handdator

Visa fullständig version : Hjälp med 6-dagars schema.


WinternetAlm
2006-03-10, 18:55
Hejsan Jag är en kille på 16 år och vill gå upp i styrka och har tränat i ca 1år seriöst .
SKulle behöva hjälp med att lägga upp sex dagars schema för viktökning/styrkeökning.

Max 2 muskelgrupper per dag eventuellt 3 vid mindre muskelgrupp(er)

16 år

183cm

75kg
:)

Ninjasmurf
2006-03-10, 18:59
låter jobbigt med ett 6 dagars schema, speciellt om man bara tränat 1år

Diggler
2006-03-10, 21:40
Ok, snäll som jag är. Nöj dig med fyra pass/vecka. Mer är alltid bättre men mest är det inte.

Kosten: Ät mycket. 3 rejäla mål, och 1-3 mindre.

Träningen; Kör strikt, men tungt och hårt. Vila 1-3min mellan varje set. Lägg upp det något såhär.

Pass1 (måndag)
Bänkpress 5set med 3-6reps
Militärpress 2set med 5-8reps
Dips 2set med max reps
Chins 5set med max reps
Alternerande hantelcurls 2set med 5-8reps/hand

Pass2 (Tisdag)
Marklyft 5set med 3-6reps
Benspark 2set med 10-15reps
Lårcurl 2set med 10-15reps
Vadpress 2set med 10-15reps
Sit-ups 3set med 10-15reps

Pass3 (Torsdag)
Rodd i kabelmaskin 5set med 5-8reps
Drag mot hakan(upprät rodd) 2set med 10-15reps
Svagt uppåtlutande hantelpress 5set med 5-8reps
Tricepspress i kabelmaskin 3set med 10-15reps

Pass4 (Fredag)
Benpress 7set med 5-8reps
Lårcurl 2set med 10-15reps
Hängande benlyft 3set med max reps
handledscurl med hantlar 3set med 10-15reps
Skivstångscurl med pronerat grepp (handryggarna bort från kroppen i botten) 2set med 10-15reps

WinternetAlm
2006-03-11, 00:13
ok , men jag har en känsla som att jag vill pumpa på gymmet varenda dag bara för att det är så roligt och så skönt att "pumpa" ; b

Tack så mycket för att du tog dej tiden Diggler

Men säger ni att det är bäst så får jag väll minska på tränings dagarna . har tränat 6 dagar i veckan i typ någon/några månader och det har gått bra. men jag älskar gymmet . och då jag skrev ett år seriöst så har jag lallat på gymmet ca 2 år men då tränade jag kanske 1-2ggr i veckan . Vill ju Bli större nu till sommaren ;)

Diggler
2006-03-11, 07:37
ok , men jag har en känsla som att jag vill pumpa på gymmet varenda dag bara för att det är så roligt och så skönt att "pumpa" ; b

Tack så mycket för att du tog dej tiden Diggler

Men säger ni att det är bäst så får jag väll minska på tränings dagarna . har tränat 6 dagar i veckan i typ någon/några månader och det har gått bra. men jag älskar gymmet . och då jag skrev ett år seriöst så har jag lallat på gymmet ca 2 år men då tränade jag kanske 1-2ggr i veckan . Vill ju Bli större nu till sommaren ;)

Träna 6dagar/vecka kan du ju göra i perioder. Men man kan inte träna jämt jämt sas, då tröttnar man, ligger man på max har man inget att "ta till" om man behöver träna hårdare av vågon anledning.