handdator

Visa fullständig version : Berlusconi är smart han!


Nitrometan
2006-03-08, 10:33
Italiens premiärminister är en smart karl! I ett intervjuprogram igår frågade de honom vad han hade för råd till Italiens låginkomsttagare.

– Affärsmannen Berlusconis svar är, försök att tjäna mer, tipsade premiärministern som också är Italiens rikaste man.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=527076&previousRenderType=3

:thumbup:

Piranha
2006-03-08, 10:34
Italiens premiärminister är en smart karl! I ett intervjuprogram igår frågade de honom vad han hade för råd till Italiens låginkomsttagare.



http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=527076&previousRenderType=3

:thumbup:

Har du nån tunnel direkt emot TT eller nåt där du sitter ?

Nitrometan
2006-03-08, 10:38
Har du nån tunnel direkt emot TT eller nåt där du sitter ?
Nä, jag läser DN medan jag dricker kaffe och slöar.

Funderar lite på GUT. The Grand Unification Theory, hur man kan binda ihop Einsteins relativitetsteori med Newtons klassiska fysik och de gällande teorierna inom kosmologin och få det att funka på ett snyggt sätt.

Jag och Stephen Hawking... :D

Piranha
2006-03-08, 10:41
Nä, jag läser DN medan jag dricker kaffe och slöar.

Funderar lite på GUT. The Grand Unification Theory, hur man kan binda ihop Einsteins relativitetsteori med Newtons klassiska fysik och de gällande teorierna inom kosmologin och få det att funka på ett snyggt sätt.

Jag och Stephen Hawking... :D


You lost me there...

Nitrometan
2006-03-08, 10:44
You lost me there...

Nä, jag läser DN medan jag dricker kaffe och slöar.

Artiklarna jag läste och refererade till var från DN.

De fanns på förstasidan. Behövde inte ens leta.

porja
2006-03-08, 11:02
Berlusconi är en mafia, gangster, kriminell.
hans mediabolag är rena rama propagandan.

Nitrometan
2006-03-08, 11:06
Har du några belägg för att han skulle vara inblandad i några mafia-aktiviteter?

Han äger nästan all mediacirkus i Italien (finns nåt undantag) dessutom är han premiärminister och har därmed inflytande över RAI-kanalerna också.

Menar du att all media i Italien är propaganda?

Baan
2006-03-08, 11:14
det var väl ett bra jordnära tips han gav där?

Nitrometan
2006-03-08, 11:19
det var väl ett bra jordnära tips han gav där?
Javisst. Öka dina inkomster och minska dina utgifter. Det är bra tips. Men man väntar sig kanske nåt annat från en premiärminister?

porja
2006-03-08, 11:20
Har du några belägg för att han skulle vara inblandad i några mafia-aktiviteter?

Han äger nästan all mediacirkus i Italien (finns nåt undantag) dessutom är han premiärminister och har därmed inflytande över RAI-kanalerna också.

Menar du att all media i Italien är propaganda?


inte all media, tycker att RAI kanalerna(lite Berlusconi propaganda i alla fall) och hans mutor och friade åtal är inte bra

Nitrometan
2006-03-08, 11:27
Okaj. Det kan jag köpa, inrikesnyheterna på RAI är rätt vinklade.

Tycker det var ett lite smart drag när han som president ändrade lagen så att en f.d. president behöll sin åtalsimmunitet. Visar ju att han visste att han hade nåt att vänta.

Tror inte att nån som har så mycket pengar/makt som Berlusconi har kommit dit med helt och hållet rent spel och enbart ärliga metoder.