handdator

Visa fullständig version : Malmö=farlig stad?


Röda_Lacket
2006-03-11, 13:04
Jag hade kanske tänkt att flytta till malmö om ca 1år men man får höra så mycket dåligt om den staden att man inte riktigt vet vad man ska göra. Senast idag läste jag om skottlosning i centrala malmö. Så jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur läget är i malmö av folk som vet jag har personligen aldrig varit där så jag har noll koll.

Bolio
2006-03-11, 13:06
Jag skulle inte flyttat dit iaf. Göteborg är väl bättre.

Tricklev
2006-03-11, 13:08
Göteborg är garanterat bättre.

Men Malmö kommer nog inte döda dig.

Röda_Lacket
2006-03-11, 13:08
Jag skulle inte flyttat dit iaf. Göteborg är väl bättre.


Jag kollade lite på utbildningar där och det är ju ett stort plus att det är nära till köpenhamn. Är det verkligen så illa där?

Bolio
2006-03-11, 13:09
Jag kollade lite på utbildningar där och det är ju ett stort plus att det är nära till köpenhamn. Är det verkligen så illa där?

Nejdå. Det är inte Compton eller Harlem. Dessutom bor Jet där, så du kan känna dig trygg.

Fed up
2006-03-11, 13:15
Jag hade kanske tänkt att flytta till malmö om ca 1år men man får höra så mycket dåligt om den staden att man inte riktigt vet vad man ska göra. Senast idag läste jag om skottlosning i centrala malmö. Så jag skulle gärna vilja veta lite mer om hur läget är i malmö av folk som vet jag har personligen aldrig varit där så jag har noll koll.


Alltså, jag har bott i Malmö sen -98 och inget farligt har hänt mig och inget farligt har hänt nån jag känner. Jo, min pappa jobbar för mycket, det är farligt, men det kan man knappast klandra malmö för. En gång stal de min mammas plånbok på konsum i Kävlinge 3 mil utanför Malmö också. Hon lämnade den i kundvagnen när hon gick för att leta efter nåt...

Jag tror Malmö är farligast om du är ca 16, kille som ser "rik ut" och går på gågatan på natten. Då är risken för rån ganska hög. I övrigt tror jag inte det är värre än andra städer (iförhållande till sin storlek). Inte nåt man märker iallafall.

Om du inte går ut på möllan eller i rosengård med en tröja som det står "jag hatar blattar" på, eller liknande. Inget jag rekomenderar.

Jense
2006-03-11, 13:30
Nejdå. Det är inte Compton eller Harlem. Dessutom bor Jet där, så du kan känna dig trygg.



bor inte han i lund?

aja malmö är lungt, hur lungt som helst och mycket bättre än göteborg

Krampus
2006-03-11, 13:32
Det blåser fan alltid i Malmö, men Nina Lätt bor där och det är ett plus! :)

Jense
2006-03-11, 13:33
Det blåser fan alltid i Malmö, men Nina Lätt bor där och det är ett plus! :)


ja hon är snygg som fan. så du kommer gå skitnsabbt i malmö när du har sett nina lätt med ditt hissade segel

Krampus
2006-03-11, 13:34
ja hon är snygg som fan. så du kommer gå skitnsabbt i malmö när du har sett nina lätt med ditt hissade segel

Jense bor i Malmö. Det är ett stort plus. :)

Fed up
2006-03-11, 13:35
Jense bor i Malmö. Det är ett stort plus. :)

Jag bor i malmö. DET är ett stort plus.

Snake
2006-03-11, 13:44
Jag bor inte i Malmö, DET är ett stort plus.

Krampus
2006-03-11, 13:45
Jag bor i malmö. DET är ett stort plus.

Fed Up bor i Malmö. Det är ett stort plus utöver den obegränsade tillgången av falaffel. :)

timoat
2006-03-11, 13:45
Jag bor inte i Malmö. DET är ett stort plus.

Pellefant
2006-03-11, 13:46
Jag kollade lite på utbildningar där och det är ju ett stort plus att det är nära till köpenhamn. Är det verkligen så illa där?

Kolla även utbildningar i Köpenhamn, kanske skulle vara det allra bästa att bo där då?

kelk
2006-03-11, 13:50
Jag bor inte i Malmö, DET är ett stort plus.
+1

;)

mistermr
2006-03-11, 13:57
men Nina Lätt bor där och det är ett plus! :)

Då kommer Malmö framöver att vara min favorit stad!

MVH

keffat_liv
2006-03-11, 14:14
bor inte han i lund?

aja malmö är lungt, hur lungt som helst och mycket bättre än göteborg

hur kan man säga att malmö e lugnt? Bara massa gängbråk o skit

Monoxide
2006-03-11, 14:20
hur kan man säga att malmö e lugnt? Bara massa gängbråk o skit


För oss som inte är med i gäng är det rätt lugnt.

keffat_liv
2006-03-11, 14:23
För oss som inte är med i gäng är det rätt lugnt.

Nej?

Malmö e en sjuk stad där man kan bli nerslagen och misshandlad utan anledning en kväll..

Nejv
2006-03-11, 14:24
Jag bor någon mil utanför Malmö i metropolen Staffanstorp.

Vill bara säga att jag ALDRIG skulle flytta till Malmö. :P

norsk_gadd
2006-03-11, 14:26
För oss som inte är med i gäng är det rätt lugnt.

Handlar bara om att välja rätt gäng. ;)

Jense
2006-03-11, 14:28
Handlar bara om att välja rätt gäng. ;)


ja i stort sätt. cribs o bloods. sen skjuter vi på varandra hela dagarna. det är knappt man hinner jobba och träna med allt skjutande.

tossefar
2006-03-11, 14:37
Ni skåningar, hur är Ängelholm? Jag har hus i Vejbystrand och det har alltid varit kolugnt, men det är ju läskigt nära Malmö.

Fed up
2006-03-11, 15:00
Nej?

Malmö e en sjuk stad där man kan bli nerslagen och misshandlad utan anledning en kväll..


kan man väl i alla (stora) städer om man råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Fed up
2006-03-11, 15:01
Ni skåningar, hur är Ängelholm? Jag har hus i Vejbystrand och det har alltid varit kolugnt, men det är ju läskigt nära Malmö.

ängelholm är riktigt litet och tråkigt. men det finns nog några glada nazister du kan få lite spö av om du har riktig tur. :thumbup:

hahavaffan
2006-03-11, 15:09
Nu bor jag inte i Malmö, men dock 25 minuter söderut, så jag är i Malmö rätt ofta. Det har aldrig hänt mig någonting där.

Men visst, det bor mycket pack i staden. Exempel: Igår när jag köpte lunch på Mcdonalds jägersro tittade jag på en kille som gick in i restaurangen. Då undrade han om jag ville dö. "Jättegärna" sa jag och tog ett steg mot honom. Då skrattade han osäkert och sa typ "eeeeyyy leeenn ja ba kidda mee daaj!" och tog i hand med sina två polare. Jag suckade och gick ut till bilen.

PePPinO
2006-03-11, 15:12
Nej?

Malmö e en sjuk stad där man kan bli nerslagen och misshandlad utan anledning en kväll..


Ehh det behöver du inte åka till Malmö för, finns 2 troliga städer till där du kan hitta sånt om du vill, Sthlm e garanterat bra för det, sen har du Göteborg lika stor chans där!

Baan
2006-03-11, 15:16
Ehh det behöver du inte åka till Malmö för, finns 2 troliga städer till där du kan hitta sånt om du vill, Sthlm e garanterat bra för det, sen har du Göteborg lika stor chans där!

eller vilken annan stad med fler än en invånare (även om det finns idioter som skadar sig själv så kanske ska säga 0 invånare)

Corpobal
2006-03-11, 16:34
Nej Malmö är inte farligare än andra större städer. Men enligt sydsvenskan ska Malmö ha fyra gånger fler personrån än Köpenhamn...

Baan
2006-03-11, 16:58
Nej Malmö är inte farligare än andra större städer. Men enligt sydsvenskan ska Malmö ha fyra gånger fler personrån än Köpenhamn...

Den enda korrekta slutsatsen som man kan dra från det är att danskarna har inget värt att sno.

Slartibartfast
2006-03-11, 17:00
Jag har övervägt att flytta till södra sverige för att slippa de långa kalla vintrarna (och snön) hör uppe i österbotten. Så långt ner i Sverige man kan komma.

Jay-Z
2006-03-11, 17:01
Pimp my Crips?

http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/040408/040408_redemption_vmed_12p.widec.jpg

keffat_liv
2006-03-11, 17:11
Ehh det behöver du inte åka till Malmö för, finns 2 troliga städer till där du kan hitta sånt om du vill, Sthlm e garanterat bra för det, sen har du Göteborg lika stor chans där!

men nu var det malmö han tänkte flytta till och inte de andra 2.

Fed up
2006-03-11, 18:02
Jag har övervägt att flytta till södra sverige för att slippa de långa kalla vintrarna (och snön) hör uppe i österbotten. Så långt ner i Sverige man kan komma.

jo, men i år verkar vi ha förbannats med en riktig norrländsk oändlig vinter.... :(


i övrigt kan jag berätta att jag skrivit en käck hemtenta på ämnet ungdomsrån i malmö och kan meddela att så gott som alla rån görs av unga killar mot unga killar, alltså åldern 15-18 kanske. i centrum.

"Ofta ger sig kriminella ungdomar på offer i sin egen ålder och mobiltelefoner är vanliga byten. Rånen sker ofta på dagtid och i närheten av vuxna som inte ingriper.
En undersökning som gjordes av Brottsförebyggandet rådet, Brå, visade att under första halvåret 1999 anmäldes 196 ungdomsrån i Malmö och 613 i Stockholm.
Samma undersökning visade att var tionde skolpojke i åldern 15-17 år blivit rånad." - Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi

Avesta
2006-03-11, 18:12
Ha ha!

Folk och deras fördomar...


kom till förorten...var inte rädd... :D

hasse36
2006-03-11, 18:14
Jag har övervägt att flytta till södra sverige för att slippa de långa kalla vintrarna (och snön) hör uppe i österbotten. Så långt ner i Sverige man kan komma.Ju varmare klimat desto vidrigare människor.

Baan
2006-03-11, 18:19
Ju varmare klimat desto vidrigare människor.

Jepp, man måste duscha regelbundet!

norsk_gadd
2006-03-11, 18:51
ja i stort sätt. cribs o bloods. sen skjuter vi på varandra hela dagarna. det är knappt man hinner jobba och träna med allt skjutande.

Jo jag vet, jag försöker klämma in lite skjutande på lunchrasten men det är så svårt att kombinera jobb och gäng-livet..

Slartibartfast
2006-03-11, 19:02
Ju varmare klimat desto vidrigare människor.

Ja, t.ex. Thailändarna är ju ena hemska varelser. *rolleyes*

Fed up
2006-03-11, 19:06
Ja, t.ex. Thailändarna är ju ena hemska varelser. *rolleyes*

usch ja, jag har visserligen aldrig varit i thailand men jag har hört att det faktiskt finns kriminalitet där! usch! :D

Wennerberg
2006-03-11, 19:37
Jag bor i malmö!

http://media.putfile.com/GANGSTERS53

^^ Där har du ett par anledningar att inte flytta hit

Gurk-Burk
2006-03-11, 19:41
Jag bor i malmö!

http://media.putfile.com/GANGSTERS53

^^ Där har du ett par anledningar att inte flytta hit


Haha, en jäkla tur man inte har stött på dem i stan någon gång...

Wennerberg
2006-03-11, 19:44
Haha, en jäkla tur man inte har stött på dem i stan någon gång...

Åk till terrariet på folkets pak, jag tor de låst in några i en stor bur där

Gurk-Burk
2006-03-11, 19:45
Åk till terrariet på folkets pak, jag tor de låst in några i en stor bur där

Ah fan! Låter som en heldags utflykt det!

Ryska_raketen
2006-03-11, 19:48
Jag bor i malmö!

http://media.putfile.com/GANGSTERS53

^^ Där har du ett par anledningar att inte flytta hit


Sjukt mycket moppemustascher samt mcdonald`s ögonbryn om inte annat.


När ja ser han killen på motorcykeln så får det mig att tänka, hur gick det för han den kille som la upp en bild på honom själv och en sportbåge? jag tror det var herkulez som la upp den, han visade ansiktet och allt. Någon som vet VAD ja pratar om?

Wennerberg
2006-03-11, 19:49
Ah fan! Låter som en heldags utflykt det!

Ja om du vill se samma primitiver så kan du ju köra en bil igenom några av de där ställena en lördagskväll

Nej malmö är inte så farligt om man håller sig passiv :) Eller äter upp sig så man väger 200 kg, då vågar de inte ge sig på en

Wennerberg
2006-03-11, 19:49
Sjukt mycket moppemustascher samt mcdonald`s ögonbryn om inte annat.


När ja ser han killen på motorcykeln så får det mig att tänka, hur gick det för han den kille som la upp en bild på honom själv och en sportbåge? jag tror det var herkulez som la upp den, han visade ansiktet och allt. Någon som vet VAD ja pratar om?

JAg vet vad du talar om, jag läste om de där, och han åkte fast om jag inte minns fel

Ryska_raketen
2006-03-11, 19:50
JAg vet vad du talar om, jag läste om de där, och han åkte fast om jag inte minns fel


men till det viktiga nu, fick han rejält med spö? :)

Gurk-Burk
2006-03-11, 19:51
Nej malmö är inte så farligt om man håller sig passiv :) Eller äter upp sig så man väger 200 kg, då vågar de inte ge sig på en

Precis, men det tar att tag att äta upp sig till 200kg.
Har bott i Malmö i snart 19 år, hamnat i slagsmål en gång. Så Malmö är ganska lugnt så länge man inte söker upp trubbel...

Ryska_raketen
2006-03-11, 19:52
Precis, men det tar att tag att äta upp sig till 200kg.
Har bott i Malmö snart 19 år, hamnat i slagsmål en gång. Så Malmö är ganska lugnt så länge man inte söker upp trubbel...


okey så gammalt vanligt folk som både blir rånade och misshandlade sökte upp trubblet ?

Gurk-Burk
2006-03-11, 19:56
okey så gammalt vanligt folk som både blir rånade och misshandlade sökte upp trubblet ?

Haha, antagligen inte. Vad jag menade var att det inte alltid är så som media målar upp det, man kan gå på stan utan att bli nerklubbad direkt. Självfallet förekommer det mycket rån och våld, halva staden är ju fylld med socialt missanpassade individer.

Wennerberg
2006-03-11, 19:57
Precis, men det tar att tag att äta upp sig till 200kg.
Har bott i Malmö i snart 19 år, hamnat i slagsmål en gång. Så Malmö är ganska lugnt så länge man inte söker upp trubbel...

Ja jag tror de tjejer som blir våldtagna och killar som blir misshandlade har sökt upp killar och gärningsmän

Jag har bott här i 20! :cool: lol

EDIT: Såg din post nu, sorry

Ryska_raketen
2006-03-11, 19:59
Såg så sent som för en kvart sen(cirka) att det var två skottlossningar i malmö. En var en 50 årig gubbe som sköt ner en 30 åring. En annan var en skottlossning in i en pizzeria. Jaja. Ät pizzan och va tyst.

Wennerberg
2006-03-11, 20:03
Såg så sent som för en kvart sen(cirka) att det var två skottlossningar i malmö. En var en 50 årig gubbe som sköt ner en 30 åring. En annan var en skottlossning in i en pizzeria. Jaja. Ät pizzan och va tyst.

Haha

christian
2006-03-11, 20:06
Såg en artikel häromdagen att de som blir utsatta för grova brott ofta själva var brottslingar. Hittar dock inte den nu, men är det ngn här som vet vilken artikel jag menar?

Monoxide
2006-03-11, 20:14
Såg så sent som för en kvart sen(cirka) att det var två skottlossningar i malmö. En var en 50 årig gubbe som sköt ner en 30 åring. En annan var en skottlossning in i en pizzeria. Jaja. Ät pizzan och va tyst.


Pizzeriaskjutningen var i Arlöv. :)

Ryska_raketen
2006-03-11, 20:18
Pizzeriaskjutningen var i Arlöv. :)


Jaha ? Allt under göteborg är malmö/skåne/danmark.

Monoxide
2006-03-11, 20:22
Jaha ? Allt under göteborg är malmö/skåne/danmark.


Det förklarar varför det sker så många brott i Malmö då. :p

Kwon
2006-03-11, 21:51
Jak har vistats i Malmö ett tag åsse. DET är ett stort minus! :)

Tyckte det var mysigt där på den tiden.

Blev att man åkte över till Danmark me pilen ofta.

Slagthuset var något ställe som var HOT! då om jag minns rätt.

Nina L
2006-03-12, 07:54
Hej hej! :)

Hur det är i Malmö beror på vem man är, vad man gör, var man befinner sig, och när man befinner sig där. Jag bodde först i Lorensborg, pensionärsghettot som jag brukade kalla det, ochd är var det hur lugnt som helst. Det fanns ingen tid på dygnet som kunde kännas otrygg. När man kom hem så satt ofta någon penisionär på en bänk och hälsade glatt. Det värsta man kunde hitta var någon harmlös alkis.

När jag sedan flyttade till Södervärn var det en helt annan femma. Jag har aldrig varit med om ett personrån, och känner ingen här i Malmö som har varit med om det heller, men jag tror mig förstå vilken typ av personer som gör sådant, och en del av dem brukar gå på min gata i sin väg ner mot Möllan. Jag tar inte med mig mobilen om jag skall ner i området på kvällen. Man vet ju aldrig. Jag går helst inte ute själv efter att det har blivit mörkt. Om jag har fog för det kan jag inte veta, men jag har ju klarat mig bra hittills.

Går man nere i centrum under kvällen så drar det runt tonårsgäng som har fett med attityd. Man kan riktigt känna testosteron & grupptryck i luften. Jag tycker att det är obehagligt att stöta på dem.

:confused: Jag undrar lite för mig själv om det är större eller mindre risk att bli rånad om man är en tjusig blondin? *host* Någon som rör sig i kretsarna och kan berätta för mig?

Det värsta jag har varit med om är när jag efter några glas cider skulle åka hem med bussen fick en plötslig släng av civilkurage och lackade ur på några snorvalpar som gled förbi utan att betala. Efter att lydigt ha betalat (Vilka nollor har inte 15 kr?) spenderade de resten av resan åt att hota mig med att skicka "hela rosengård" på mig, och sedan med att förolämpa mig med att jag var lik "hon i sex and the city". *grr27* Jag låtsades som att jag inte hörde, och var tacksam att de inte gick av vid samma hållplats som jag.

Något våld har jag inte sett. Jag har inte sett någon skottlossning eller någon allvarligt hotfull situation. Det beror nog till stor del på att jag är den typen som går och lägger mig klockan tio.