handdator

Visa fullständig version : Kreatin som gått ut och mer


Stockholm_Norra
2006-03-09, 13:13
Har en burk kreatin hemma som gick ut i mitten av december 2005. Är det fortfarande användbart eller är det bara att slänga och köpa nytt?

zoltan_hellhound
2006-03-09, 13:16
Har en burk kreatin hemma som gick ut i mitten av december 2005. Är det fortfarande användbart eller är det bara att slänga och köpa nytt?

För det andra skulle du dricka mjölk med utgånget datum??? .
kreatin kostar inte så mycket så kasta skiten och köp nytt

Beast
2006-03-09, 14:17
För att ge dig korrekta svar: Jo du kan använda kreatinet utan problem.

Stockholm_Norra
2006-03-09, 14:49
Jojo förstår att kreatinet inte är farligt men ger det samma effekt som om jag köper nytt?

Mr. Moose
2006-03-09, 15:19
Kreatin bryts ner till kreatinin som är overksamt i kroppen.

Om kreatinet har förvarats svalt och torrt skulle jag tro att det fortfarande är OK. Har det varit fuktigt och hopklumpat kanske det inte är så verksamt längre men då spelar nog ett bästa före datum mindre roll.

Om vi drar paralellen med mjölk som nämdes innan, förvaras mjölken kallt kan den drickas även efter bäst före datumen men om du låter den stå framme i rumstemperatur lär den surna ganska så snabbt.

Claes

zoltan_hellhound
2006-03-09, 15:27
Jag kan inte dricka mjölk som är 1-2 dagar gammal som stått i kylen....Har känsliga smaklökar

Fredrik_S
2006-03-09, 15:56
Har du konstan 5 grader i kylen håller mjölken i 21 dagar i oöppnad förpackning enligt arla utan smakförändring.

Dina smaklökar kanske förbereder sig för att tro att det smakar äckligt bara för att du läst att datumet gått ut.

Stockholm_Norra
2006-03-09, 23:48
Jag bryr mig inte hur det smakar, jag bryr mig om jag fortfarande får ut av kreatinet vad jag skulle ha fått ut om det var nytt.