handdator

Visa fullständig version : Pokerflugan.


Piranha
2006-03-09, 14:48
Hur less är du på den ?

Personligen kräks jag på all tv reklam om poker.

Pokerturneringar i TV , snacket på nätet etc.

Officer
2006-03-09, 14:50
Samma här. Finniga 18åringar som sitter och snackar som erfarna businessmen över hur de har byggt sina imperium genom att sitta och lira poker på Expekt eller vad det nu heter!

Yankeee
2006-03-09, 14:51
Det roliga är att det aldrig har varit eller kommer att bli någon pokerfluga, däremot är det precis vad bolagen vill få folk att tro.

Noodles
2006-03-09, 14:51
Extremt less på den. Tjat i TV och varenda tidning ska ha pokertips och skolor. Finns hur många finniga tonåringar som helst som kallar sig pokerproffs och alla verkar vinna pengar. Någon gång skulle jag vilja träffa de som verkligen förlorar pengar.

Jag gillar egentligen att spela poker och gör det ibland med kompisar. Hysterin kring det har däremot gjort att jag känner mig anti.

Noodles
2006-03-09, 14:52
Det roliga är att det aldrig har varit eller kommer att bli någon pokerfluga, däremot är det precis vad bolagen vill få folk att tro.

Men du måste väl hålla med om att antalet pokerspelare har ökat? Idag hittar du pokerspelare lite överallt. Förut ansågs det inte lika rumsrent.

Bite
2006-03-09, 14:53
Det står mig upp i halsen, folk hoppar av plugget för att spela poker på heltid. Jag vill också men jag är för kass *grr*

JJ
2006-03-09, 14:54
Kul att spela själv live, men att diskutera skiten? Ja, Sune hade BB innan floppen men Kajsa re-raisade med trosorna så han la sig.

Yankeee
2006-03-09, 14:54
Men du måste väl hålla med om att antalet pokerspelare har ökat? Idag hittar du pokerspelare lite överallt. Förut ansågs det inte lika rumsrent.

Klart fler spelar, men det är inte några mängder som spelar, vilket man lätt ser om man tittar på hur många som är inne och spelar på siterna.

hangatyr
2006-03-09, 14:55
jag kvävs och kräks. samtidigt.

Officer
2006-03-09, 14:55
Kul att spela själv live, men att diskutera skiten? Ja, Sune hade BB innan floppen men Kajsa re-raisade med trosorna så han la sig.

:laugh: :laugh: :D

Noodles
2006-03-09, 14:56
Klart fler spelar, men det är inte några mängder som spelar, vilket man lätt ser om man tittar på hur många som är inne och spelar på siterna.

Det är möjligt. Har inte sett några siffror för just nätpokern. Jag kan tänka mig att det är tuff konkurrens när det ploppar upp en ny pokersite varje minut.

Niclaaas
2006-03-09, 14:56
I love it

Rocco
2006-03-09, 14:57
Hur less är du på den ?

Personligen kräks jag på all tv reklam om poker.

Pokerturneringar i TV , snacket på nätet etc.

Ha! Du är bara avundsjuk för att du själv inte kan skilja en stege från en kåk. Börja spela istället och bli fast i träsket :D

Skämt åsido... Var glad över att du inte är min sambo. Hon får allt ovanstående plus en kille som sitter och lirar flera kvällar i veckan.

Larsson
2006-03-09, 14:57
Är less på det. I början var det lite spännande att kolla på tv-programmen. Men zappar man runt sent en söndagskväll verkar det som varenda kanal sänder poker. Tråkigt.

carloskar
2006-03-09, 14:58
Jag är less som fan. Men jag spelar ändå själv.. Spelar ingen roll att reklamerna är skitjobbiga, tv-program suger och så vidare, spelet är kul!

tano
2006-03-09, 15:01
Det roliga är att det aldrig har varit eller kommer att bli någon pokerfluga, däremot är det precis vad bolagen vill få folk att tro.

Det där är inte rätt.
Det är en fluga, men inte direkt så att det bara handlar om internet (men lättillgängligheten har gjort att massor av människor spelar om pengar där). Men också hemma, på skolor, till och med på jobben har det blivit större.
Överallt spelar folk poker.
Måste nog hålla med om att man kan bli lite less ibland.

Röstade dock på alternativet spelar själv.

Nina L
2006-03-09, 15:07
Jag är sjukt less på det. Faktiskt kan man nästan säga att jag hatar nätpoker. Jag är emot all typ av spel och dobbel så länge det inte är hemma hos mormor och morfar och vi spelar med gamla 10-öringar. Folk är så lättmanipulerade och känsliga för marknadsföring att jag inte vet vad.

Yankeee
2006-03-09, 15:08
http://www.fhi.se/upload/ar2005/remisser/jonssonnatpoker0504.pdf

50.000-200.000 svenska kunder / site ungefär, inte direkt förvånande om den siffran är i överkant, dessutom har de flesta som spelar konton på ett gäng siter.

Lallle
2006-03-09, 15:09
Är jävligt trött på alla tv-program och reklamer och skit.

Fagen
2006-03-09, 15:14
http://www.fhi.se/upload/ar2005/remisser/jonssonnatpoker0504.pdf

50.000-200.000 svenska kunder / site ungefär, inte direkt förvånande om den siffran är i överkant, dessutom har de flesta som spelar konton på ett gäng siter.
¨
Enligt en föreläsning med Björklund Jr (från svenska spel AB) omsatte svenskars pokerspelande över 20 miljarder år 2005. Om detta stämmer kan det väl knappast räknas som en fluga.?

Ja, jag är trött också på reklamen.

Piranha
2006-03-09, 15:15
Problemet är att de verkar generera en hel del pengar nätpokern, som sponsrar rätt hårt på sport etc, ni som spelar blir rätt hårt skinnade.


Jag kvävs.

Och Rocco vore du min sambo och spelade nätpoker när jag var hemma så skulle det blir kökstjänst resten av veckan under hot. :D

Yankeee
2006-03-09, 15:15
¨
Enligt en föreläsning med Björklund Jr (från svenska spel AB) omsatte svenskars pokerspelande över 20 miljarder år 2005. Om detta stämmer kan det väl knappast räknas som en fluga.?


Ok, får jag omformulera mig? :)

Spelbolagen vill få oss att tro att det är fler som spelar än vad det egentligen är.

Nitrometan
2006-03-09, 15:16
All pokerhysteri gör att jag kräx. Och då finns ju risken att jag kvävs om jag glömmer tömma munnen.

Tror att Yankeeeeeeeeeeeeeeeees siffror ligger i rätt härad iaf.

Tragiskt nog finns det folk som kan leva på det. Det innebär att några måste förlora. Det är ett nollsummespel.

delta_mats
2006-03-09, 15:17
I början var det kul att titta. Men nu är jag ganska less. Däremot är det ganska kul att själv spela någon gång, även om jag inte är någe bra.

Nina L
2006-03-09, 15:18
Spelbolagen vill få oss att tro att det är fler som spelar än vad det egentligen är.
Och trådarna på Kolo vill få en att tro att det är fler som vinner än vad det egentligen är.

Yankeee
2006-03-09, 15:19
Och trådarna på Kolo vill få en att tro att det är fler som vinner än vad det egentligen är.

Naturligtvis :)

Fast det är nog inte vad trådskaparen har i åtanke när han skapar tråden, även om det kommer att tolkas så av pengahunriga 18-åringar.

Fagen
2006-03-09, 15:30
Ok, får jag omformulera mig? :)

Spelbolagen vill få oss att tro att det är fler som spelar än vad det egentligen är.

That´s more like it, boy.

petersson
2006-03-09, 15:43
Jag tycker det är bra. Då finns det fler nybörjare som spelar, dvs det blir lättare för mig att gå plus :)

Slartibartfast
2006-03-09, 15:52
Hatar allt som har med poker att göra.

Aldrig prövat men hatar det ändå.

cosmo
2006-03-09, 16:17
Jag tycker det är bra. Då finns det fler nybörjare som spelar, dvs det blir lättare för mig att gå plus :)
+1

Jense
2006-03-09, 16:31
Samma här. Finniga 18åringar som sitter och snackar som erfarna businessmen över hur de har byggt sina imperium genom att sitta och lira poker på Expekt eller vad det nu heter!


det är så jävla löjligt. håller med

petersson
2006-03-09, 16:33
det är så jävla löjligt. håller med

det löjligaste är att dom som snackar mest knappt kan spela alls.

Herkulez
2006-03-09, 16:39
Det roliga är att det aldrig har varit eller kommer att bli någon pokerfluga, däremot är det precis vad bolagen vill få folk att tro.
klart det är en fluga, titta bara hur mycket som visas på TV, har praktik på en högstadieskola nu (kan fixa nummret till några brudar åt dig om du vill) och var och varanann där pratar om poker hela tiden, det gjorde dom då inte när vi var små.

Jense
2006-03-09, 16:40
det löjligaste är att dom som snackar mest knappt kan spela alls.


jodå! dom kan massa coola amerikanska ord!11 ONE

Yankeee
2006-03-09, 16:44
klart det är en fluga, titta bara hur mycket som visas på TV, har praktik på en högstadieskola nu (kan fixa nummret till några brudar åt dig om du vill) och var och varanann där pratar om poker hela tiden, det gjorde dom då inte när vi var små.

Läs hela tråden.

Sonny
2006-03-09, 16:59
En lite rolig sak är att, utan att försöka verka tuff som ja ändå kommer göra nu, jag och nåra polare lira nätpoker långt innan det blev så poppis. Det var nått freeware som hette true poker eller nått där man kunde va aliens, cowboys o grejjer. Det var riktigt kul, ett tag..

Nizze_
2006-03-09, 17:02
Lite less på allt ståhej är man ju .. Slutade spela nätpoker för längesedan Men nu när alla polare börjat blir man ju lite sugen .. men blir det bara poker irl ca 2gr månaden nu ..

Wain
2006-03-09, 17:06
Känner ett par stycken gamla data- och rollspelsnördar som blivit miljonärer på poker. Blir alltid riktigt sugen på att spela när man hör dem snacka. Tyvärr är det inte riktigt min grej.
:cryout:

Herkulez
2006-03-09, 17:34
Läs hela tråden.
NEJ DET TÄNKER JAG VERKLIGEN INTE GÖRA.

Yankeee
2006-03-09, 17:41
NEJ DET TÄNKER JAG VERKLIGEN INTE GÖRA.

:D

Sonny
2006-03-09, 18:09
NEJ DET TÄNKER JAG VERKLIGEN INTE GÖRA.Jävla Sousse

Pingu
2006-03-09, 18:15
Hur less är du på den ?

Personligen kräks jag på all tv reklam om poker.

Pokerturneringar i TV , snacket på nätet etc.


Ska vi kräkas i kors *spy*

Mago
2006-03-09, 18:17
Bryr mig inte speciellt mycket.. spelade själv förut så jag känner mig inte bakom flötet när det diskuteras och så har jag bara 1:an, 2:an och 4:an så jag störs inte av reklamen. :)

Fartman
2006-03-09, 18:25
Jag bär på ett riktigt intensivt hat mot nätpokern. Har ett par polare som försörjer sig på det och lever riktigt gott, och några som inte alls tjänar mycket (förmodligen ligger dom på minus men säger inget).
Det värsta är ju att det inte går att umgås med dom längre, allt är bara poker, poker, poker. Nä, fan att skattmasen måste ta tag i skiten! Mig veterligen är det då ingen som pyntar nå skatt på sina 40 lakan dom drar in på hasardspel?

Löjtnant Blank
2006-03-09, 18:30
En lite rolig sak är att, utan att försöka verka tuff som ja ändå kommer göra nu, jag och nåra polare lira nätpoker långt innan det blev så poppis. Det var nått freeware som hette true poker eller nått där man kunde va aliens, cowboys o grejjer. Det var riktigt kul, ett tag..
Nej, jag är tuffast. Jag har spelat nätpoker längst av alla här. Men jag är också lika trött som alla andra på alla så kallade pokerproffs. Bara ordet ger mig eksem.

Goddaniel
2006-03-09, 18:30
Tycker poker kan vara rätt kul att spela lite då och då men blir samtidigt rätt trött på att det har blivit så pass stort som det är.

bengdoktor
2006-03-09, 19:49
Jag måste bara säga att jag gillar verkligen dessa sista alternativ, såsom detta Albatross. hahahaha helt genialt :laugh:

Griip
2006-03-09, 20:01
Lovin' it

Calleman
2006-03-10, 12:35
Jag tycker det är skoj att lira, men i måttliga mängder. Blir lite som ett kul extrajobb för mig, får se hur länge ens vinster varar.

Yankeee
2006-03-12, 09:26
Lite nyare siffror i den här artikeln.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_12071685.asp

och

http://www.n24.se/dynamiskt/nyheter/did_12057802.asp

reinholdsson
2006-03-12, 09:51
Har prövat att spela en gång, det räcker.

Är jävligt less på allt skit i tv osv.

mister_power
2006-03-12, 11:23
Jag har hört nånstans att det bara är 5% som går plus på poker. jag är tyvärr inte en av dem, men det vänder snart ;)

Tror aldrig nätpokern kommer försvinna, för chansen att vinna en årslön på några timmars spel en stor dröm för de flesta av oss.

Baan
2006-03-12, 11:42
jag var less på poker innan det "slog igenom" i Sverige, var i USA när det sändes liveturneringar på TV där, sen kom samma fenomen hit fast självklart lite senare :)

Sen går det nog tjäna bra pengar på det, har en kompis som alltid varit för snabba pengar som fastnat för det och lyckats hyfsat, men sen finns det ju självklart massor som knappst går plus alls