter inte tillbaka, så jag är inte det minsta förvånad över utvecklingen. Några månader på ungdomsanstalt gör nada på dessa gossarna... Om de betér sig som första klassens våldsmän så bör de också behandlas som sådana.

Å andra sidan om man jobbade aktivt med att splittra gänget genom att ge ett par stycken straff och på så sätt skrämma några till att lugna ner sig, och sen kanske fängsla dom som är dumma nog att fortsätta så tror jag man lyckas splittra gänget, sen är det lite väl optimistiskt att tro att dom flesta av dom kan rehabiliteras efter ett ha fått vård, men det är väl så det går till. Nu vet jag inte exakt hur illa det är men det känns som dom fortsätter för att det inte varit några konsekvenser för dom hittills; känns som en aktiv polisinsats borde kunna fängsla en del av dom

Yes
2006-03-12, 16:19
Eehh!?!? Håll dina snuskiga fantasier för dig själv.

Nu var iof inte riktigt nakenlekar jag hade tänkt mig. :D

Mel
2006-03-12, 16:29
Vad är det för skit vi importerar.

zoltan_hellhound
2006-03-12, 16:33
Tycker att det borde bli en skärpning på lagen.Utvisning, hårdare straff för invandrare osv.Nu tycker jag iofs att svergie har börjat vakna till lite, så nu fattas bara ett bra parti som kan styra upp det,och inte såna klantarslen som svergie demokraterna,nej vad svergie behöver är en stark karismatisk ledare och ett ordentligt alternativ till socialdem,Moderat. etc några som stänger till inflödet av skräp som strömmar in i vårt land

bluelight
2006-03-12, 16:34
Herregud, finner fan inga ord om dom där. Dom var ju förfan inte ens med i något krig? Deras föräldrar var säkerligen det men slynglarna är säkerligen födda i Sverige. Så jävla äckliga människor, komma flera stycken mot en ensam man eller kvinna och sno dennes plånbok, mp3-spelare osv? Vafan är det för jävla stil? :furious:

Vad är det som är så jävla fel i huvudet på dom där ungdomarna? Visst, alla har väl gjort dumma grejer men inte fan håller man på sådär *grr* :furious:

Allan
2006-03-12, 16:34
....nej vad svergie behöver är en stark karismatisk ledare och ett ordentligt alternativ till socialdem,Moderat. etc några som stänger till inflödet av skräp som strömmar in i vårt land

JAAAAAA. En stark karismatisk ledare!!! .... Eller....?????


allan

bubbe
2006-03-12, 16:36
JAAAAAA. En stark karismatisk ledare!!! .... Eller....?????


allan

cheesus :laugh:

tigerofsweden
2006-03-12, 16:38
JAAAAAA. En stark karismatisk ledare!!! .... Eller....?????


allan

Du brukar ju vara duktig Allan på att uttycka dig skriftligt så skulle vara kul att höra dina åsikter kring denna ungdomsbrottslighet som kraftigt ökat i omfattning de senaste åren. Vad tycker du man bör göra?

zoltan_hellhound
2006-03-12, 16:39
JAAAAAA. En stark karismatisk ledare!!! .... Eller....?????


allan

Ser inget fel i att ha en karismatisk ledare istället för alla själlösa vålnader till politiker vi har i dagsläget......Och nej jag menar inte en person som hittler

Tricklev
2006-03-12, 16:39
Haha, vad fan är det för fel på folk.


Gangstah albanish thug unit?

:laugh:

bubbe
2006-03-12, 16:39
Du brukar ju vara duktig Allan på att uttycka dig skriftligt så skulle vara kul att höra dina åsikter kring denna ungdomsbrottsligheten som kraftigt ökat i omfattning de senaste åren. Vad tycker du man bör göra?

Såååå, den har alltså ökat kraftigt? är det en åsikt eller fakta?



eller skit i det, jag ska iväg på kalas, har inte ork att tjafsa med småungar....

zoltan_hellhound
2006-03-12, 16:42
Såååå, den har alltså ökat kraftigt? är det en åsikt eller fakta?



eller skit i det, jag ska iväg på kalas, har inte ork att tjafsa med småungar....

Enlig mig har den ökat men jag kör efter hur det ser ut metoden,dvs att jag lever mitt i skiten och ser och hör saker helatiden

Tricklev
2006-03-12, 16:42
Såååå, den har alltså ökat kraftigt? är det en åsikt eller fakta?



eller skit i det, jag ska iväg på kalas, har inte ork att tjafsa med småungar....


Måste gamlingar alltid uttrycka sig som om dom hade facit till allt?

Vuxna som beter sig som tonåringar (Du är en av dom Bubbe) är rejält pinsamma.

tigerofsweden
2006-03-12, 16:43
Såååå, den har alltså ökat kraftigt? är det en åsikt eller fakta?



eller skit i det, jag ska iväg på kalas, har inte ork att tjafsa med småungar....

Så jag är en småunge, ja tjena på dig med :thumbup:

Öppna ögonen för helvete och inse fakta. Så du menar att låt oss säga under de senaste 20 åren så har gatuvåldet och den brottslighet som det medfört inte ökat något?

Goddaniel
2006-03-12, 17:00
Känns inte som om det är någon idé att försöka skriva något smart här men det bästa vore ju att avliva dom alla innan de förökar sig.

Kebab-Arne
2006-03-12, 17:04
Ja, nu kan både invandrare och infödda svenskar bilda gäng. Däremot anses det värre när än invandrare beter sig illa. Vilket ju egentligen inte är så konstigt... Har ingenting emot invandrare så länge de "sköter" sig, men jag hatar svenskar som inte "sköter" sig också.

Sen undrar våra kära politiker varför högerextremistiska partier ökar... *rolleyes*

Allan
2006-03-12, 17:11
Öppna ögonen för helvete och inse fakta. Så du menar att låt oss säga under de senaste 20 åren så har gatuvåldet och den brottslighet som det medfört inte ökat något?

Rent krasst då - först måste man ta reda på vad som ingår i begreppet. Om det är kriminologerna oense. Sen måste man ta reda på om den i så fall har ökat. Om detta är kriminologerna också oense. Om man ser en ökning är den i varje fall inte dramatisk utan kan härledas till urbanisering, ökad folkmängd och bla bla. Om detta är - gissa! - kriminologerna oense.
Vad vi kan vara överens om är att tidningarna skriver mer om det idag än de gjorde för bara tio år sen, vilket är en internationell trend. Det vi kan se är att den gängrelaterade brottsligheten (som är ett begrepp som kriminologerna hör och häpna är överens om) har ökat.
Hur den har ökat är man däremot oense om. Den totala brottsligheten har nämligen inte ökat markant. Så antingen har en del av den gamla brottsligheten hamnat i gängen eller så är det så att man tidigare helt enkelt missat att en del av vår vanligaste brottslighet också tidigare fanns i gäng.
Ett exempel är bank- och värdetransportrån som numer hystas in i begreppet "kriminella" nätverk. Det begreppet fanns inte under åttiotalet, men ni kan slå er i backen på att det fanns kriminella nätverk då också.
Vad vi däremot kan säga är att i våra storstäder finns det en större andel människor som har brott som huvudsysselsättning än tidigare. Och det är nytt. Nytt är också att en del ungdomar ser kriminalitet som karriärväg (fast det är kriminologerna inte överens om).
Överhuvudtaget måste företeelser pågå under en rätt lång tid innan man kan dra statistiska slutsatser av det. Den sämsta slutsatsen som finns är "...jag läste i tidningen" eller "..alla vet ju att det är så". Folk läste i tidningen förr också och alla visste saker då också - och i ett längre mer statistsikt tillfredställande perspektiv visade det sig att det inte alls var så.
Kriminaliteten i Sverige är inte värre än att ett par tre rejäla fängelsedomar mot ett par tre ledande personer i våra större städer skulle leda till en direkt minskning av den mer påtagliga typ av kriminalitet som innebär gatuvåld. Om det är i varje fall kriminologerna ense.
Att strypa invandringen är knappaste en lösning. De flesta som kommer hit är hederliga skötsamma människor som tillför mer än man kunde ersätta om man stoppade dem vid gränsen. Och det finns inget som säger att vissa folkgrupper skulle vara mer kriminella än andra.
Kriminella grupperingar har mycket gemensamt men aldrig etnicitet. Det kan vi lätt inse om vi tittar på vår omvärld. Det är andra saker som skapar kriminalitet än just etniskt ursprung. Det behöver man f ö knappt vara kriminolog för att inse.
Jag är själv förspråkare för en ganska repressiv kriminalpolitik, som innebär att man raskt låser bort ett antal människor som kan anses som drivande, och att man skapar fler arbetstillfällen genom att bygga fler fängelser för de grövre brottslingarna. Men allt det måste också paras med en genomtänkt social- och utbildningspolitisk strategi, vilket inte är helt lätt.
Fler snutar kanske kunde vara bra men det finns inget som säger att fler snutar ger mindre kriminalitet. Se där ytterligare en sak som kriminologerna är överens om.
I grunden handlar det om att människor måste uppleva trygghet i sitt närområde, vilket är svårt utan fungerande samhälleliga institutioner.

allan

tigerofsweden
2006-03-12, 17:20
Rent krasst då - först måste man ta reda på vad som ingår i begreppet. Om det är kriminologerna oense. Sen måste man ta reda på om den i så fall har ökat. Om detta är kriminologerna också oense. Om man ser en ökning är den i varje fall inte dramatisk utan kan härledas till urbanisering, ökad folkmängd och bla bla. Om detta är - gissa! - kriminologerna oense.
Vad vi kan vara överens om är att tidningarna skriver mer om det idag än de gjorde för bara tio år sen, vilket är en internationell trend. Det vi kan se är att den gängrelaterade brottsligheten (som är ett begrepp som kriminologerna hör och häpna är överens om) har ökat.
Hur den har ökat är man däremot oense om. Den totala brottsligheten har nämligen inte ökat markant. Så antingen har en del av den gamla brottsligheten hamnat i gängen eller så är det så att man tidigare helt enkelt missat att en del av vår vanligaste brottslighet också tidigare fanns i gäng.
Ett exempel är bank- och värdetransportrån som numer hystas in i begreppet "kriminella" nätverk. Det begreppet fanns inte under åttiotalet, men ni kan slå er i backen på att det fanns kriminella nätverk då också.
Vad vi däremot kan säga är att i våra storstäder finns det en större andel människor som har brott som huvudsysselsättning än tidigare. Och det är nytt. Nytt är också att en del ungdomar ser kriminalitet som karriärväg (fast det är kriminologerna inte överens om).
Överhuvudtaget måste företeelser pågå under en rätt lång tid innan man kan dra statistiska slutsatser av det. Den sämsta slutsatsen som finns är "...jag läste i tidningen" eller "..alla vet ju att det är så". Folk läste i tidningen förr också och alla visste saker då också - och i ett längre mer statistsikt tillfredställande perspektiv visade det sig att det inte alls var så.
Kriminaliteten i Sverige är inte värre än att ett par tre rejäla fängelsedomar mot ett par tre ledande personer i våra större städer skulle leda till en direkt minskning av den mer påtagliga typ av kriminalitet som innebär gatuvåld. Om det är i varje fall kriminologerna ense.
Att strypa invandringen är knappaste en lösning. De flesta som kommer hit är hederliga skötsamma människor som tillför mer än man kunde ersätta om man stoppade dem vid gränsen. Och det finns inget som säger att vissa folkgrupper skulle vara mer kriminella än andra.
Kriminella grupperingar har mycket gemensamt men aldrig etnicitet. Det kan vi lätt inse om vi tittar på vår omvärld. Det är andra saker som skapar kriminalitet än just etniskt ursprung. Det behöver man f ö knappt vara kriminolog för att inse.
Jag är själv förspråkare för en ganska repressiv kriminalpolitik, som innebär att man raskt låser bort ett antal människor som kan anses som drivande, och att man skapar fler arbetstillfällen genom att bygga fler fängelser för de grövre brottslingarna. Men allt det måste också paras med en genomtänkt social- och utbildningspolitisk strategi, vilket inte är helt lätt.
Fler snutar kanske kunde vara bra men det finns inget som säger att fler snutar ger mindre kriminalitet. Se där ytterligare en sak som kriminologerna är överens om.
I grunden handlar det om att människor måste uppleva trygghet i sitt närområde, vilket är svårt utan fungerande samhälleliga institutioner.

allan

Se där, alltid tänkvärda texter när du skrivit något Allan. Även om jag kanske inte håller med om allt så får det iallafall en att fundera lite! :thumbup:

Flygplan
2006-03-12, 17:48
Att strypa invandringen är knappaste en lösning. De flesta som kommer hit är hederliga skötsamma människor som tillför mer än man kunde ersätta om man stoppade dem vid gränsen.
allan


Det är din åsikt.
Min åsikt är att det inte lönat sig så fort den första svenska medborgaren fick sätta livet till.

Rent ekonomiskt tror jag inte heller det lönat sig med tanke på hur mycket av all skadegörelse och våldsbrott som begås av invandrare. Inte för att nämna hur många miljoner vi pungar ut i bidrag varje måndag till invandrare.

Baan
2006-03-12, 17:52
Det är din åsikt.
Min åsikt är att det inte lönat sig så fort den första svenska medborgaren fick sätta livet till.

Rent ekonomiskt tror jag inte heller det lönat sig med tanke på hur mycket av all skadegörelse och våldsbrott som begås av invandrare. Inte för att nämna hur många miljoner vi pungar ut i bidrag varje måndag till invandrare.

Du kanske skulle fundera vidare på idéen med att uvisa folk för att andra dör, speciellt efter invandring, säg att någon finne som bott här i 100 år dödar någon, då borde vi med andra ord deportera alla som vi kan bevisa kommer ursprungsligen från finland. Borde inte vara någon som sätt livet till till slut när vi är nere på 0 invånare, problemet löst!

Allan
2006-03-12, 17:55
Det är din åsikt.
Min åsikt är att det inte lönat sig så fort den första svenska medborgaren fick sätta livet till.

Rent ekonomiskt tror jag inte heller det lönat sig med tanke på hur mycket av all skadegörelse och våldsbrott som begås av invandrare. Inte för att nämna hur många miljoner vi pungar ut i bidrag varje måndag till invandrare.


Tror du att invandrare kommer från ett land som heter Invandrien? Eller drar du nu norrmän och senegaleser över samma kam?
Man ser ingen signifikant ökning av kriminalitet i samband med de perioder av större invandring som vi haft. Det finns tendenser men de kan lika gärna vara slumpartade. Man måste komma ihåg att infödda svenskar inte direkt är sällsynta i kriminalstatistiken. Ska man se till enskild folkgrupp är de helt överlägsna.

Edit// Svenske medborgaren? Kunde ju lika gärna ha varit nån som var född i Venezuela då?


allan

Edit2 tog bort en onödigt hård formulering

norsk_gadd
2006-03-12, 17:58
Eller drar du nu norrmän och senegaleser över samma kam?



Noooooo..... :furious:
Jag gilla detta land, snälla flytta mig inte! *innocent*

Thewind
2006-03-12, 18:03
Pack pack pack.

Flygplan
2006-03-12, 18:04
Man måste komma ihåg att infödda svenskar inte direkt är sällsynta i kriminalstatistiken. Ska man se till enskild folkgrupp är de helt överlägsna.

Edit// Svenske medborgaren? Kunde ju lika gärna ha varit nån som var född i Venezuela då?


allan

*bs*

Exakt vad är det du jämnför med? Det vi pratar om här är svenskar kontra nysvenskar (ja, från invandrianien). Och du måste vara världens mest blåögda person om du påstår att svenskar begår mycket brott om man jämnför med invandrare. Klart som fan att svenskar är överlägsna i brottsstatisiken som enskild folkgrupp. Räkna istället i procent.

Klart att han kan vara född i Venezuela och vara svensk medborgare. Eller?

Allan
2006-03-12, 18:10
Räkna istället i procent.



Du menar att det skulle vara färre svenskar om man räknar i procent? FYI - man använder alltid procent när man jobbar med statistik. Och om det då skulle visa sig att infödda svenskar är den största enskilda grupp som begår brott - vad ska vi göra då? Deportera dem?
Problemet ligger i att det är andra saker som styr kriminalitet än etnicitet. Det allra vanligaste är hur länge och hur etablerad en folkgrupp är i Sverige - ju längre de varit här desto mer sällsynt förekommande i kriminaliteten blir de. Gissa varför?
Svenskar är den mest kriminella folkgruppen i Norge, Finland och Sverige. Betyder det att svenskar är mer kriminella än andra. Finländare är den mest förekommande kriminella grupperingen vi har i Sverige - betyder det att vi ska kicka ut varenda finne?


allan

Flygplan
2006-03-12, 18:20
Du menar att det skulle vara färre svenskar om man räknar i procent? FYI - man använder alltid procent när man jobbar med statistik. Och om det då skulle visa sig att infödda svenskar är den största enskilda grupp som begår brott - vad ska vi göra då? Deportera dem?
Problemet ligger i att det är andra saker som styr kriminalitet än etnicitet. Det allra vanligaste är hur länge och hur etablerad en folkgrupp är i Sverige - ju längre de varit här desto mer sällsynt förekommande i kriminaliteten blir de. Gissa varför?
Svenskar är den mest kriminella folkgruppen i Norge, Finland och Sverige. Betyder det att svenskar är mer kriminella än andra. Finländare är den mest förekommande kriminella grupperingen vi har i Sverige - betyder det att vi ska kicka ut varenda finne?


allan

Jag har aldrig sagt någonting om att vi ska "kicka ut" ut invandrarna. Jag skrev att jag tycker att priset vi fått betala har varit för högt och det står jag för hur hemskt det än kan låta.

Jag trodde inte att jag behövde förklara vad jag menade när jag skrev räkna i procent.. Givetvis menade jag brott i förhållande till antalet invandrare och svenskar - för här finns ju forfarande mer "svenskar" än invandrare.

Slartibartfast
2006-03-12, 18:23
Shit, man. Önskar jag vore hälften så hård. Och jag är finne.

Noodles
2006-03-12, 18:31
Upprörande och skrämmande att läsa om en sådan människosyn. Det är svårt att inte känna sig uppgiven när en del ungdomar har den inställningen. Jag kan inte förstå hur några kan vara i så total avsaknad av empati. Självklart är de goda hycklare också som ska skydda sin egen familj från personer som de själva.

Förra året inledde väl polisen i Göteborg en storsatsning för att få bukt med den gängrelaterade brottsligheten. De skulle försöka fånga upp ungdomarna tidigare för att de inte skulle hamna i den stegrande kriminella spiralen. Någon som vet hur den satsningen har gått? Jag själv har svårt att komma på hur problemen skulle kunna lösas. Att stoppa invandringen är knappast vägen att gå.

Fartman
2006-03-12, 18:52
När jag läser om dessa slan så blir jag rätt upprörd minst sagt.
Sen tänker jag "damn it feels good to live in Boden" :thumbup:

Noodles
2006-03-12, 18:52
Det var tydligen redan 2004 de drog igång satsningen.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=185259

Undrar om den gav några resultat.

Srednq
2006-03-12, 19:01
och i kombination med detta så plockas poliserna bort. nästan ända gången man ser poliser här i stan är när det är fotboll. ringer man på porttelefonen på polisstationen en kväll svarar dom polisen helsingborg.


en kompis kom gående hem en natt för några månader sen. hade mobilen i handen. då kom en 6-7 personer och slog han tills han tappade mobilen.

e de konstigt att om man kör genom stan på kvällen så ser man knappt nån person ute alls?


http://hd.se/landskrona/2006/03/11/naerpolischef_kraever_stoed_foer

Allan
2006-03-12, 19:09
Givetvis menade jag brott i förhållande till antalet invandrare och svenskar - för här finns ju forfarande mer "svenskar" än invandrare.

Då får du allt definiera svenskar. Och invandrare. Jag kan försöka förklara en gång till: Invandrare är ingen homogen grupp som man kan behandla statistiskt. Det blir inte mer exakt än just "svenskar".
BRÅ försökte för ett tag sen, genom att konstatera att människor födda utanför Norden begick fler brott procentuellt sett än svenskar. Men när man sedan tittade på hur man definierade just dessa grupper och jämförde med motsvarande statistik från andra länder visade det sig att det fanns för stora avvikelser för att kunna dra några slutsatser. Alls.
I stora etniska grupperingar förekom det fler kriminella. Jaha, det behövde man knappt en undersökning för att begripa. I små etniska grupperingar fanns det färre.
Intressant var däremot att se att grupper som i Sverige i stort sett är osynliga i vår statistik är desto mer förekommande i våra grannländer.
Det har givetvis att göra med hur många som kommit.

Det vore mer skrämmande om det visade sig att kriminalitet inom en etnisk grupp kvarstod i flera generationer, men så är det inte. Kriminaliteten är helt den först komna generationens bekymmer. Och det har att göra med andra premisser primärt - gissa vilka!

Det betalas ut en hel del pengar till invandrare, men det har naturligtvis inte att göra med deras status som invandrad folkgrupp, därför att det fenomenet består inte i generation efter generation. Nästa generation är - inom alla etniska grupper - mer självförsörjande och mindre bidragsberoende. Gissa varför?

Det här är det enda sättet att använda statistik på. Att gissa eller tycka är lönlöst. Och en människas erfarenheter är inget statistiskt underlag.

Det är som om jag skulle hävda att alla som röstar på SD skulle vara underintelligenta fårskallar som käkar lera på bakgården. Bara för att jag sett en sån...


allan

Farzan
2006-03-12, 19:28
Väldigt bra sagt Allan. Det är alltid kul att se människor med vett i skallen.

PePPinO
2006-03-12, 19:37
Det jag småundrar är hur mina barn kommer växa upp?
Känner ingen större lust att sätta barn till världen med denna formen av drägg i samhället!

Allan
2006-03-12, 19:43
Det jag småundrar är hur mina barn kommer växa upp?
Känner ingen större lust att sätta barn till världen med denna formen av drägg i samhället!

Den frågan har ju ställts i flera hundra år, om det kan vara till nån tröst.


allan

Fartman
2006-03-12, 19:51
Det jag småundrar är hur mina barn kommer växa upp?
Känner ingen större lust att sätta barn till världen med denna formen av drägg i samhället!
Ett tips är ju att försöka bo i ett mindre samhälle, där brukar det vanligtvis vara lugnare.

Deceiver85
2006-03-12, 20:03
BRÅ försökte för ett tag sen, genom att konstatera att människor födda utanför Norden begick fler brott procentuellt sett än svenskar.

I den senaste BRÅ-rapporten fann att 60% av alla brott i Sverige begås av etniska "svenskar". Det sura för invandrarna är att deras grupp endast är 10% (ca) av befolkningen. Hade förhållandena varit normala så skulle invandrarna (om än hur klumpig benämning detta är för en så heterogen grupp) endast svara för 10% av brotten, men det stämmer inte.

Maurico Rojas (fp) är så vitt jag vet den enda av etablerade politiker som vågat ens diskuterat detta. Man måste våga diskutera detta, möjligheten att det kan finnas socio-kulturella förklaringar varför invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, gör man inte det ger man högerextremisterna mer vatten på kvarn.

Stoltz
2006-03-12, 20:13
Det gör ont när man ser detta, har sett mindre gäng köra samma taktik mot mig och vänner. Jag har som tur aldrig varit primär målet, men alltid varit frontfiguren efter ett tag, på så sätt att jag försöker få gänget att bara ge fan i vad de håller på med så att vi kan gå åt motsatta håll.
Fungerar ibland även om gänget egentligen bara blir förbannade när de går därifrån, eller så går någon av dem till nån sorts attack. Slutar ju aldrig väl :-/

Baan
2006-03-12, 20:31
I den senaste BRÅ-rapporten fann att 60% av alla brott i Sverige begås av etniska "svenskar". Det sura för invandrarna är att deras grupp endast är 10% (ca) av befolkningen. Hade förhållandena varit normala så skulle invandrarna (om än hur klumpig benämning detta är för en så heterogen grupp) endast svara för 10% av brotten, men det stämmer inte.


Hur många % står utläningarna för, dvs inte svenska medborgare? Det intressanta men just den statistiken där är att det är folk från våra grannländer som dominerar och står för en del där. Sen om du ska påstå något får du se till att ha en källa annars kan du säga att det är 1002.5% brott som begås av invandrare.

Allan
2006-03-12, 20:38
I den senaste BRÅ-rapporten fann att 60% av alla brott i Sverige begås av etniska "svenskar". Det sura för invandrarna är att deras grupp endast är 10% (ca) av befolkningen. Hade förhållandena varit normala så skulle invandrarna (om än hur klumpig benämning detta är för en så heterogen grupp) endast svara för 10% av brotten, men det stämmer inte.

Ja, fyrtio procent av de resterande brotten begås av folk som inte är födda i Sverige. I den gruppen ingår t ex alla västeuropéer. Det finns ett gäng invändningar mot den slutsatsen (och jag hittar ärligt talat inte siffran i materialet ). För att man ska kunna dra en långtgående slutsats måste man ha jämförbara tal. Och undersökningen omfattar väl inte ens dömda?

Maurico Rojas (fp) är så vitt jag vet den enda av etablerade politiker som vågat ens diskuterat detta. Man måste våga diskutera detta, möjligheten att det kan finnas socio-kulturella förklaringar varför invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, gör man inte det ger man högerextremisterna mer vatten på kvarn.

Du har rätt i det. Det finns alldeles för många missuppfattningar i det här. Högerextrema blundar oftast för att mycket av det våld som olika etniska grupperingar utövar faktiskt drabbar andra etniska grupper. Osv.

allan

Kwon
2006-03-12, 21:23
"Med sig har de baseballträn, batonger, järnrör, knogjärn och pepparspray.
– Tillsammans är vi omkring 120 killar som slåss mot 50–60. "

Jävla töntar..

Det e ju dubbelt så många! Sicket feglir!

Klart att det blir enkelt då med 2 på varje motståndare!

Vicka fisisar!

INGEN *lunarstormkjamiz* till dom! *grr27*

egge
2006-03-12, 21:28
Sen tänker jag "damn it feels good to live in Boden" :thumbup:

HAHA...kom o tänka på låten "damn it feels good to be a gangstah" när du skrev sådar.
I övrigt har jag inget som helst vettigt att tillföra denna tråd. Sry. :em:

Kwon
2006-03-12, 21:33
Det jag småundrar är hur mina barn kommer växa upp?
Känner ingen större lust att sätta barn till världen med denna formen av drägg i samhället!

Det folk brukar göra i US of A med samma tankar är att de flyttar till ett lugnare område där barnen får växa upp.

Från tex East LA till någon annan ort.

Från Bronx el Harlem till Beverly Hills tex

Från Rosengård till Lidingö eller Boden tex :) (Boden skall vara bra har jag hört)

ugglan
2006-03-12, 21:47
Ja, fyrtio procent av de resterande brotten begås av folk som inte är födda i Sverige. I den gruppen ingår t ex alla västeuropéer.

Ja, men den senaste BRÅ-rapporten var mer specifik än så. Nordafrikaner och västasiater låg högst i brottsstatistiken procentuellt sett, medan östasiater låg i botten och med central/väst-afrikaner någonstans i mitten.

Detta gällde utlandsfödda, personer med en utlandsfödd förälder och personer med två utlandsfödda föräldrar.

Allan
2006-03-12, 22:06
Ja, men den senaste BRÅ-rapporten var mer specifik än så. Nordafrikaner och västasiater låg högst i brottsstatistiken procentuellt sett, medan östasiater låg i botten och med central/väst-afrikaner någonstans i mitten.

Detta gällde utlandsfödda, personer med en utlandsfödd förälder och personer med två utlandsfödda föräldrar.

Inte till proportionen att de skulle svara för fyrtio procent av brottsligheten. Däri ligger alla som inte är etniska svenskar.


allan

Krokodil
2006-03-12, 22:15
hittade denna artikel idag från HD.
Intressanta killar, och mycket logiska....

http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodetMan vet inte vad de killarna sagt egentligen. Artiklar kan vinklas hur fan som helst om journalisten har bestämt sig i förväg hur det ska bli.

Jag blev intervjuad i nån tidning om videovåldet (det var stort samhällsproblem för 20 år sen) när jag var tonåring, Kamratposten tror jag det var, och det var ganska uppenbart att de skulle köra en artikel om videovåldets hemska inflytande på oss ungdomar. Jag tyckte att deras hysteriska inställning var lite småtöntigt och sade att om man ser på typ Cannibal holocaust sitter man bara och garvar, det är ju inte på riktigt.

I artikeln stod det i stället något i stil med att "ungdomarna är så känslomässigt förstörda att de skrattar åt bestialiska mord och andra hemskheter." :(

Tricklev
2006-03-12, 22:17
Jag blev intervjuad i nån tidning om videovåldet (det var stort samhällsproblem för 20 år sen) när jag var tonåring, Kamratposten tror jag det var, och det var ganska uppenbart att de skulle köra en artikel om videovåldets hemska inflytande på oss ungdomar. Jag tyckte att deras hysteriska inställning var lite småtöntigt och sade att om man ser på typ Cannibal holocaust sitter man bara och garvar, det är ju inte på riktigt.

I artikeln stod det något i stil med att "ungdomarna är så känslomässigt förstörda att de skrattar åt bestialiska mord och andra hemskheter." :(

:laugh: :laugh: :laugh:

Bolio
2006-03-12, 22:23
Varför kan man inte utvisa den här typen av människor till sina respektive hemländer ifall de begår grova brott?

timoat
2006-03-12, 22:29
Man vet inte vad de killarna sagt egentligen. Artiklar kan vinklas hur fan som helst om journalisten har bestämt sig i förväg hur det ska bli.

Jag blev intervjuad i nån tidning om videovåldet (det var stort samhällsproblem för 20 år sen) när jag var tonåring, Kamratposten tror jag det var, och det var ganska uppenbart att de skulle köra en artikel om videovåldets hemska inflytande på oss ungdomar. Jag tyckte att deras hysteriska inställning var lite småtöntigt och sade att om man ser på typ Cannibal holocaust sitter man bara och garvar, det är ju inte på riktigt.

I artikeln stod det i stället något i stil med att "ungdomarna är så känslomässigt förstörda att de skrattar åt bestialiska mord och andra hemskheter." :(

Men det är ju direktcitat, svar på frågor i artikeln.
Det som du beskrev verkar de inte har skrivit
"krokodil svara på frågan :vad tycker du om filmvåld - jag garvar åt det och tycker det är gött."

eller?

Ryska_raketen
2006-03-12, 22:30
Varför kan man inte utvisa den här typen av människor till sina respektive hemländer ifall de begår grova brott?


Dom är svenska medborgare ? Ja håller med dig oavsett!

Bolio
2006-03-12, 22:49
Jag ska göra det enkelt för mig, så får alla hata mig bäst de vill och tycka att jag är en stor jävla idiot.

Det finns två typer av blattar: den typen som vill vara en del av det svenska samhället och den typen som vägrar. Vilken typ man tillhör har till 90% (en siffra tagen ur luften, men en fin siffra) med ens värderingar att göra.

Att vägra integrera en person som vill vara en del av det svenska samhället är rasistiskt, korkat och dumt ur ett globaliseringsperspektiv. Att vilja integrera en person som inte vill vara en del av det svenska samhället är precis lika korkat och dumt ur ett globaliseringsperspektiv.

Svenskar som folk måste börja tänka efter lite: vilka är det vi (hoho, vi) vill ha här i landet egentligen? Sådana som känner samhörighet med de västeuropeiska grundvärderingarna, eller helt enkelt alla som tycker att de ska bo i Sverige.

Det är idioti par excellence och verkligen obegripligt ur alla slags förnuftiga och kloka värderingssätt att ett folk på åtta miljoner människor där man har folk som Alfred Nobel, August Strindberg och Bolio af Kolozzeum i sin intellektella och intellektuellt-historiska arsenal, fortfarande inte inser att en del saker helt enkelt inte är möjliga. Självklart vore det bäst ifall vi tog emot alla immigranter som sökte sig hit - ifall det vore en möjlighet. Nu när vi har insett att det inte är möjligt av en massa olika skäl (bl.a. att en del invandrare helt enkelt har värderingar som är för långt ifrån våra, typ dessa unga killar and the likes of those) så kanske vi måste börja tänka om lite?

Alltså, jag är ju själv blatte. Jag är uppvuxen i en utav huvudstadens absolut värsta förorter, men jag tycker inte att min syster ska få spö om hon går ut, och jag tycker inte att det är bra att gå ut och spöa random svenne på gatan. Nu kanske någon säger att jag minnsann har haft det lätt för att jag har vuxit upp i en välbärgad miljö. Men det är tammefan inte sant det heller. Jag har vuxit upp i samma slags fattigdom som dessa killar. Det har jag. På riktigt. Jag hittar inte på. Men jag är inte som dem. Och inte heller mina kusiner, eller de jag umgås med. Det här är faktiskt en ganska liten del, men ändå tillräckligt stor för att göra livet surt för både er och mig.

Varför inte bara göra det enkelt för oss och skicka hem dem till sina hemländer? Vad stoppar oss om inte skittöntig moralism och socialdemokrati (läs: kristendom)? Socialdemokratin är den rörelse som har gjort absolut mest för det här landet tycker jag, men nu är liksom de tiderna förbi. Nu står den mest i vägen för en massa saker. Och personligen tror jag inte att lösningen med nödvändighet behöver vara högern heller. Eller vänstern för den delen. Min grundhypotes här är att vi har en jävla massa saker att omvärdera här i landet innan vi kan komma någonvart och lösa våra problem, men att vi en gång för alla måste sluta vara så himla skrajja för att bli onda. Jag tror nämligen inte nödvändigtvis att vi behöver vara det. Jag hör ju själv till den grupp som skulle skickas in i masugnarna ifall landet gick och blev nazistiskt, men jag tror inte riktigt att det blir så - och hur det än ligger till med den saken är en annan sak alldeles solklar, nämligen att vi inte kommer någonvart överhuvudtaget ifall vi inte börjar omvärdera en jävla massa förlegade värderingar.

JaggedAxe
2006-03-12, 23:01
Tycker det finns mycket vettigt bakom vad Bolio skrivit. Och det finns fler som tycker så, det gäller bara att få bollen i rullning.

Bolio
2006-03-12, 23:06
Tycker det finns mycket vettigt bakom vad Bolio skrivit. Och det finns fler som tycker så, det gäller bara att få bollen i rullning.

Käften. Jag vill inte att du ska tycka att det jag skriver är vettigt. Åk hem till din hemby istället.

Coldsmith
2006-03-12, 23:08
Tror du är lite blåögd här allan.

För det första säger du att våldet inte ökat markant. Kolla in dessa siffror:

Våldsbrott /100.000inv i sverige:

1975: 332
1980: 385
1985: 484
1990: 612
1995: 751
1997: 773
1999: 866
2001: 881
2003: 934
2004: 957

violent crime/100.000inv i USA:

1975: 487.8
1980: 596.6
1985: 556.6
1990: 731.8
1995: 684.6
1997: 610.8
1999: 523.0
2001: 504.4
2003: 475.0


Ser du verkligen ingen markant ökning? dessutom en markant skillnad jämfört med den store satan i väst.

Att invandrargrupper är överrepresenterade i statistiken är inte heller något vi ska blunda åt. Detta måste vi ta till oss för att kunna ta itu med det. Vem tror du i din vildaste fantasi att du hjälper genom att blunda åt den statistik vi har? Vem? Kan du förklara det? Varför vill du in i det sista förneka de siffror som visar på att invandrargrupper är överrepresenterade? Är det inte bättre att ta det till sig och försöka lista ut VARFÖR det är så och sen VAD man kan göra åt det. Att blunda åt ett problem löser det verkligen inte.

Krokodil
2006-03-12, 23:10
Men det är ju direktcitat, svar på frågor i artikeln.
Det som du beskrev verkar de inte har skrivit
"krokodil svara på frågan :vad tycker du om filmvåld - jag garvar åt det och tycker det är gött."

eller?En skicklig journalist kan styra in ett samtal i den riktning han/hon önskar. Om intervjuoffren dessutom är två osnutna dussingangsters som drar in hela 2000 spänn i månaden på sin (påstådda) kriminalitet och gärna brer på lite extra för att vara säker på att hamna i tidningen vara tuffa och därmed ha större chans att bli av med oskulden.

2000 spänn.. herregud vilka loosers! Jag vet nerpissade fyllon på T-centralen som drar in 10 ggr den summan bara på att panta tomflaskor.

Bolio
2006-03-12, 23:11
Jag tycker om dig Coldsmith. Om du var tjej skulle jag vidröra din klitoris i olika, för dig gynnsamma riktningar så att hela du skälvde av orgasm och lycka. Du är en vältalig skribent med goda åsikter. Kan inte du göra mig en endaste tjänst här i livet och byta kön för min skull, så att vi kan idka könsumgänge utan att det behöver gå bögigt till?

Coldsmith
2006-03-12, 23:12
Jag tycker om dig Coldsmith. Om du var tjej skulle jag vidröra din klitoris i olika, för dig gynnsamma riktningar så att hela du skälvde av orgasm och lycka. Du är en vältalig skribent med goda åsikter. Kan inte du göra mig en endaste tjänst här i livet och byta kön för min skull, så att vi kan idka könsumgänge utan att det behöver gå bögigt till?

Är väl inget fel på bögeri :naughty:

Krokodil
2006-03-12, 23:14
Get a room!

egge
2006-03-12, 23:14
Det finns två typer av blattar: den typen som vill vara en del av det svenska samhället och den typen som vägrar. Vilken typ man tillhör har till 90% (en siffra tagen ur luften, men en fin siffra) med ens värderingar att göra.

Med risk för att få en hätsk replik såsom JaggedAxe måste jag bara säga att det är skönt att en invandrare sa det där. Hade jag som svensk sagt det så hade jag blivit rasistförklarad även fast det är sant.

Bolio
2006-03-12, 23:14
:em:

Lämna mig ifred. Allihopa.

Bolio
2006-03-12, 23:16
Med risk för att få en hätsk replik såsom JaggedAxe måste jag bara säga att det är skönt att en invandrare sa det där. Hade jag som svensk sagt det så hade jag blivit rasistförklarad även fast det är sant.

JaggedAxe har gjort sig förtjänt av den repliken. Du har, mig veterligen, inte det. Därför är jag glad att jag har gjort dig glad, och att vi håller med varandra. :thumbup:

Krokodil
2006-03-12, 23:25
Jag har jobbat i många år med invandrare från alla jordens hörn och de flesta av dem kom från ganska enkla förhållanden men i de flesta fall var de hyggliga arbetsamma människor.

En gubbe på jobbet, tror han var libanes hade en son med gangsterambitioner och vi pratade lite om det ibland. Gubben sade att han tackade sin lyckliga stjärna för att han fick chansen att komma till Sverige och jobba. I hans hemland skulle han antagligen levt ett mycket farligt och fattigt liv. Sonen däremot ville ha allting gratis och var dessutom avogt inställd mot Sverige och svenskarna av någon outgrundlig anledning. Gubben skällde ofta på honom och sade att grabben var idiot som inte tog tillvara chansen att studera på universitet (gratis) och bli någon.

Kan det vara så att det är andra generationen som får problem med sin rotlöshet?

Coldsmith
2006-03-12, 23:37
Kan det vara så att det är andra generationen som får problem med sin rotlöshet?

Fullt möjligt. Och om man nu lyckas identifiera en sådan sak så kan man ju äntligen göra något åt problemet, försöka hitta lösningar på det osv.

bubbe
2006-03-13, 08:58
WOW!

:laugh:

Här har man fått sitt första påhopp på kolozzeum, verkligen roligt.

Har väl inte så mycket att tillägga, vill inte blanda mig in i rasistdiskussionerna.

Ber om djupaste ursäkt till Tigermannen, efter ha läst några av dina tidigare inlägg så trodde jag verkligen du var en liten internethackande tonåring. Blev väl mest förvånad över zoltans inlägg om karismatisk ledare (ala hitler stil) och dom flesta som drömmer om ett nytt 30-tal brukar knappt ha gått ut ur gymnasiet.

Till Tricklev, så ber jag å få tacka för dom varma orden! Brukar oroa mig för att låta förmyndig och allmänt tråkig, så troligen har jag lyckas om mina inlägg känns vuxna förtroendegivande med en tonårstwist (är det så du har tolkat det jag brukar skriva?). Om så inte var fallet, utan det var meningen att såra mig så vet jag inte vad jag ska skriva, tydligen en öm tå jag har råkat klampa på i mitt inbrakande i tråden.

Farzan
2006-03-13, 09:41
Med risk för att få en hätsk replik såsom JaggedAxe måste jag bara säga att det är skönt att en invandrare sa det där. Hade jag som svensk sagt det så hade jag blivit rasistförklarad även fast det är sant.

Nej, det där är något som "ni" får säga. Invandrare som tillhör den trevliga skaran, såsom mig, tar inte åt sig då vi hatar de som vägrar anpassa sig lika mycket, kanske mer än vad de flesta gör. För det de gör skadar inte bara oss när de rånar och misshandlar. De skadar vår plats i samhället och gör så folk blir rädda för oss trevliga med.

Sånt hatar vi...

bubbe
2006-03-13, 09:45
Nej, det där är något som "ni" får säga. Invandrare som tillhör den trevliga skaran, såsom mig, tar inte åt sig då vi hatar de som vägrar anpassa sig lika mycket, kanske mer än vad de flesta gör. För det de gör skadar inte bara oss när de rånar och misshandlar. De skadar vår plats i samhället och gör så folk blir rädda för oss trevliga med.

Sånt hatar vi...

Bra farzan! du är ett bevis på att det inte bara är folk i tidningsrubiker som kommer till sverige!

HajduMan
2006-03-13, 10:04
Varför skickar sverige hem fel folk

Akilles
2006-03-13, 19:32
Lika ofta som jag själv är ironisk missar jag ironin i andras ord. Snälla säg mig, var det på skoj?

västeuropeiska grundvärderingarna

lol?

keffat_liv
2006-03-13, 19:37
L-A bloods .. det är redan ett gäng från USA.. verkar som om dom sätt lite för mycket film...

mjo men det finns. Landskrona bloods.

heraso
2006-03-13, 20:43
hittade denna artikel idag från HD.
Intressanta killar, och mycket logiska....

http://hd.se/landskrona/2006/03/12/vi_har_vaaldet_blodet

Och jag tvingas vara i den stan minst en dag i veckan. :( Kan tillägga att som tjej smyger du längs väggarna och tittar i gatan efter att det börjat mörkna. Fan värre än när AlCapone var igång *grr*

Jet
2006-03-13, 22:34
G.A.T.U som de förkortar sitt lilla gäng ställer faktiskt till med mycket skit i Landskrona, Landskrona är för övrigt ett oerhört förtappat samhälle. Alla städer har sina taskiga förorter, men här snackar vi om en förtappad stad, och det är inte det minsta överdrivet.

Men ungdomsbrottsligheten har iallafall blivit grövre, jag har precis slutat på ett jobb jag haft i 5 år, där jag har arbetat med killar som är mellan 15-18 år när de begick sina brott, vilket var mord, grova rån etc... Och det de berättar om livet idag är inte vackert, dessutom återfallar ca 90% av alla som hamnar inom ungdomsvården i kriminalitet. Vi står inför stora bekymmer för dagens unga, och inte fan vet jag hur det ska lösas.

timoat
2006-03-13, 22:37
Huu, som jag förstått det har de inhemska landskronaborna flyttat från staden, så lägenheterna i centrum är billiga, och då flyttar de här dräggen in istället. Ok jag generaliserar. synd som fan, eftersom det är en fin stad.

Jet
2006-03-13, 22:47
Huu, som jag förstått det har de inhemska landskronaborna flyttat från staden, så lägenheterna i centrum är billiga, och då flyttar de här dräggen in istället. Ok jag generaliserar. synd som fan, eftersom det är en fin stad.

Helt rätt. Landskrona styrs i princip av Albanerna, nu blir det väl att himla hallå här, men så är det faktiskt. Det var tom affärsägare som stängde butiker i centrum, pga. att de ville att kommunen skulle betala bevakningen för det var inte lönt att ha öppet pga. alla stölder.

När strömmen gick i Landskrona för ca 1 år sedan, så dirigerades all tillgänglig polispersonal i södra Sverige dit för att patrullera gatorna så det inte skulle plundras. Så är läget mina vänner.

Även Hässleholm har stor styrning av denna folkgrupp. Och det är inget skitsnack, det är den bistra sanningen.

aitamaa
2006-03-13, 23:15
Jag kan bara inte fatta hur fan man tänker begår såna brott som idiotstämplar en för livet råna små flickor i gäng? blir bara förbannad.

Har aldrig förståt det där med att ge sig på oskyldiga för nån ynka hundring.
Dessutom är det ju korkat att göra reklam för dem i tidningar får dem bara att känna sig ännu tuffare. klart det ska skrivas om men dom behöver inte få skyltat med sina coola gängnamn.

Däremot kan jag förstå mig på tyngre kriminella som fimpar andra kriminella som klantar till det. men vanliga svenssons ska bli lämnade utanför.

Tony montana 4 pres

Fagen
2006-03-14, 01:04
Jag ska göra det enkelt för mig, så får alla hata mig bäst de vill och tycka att jag är en stor jävla idiot.

Det finns två typer av blattar: den typen som vill vara en del av det svenska samhället och den typen som vägrar. Vilken typ man tillhör har till 90% (en siffra tagen ur luften, men en fin siffra) med ens värderingar att göra.

Att vägra integrera en person som vill vara en del av det svenska samhället är rasistiskt, korkat och dumt ur ett globaliseringsperspektiv. Att vilja integrera en person som inte vill vara en del av det svenska samhället är precis lika korkat och dumt ur ett globaliseringsperspektiv.

Svenskar som folk måste börja tänka efter lite: vilka är det vi (hoho, vi) vill ha här i landet egentligen? Sådana som känner samhörighet med de västeuropeiska grundvärderingarna, eller helt enkelt alla som tycker att de ska bo i Sverige.

Det är idioti par excellence och verkligen obegripligt ur alla slags förnuftiga och kloka värderingssätt att ett folk på åtta miljoner människor där man har folk som Alfred Nobel, August Strindberg och Bolio af Kolozzeum i sin intellektella och intellektuellt-historiska arsenal, fortfarande inte inser att en del saker helt enkelt inte är möjliga. Självklart vore det bäst ifall vi tog emot alla immigranter som sökte sig hit - ifall det vore en möjlighet. Nu när vi har insett att det inte är möjligt av en massa olika skäl (bl.a. att en del invandrare helt enkelt har värderingar som är för långt ifrån våra, typ dessa unga killar and the likes of those) så kanske vi måste börja tänka om lite?

Alltså, jag är ju själv blatte. Jag är uppvuxen i en utav huvudstadens absolut värsta förorter, men jag tycker inte att min syster ska få spö om hon går ut, och jag tycker inte att det är bra att gå ut och spöa random svenne på gatan. Nu kanske någon säger att jag minnsann har haft det lätt för att jag har vuxit upp i en välbärgad miljö. Men det är tammefan inte sant det heller. Jag har vuxit upp i samma slags fattigdom som dessa killar. Det har jag. På riktigt. Jag hittar inte på. Men jag är inte som dem. Och inte heller mina kusiner, eller de jag umgås med. Det här är faktiskt en ganska liten del, men ändå tillräckligt stor för att göra livet surt för både er och mig.

Varför inte bara göra det enkelt för oss och skicka hem dem till sina hemländer? Vad stoppar oss om inte skittöntig moralism och socialdemokrati (läs: kristendom)? Socialdemokratin är den rörelse som har gjort absolut mest för det här landet tycker jag, men nu är liksom de tiderna förbi. Nu står den mest i vägen för en massa saker. Och personligen tror jag inte att lösningen med nödvändighet behöver vara högern heller. Eller vänstern för den delen. Min grundhypotes här är att vi har en jävla massa saker att omvärdera här i landet innan vi kan komma någonvart och lösa våra problem, men att vi en gång för alla måste sluta vara så himla skrajja för att bli onda. Jag tror nämligen inte nödvändigtvis att vi behöver vara det. Jag hör ju själv till den grupp som skulle skickas in i masugnarna ifall landet gick och blev nazistiskt, men jag tror inte riktigt att det blir så - och hur det än ligger till med den saken är en annan sak alldeles solklar, nämligen att vi inte kommer någonvart överhuvudtaget ifall vi inte börjar omvärdera en jävla massa förlegade värderingar.

Jag tycker att du tangerar två intressanta saker med detta inlägg. Det första är problemet med olika kulturer. Jag kan ibland tycka att lika "idiotiskt" som det är att försöka implementera västerländska värderingar (demokrati, kapitalism, eller vad det nu månde vara) i t.ex Irak på det sätt man (usa) försöker göra (genom att starta ett krig, avsätta en tyrann och sedan tro att det bara är att hålla fria val så är allt klart), är det att tro att det skulle fungera smärtfritt att assimilera invandrare till en (tidigare) homogen kultur som den svenska. Enligt en föreläsning jag närvarade vid så är Stockholm, Göteborg och Malmö tre av världens mest segregerade städer. Tacka fan för att det blir problem då. Problemet är i detta fall dubbelbottnat. För det första så är det ett klassiskt fall av "ta seden dit man kommer", dvs att man som invandrare har ett ansvar för att anpassa sig, eller vilket ord man nu vill använda. Å andra sidan har det svenska samhället (du, jag, vi, alla) en skyldighet att "ta hand om" de personer vi tar emot. Tyvärr tror jag att vi är sämre på det sistnämnda än vad "de" är på det förstnämnda.

Det andra intressanta du tar upp är utvisning av brottslingar. Precis som de flesta andra så är min första tanke när jag läser artikeln att gripa dessa ynglingar och återinföra pålning som bestraffning. Men jag ser två problem i ditt resonemang kring utvisning som lösning på problemet. 1. Hur gör man med svenska medborgare och andra genarationens invandrare? 2. Menar du att det är landet Finlands fel att personer från detta land begår brott i Sverige? Och att det är landet Finland som därför skall "ta kostnaden" för dessa kriminella element? (dvs kan ett land hållas ansvarig för vad en person född i det landet gör?)

Ber om ursäkt för alla () och ".

fat_joe
2006-03-14, 23:42
Bump

Berra_88
2006-03-15, 00:08
Det här är nog en av anledningarna till att jag inte skulle bli en bra polis, skulle nog åka dit 100 ggr för övervåld. :laugh:

Kwon
2006-03-15, 00:16
Det här är nog en av anledningarna till att jag inte skulle bli en bra polis, skulle nog åka dit 100 ggr för övervåld. :laugh:

Ja, det är viktigt att man har "rätt" personer som poliser, annars kan det bli galet.

Själv skulle jag heller ej passa som polis.