handdator

Visa fullständig version : Döutrymmet i signaturen helt onödigt.


Batman
2006-03-09, 01:42
Som ni förmodligen märkt så räcker att att använda sig av signatur oberoende på innehåll, så tar signaturen löjligt mycket plats.

Varför används hela signaturens ruta även när det inte är någon text i den ?
På alla forum jag varit på så visas inte signatur som inte används av text alls.

Nån borde göra nånting åt det.

polaren
2006-03-09, 07:36
Det kanske ser estetiskt snyggare ut med lite utrymme under inlägget?

Nina L
2006-03-09, 07:55
Quotes, fetstil, stor text etc borde dessutom vara förbjudna. Jag har stängt av visning av signaturer eftersom det är så drygt. :) Det finns en plug-in för det också.

Piranha
2006-03-09, 08:17
Som ni ser så utrymmet vid avatarbilden med ort etc är det som på sidan fyller ut detta vertikalt.


På kollo tillåts inte grafik i signaturen villket annars är normalt med en banner etc.

sunkan
2006-03-09, 10:10
Quotes, fetstil, stor text etc borde dessutom vara förbjudna. Jag har stängt av visning av signaturer eftersom det är så drygt. :) Det finns en plug-in för det också.

du vill förbjuda det men har en quote i din egen signatur, säger inte det emot sig själv :confused:

Nina L
2006-03-09, 10:46
du vill förbjuda det men har en quote i din egen signatur, säger inte det emot sig själv :confused:Ett litet tag hade jag till och med två stycken. Det är skitstörigt. Fast eftersom jag har stängt av signaturerna så är jag liksom immun mot den störigheten. Jag ser det alltså inte själv. Jag vet inte om jag stör er andra, men jag hoppas det för då kanske fler håller med mig i frågan.

Batman
2006-03-10, 01:02
Som ni ser så utrymmet vid avatarbilden med ort etc är det som på sidan fyller ut detta vertikalt.


På kollo tillåts inte grafik i signaturen villket annars är normalt med en banner etc.

Ah det har jag inte lagt märke till, Går det inte att flytta endel av denna informationen till en list under inlägget.
Om ni tar en koll på ett Nördforum så ser ni att det är väldigt mycket mer optimerat, se http://www.nordichardware.se/forum/hur-och-nar-vill-ni-do-vt135212.html
Får plats fler inlägg per skärmsida och man slipper scrolla så mycket.

Pez
2006-03-10, 01:12
Ah det har jag inte lagt märke till, Går det inte att flytta endel av denna informationen till en list under inlägget.
Om ni tar en koll på ett Nördforum så ser ni att det är väldigt mycket mer optimerat, se http://www.nordichardware.se/forum/hur-och-nar-vill-ni-do-vt135212.html
Får plats fler inlägg per skärmsida och man slipper scrolla så mycket.
Den avgörande skillnaden, i detta avseendet, är ju att dom inte tillåter lika stora avatarer som vi. Ska vi sänka avatarstorleken till 60x60 tycker du? Vill du ta på dig den ändringen? :)

Allan
2006-03-10, 09:20
Personligen ser jag hellre att signaturer och avatartexter försvinner. Vad har de för effekt på forumets laddningshastighet?

Piranha
2006-03-10, 11:25
Personligen ser jag hellre att signaturer och avatartexter försvinner. Vad har de för effekt på forumets laddningshastighet?


Extremt lite jämfört med en avatar.

Avatar = 8kb max
Sign text blir inte ens 1kb


Båda dessa är ifs peanuts jämfört med bifogade bilder.

Batman
2006-03-11, 13:54
Den avgörande skillnaden, i detta avseendet, är ju att dom inte tillåter lika stora avatarer som vi. Ska vi sänka avatarstorleken till 60x60 tycker du? Vill du ta på dig den ändringen? :)

Nej nej, det är inte storleken på avataren, utan det är all skit som ligger under avataren tex ICQ MSN online osv, om det skulle ligga som en list under signaturen så spar man massor av utrymme.

Och en Radbegränsning i signaturen skulle vara underbart.

Batman
2006-03-11, 13:56
Personligen ser jag hellre att signaturer och avatartexter försvinner. Vad har de för effekt på forumets laddningshastighet?
Tänk nu att avatarerna är cachade, så du laddar inte om samma bilder varje gång om du inte valt att göra så.

Lillpajken94
2013-02-27, 00:32
Ledsen för en stooooor bump, men hade det inte varit trevligt med en banner i signaturfältet? Då blir profilen lite mer personlig och snygg.

Med dagens hastighet gör det ju inte så mycket på laddhastigheten.

Mvh