handdator

Visa fullständig version : Rollspelsnördar


HookersUnited
2006-03-08, 12:03
Hur många är vi här på brädan? Och vad lirar ni?
Nej, WoW och andra morderniteter räknas inte, det är papper, penna och ett gäng nördar runt ett köksbord som gäller.

Efter ett speluppehåll på ett par år har jag börjat om igen, Dungeons & Dragons 3.5

Lasse Kongo
2006-03-08, 12:08
Blev en hel del när man var yngre, nu har man dels inte tid och så har man inga att lira med, dock skulle ja lätt kunna lira lite ngn dag utan att skämmas =)

Efter som jag är rollspelsnörd så tillfredställer jag det behövet genom tvspel.

Snart kommer Oblivion till 360 :D

Saknar dock den tiden, fan va kul man hade...

hangatyr
2006-03-08, 12:09
i mån av tid blir det WHFRP, WH40k och som en liten bonus: Western-rollspelet.

King Grub
2006-03-08, 12:13
Började på 80-talet med AD&D, Drakar och Demoner, Chock och Mutant. Call of Cthulhu, Rolemaster, Warhammer Fantasy, D&D, Earthdawn och Eon är några jag spelar, men det är inte lika ofta som förr i tiden.

clash
2006-03-08, 12:13
Hahaha jag var torsk när jag var yngre ... helt livsfarligt, verkligheten kan aldrig leva upp till fantasin så man blir lixom besviken på att livet e så jävla grått o tråkigt

HookersUnited
2006-03-08, 12:14
Blev en hel del när man var yngre, nu har man dels inte tid och så har man inga att lira med, dock skulle ja lätt kunna lira lite ngn dag utan att skämmas =)

Efter som jag är rollspelsnörd så tillfredställer jag det behövet genom tvspel.

Snart kommer Oblivion till 360 :D

Saknar dock den tiden, fan va kul man hade...
Vad lirade du?

i mån av tid blir det WHFRP, WH40k och som en liten bonus: Western-rollspelet.
Warhammer?

hangatyr
2006-03-08, 12:15
Vad lirade du?


Warhammer?

japp.

Lasse Kongo
2006-03-08, 12:16
Vad lirade du?


Warhammer?

Drakar o Demoner

Grahn
2006-03-08, 12:16
Inte spelat på säkert 14år, tyvär.

HookersUnited
2006-03-08, 12:17
Har aldrig testat, men är inte det mer åt strategihållet?

Osten80
2006-03-08, 12:26
Spelade mycket Mutant och Drakar & Demoner när jag var typ 10-12 år gammal. Har inte spelat sedan dess.

Klo
2006-03-08, 12:26
Drakar och Demoner, Star Wars, Western, Marvel och ibland Mutant spelades flitigt när man var yngre. Nuförtiden har man ju ingen att spela med... får väll fråga frugan :laugh:

hangatyr
2006-03-08, 12:31
utöver de redan nämnda har jag, så vitt jag kan komam ihåg, spelat

drakar och demoner/expert drakar och demoner
mutant, mutant 2
chock (klart underskattat)
cthlulu
Middle earth
rolemaster
space 1889
marvel
judge dredd
dungeons& dragons, advanced dungeons & dragons
en garde!
skuggornas mästare
vampire
werewolf


känner på mig att det är ett antal till, men kommer inte på fler just nu.


kortspel då? magic, illuminati etc? jag lirar illuminati ibland.

Farzan
2006-03-08, 12:37
Drakar och demoner för ett tag sen. Det var riktigt kul men vi slutade helt enkelt spela.

Magic the gathering har jag spenderat några tusen på. :P Min lek är vit/svart med bl.a. vindicate. Riktigt mysig lek.

Nu för tiden blir det som mest rollspel på dator eller TV.
Suikoden 5 kommer ut snart! Morrowind oblivion med. Men suikoden är mitt allt! (förutom 4an, den var en skam för serien)

Jay-Z
2006-03-08, 12:40
Jag gillade Drakar och Demoner, Mutant och Mutant 2 på högstadiet.

Plöjde Monsterboken I och II till D & D. Sträckläste verkligen. :em:

HookersUnited
2006-03-08, 12:58
Knights of the dinner table! (http://www.hoodyhoo.com/kodt.htm)

Zerom
2006-03-08, 12:59
Åker fortfarande till rollspelskonventet SydCon en gång om året och spelar, annars så slutade vi för snart rätt så många år sedan.
Var mest drakar och demoner och Dungeons&Dragons, och även Feng Shue (wuxai/hong kong action rollspel, det ägde).

Bao-Bao
2006-03-08, 13:03
Spelade väldigt ofta från 10-16 års åldern. Mest drakar och demoner, Mutant, Vampire, Kult(hette det va?) och Chock.

Jag var väldigt noga med att hålla mina tärningar uppdaterade och se till att jag hade snyggast av alla jag spelade med.

Glömde visst bort Samuraj.

Jay-Z
2006-03-08, 13:05
Glömde visst bort Samuraj.

Gah! :hbang:

hangatyr
2006-03-08, 13:06
Spelade väldigt ofta från 10-16 års åldern. Mest drakar och demoner, Mutant, Vampire, Kult(hette det va?) och Chock.

Jag var väldigt noga med att hålla mina tärningar uppdaterade och se till att jag hade snyggast av alla jag spelade med.

Glömde visst bort Samuraj.


aaaha, kult och samurai!

kult är nog det bästa svenska spelet som ngnsin gjorts.

Bao-Bao
2006-03-08, 13:08
aaaha, kult och samurai!

kult är nog det bästa svenska spelet som ngnsin gjorts.

Haha, kissade nästan på sig av skräck när man satt sena mörka vinterkvällar och spelade Kult, lagom sockerbombad av Pepsi.

HookersUnited
2006-03-08, 13:12
Spelade väldigt ofta från 10-16 års åldern. Mest drakar och demoner, Mutant, Vampire, Kult(hette det va?) och Chock.

Jag var väldigt noga med att hålla mina tärningar uppdaterade och se till att jag hade snyggast av alla jag spelade med.

Glömde visst bort Samuraj.
10-15 års åldern lirade jag mest Neo-Tech och Drakar och Demoner (-91)
Sen blev det AD&D, Dungeons & Dragons 3rd Edition och nu vid omstarten 3.5

Tomten
2006-03-08, 13:21
jag spelade till och från när jag var mellan 12-17. Då var det mutant, drakar och demoner och kult vi lirade. Brorsan spelar fortfarande, de spelar mest olika fantasyrollspel, gör egna kampanjvärldar, far iväg på live. I brorsan spellgrupp är några som spelar över 30, yngsta är väl 22, så de är inte direkt några kids. I en annan spelgrupp här i stan finns det folk som är över 40 :D

Tomten
2006-03-08, 13:23
Den här tråden är inte komplett utan den här videolänken

"Fear of Girls" http://video.google.com/videoplay?docid=7521044027821122670

Nidning
2006-03-08, 13:32
jag har aldrig haft tur med polare när det gäller rollspel, de flesta tycker att det är töntigt så jag har aldrig fått ihop en gäng o lira med trotts att jag velat det.
Är rejält sugen på nya drakar & demoner gillar vikinga stuket.

Yankeee
2006-03-08, 13:33
Mutant, mutant rymd och sen något annat mutant spelade vi. Det var riktigt kul faktiskt, om man slapp vara spelledare :D

När blir det en koloträff med rollspel? :D

Kwon
2006-03-08, 13:35
Det bekväma för dagens ungdom är ju att folk kan köra RPG på datorn, vilket gör att man slipper papper, penna, organisera folk, ha en spelledare, fixa tärningar och behöva lära sig räkna.

Enormt bekvämt.

Tror ungarna börjar lira WoW tidigt nuförtiden.

Det är iofs bra, då de lär sig engelska! :thumbup:

Eller nja, engelskan kanske inte är så bra ändå!

WTF NOOB FFS WOOT OMG

Grahn
2006-03-08, 13:38
Det bekväma för dagens ungdom är ju att folk kan köra RPG på datorn, vilket gör att man slipper papper, penna, organisera folk, ha en spelledare, fixa tärningar och behöva lära sig räkna.

Enormt bekvämt.

Tyvär så spelar men ju egentligen ingen roll i tex WoW, eller alla spelar samma roll dvs en galen girig mördare.

Tror ungarna börjar lira WoW tidigt nuförtiden.

Det är iofs bra, då de lär sig engelska! :thumbup:

Eller nja, engelskan kanske inte är så bra ändå!

WTF NOOB FFS WOOT OMG

Man lär sig mer engelska men det har sitt pris ;) man får minst sagt språkliga ovanor.

Nidning
2006-03-08, 13:38
man kan inte jämnföra WoW med gamla hederliga rollspel som spelas med penna o papper det är inte samma sak.

Glömde nämna kult i min förra inlägg det är rena guldet synd att kult verkar ha gått i graven det var ett mästerverk i rollspels sammanhang.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 13:39
Älskar fortfarande D&D men nu för tiden blir det mer tv spelade,Final fantasy och andra Rpg:n+ att Ingen vill spela med mig längre, för de har blivit vuxna..gift sig etc. Vuxen = Tråk ass biatchess länge leve peter pan komplexet

Kwon
2006-03-08, 13:40
Tyvär så spelar men ju egentligen ingen roll i tex WoW, eller alla spelar samma roll dvs en galen girig mördare.


haha, alla raidar ju inte i hawt toppgille! :D

Det finns faktiskt de som gillar att bara rollspela åsse.

Iaf de som lirade gamla versionen av SWG och EQ.

HookersUnited
2006-03-08, 13:42
Den här tråden är inte komplett utan den här videolänken

"Fear of Girls" http://video.google.com/videoplay?docid=7521044027821122670
Klockrent! :laugh:

Grahn
2006-03-08, 13:42
haha, alla raidar ju inte i hawt toppgille! :D

Det finns faktiskt de som gillar att bara rollspela åsse.

Iaf de som lirade gamla versionen av SWG och EQ.

De som rollspelar i EQ etc är ju konstiga, det krävs enorma mängder självsuggestion att spela en roll i en statisk värld där inget du gör förändrar något. ;)

man kunde lika gärna sitta och tala för sig själv i badkaret! :D

Kwon
2006-03-08, 13:46
De som rollspelar i EQ etc är ju konstiga, det krävs enorma mängder självsuggestion att spela en roll i en statisk värld där inget du gör förändrar något. ;)

man kunde lika gärna sitta och tala för sig själv i badkaret! :D

Det var de RIKTIGA rollspelsnoerdarna som orkade med EQ tror jag, CounterStrike-kisar hade tröttnat efter en dag då liret varken hade snygg grafik eller KEWL effekter. :)

nemd
2006-03-08, 13:46
man kunde lika gärna sitta och tala för sig själv i badkaret! :D


Hahaaha :D

Bao-Bao
2006-03-08, 13:48
Förresten har nån spelat Drakar och Demoner Chronopia? Vi testade det lite men fann rätt snabbt att ingen i gruppen gillade det.

Jag skulle gärna börja spela igen men de grupperna jag har haft kontakt med nu i "vuxen ålder" har verkat alldeles för seriösa. Jag vill ha kul när jag spelar.

grisbil3n
2006-03-08, 13:49
Har lirat nån gång i månaden ungefär i en massa år, lite halvlatent hobby. Har jävligt svårt för dialog och karaktärsbaserat gulligullspel så det blir mycket semipubertalt slå ihjäl sakerspelande men de är kul det med. Det som har varit roligast är nog skräckrollspelande med riktigt bra spelledare. Har lite planer på att spelleda senaste Drakar & demoner upplagan men det är svårt å få arslet ur vagnen.

Grahn
2006-03-08, 13:50
Det var de RIKTIGA rollspelsnoerdarna som orkade med EQ tror jag, CounterStrike-kisar hade tröttnat efter en dag då liret varken hade snygg grafik eller KEWL effekter. :)

Njaaa....alltså datoriserade rollspel har ju inget rollspelande i sig. Däremot är momentet karaktärsutveckling med och man kan spela otroligt mycket för att bygga upp en karaktär. De flesta CRPGs spelar ju mer eller mindre bara på just karaktärsutvecklingen tex Diablo, EQ etc även i mindre grad single player CRPGs spelar på detta men där är det oftare en histria som man vill följa med.

Jag spelade EQ i en herrans massa år men inte spelade jag någon speciell roll åt min karaktär inte.

HookersUnited
2006-03-08, 13:50
Har lirat nån gång i månaden ungefär i en massa år, lite halvlatent hobby. Har jävligt svårt för dialog och karaktärsbaserat gulligullspel så det blir mycket semipubertalt slå ihjäl sakerspelande men de är kul det med. Det som har varit roligast är nog skräckrollspelande med riktigt bra spelledare. Har lite planer på att spelleda senaste Drakar & demoner upplagan men det är svårt å få arslet ur vagnen.
Skiljer det sig mycket från tidigare upplagor?

Kwon
2006-03-08, 13:51
Njaaa....alltså datoriserade rollspel har ju inget rollspelande i sig. Däremot är momentet karaktärsutveckling med och man kan spela otroligt mycket för att bygga upp en karaktär. De flesta CRPGs spelar ju mer eller mindre bara på just karaktärsutvecklingen tex Diablo, EQ etc även i mindre grad single player CRPGs spelar på detta men där är det oftare en histria som man vill följa med.

Jag spelade EQ i en herrans massa år men inte spelade jag någon speciell roll åt min karaktär inte.

Men det är DU det. Det är många som rollspelar (dvs spelar en roll) i liren åsse, EQ, SWG, WOW, you name it! :)

När jag körde EQ så spelade jag tex "Det snälla, gulliga Trollet".

HookersUnited
2006-03-08, 13:53
När jag körde EQ så spelade jag tex "Det snälla, gulliga Trollet".
Naaaaaaaaw va göllit ;)

grisbil3n
2006-03-08, 13:54
Skiljer det sig mycket från tidigare upplagor?

Absolut, även om man kan känna igen mycket så är det ett jävligt fräscht regelsystem och "settingen" lr vad man ska säga är ju rätt nyskapande, på gott och ont. Men jag gillar det skarpt.

Kwon
2006-03-08, 13:56
Naaaaaaaaw va göllit ;)

Men ibland så körde jag hans bror, det sura Trollet, som var ShadowKnight.

Han var jäkla butter!

Självklart var det snälla, gulliga trollet supportklass med Massbuffar som sprang runt o hjälpte Newbies åsse :)

Hade tävlingar i vissa zoner me fina priser och ställde upp i sång o dikt-tävlingar!

Självklart var han poppis hos låglvls. :laugh:

Grahn
2006-03-08, 13:59
Men det är DU det. Det är många som rollspelar (dvs spelar en roll) i liren åsse, EQ, SWG, WOW, you name it! :)

Jo jag vet, har testat att spela med dem. :)
Men då hamnar man ju i självsuggestionens badkar igen. :D

DDO betan hade endel riktigt tappra försök tilll rollspelande i sig men det stannar ju vid att man "pratar" in character.

grisbil3n
2006-03-08, 14:04
Sen är det fan överaskande många som kör bordsrollspel, alla man snackar med har iaf provat känns de som. Fan mina päron lirade Drakar & Demoner första upplagan när jag var knatte.

Runda Grodan
2006-03-08, 14:04
Förresten har nån spelat Drakar och Demoner Chronopia? Vi testade det lite men fann rätt snabbt att ingen i gruppen gillade det.
Jag köpte en massa Chronopia-böcker när spelet dök upp. Tror inte att vi spelade det så mycket men det var underhållande läsning.



Jag har spelat Drakar och Demoner, Mutant och Sagan om Ringen. Det sistnämnda var inte lika roligt som de andra spelen.

Jag har fortfarande kvar en massa boxar i garderoben. Det mesta är Drakar och Demoner.

grisbil3n
2006-03-08, 14:06
Jag köpte en massa Chronopia-böcker när spelet dök upp. Tror inte att vi spelade det så mycket men det var underhållande läsning.



Jag har spelat Drakar och Demoner, Mutant och Sagan om Ringen. Det sistnämnda var inte lika roligt som de andra spelen.

Jag har fortfarande kvar en massa boxar i garderoben. Det mesta är Drakar och Demoner.

Lägg ut skiten på tradera, jag gjorde mig en prettypenny för ett par år sedan när jag sålde av samlingen.

Kwon
2006-03-08, 14:06
Jo jag vet, har testat att spela med dem. :)
Men då hamnar man ju i självsuggestionens badkar igen. :D

DDO betan hade endel riktigt tappra försök tilll rollspelande i sig men det stannar ju vid att man "pratar" in character.

Vad tycker du om DDO då?

Pra? Dåligt?

Skall vara omöjligt att sola i det liret har jag hört, men det var ju inte meningen att man skulle sola i Dungeons n Dragons original heller.

nemd
2006-03-08, 14:14
Den här tråden är inte komplett utan den här videolänken

"Fear of Girls" http://video.google.com/videoplay?docid=7521044027821122670


HAhaha fan va sjukt bra :D

Grahn
2006-03-08, 14:18
Vad tycker du om DDO då?

Pra? Dåligt?

Skall vara omöjligt att sola i det liret har jag hört, men det var ju inte meningen att man skulle sola i Dungeons n Dragons original heller.

Om du gillar att rollspela i en MMORPG setting så tror jag du hittar många vänner där, mycket folk som kommer dit från pen and paper rollspels världen.

Grymmt snyggt spel, bästa dungeons jag varit med om och rätt bra gruppsamspel. D&D systemet gör charsystemet till det mest avancerade jag sett i ett MMORPG hittils och det är ju alltid trevligt. Det är inte omöjligt att soloa i början men det är svårt och ineffektivt.

Jag köper det dock inte (nu) av lite olika anledningar.
*Spelet har 10 lvls vid release planerat att de släpper 1-2 lvls till strax efter release men 10 lvls tar du på några veckor.
*Du måste repetera äventyr och oftast flera gånger för att levla, lite trist då det bara blir en annan form av "grind".
*Spelet verkar inte köra D&D systemet i bakgrunden utan det verkar mest vara på ytan. Monster spelar alltså inte enligt reglerna du gör. Dessutom har de försökt ge de bortskämda WoW kidsen lite godis genom att ge 4 ranks varje level och introducerat förmågor man kan välja som överträffar feats vilket helt strular till D&D reglerna.
*Spelet är väldigt fattigt vid release, mycket utspelar sig i tavernan där du möter andra äventyrare och vilar tex. I tavernan kan du inte svinga ett stop mjöd eller ens sitta på en stol....
*DDO kostar lika mycket per månad som tex WoW men spelet är uppbyggt som GuildWars, allt är instanser. GW är gratis per månad och DDO kostar som alla andra MMOs utan att erbjuda en värld utanför staden förutom de instanser uppdragen utspelar sig i. Likt Gw blir det mer som diablo2 online fast med ett fint grafiskt interface där man hittar sin grupp....
*En annan eftergift till bortskämda MMO spelare som gjorts är att du får mycket bättre utrustning tidigare än du borde fått den. Så vid lvl 20 pinnar du väl runt med ditt +20 keen longsword of fire eller ngt...

Dock måste jag säga att själva rollspelandet i vissa grupper var riktigt roligt. Gillar att spela en butter dvärg. :D

Runda Grodan
2006-03-08, 14:20
Lägg ut skiten på tradera, jag gjorde mig en prettypenny för ett par år sedan när jag sålde av samlingen.
En annan dag då jag har mindre pengar kanske det blir aktuellt men nu tycker jag det är lite kul att ha det kvar som minne. Det finns många fina bilder i häftena.

Kwon
2006-03-08, 14:21
Dock måste jag säga att själva rollspelandet i vissa grupper var riktigt roligt. Gillar att spela en butter dvärg. :D

Du ser! Du kan du med din playah! :)

Oavsett lir så finns det alltid roleplayaz.

As long as there are bitchez n hoes, there will be playahz.

Nä, det var fel genre.

OK! Tack Tahllen!

Då väntar jag me DDO jag med!

Det blir nog Chapter 2 av GW ist.

Grahn
2006-03-08, 14:24
Du ser! Du kan du med din playah! :)

Jodå :)

Funderat på chapter 2 av Gw men lirar så sällan mitt GW, ingen jag kände köpte det så blev lite trist.

Daniel-san
2006-03-08, 15:47
Jag vill oxå anmäla mig till skaran! Har spelat sedan 11 års ålder, o de sista mest aktiva åren var det huvudsakligen Rolemaster som gällde. Nu för tiden är det på tok för sällan, även om ambitionerna finns att fortsätta... kanske ska dra ihop ett gymmar-rollspelargäng i sthlm? *flex*
En homogen spelargrupp med regelbundna matpauser och gemensamma promenader vore la gemytligt? :)

Stoltz
2006-03-08, 16:25
Jag har en polare som håller på med det väldigt mycket men jag har aldrig riktigt lyckats se finessen i det hela. Tyvärr, då jag verkligen är mycket för fantasy och allt som hör till.

Kwon
2006-03-08, 16:27
Det är ju mycket bekvämare med rpg på burken.

Men det tappar ju mycket av stämningen.

Frågan är ju vad man vill ha! :)

Som ung toddler är nog bekvämligheten att föredra än att försöka organisera massa pers och plats med brinnande ljus etc

mangemani
2006-03-08, 16:31
warhammer,bloodbowl,heroquest,viking :hbang:

ErikWrestlingFreaket
2006-03-08, 16:37
Jag brukade spela rollspel. Mutant och Drakar och Demoner, sedan något som jag inte kommer ihåg namnet på :thumbup:


Skulle fortfarande spelat om det inte vore för brist på intresse bland kompisar, dom verkar hellre spela WOW :(

HookersUnited
2006-03-08, 16:54
Absolut, även om man kan känna igen mycket så är det ett jävligt fräscht regelsystem och "settingen" lr vad man ska säga är ju rätt nyskapande, på gott och ont. Men jag gillar det skarpt.
Påminner det något om Dungeons & Dragons eller har de ett helt eget regelverk?

grisbil3n
2006-03-08, 18:03
Påminner det något om Dungeons & Dragons eller har de ett helt eget regelverk?

Det är samma princip som tidigare fast mycket mer heltäckande. Utförliga regler för vistelse i vildmarken till exempel, skitcoolt. En annan grej är att rollpersonens utveckling vad gäller färdigheter och så är mycket mer konkret, man känner att man blir bättre. Har lirat väldigt lite Dungeons & Dragons så jag kan egentligen inte uttala mig. Drakar & Demoner har ju alltid haft ett helt eget regelsystem men vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att det bygger löst på D&D:s system iofs. Du har inte lirat Drakar & Demoner alltså?

Metal_boy_
2006-03-08, 18:18
Äh fan jag målade bara warhammergubbar och ställde upp dom. Jävla spelandet blev man ju mobbad om man höll på med. :D

;)

Yes
2006-03-08, 18:23
Vi var ett gäng som jämt brukade sitta och spela i en polares rökiga och mysiga källare, som alltid hade en sådär hemtrevlig lukt av snus och stearin. Tyvär har det dock inte blivit särskilt mycket spelande på senare år då folk börjat plugga på annan ort eller är för upptagna med jobb.

Ninjasmurf
2006-03-08, 18:41
Spelade en del Drakar och demoner, Mutant, Nya Mutant och Mutant Chronicles med det var länge sen

rolf
2006-03-08, 18:48
Haha jag lirar fortfarande Warhammer Fantasy aktivt. Lite mobbad för det är man, men vadfan, det är kul :D

Dessutom lirar Grub Warhammer, alltså måste det vara optimalt! :thumbup:

HookersUnited
2006-03-08, 19:40
Det är samma princip som tidigare fast mycket mer heltäckande. Utförliga regler för vistelse i vildmarken till exempel, skitcoolt. En annan grej är att rollpersonens utveckling vad gäller färdigheter och så är mycket mer konkret, man känner att man blir bättre. Har lirat väldigt lite Dungeons & Dragons så jag kan egentligen inte uttala mig. Drakar & Demoner har ju alltid haft ett helt eget regelsystem men vid närmare eftertanke så kan jag tänka mig att det bygger löst på D&D:s system iofs. Du har inte lirat Drakar & Demoner alltså?
Jo, men det var ganska längesedan. Och jag hade ingen direkt koll på regler m,m

HookersUnited
2006-03-08, 19:43
Äh fan jag målade bara warhammergubbar och ställde upp dom. Jävla spelandet blev man ju mobbad om man höll på med. :D

;)
Warhammer är väl mer ett strategispel än rollspel?

mathor
2006-03-08, 19:53
Neo-Tech for life!

beckman88
2006-03-08, 21:45
D&D Är skoj som fan om man har en bra "gamemaster". Körde det för ett anral år sen, Började mycket bra med spännande grottor och massa städer. Slutade med att en av oss blev våldtagen av en stor orc i en vapenshop =P

-10 dexterity i alla fighter efter det :bow:

grisbil3n
2006-03-09, 07:15
D&D Är skoj som fan om man har en bra "gamemaster". Körde det för ett anral år sen, Började mycket bra med spännande grottor och massa städer. Slutade med att en av oss blev våldtagen av en stor orc i en vapenshop =P

-10 dexterity i alla fighter efter det :bow:

Haha blev han tryckt så att ringbrynjan följde med upp eller?

stridis
2017-11-25, 11:50
Några här som spelar femte versionen av D&D?

Blivit lätt introducerad till det av min bror, helt klart kul.

kaer
2017-11-25, 12:06
För er som spelade på 80talet är den här boken helt fantastiskt. Jag själv och vänner och bekanta har samtliga haft en nostalgis tår i ögonvrån av den.
Bra julklapp att önska sig eller ge till sig själv.

https://image.bokus.com/images/9789176292204_200x_aventyrsspel-bland-mutanter-drakar-och-demoner

King Grub
2017-11-25, 12:32
Jag har alla originalböcker till första versionen av AD&D och massor av svenska rollspel. Alla Drakar och Demoner och Chock med flera.

https://i.imgur.com/HAhFutT.jpg

ApexProcyon
2017-11-25, 13:45
At its best, D&D is a character amplifier that lets you learn more about the friends you play with.https://twitter.com/ID_AA_Carmack/status/924774557348704257



Jag är vansinnigt sugen på att införskaffa D&D (Fantasy Grounds) till Steam och tvinga en grupp vänner att spela med mig, men det finns nog en risk för att det inte blir samma sak via Skype.
http://store.steampowered.com/app/252690/Fantasy_Grounds/

Alexton
2017-11-25, 15:46
Jag har faktiskt första versionen av drakar och demoner någonstans. Aldrig spelat så den är i mint condition ��
Kan reglerna för d&d men aldrig spelat det heller.

Spelat en hel del vampire thé masquerade och Mage däremot.

stridis
2017-11-25, 15:52
Spelat en hel del vampire thé masquerade och Mage däremot.

Har har den boken och storytellers handbook. Spelade inte alls mycket dock. Men var coolt.