handdator

Visa fullständig version : Hållning


H.Emanuel
2006-03-08, 21:08
Jag testade att köra en övning i sittande rodd. Jag hade cabeln på högsta läget och körde sedan endast den där "Knycken" bakåt med axlarna/skuldrorna med armarna raka ungefär i axelhöjd. Det känns att det tog jävligt bra. är den övningen "nåt att ha" i ett ryggpass, alltså endast den samt nån mer ryggövning? Får en känsla av att det är övningen jag sökt länge

Jman
2006-03-08, 21:57
Jag testade att köra en övning i sittande rodd. Jag hade cabeln på högsta läget och körde sedan endast den där "Knycken" bakåt med axlarna/skuldrorna med armarna raka ungefär i axelhöjd. Det känns att det tog jävligt bra. är den övningen "nåt att ha" i ett ryggpass, alltså endast den samt nån mer ryggövning? Får en känsla av att det är övningen jag sökt länge
Två övningar bara?

Sittande rodd gillar jag och man kommer långt med den. När man inte lutar sig fram när man ska dra gör att nedre ryggen istället får jobba statiskt. Då kan jag ta tyngre vikter.
Men man tjänar nog på att göra fulla rörelser iaf på lättare vikter. Hela ryggen måste jobba. Jag vet inte om det finns några andra övningar som tar på samma sätt.

Sonny
2006-03-08, 23:20
Jag brukar variera mellan vanlig och som dig, fast med hela rörelsen och ett |)---(| handtag, känns jävligt bra imo.

H.Emanuel
2006-03-09, 05:51
Två övningar bara?

ja, alltså kör helkropps, 3 per vecka