handdator

Visa fullständig version : Vault, Kre-alkalyn = Skit


Nobeliten
2006-03-08, 20:13
Ville ha ett bra kreatin så jag ville direkt köpa ett bra, men visade sig inte fungera

Jag köpte Vault för ungefär 1-2 månader sedan, körde på den tills hela burken var slut, kände INGENTING av den förutom att jag svettades riktigt mkt.

Kre-alkalynen, Fick en burk av en polare, för det inte smällde på honom. Jag har sedan i Söndags kört med den, och känner inte av ett ända dugg av den.

Vet någon vad detta kan bero på? Tycker ni jag ska köra slut på hela kre-alkalyn burken och sedan kolla ifall den fungerar? ifall min kropp inte har vant sig än?

Tycker ni att jag ska köpa ett billigt monyhydrerat och testa med det?

Sjukt att inget fungerar *cry*

Yankeee
2006-03-08, 20:13
Hur mycket kre-alkalyn tog du och när?

Nobeliten
2006-03-08, 20:15
Hur mycket kre-alkalyn tog du och när?


2 Kapslar 60-30 min före träning!

Yankeee
2006-03-08, 20:18
Prova med 4 en gång och se om du märker något, personligen tycker jag att man märker effekten bättre om de tas på tom mage.

Nobeliten
2006-03-08, 20:20
Prova med 4 en gång och se om du märker något, personligen tycker jag att man märker effekten bättre om de tas på tom mage.

Ja det sägs det oxo, fast det går juh inte rikigt bra att inte äta någonting tills kl 4 på eftermiddan innan träningen.
Ja, testar 4 imorgon och ser hur de känns =)

Yankeee
2006-03-08, 20:21
Jag brukar göra som så att jag äter sista målet en timme innan träningen, sen tar jag kre-alkalyn precis innan jag går till gymmet. Om det är bättre eller sämre än något annat vet jag inte :)

Nobeliten
2006-03-08, 20:25
Jag brukar göra som så att jag äter sista målet en timme innan träningen, sen tar jag kre-alkalyn precis innan jag går till gymmet. Om det är bättre eller sämre än något annat vet jag inte :)


Hmzzz,, Kör du med Kre-alkalyn?
Vetu inte varför det inte tar som det ska?, vissa får juh värsta kicken av de..

mangemani
2006-03-08, 20:30
vault kan jag hålla med om,ingen som helst effekt.
kre-alkalyn däremot....började med att ta 2 kappslar,mycket liten effekt,tog 4 kappslar,då kände jag av effekten men fick då en jäkla huvudvärk,iof så gick den bort efter 30 min,men ändå.

Nobeliten
2006-03-08, 20:33
Tack så mkt, ska testa det imorgon och säger sedan hur det kändes.

Skulle vara intreserad ifall fler skrev lite om hur de upplever dem här två tillskotten!

Yankeee
2006-03-09, 05:50
Hmzzz,, Kör du med Kre-alkalyn?
Vetu inte varför det inte tar som det ska?, vissa får juh värsta kicken av de..

Yepp, varför du inte känner något vet jag inte. Skulle tro att det är pga den låga dosen. Men det kan också vara att du förväntar dig att du ska känna massor och öka massor i styrka, och när du inte tycker att tillräckligt mycket händer så tycker du att det är värdelöst.

userfriendly
2006-03-09, 07:28
jag tycker kre-alkalynet ska tas 90min innan träning och du behöver mer än två!
jag tar två nu o jag märker att jag kan träna mkt intensivare. Tar jag tre händer det rejäla grejer! *kanske ska ta tre idag* :D

bubbe
2006-03-09, 09:05
Tror det har att göra med hur väl man känner sin kropp träningsmässigt också, är man väl medveten om sina gränser som kroppen kan prestera på ett pass så kan ett/två reps el 2.5kg vara en enorm skillnad. För så mycket mer får man inte ut av lagliga kosttillskott, är man nybörjare och anser sig få ut en jäkla massa vikter och effekt så har man ett mycket lyckat placebomedel. Vilket iofs kanske inte är så tokigt, men ganska dyrt placebo....

zoltan_hellhound
2006-03-09, 09:15
Most deff..vet man inte var ens gräns går är det ju svårt att veta vad man får utav det...Därför jag gillar vanligt kreatin.m lägger på mig mycket vatten och mina muskler ser större ut..kre-alkanyl etc är inte lönt för min del

The Draf
2006-03-09, 10:14
Tror det har att göra med hur väl man känner sin kropp träningsmässigt också, är man väl medveten om sina gränser som kroppen kan prestera på ett pass så kan ett/två reps el 2.5kg vara en enorm skillnad. För så mycket mer får man inte ut av lagliga kosttillskott, är man nybörjare och anser sig få ut en jäkla massa vikter och effekt så har man ett mycket lyckat placebomedel. Vilket iofs kanske inte är så tokigt, men ganska dyrt placebo....

Wörd! Blev helt övertygad om detta förra deffen när jag i halvägs in i deffen slutade ta kreatin. Mina resultat var stabila hela deffen(+-0), men dom gick ner stegvis under 2 veckor efter att jag slutade med kreatin för att sedan stabilisera sig igen.
För mig ger kreatin inget på första settet men 2-3 reps på dom efterföljande setten.

melancoolio
2006-03-09, 10:32
Jag märker så pass lite av kreatin så jag väljer monohydrat då det är det enda som enligt mig är värt dom kronor det kostar. Har testat lika olika varianter med samma resultat, det jag märker är bättre styrka och kontroll på dom sista tunga repsen i setet. Sen går jag upp kanske max 1kg i kroppsvikt.

Nobeliten
2006-03-09, 18:08
Så, idag tog jag 4 st 65 min innan träning, kände inte av så mkt.. Svättades bara väldigt mkt :).. men men ska väl nog testa monohydrat..

Pellko
2006-03-09, 20:41
Så, idag tog jag 4 st 65 min innan träning, kände inte av så mkt.. Svättades bara väldigt mkt :).. men men ska väl nog testa monohydrat..

funkar bra för mig, framförallt om man tar 4 stycken.
Hur tränar du? Få reps? många reps?
jag märker ingen skillnad på dem tunga dagarna med 2-3 reps..
Men jag får betydligt mindre mjölksyra när jag ligger på mer "normalt" repsantal
a 5-8 stycken...

mangemani
2006-03-09, 20:49
idag kände jag verkligen av styrke ökningarna samt uthålligheten av produkten.
kunde lugnt göra dom där repsen som jag i vanliga fall brukar få ta i som satan för att lyckas med och inte nog med det,jag blev inte slut,jag kunde ha fortsatt längre med passet.
kunde tom göra 5 chins(brukar typ klara 2-3 och då måste jag verkligen ta igen mej efter det).

så jag ger produkten :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: av 5 möjliga nu