handdator

Visa fullständig version : Ätardag


The Draf
2006-03-10, 11:48
Finns det någon anledning till ätardag annat än att det hjälper en psykiskt?

King Grub
2006-03-10, 11:50
Har varit uppe massor av gånger.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60786&highlight=%E4tardag

The Draf
2006-03-10, 11:54
Doh!

King Grub
2006-03-10, 11:56
Att åtminstone skriva in nyckelordet ("ätardag i det här fallet) kan vara värdefullt. Ibland har man kommit på något revolutionerande som inte diskuterats förut, ibland är trådarna som varit på tapeten inaktuella, men ibland, som här, är det bara några veckor sedan ämnet var hett. :)

Pepz
2006-03-10, 12:07
inget av alternativen
Äter mer kolhydrater och räknar inte kalorier

The Draf
2006-03-10, 12:41
Att åtminstone skriva in nyckelordet ("ätardag i det här fallet) kan vara värdefullt. Ibland har man kommit på något revolutionerande som inte diskuterats förut, ibland är trådarna som varit på tapeten inaktuella, men ibland, som här, är det bara några veckor sedan ämnet var hett. :)

Jo det var onödigt att skapa denna tråd :em: . O well, folk får iaf nöjet att rösta och se hur många av oss kollisar hanterar den mytomspunna dag :)

Jay-Z
2006-03-10, 13:22
inget av alternativen
Äter mer kolhydrater och räknar inte kalorier

+1

Fartman
2006-03-10, 15:09
räknar inte, blir större portioner av "normal" mat (tex kanske köttbullar och makaroner) endel mackor som man inte äter så ofta numera och ett skorvmål modell större(alt pizza) på kvällen sen är det inte lika strikt med 3h mellan målen etc.
chips, godis, glass, och sånt äter jag inte.. det är inte sånt jag blir sugen på under veckorna, utan annat som tex någon god sås, korv, köttbullar.. mackor med ost. läsk dricker jag inte mer än det som följer till skrovet, 0,4l

Bobbokrull
2006-03-10, 15:19
Ätardagarna under mina förra diet var av det grisigare slaget. Godis, glass, vitt bröd....you name it!

En s.k "ätardag" under min nuvarande diet är mer av det striktare slaget, mer omsorgsfullt tillagade middagar och är jag sugen godis eller annat gott så äter jag det. Byter ut ngn måltid, men har i stort en bra struktur på dagen. Det är ingen idé att bara äta skit en hel dag....

Radiohead
2006-03-11, 09:47
Jag har ätardag ENDAST ur psykiska aspekter. Jag vräker i mig så mycket jag bara kan och njuter av detta, sen "svälter" jag en vecka till. =)

Max
2006-03-11, 12:23
Har ingen ätardag. Räknar dock inte fredan eller lördagen då jag äter pizza/kina/kebab eller liknande som ätardag, tror inte jag hamnar så lång över min kaloriförbrukning dessa dagar ändå.