handdator

Visa fullständig version : *SPOILER* Frank Shamrock VS Cesar Gracie *SPOILEUR*


Kwon
2006-03-11, 10:11
Frankan vann på KO över Cesar Gracie efter 21 sekunder.. :)

Som jag förutspådde, trodde dock inte det skulle gå så fort..

FRANK IS BACK!

PUSS ALLA!

http://www.insidefighting.com/images/ROUNDS/Frank_Cesar_Weighin.jpg
http://www.sherdog.com/images/news/4102.jpg

Ryska_raketen
2006-03-11, 10:16
Bra form på shamrock!

Bite
2006-03-11, 10:37
Fan vad bäst!

Ska han gå mot Sakuraba i Pride nu som det snackades om?

Jense
2006-03-11, 10:40
så jävla bra

Yankeee
2006-03-11, 10:47
Lagom grymma ben han har shamrock.

http://www.bodybuilding.com/fun/mahler9abig.jpg

http://www.realfighting.com/0102/imgs/cov.jpg

Kwon
2006-03-11, 10:48
Fan vad bäst!

Ska han gå mot Sakuraba i Pride nu som det snackades om?

Hehe, det snackas om det.

Kwon
2006-03-11, 10:49
Lagom grymma ben han har shamrock.

http://www.bodybuilding.com/fun/mahler9abig.jpg

http://www.realfighting.com/0102/imgs/cov.jpg

Frank har allt, styrka, teknik men först och främst GRYM kondition.

Energizer Bunny ff

Tigerkotten
2006-03-11, 11:42
Inte det minsta otippat, får se om han kan göra något i pride / ufc mot lite bättre motstånd.

Timme
2006-03-11, 12:44
Jaaaaa! Frank är såå grym! inte för att jag är så insatt i i ufce pride mma och allt det här så tycker jag att Frank är så otroligt cool! Hans fysik är helt otrolig! Så där skulle jag vilja se ut!

palme
2006-03-11, 13:41
Förstog man ju, men 21 sekunder :D

Vad vägde han in på?

Bite
2006-03-11, 14:33
Frank Shamrock Post-Fight Video Interview, de frälsta har väl redan sett.


http://www.sherdog.com/videos/videos.asp?v_id=603

"Looping overhand right of death" :D

Griip
2006-03-11, 14:39
Nästan lika fjantig som Ken ju!

Timme
2006-03-11, 15:59
Nästan lika fjantig som Ken ju!

Va?

Griip
2006-03-11, 16:00
Va?


mm du vet Ken, aka "jag är världens farligaste människa" poserfjollan

Timme
2006-03-11, 16:07
mm du vet Ken, aka "jag är världens farligaste människa" poserfjollan


hahah, ja men så fjollig är väl inte Frank?

Men jag kan inget om mma :D

Vem tror du skulle vinna då. Ken när han var som bäst mot Frank när han var som bäst?

Griip
2006-03-11, 16:09
hahah, ja men så fjollig är väl inte Frank?

Men jag kan inget om mma :D

Vem tror du skulle vinna då. Ken när han var som bäst mot Frank när han var som bäst?


Umm inte en aning faktiskt. Svårt å säga när nån av dem var som bäst eftersom de hållt på så länge och motståndet bara blivit bättre och bättre.

Timme
2006-03-11, 16:14
Umm inte en aning faktiskt. Svårt å säga när nån av dem var som bäst eftersom de hållt på så länge och motståndet bara blivit bättre och bättre.


Ah, okej. Jag hade hoppats på Frank men han är ju mindre. Vem av dem är äldst förresten?

Tigerkotten
2006-03-11, 16:16
Tror Frank hade tagit hem det

Griip
2006-03-11, 16:17
umm Ken, är jag rätt säker på.. kan inte lova nåt dock :P stör mig verkligen som fan på honom.. seriöst, även om det var nån annan som kom på nicket "The worlds most dangerous man" till en själv, SÅ HADE MAN FAN INTE BEHÅLLT DET!

Timme
2006-03-11, 16:18
Tror Frank hade tagit hem det

Ja! :D

hmm, hur kommer det sig att de aldrig möte varann? Beror det på viktklasser eller ville de inte göra det bara för att de är bröder (dock inte biologiska)?

Griip
2006-03-11, 16:19
Ja! :D

hmm, hur kommer det sig att de alldrig möte varann? Beror det på viktklasser eller ville de inte göra det bara för att de är bröder (dock inte biologiska)?


Bröder, antagligen. Eftersom de tävlat sidan om varandra i samma viktklass förut

Timme
2006-03-11, 16:23
Bröder, antagligen. Eftersom de tävlat sidan om varandra i samma viktklass förut


Okej, synd att de inte mötte varann. Hade varit kul att se vem som är bäst. Frank verkar vara mer teknisk än Ken. Ken är vel mer berserk. Är det så?


Off Topic: Griip jag diggar din avatar stort! Vem är den där tuffa snubben? Han ser ut vara redå för att ge vem som helst en propp :D

Griip
2006-03-11, 16:30
Okej, synd att de inte mötte varann. Hade varit kul att se vem som är bäst. Frank verkar vara mer teknisk än Ken. Ken är vel mer berserk. Är det så?


Off Topic: Griip jag diggar din avatar stort! Vem är den där tuffa snubben? Han ser ut vara redå för att ge vem som helst en propp :D


Haha, han var proppguden själv :D (The Guvnor, Lenny Mclean)

Umm, båda är väl väldigt tekniska, inte kollat på nån av dem jättemycket för å kunna säga exakt hur det ligger till, men jo Ken är väl lite mer bärsärk än Frank iaf :P

Tigerkotten
2006-03-11, 16:43
Frank är 33, och Ken är 41. Tror jag iaf

Om ni inte visste så finns massor information på www.sherdog.com som handlar om MMA

Timme
2006-03-11, 16:54
Haha, han var proppguden själv :D (The Guvnor, Lenny Mclean

:D Så han var boxare? Vann han något stort?

Umm, båda är väl väldigt tekniska, inte kollat på nån av dem jättemycket för å kunna säga exakt hur det ligger till, men jo Ken är väl lite mer bärsärk än Frank iaf :P

Ah, bärsärk for the win :D

Griip
2006-03-11, 16:59
:D Så han var boxare? Vann han något stort?





Umm enligt sagan så var han obesegrad. Började som bareknuckle boxare å slogs för pengar, började sedan med olicensierad boxning i england, dvs olaglig boxning med handskar å domare osv osv.


@Tiger: Franks ålder står inte där

Timme
2006-03-11, 17:01
Umm enligt sagan så var han obesegrad. Började som bareknuckle boxare å slogs för pengar, började sedan med olicensierad boxning i england, dvs olaglig boxning med handskar å domare osv osv.



Okej, men varför börjar man med olicensierad boxning? Mer pengar? Mer våld? Sämmre/bättre motstånd? Varför? Några teorier?

Griip
2006-03-11, 17:03
[QUOTE=Griip]Umm enligt sagan så var han obesegrad. Började som bareknuckle boxare å slogs för pengar, började sedan med olicensierad boxning i england, dvs olaglig boxning med handskar å domare osv osv[QUOTE]

Okej, men varför börjar man med olicensierad boxning? Mer pengar? Mer våld? Sämmre/bättre motstånd? Varför? Några teorier?


Haha, jevla massa frågor du har :D

Mer pengar, mindre onödiga skador, mer organiserade matcher, bättre motstånd, bättre fighter, finns väl ännu mer positivt men inget jag kommer på nu.

Det är dock mer hardcore att köra bareknuckle

Timme
2006-03-11, 17:05
[QUOTE=Timme][QUOTE=Griip]Umm enligt sagan så var han obesegrad. Började som bareknuckle boxare å slogs för pengar, började sedan med olicensierad boxning i england, dvs olaglig boxning med handskar å domare osv osv


Haha, jevla massa frågor du har :D

Mer pengar, mindre onödiga skador, mer organiserade matcher, bättre motstånd, bättre fighter, finns väl ännu mer positivt men inget jag kommer på nu.

Det är dock mer hardcore att köra bareknuckle


hehe, ja snart ska jag sluta fråga :)

Är det mindre onödiga skador i olaglig boxning?

Jo bareknuckle är ju det som gäller :D

Griip
2006-03-11, 17:12
[QUOTE=Griip][QUOTE=Timme]


hehe, ja snart ska jag sluta fråga :)

Är det mindre onödiga skador i olaglig boxning?

Jo bareknuckle är ju det som gäller :D


AHa.. du menar istället för laglig boxning, trodde du tänkte varför han gick från bareknuckle te boxning med regler å handskar ;) Finns väl en del anldeningar, antagligen hade han inte passat i proffsringen. Pengarna vet jag inte, var förmodligen mer än vad han hade tjänat per nerlagd timme på träning än i nån laglig boxning. Det var hans grej, de han mötte var också fighters från gatan som gjorde det för pengarna(Även om de tränade hårt tror jag inte det kan mätas med dåtidens världsmästare direkt ;))

Tigerkotten
2006-03-11, 17:16
ne märkte det griip men fann åldern här http://www.mmafighting.com/news/2006/shamrock_vs_gracie.html :)

Timme
2006-03-11, 17:22
[QUOTE=Timme][QUOTE=Griip]


AHa.. du menar istället för laglig boxning, trodde du tänkte varför han gick från bareknuckle te boxning med regler å handskar ;) Finns väl en del anldeningar, antagligen hade han inte passat i proffsringen. Pengarna vet jag inte, var förmodligen mer än vad han hade tjänat per nerlagd timme på träning än i nån laglig boxning. Det var hans grej, de han mötte var också fighters från gatan som gjorde det för pengarna(Även om de tränade hårt tror jag inte det kan mätas med dåtidens världsmästare direkt ;))

ja, haha jag menade olaglig boxning jämfört med olaglig :) Ne jag tänkte väl att det var tuffare motstånd i proffsboxning. Men somsagt, tuff kille den där Lenny :)

Kwon
2006-03-11, 20:46
Vad är det för diskussion, Frank kommer aldrig möta Ken i ringen.

hangatyr
2006-03-11, 21:07
Vad är det för diskussion, Frank kommer aldrig möta Ken i ringen.

hehe, bra fråga.. vem hade vunnit i en fight mellan bruce lee och mike tyson, elelr kanske godzilla vs. king kong, eller varför inte svampbob mot sonic the hedgehog??

Kwon
2006-03-11, 21:09
hehe, bra fråga.. vem hade vunnit i en fight mellan bruce lee och mike tyson, elelr kanske godzilla vs. king kong, eller varför inte svampbob mot sonic the hedgehog??

Ja, om det var någorlunda aktuellt hade man ju kunnat diskutera det, men drömmatcher vette fasiken! :D

Kwon
2006-03-11, 21:30
Tank and his attorney said the following about Ken Shamrock a month ago:

"Well we've seen Ken can barely make 205 without his special supplements...so...i would gladly let him take steroids, HGH, or any other phoney bullshit that he needs to fight a big fat warrior that i am...

i even think that i could talk a UFC into paying for his supplement bill and his bikini wax for the fight...no big deal to me...in fact, i might pay the bikini wax bill because i hate razor burn on my face when im taking you down with a highly skilled double leg...

i think you internet gurus can dig up the fact that Ken has had his titties operated on ( bitch tits) and you will never see that i have had liposuction...the answer to the question is...YES...give me that little ittie bittie steroid bitch at his best and you will see another abuser kill himself if i dont kill him first in the octagon"

In Ken Shamrock's Book "Inside the Lion's Den", he states that he used steroids during his FIRST pro wrestling days.

Chronologically, that would be in the 80's. 15 years ago or more. He also states (and I am exactly quoting):

"I have been asked many times how anabolic steroids might fit into a fighter's overall plan of diet and training. The answer is simple: they don't. Steroids have a place in legitimate medical and veterinary settings.

Many don't know this, but when I was first active in pro wrestling years ago, I had some experience with steroids. Steroids can rapidly enlage musscle mass. muscle mass, in exertion, rapidly burns up huge amounts of oxygen and fuel.

A no-holds-barred fighter who's balloned up with steroids can't last longer than a few minutes. no real fither swollen-up with steroids will win, at least not regularly. I do not use steroids anymore.

I don't allow my fighters to use them, either. Seteroids are not welcome in the Lion's Den. Period."

hangatyr
2006-03-12, 08:48
haha, i hate razor burn on my face when im taking you down with a highly skilled double leg...

jaja, tank din gamle rackare, nog är du highly skilled på tekniska nedtagningar alltid... *rolleyes*