handdator

Visa fullständig version : tänkte gå ner i vikt


Bulk
2006-03-11, 14:56
Tjena!

Sommarn närmar sig - dags att tappa ett par kilo!

Väger nu 104 kg fördelat på 185 cm. målet är nära nog 98 kg.

Kör morgonpromenader i ca en timme med vovven varje morgon i rask takt samt 20 minuter intervall efter varje träningspass.

Min fråga är om hjärtat behöver återhämta sig precis som resten av kroppen eller om man glatt kan köra kardio och promenader varje dag?

När ni kör kardio efter träning tar ni efterträningsdrinken innan kardio eller efter?

Haré gott

GymTT
2006-03-11, 15:16
Tjena!

Sommarn närmar sig - dags att tappa ett par kilo!

Väger nu 104 kg fördelat på 185 cm. målet är nära nog 98 kg.

Kör morgonpromenader i ca en timme med vovven varje morgon i rask takt samt 20 minuter intervall efter varje träningspass.

Min fråga är om hjärtat behöver återhämta sig precis som resten av kroppen eller om man glatt kan köra kardio och promenader varje dag?

När ni kör kardio efter träning tar ni efterträningsdrinken innan kardio eller efter?

Haré gott


Tja Bulk!

Jag kör morgonpromisar 6-7 gånger i veckan á 1h (springer och går, varieriar)
jag tycker du kan köra det så gott som varje dag, lägg in cardiopass efter passen och kör styrkepass 3-4 ggr i veckan tror jag låter rimligt, men det är klart, vad vet jag om dig.

Kör hårt iaf!

MVH

maxz
2006-03-12, 16:09
lägg in cardiopass efter passen.



Vad är ett cardiopass?
Hur gör man? :naughty:

King Grub
2006-03-12, 16:28
Cardio = kardiovaskulär träning = konditionsträning.

Bulk
2006-03-12, 16:30
Tja Bulk!

Jag kör morgonpromisar 6-7 gånger i veckan á 1h (springer och går, varieriar)
jag tycker du kan köra det så gott som varje dag, lägg in cardiopass efter passen och kör styrkepass 3-4 ggr i veckan tror jag låter rimligt, men det är klart, vad vet jag om dig.

Kör hårt iaf!

MVH

Tack och bock min herre!!!