handdator

Visa fullständig version : Yay! Nu har vi också fått fågelinfluensa!


Nitrometan
2006-03-08, 10:21
Nu behöver vi inte känna oss utanför längre!

Vi trodde att H5N1 bara var nåt de hade i andra länder. Sen kom det till Oskarshamn. Men vi trodde fortfarande att det bara var såna poppis metropoler som fick det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=527253

Men nu har vi fått det här i stan också!

Kan det finnas ett samband med att vi hade melodifestivalen här i lördags?

Kanovnik
2006-03-08, 10:22
Lol

mangs
2006-03-08, 10:26
Lol


Ja, detta var ju jävligt kul? :booty:

grisbil3n
2006-03-08, 10:38
Nu behöver vi inte känna oss utanför längre!

Vi trodde att H5N1 bara var nåt de hade i andra länder. Sen kom det till Oskarshamn. Men vi trodde fortfarande att det bara var såna poppis metropoler som fick det.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=527253

Men nu har vi fått det här i stan också!

Kan det finnas ett samband med att vi hade melodifestivalen här i lördags?

Med tanke på alla jävla påfåglar lr vadå?

Nitrometan
2006-03-08, 10:43
Med tanke på alla jävla påfåglar lr vadå?
Jag vet inte riktigt. Men de var här med massa diskokulor, rosa lampor över hela stan och andra jippon.

Innan de var här hade vi ingen fågelinfluensa.

Nu har de varit här och vi har H5N1 här.

Det kanske finns ett samband.

Nalfaren
2006-03-08, 10:49
Det är guds plan för att förinta melodifestivalen...

Nej, men det är rätt sjukt att vi öppet inte förberett oss mer.
Hoppas verkligen att mycket resurser har och fortfarande läggs
för att hitta ett vaccin å inte för att hindra en (pandameni)
eller hur det stavas.

Baan
2006-03-08, 11:19
jag tycker att det är viktigt att vi tar det seriöst och gör vad vi kan för att få bort smittan, om det nu går. märker att det finns en del folk som skojar bort fågelinfluensen bara för den uppenbarligen inte dödat miljoner människor än, men vem kommer skoja om den muterar så att den smittar djur-människa och människa-människa väldigt lätt? ne, gäller ta det seriöst från början

Nitrometan
2006-03-08, 11:23
Japp. Precis så, Baan.

Dödligheten bland de drabbade fåglarna och människorna verkar ligga på 50%. Det är inget man skojar bort om det nu skulle mutera så att det smittar lättare.

Kwon
2006-03-08, 11:40
Skit, jag hatar sånt här!

Ingen jävla epidemi nu!

Först digerdöden [svarta pesten], sen AIDS och nu det här!

Är detta en folkreglering eller?

Beast
2006-03-08, 11:53
Äter ni fågelbajs är det dags att oroa er.

Stoltz
2006-03-08, 11:56
Skit, jag hatar sånt här!

Ingen jävla epidemi nu!

Först digerdöden [svarta pesten], sen AIDS och nu det här!

Är detta en folkreglering eller?

Det ruggiga var ju det där statistik och världens tidslinje snacket som var nån månad innan fågelinfluensan började uppmärksammas.
"Ja, vi är nog inte långt ifrån en ny världsepedemi" - Nån forskare på radio.

Fast samtidigt, varför oroa sig över något som än så länge inte kommer göra dig illa ifall det inte muterar eller att du börjar jobba med fåglar och karva fågelbajs. (Jag försöker tänka så, det är lite svårt ibland, men det går)

bryggarn
2006-03-08, 12:00
Jag funderade lite på det idag.. och jag måste säga att jag inte är helt opåverkade av detta hot. Jag kommer nog iaf dra ner på min kycklingkonsumtion

Nitrometan
2006-03-08, 12:07
Jag funderade lite på det idag.. och jag måste säga att jag inte är helt opåverkade av detta hot. Jag kommer nog iaf dra ner på min kycklingkonsumtion
Varför det? Ännu har inga kycklingar blivit smittade.

Om du bara värmer upp köttet ordentligt är det ingen fara.

Låt bli att äta självdöda fåglar ute i naturen. Låt bli att äta fågebajs.

Tricklev
2006-03-08, 12:13
Det kan inte hända mycket i världen nu, står i tidningen att en fågel har blivit sjuk ju.

Nej men seriöst, hoppas vi lyckas klara oss ifrån en epedemi nu.

daja
2006-03-08, 12:25
Kan det finnas ett samband med att vi hade melodifestivalen här i lördags?
Nja, att det skulle vandra i melodifestivalens fotspår ser jag som ganska osannolikt pga avsaknaden av sångfåglar.

grisbil3n
2006-03-08, 13:15
Jag slipper gärna insjukna i dödlig influensa och sättas i karantän och bli skjuten av amerikanska soldater i gasmasker precis som på tv men jag kan omöjligen bli orolig förns det verkligen händer nå skit.

Kwon
2006-03-08, 13:24
Det ruggiga var ju det där statistik och världens tidslinje snacket som var nån månad innan fågelinfluensan började uppmärksammas.
"Ja, vi är nog inte långt ifrån en ny världsepedemi" - Nån forskare på radio.

Fast samtidigt, varför oroa sig över något som än så länge inte kommer göra dig illa ifall det inte muterar eller att du börjar jobba med fåglar och karva fågelbajs. (Jag försöker tänka så, det är lite svårt ibland, men det går)

Jag är inte orolig, tycker däremot det är synd att detta händer (igen).

En epidemi utan kontroll = Katastrof. Förhoppningsvis lyckas vi kontrollera denna influensa runt om i världen.

Jag är dock inte orolig, eftersom jag tror på detta. If you gotta go, you gotta go.

Ska man kola, så är det inget att oroa sig för. It's my time helt enkelt.

Sen tror jag på reinkarnation åsse, så för mig känns det tryggt ändå.

Det e som i Pac-Man där man har en massa extraliv ungefär! :laugh:

Nä, men seriöst, visst skulle det vara trist o kola innan 40, speciellt då jag är ganska nöjd me denna kropp.

Yankeee
2006-03-08, 13:38
Som folk har sagt förut, det är inte direkt välnärda unga svenskar som ligger i riskzonen om det skulle bli en pandemi.

Stoltz
2006-03-08, 15:35
Jag är inte orolig, tycker däremot det är synd att detta händer (igen).


Det är bra :) Och håller med. (Alltså, bra att du inte är orolig, och jag håller med, det är synd att det händer igen)

PS. Din avatar värmer hjärtat i sådana här topics ;)DS.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 15:43
Fan ochså detta betyder att jag måste sluta äta fågelbajs...eller går det bra i små mängder???

Grahn
2006-03-08, 15:45
Fan ochså detta betyder att jag måste sluta äta fågelbajs...eller går det bra i små mängder???

Kan vara svårare än du tror, uteserveringar på sommaren tex är inte direkt fra från småfåglar som flaxar runt.

Kebab-Arne
2006-03-08, 15:57
Skit, jag hatar sånt här!

Ingen jävla epidemi nu!

Först digerdöden [svarta pesten], sen AIDS och nu det här!

Är detta en folkreglering eller?

Skulle inte kalla AIDS för epidemi, AIDS är en av de mest svårsmittade sjukdomar som finns. Sen blir spridningen så mycket större i fattiga länder. Vilket ju är vad som har hänt.

Likväl tror man att om det blir en stor epedemi av det här så kommer de fattiga drabbas.

Wennerberg
2006-03-08, 19:00
Vadär det för symtom om man är smittad?

daja
2006-03-08, 19:32
Vadär det för symtom om man är smittad?
Man får "and"nöd

Metal_boy_
2006-03-08, 19:41
Alla som får fågelinfluensan kommer att stå med Storch som efternamn i folkbokföringen hädanefter.

Jishuku
2006-03-08, 21:49
Om ändå våran regering kunde ha en sådan här hemsida också.. skulle ju kanske öka chansen för folk att överleva en eventuell pandemi.
http://www.pandemicflu.gov/planguide/checklist.html