handdator

Visa fullständig version : Hejsan!


zavaz
2006-03-10, 15:48
Hejsan alla. jag är helt ny här så vet inte om jag är inne på rätt forum nu
men jag provar iaf..

så här är läget.. jag kan en hel del om träning i allmänhet.. men verkligen
nada om gym. har precis köpt mig ett gym kort och tänkte börja gymma.
men jag vet inte hur jag ska göra. jag vill ha ne "slimmad" kropp.. inte bli någe större. utan jag tänkte springa en hel del och sedan köra gym ca 3 ggr/veckan.. kan någon tipsa mig om lite saker som jag borde tänka på.. vilka övningar som kan vara bra att köra etc. ska skicka in bild snarast..

Gorilla
2006-03-10, 18:39
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=17457

Diggler
2006-03-10, 21:06
Fokusera på marklyft, chins, rodd, bänkpress och militärpress. Tunga vikter, många set, lång vila mellan seten. Ät 2-3gram protein/kg kroppsvikt, samt totalt 1000kcal mer än du gör av med/dag.

Träna hårt, konsistent, och ge det tid. Om några år kommer du att vara slimmad och snygg.

Jonny_88
2006-03-10, 21:58
Fokusera på marklyft, chins, rodd, bänkpress och militärpress. Tunga vikter, många set, lång vila mellan seten. Ät 2-3gram protein/kg kroppsvikt, samt totalt 1000kcal mer än du gör av med/dag.

Träna hårt, konsistent, och ge det tid. Om några år kommer du att vara slimmad och snygg.
Du glömde knäböj.

Att äta 1000kcal är väll lite att ta i, nästan 1 kg kroppsfett per vecka.

Allan
2006-03-10, 22:10
Börja med att läsa i Best of (och läs framför allt stickyn där så du ställer in visningen korrekt). Sen tar du ett av nybörjarporgrammen som finns beskrivet där och börjar med det. Alla börjar nämligen ungefär på samma sätt, oavsett hur de vill att det ska se ut senare. Börja inte för ambitiöst - då kommer bara energin att ta slut. Lägg inte heller för mycket tid på kost och kondition och sånt - visst, det ska inte glömmas bort men initialt är det just träningen som måste få ta huvuddelen av tiden.

allan

Allan
2006-03-10, 22:11
Fokusera på marklyft, chins, rodd, bänkpress och militärpress. Tunga vikter, många set, lång vila mellan seten. Ät 2-3gram protein/kg kroppsvikt, samt totalt 1000kcal mer än du gör av med/dag.

Träna hårt, konsistent, och ge det tid. Om några år kommer du att vara slimmad och snygg.

Som nybörjare??? :MrT:

allan

Ryska_raketen
2006-03-10, 22:19
Som nybörjare??? :MrT:

allan


Gäller att börja bra.