handdator

Visa fullständig version : Så sjukt hög kille


Wennerberg
2006-03-08, 21:58
Haha, alltså jag får ett skrattanfall varje gång jag tittar på hans blick ur bilen.

http://www.filecabi.net/video/whats-shakin.html

Bönne
2006-03-08, 22:00
Det är från ett Cops-avsnitt :D

Hans tjej slapp undan, med tanke på vad hon fick se lär hon chilla med drogerna tänkte väl polisen :D

Osten80
2006-03-08, 22:00
HAHAHAHA
Det är riktigt jävla bra.

Herkulez
2006-03-08, 22:01
jeeeezus....tragiskt.

Mental
2006-03-08, 22:02
Inget jag garvar åt i alla fall. :(

Jorgen
2006-03-08, 22:05
Det där var väl inte roligt?
Det var bara tragiskt. :(

stenis
2006-03-08, 22:08
Det där var väl inte roligt?
Det var bara tragiskt. :(

word. Riktigt jävla synd om killen asso! =(

Bönne
2006-03-08, 22:09
Inget jag garvar åt i alla fall. :(Inte nödvändigtvis en överdos, utan bara en snetändning, sett folk som varit nästan likandana på fyllan.

Tragiskt kan man väl se det som ändå.

Sheogorath
2006-03-08, 22:09
LSD + metamfetamin skulle jag säga.

victor_n
2006-03-08, 22:10
tycker fan synd om killen :(

Kaboffastar
2006-03-08, 22:12
roligt var det väl icke.. ja tyckte han var en skön kille.

tuppen
2006-03-08, 22:13
hahahahaha så galet roligt klipp alltså ""öhhhh nothing"

Fatalist
2006-03-08, 22:24
LSD + metamfetamin skulle jag säga.

Inte illa att kunna avgöra vilka substanser en kille intagit efter ett filmklipp på internet :thumbup: :thumbup:

Hur gör du?

Sheogorath
2006-03-08, 22:29
Inte illa att kunna avgöra vilka substanser en kille intagit efter ett filmklipp på internet :thumbup: :thumbup:

Hur gör du?

Jag har ingen aning. Det bara kommer till mig :D. Det kändes bara som en välavvägd gissning. En snedtripp på LSD förklarar varför han är så sjukt desorienterad, och metamfetamin ("glass") med tanke på de stora pupillerna, skakningarna mm (sjukt vanlig drog i staterna). Men det kan vara annat också. DXM, magic mushrooms mm. Har faktiskt aldrig sett en överdos på amfetamin så jag vet inte om man blir så "väck" som han verkar vara.

Bönne
2006-03-08, 22:36
Jag har ingen aning. Det bara kommer till mig :D. Det kändes bara som en välavvägd gissning. En snedtripp på LSD förklarar varför han är så sjukt desorienterad, och metamfetamin ("glass") med tanke på de stora pupillerna, skakningarna mm (sjukt vanlig drog i staterna). Men det kan vara annat också. DXM, magic mushrooms mm. Har faktiskt aldrig sett en överdos på amfetamin så jag vet inte om man blir så "väck" som han verkar vara.Finns massor av droger som en "snetripp" kan resultera i att personen blir förvirrad och svettts :)

Wennerberg
2006-03-08, 23:25
De säger att han har märke efter att ha skjutit så han har väl gjort det då. Frågan är om det är skjutheroin eller Ajax badrum han skjutit.

Bolio
2006-03-08, 23:30
Inte illa att kunna avgöra vilka substanser en kille intagit efter ett filmklipp på internet :thumbup: :thumbup:

Hur gör du?

Han kan grejer. That is why.

Metamfetamin eller amfetamin gissar jag på. Absolut inte psykedelia i någon form. Då blir man inte sådär skakig och stirrig. En psykos på psykedelia ser helt annorlunda ut utifrån.

Det där är en snedtändning på tjack eller crystal meth. Det ser jag för jag har blivit likadan några gånger. Det kan i och för sig också vara snedtändning på crack/kokain. Dopanerga agonister där med.

Heroin eller någon annan opiat/opioid är det inte. Heroin blir man orädd och obrydd på, inte paranoid.

Bönne
2006-03-08, 23:56
De säger att han har märke efter att ha skjutit så han har väl gjort det då. Frågan är om det är skjutheroin eller Ajax badrum han skjutit.Märkena försvinner inte direkt på en dag, gamla märken kanske.

Länge sedan jag såg avsnittet, men tror en tjej sa att det var crystal meth de hade tagit, dvs. som Hannes sa, "glass" :)

Metal_boy_
2006-03-09, 00:03
Inte nödvändigtvis en överdos, utan bara en snetändning, sett folk som varit nästan likandana på fyllan.

Tragiskt kan man väl se det som ändå.


Jo man bör fundera på att lägga ner först när man har tagit en överdos :)

Cerberus
2006-03-09, 00:36
det var ju inte kul, tycker mest synd om mannen.

mathor
2006-03-09, 01:35
Förstår inte riktigt det roliga, men det var intressant att titta på helt klart.

Batman
2006-03-09, 01:54
Vad menar polisen för drog när han säger "slaming" ?

Dipshit
2006-03-09, 01:56
Vad menar polisen för drog när han säger "slaming" ?
Slam - to inject a drug
Slammin'/Slamming - amphetamine

grisbil3n
2006-03-09, 06:21
Han har ju sneat lite och mår skit, jag varken skrattar lr gråter. Intressant dock.

Jense
2006-03-09, 06:26
han hade skjutit

Fatalist
2006-03-09, 07:33
Jag har ingen aning. Det bara kommer till mig :D. Det kändes bara som en välavvägd gissning. En snedtripp på LSD förklarar varför han är så sjukt desorienterad, och metamfetamin ("glass") med tanke på de stora pupillerna, skakningarna mm (sjukt vanlig drog i staterna). Men det kan vara annat också. DXM, magic mushrooms mm. Har faktiskt aldrig sett en överdos på amfetamin så jag vet inte om man blir så "väck" som han verkar vara.

OD'ar du på amfetamin (speciellt metamfetamin) lär du inte sitta still, eller prata ö h t, då ligger du på golvet med spasmer och 300 i puls varvat med noll puls. :D

Var nog bara en duktig sneis efter lite yttre påverkan

edit. läste in bolios inlägg :(

Ninjasmurf
2006-03-09, 07:54
Antagligen är han i sluttampen av ett methrace (dvs han har varit vaken i flera dagar och tagit meth)

Jtor
2006-03-09, 12:33
Inget roligt med det där. fatta att gå runt så där hela dagarna, han lär inte mått så bra direkt. Känns som han skulle vilja begå självmord av psykbryt vilken sekund som helst.

clash
2006-03-09, 13:00
hehehe panelen på kolo tycker till ;)

Mr. Moose
2006-03-09, 13:13
Självförvållat.

Upp till honom om han vill sabba sitt liv, om man nu kan kalla det liv o va nakoman?

Claes

Yankeee
2006-03-09, 14:25
Inte det minsta kul.

Yankeee
2006-03-09, 14:26
Självförvållat.

Upp till honom om han vill sabba sitt liv, om man nu kan kalla det liv o va nakoman?

Nähä?

Helt apropå? Varför kan man inte kalla det liv att vara narkoman?

Wennerberg
2006-03-09, 16:34
Inget roligt med det där. fatta att gå runt så där hela dagarna, han lär inte mått så bra direkt. Känns som han skulle vilja begå självmord av psykbryt vilken sekund som helst.

Nej det är synd om honom fö rhan skjutit upp något skit i din arm. Han får skylla sig själv.

Jag garvar åt det iaf. Overkligt ball.

Herkulez
2006-03-09, 16:53
Självförvållat.

Upp till honom om han vill sabba sitt liv, om man nu kan kalla det liv o va nakoman?

Claes
ja tur att jag inte hade samma inställning som du till en av mina bästa vänner som var drogmissbrukare utan stöttade han att komma ur skiten *screwy*

fat_joe
2006-03-09, 17:11
Självförvållat.

Upp till honom om han vill sabba sitt liv, om man nu kan kalla det liv o va nakoman?

Claes

Det är bilolycker , anorexi och tränings skador med om man ser på det på det sättet du gör.

Klart att folk är ansvariga för sina handlingar men allt är inte svart på vitt.

Herkulez
2006-03-09, 17:15
Det är bilolycker , anorexi och tränings skador med om man ser på det på det sättet du gör.

Klart att folk är ansvariga för sina handlingar men allt är inte svart på vitt.
:thumbup:

Kwon
2006-03-09, 17:19
Nja, så sjukt hög var han inte.

Har sett högre personer, han kanske var 185 cm max?

Shaquille eller Yao Ming, där har vi sjukt höga lirare.

Wennerberg
2006-03-09, 17:20
Nja, så sjukt hög var han inte.

Har sett högre personer, han kanske var 185 cm max?

Shaquille eller Yao Ming, där har vi sjukt höga lirare.
:laugh:

Herkulez
2006-03-09, 17:29
Nja, så sjukt hög var han inte.

Har sett högre personer, han kanske var 185 cm max?

Shaquille eller Yao Ming, där har vi sjukt höga lirare.
aaaaaa oväntat min vän :D

hahavaffan
2006-03-09, 21:58
De säger att han har märke efter att ha skjutit så han har väl gjort det då. Frågan är om det är skjutheroin eller Ajax badrum han skjutit.Hehe, ajax badrum. :D

Metal_boy_
2006-03-09, 22:04
Vart var det kul? Ok, metalboy har dålig humor och sprider dåliga skämt. Men det här? Vart ska det vara roligt?

ugglan
2006-03-09, 22:08
Antagligen är han i sluttampen av ett methrace (dvs han har varit vaken i flera dagar och tagit meth)

Mest troliga förklaringen, har sett en brud bli sådär. Inte så roligt att ha att göra med

Mr. Moose
2006-03-10, 02:14
Det är bilolycker , anorexi och tränings skador med om man ser på det på det sättet du gör.

Klart att folk är ansvariga för sina handlingar men allt är inte svart på vitt.

Jag är ganska säker att där inte var någon som tvingade honom att ta vad det nu var han skjutit/tryckt i sig.

Med andra ord en frivillig handling.

Trafikolyckor är just det, olyckor. INTE en frivillig handling.

Anorexi är en psykisk åkomma, inte att jämnställa med drogmissbruk.

Tränings skador... Shit happens. Ingen vad jag vet tränar med skador som mål så det räknas väl inte heller .

Har du några BRA motargument?

Claes

Sheogorath
2006-03-10, 08:29
Jag är ganska säker att där inte var någon som tvingade honom att ta vad det nu var han skjutit/tryckt i sig.

Med andra ord en frivillig handling.

Trafikolyckor är just det, olyckor. INTE en frivillig handling.

Anorexi är en psykisk åkomma, inte att jämnställa med drogmissbruk.

Tränings skador... Shit happens. Ingen vad jag vet tränar med skador som mål så det räknas väl inte heller .

Har du några BRA motargument?

Claes

Jamen är du helt blåst eller? Samtidigt som du kallar "anorexi" för en "psykisk åkomma" talar du om drogmissbruk som en "frivillig handling". Det som formar en människa är hennes arv. Strunt samma om det är genetiskt eller socialt, men det är omständigheterna runt en människa som gör den hon är. Att du inte är samma person som jag handlar om vi har olika föräldrar, olika sociala förhållanden och att det hänt olika saker i våra liv som påverkat våra psyken på olika sätt. Det finns anledningar till att folk blir missbrukare. Precis som det finns anledningar till att folk blir anorektiker.

Niclaaas
2006-03-10, 08:46
det där var inte kul nånstans.

High1ander
2006-03-10, 11:01
Jamen är du helt blåst eller? Samtidigt som du kallar "anorexi" för en "psykisk åkomma" talar du om drogmissbruk som en "frivillig handling". Det som formar en människa är hennes arv. Strunt samma om det är genetiskt eller socialt, men det är omständigheterna runt en människa som gör den hon är. Att du inte är samma person som jag handlar om vi har olika föräldrar, olika sociala förhållanden och att det hänt olika saker i våra liv som påverkat våra psyken på olika sätt. Det finns anledningar till att folk blir missbrukare. Precis som det finns anledningar till att folk blir anorektiker.
Ponera att jag skulle säga att jag tycker lika synd om anorektiker som knarkare, är det ett bättre perspektiv?

Visst vi har alla olika förrutsättningar, genetiska och sociala, men det finns val "oftast" (skillnaden brukar vara i hur brett det valet är), han ser knappast ut som en ghetto-unge, mer som en lantis.

So what om någon är född i ghettot eller inte, det är bara något som gör att man förstår deras handlingar, inte att man knappast måste känna empati för dem.

På nått sett verkar det som att alla skyller sina fel på samhället, och ger sig själv all beröm för bra saker.

Inte fan säger någon:
Bill Gates kunde inte rå för att han blev svinrik, inte Ingvar Kamprad heller... Det faktum att Bill hoppas av Harvard och starta microsoft, var ju statens fel...


"Du kommer från ghettot, vi samhället ger dig rätten att döda eftersom du hade en sketen uppväxt".

"Du kommer från Lidingö, vi samhället säger: tyvärr, du får inte döda, du måste jobba i kostym hela livet".

Sheogorath
2006-03-10, 11:08
Ponera att jag skulle säga att jag tycker lika synd om anorektiker som knarkare, är det ett bättre perspektiv?

Visst vi har alla olika förrutsättningar, genetiska och sociala, men det finns val "oftast" (skillnaden brukar vara i hur brett det valet är), han ser knappast ut som en ghetto-unge, mer som en lantis.

So what om någon är född i ghettot eller inte, det är bara något som gör att man förstår deras handlingar, inte att man knappast måste känna empati för dem.

På nått sett verkar det som att alla skyller sina fel på samhället, och ger sig själv all beröm för bra saker.

Inte fan säger någon:
Bill Gates kunde inte rå för att han blev svinrik, inte Ingvar Kamprad heller... Det faktum att Bill hoppas av Harvard och starta microsoft, var ju statens fel...


"Du kommer från ghettot, vi samhället ger dig rätten att döda eftersom du hade en sketen uppväxt".

"Du kommer från Lidingö, vi samhället säger: tyvärr, du får inte döda, du måste jobba i kostym hela livet".

Du är korrekt i din analys av att människor ofta skyller sina fel på omgivningen men ger sig själva credit för det som går bra. Och det är fel. Om du skulle fråga mig om varför jag är så jävla lyckad (:D) så skulle jag däremot "skylla" på mina förutsättningar, eftersom allt annat är otänkbart i ett materialistiskt universum ("fri" vilja är något som bara religiösa människor kan tro på, eftersom inte ens kaos-teorins beskrivningar av "slumpen" ju öppnar upp möjligheter för denna).

Men det är viktigt att skilja på teori och praktik. Om man inte låter människor få känna konsekvenserna av sina handlingar utgör man ju inte en del i det som skapar förändring i deras tillvaro, och vill man skapa förändring är det just konsekvenser som det handlar om att ge dem: Orsak och verkan.

Mr. Moose
2006-03-10, 13:12
Jamen är du helt blåst eller? Samtidigt som du kallar "anorexi" för en "psykisk åkomma" talar du om drogmissbruk som en "frivillig handling". Det som formar en människa är hennes arv. Strunt samma om det är genetiskt eller socialt, men det är omständigheterna runt en människa som gör den hon är. Att du inte är samma person som jag handlar om vi har olika föräldrar, olika sociala förhållanden och att det hänt olika saker i våra liv som påverkat våra psyken på olika sätt. Det finns anledningar till att folk blir missbrukare. Precis som det finns anledningar till att folk blir anorektiker.

Talar bara av egen erfarenhet. Man kan ändra ens omständigheter. När jag var 16-18 var med ett "gäng" där det var en massa droger inblandade, ja, jag använde också en hel del. Under dom åren jag var med dom gillade jag inte hur många av dom "utvecklades" så jag bröt helt med dom. Har inte träffat en enda av dom sen dess.

Man ska inte skylla på andra för ens misär/problem. Om du anser att jag är blåst för att jag tog hand om mina problem och antagligen fick ett bättre liv.... So be it!

Lycka till med ditt liv, hoppas DU också har "kraft" nog att stå på egna ben en dag.

Claes