handdator

Visa fullständig version : Den internationella kvinnodagen


Nina L
2006-03-08, 09:39
Hylla oss! *popcorn*

JJ
2006-03-08, 09:40
Jag älskar er.

mela
2006-03-08, 09:41
åååh Nina :bow:



eller när blir man kvinna? :D

Piranha
2006-03-08, 09:42
åååh Nina :bow:



eller när blir man kvinna? :D


23 Juli är din dag tror ja.

Piranha
2006-03-08, 09:43
Ha den äran eller nåt ..

mela
2006-03-08, 09:44
23 Juli är din dag tror ja.
*grr27* *slap*

Nitrometan
2006-03-08, 09:46
Grattish!

Kvinnor är det bästa som finns! :bow:

Tack för att ni finns, alla kvinnor! *yourock*

sunkan
2006-03-08, 10:02
grattis allihopa

mistermr
2006-03-08, 10:05
mistermr AKA mr cool gratulerar alla damer på kollo och i världen!

MVH

Nina L
2006-03-08, 10:14
Vars är våra blommor?

mela
2006-03-08, 10:16
Vars är våra blommor?

Och choklad? :confused:

Mel
2006-03-08, 10:17
Resten av dagarna tillfaller oss män. :D
Hylla oss imorgon osv osv..

Cilia
2006-03-08, 10:23
vilka armar mela har fått!!!!
imponerande, blir spännande i bästa fysiken nu

det måste väl gälla som en legitim post i kvinnotråden?

mela
2006-03-08, 10:28
vilka armar mela har fått!!!!
imponerande, blir spännande i bästa fysiken nu

det måste väl gälla som en legitim post i kvinnotråden?

tänk vad mkt man kan göra med lite ljus ;)

nu ska jag till stan å shoppa.. my ass is too big for my jeans! *grr27*

Nitrometan
2006-03-08, 10:29
nu ska jag till stan å shoppa.. my ass is too big for my jeans! *grr27*
Tänk positivt! Your ass is too sexy for your jeans! *kissass*

OggeP
2006-03-08, 10:31
Grattis alla underbar kvinnor. Tack för att ni finns! :love:

jmk
2006-03-08, 10:31
varför finns det ingen internationell mansdag?! eller är alla andra dagar det :confused:

Linnda
2006-03-08, 10:33
Ett stort grattis till alla bitch´es på kollo och i världen och med bitch´es menar jag såklart:
B =babe
I =in
T= total
C= control of
H= herself

:cool:

JJ
2006-03-08, 10:34
tänk vad mkt man kan göra med lite ljus ;)

nu ska jag till stan å shoppa.. my ass is too big for my jeans! *grr27*


Kwon, tänkt inte ens tanken.

OggeP
2006-03-08, 10:35
varför finns det ingen internationell mansdag?! eller är alla andra dagar det :confused:

20:e mars min vän, 20:e mars. (http://steakandblowjobday.g-spotting.net/)

Nitrometan
2006-03-08, 11:09
Lite historia om rösträtt och sånt.

Hundra år av jämlikhet (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=527245&previousRenderType=2)

Sheogorath
2006-03-08, 11:18
Jag tycker att internationella kvinnodagen är trams, och det tycker många av mina väninnor också, så det så!

Lasse Kongo
2006-03-08, 11:27
Håller med Sheo!

Finns det ngn liknande dag för oss män?!?

Internationella kvinnodagen BAH!!!!!

Ni behöver ingen sådan dag, ni behöver bara sära på benen.

Nina L
2006-03-08, 11:39
Ni behöver ingen sådan dag, ni behöver bara sära på benen.
...

Lasse Kongo
2006-03-08, 11:40
...

Nej, du suger Nina!

Al Bundy är cool däremot!

Nina L
2006-03-08, 11:44
Nej, du suger Nina!Yeah, yeah. Jag sa det först. Det här är en tråd för att hylla kvinnorna. Så hylla oss eller get lost!

skaparn
2006-03-08, 11:44
Jag tycker att internationella kvinnodagen är trams, och det tycker många av mina väninnor också, så det så!

Skönt höra att du umgås med likasinnade.

Varför är den trams?

tossefar
2006-03-08, 11:45
Flickor! Jag Gillar Er!

Lasse Kongo
2006-03-08, 11:47
Yeah, yeah. Jag sa det först. Det här är en tråd för att hylla kvinnorna. Så hylla oss eller get lost!

Du suger (ja sa det igen)

Klart jag hyllar kvinnor, det gör jag dagligen, men denna dag är ju helt meningslös dock.

Sheogorath
2006-03-08, 11:47
Skönt höra att du umgås med likasinnade.

Varför är den trams?

Därför att den ytterligare offerifierar kvinnor.

Nina L
2006-03-08, 11:49
Du suger (ja sa det igen)

Klart jag hyllar kvinnor, det gör jag dagligen, men denna dag är ju helt meningslös dock.Äh, det gör jag inte alls det. Fråga min pojkvän om du inte tror mig.

Detta är en hyllningstråd. Här hyllas det. Vill du diskutera kvinnodagens vara eller inte vara så får du vackert starta en egen tråd.

Jag vill se blombuketter!!!

Tricklev
2006-03-08, 11:51
Grattis kvinnor, vi älskar er! :hbang:

Och det finns en mansdag också, som redan har blivit länkad till. Länk här (http://steakandblowjobday.g-spotting.net/) .

20Mars verkar bli en bra dag :naughty:

skaparn
2006-03-08, 11:52
Därför att den ytterligare offerifierar kvinnor.

Det är en risk att den utnyttjas så. Men tittar man på denna sida (http://www.un.dk/swedish/Kvinnor/vold/Internationella_kvinnodagen.htm) så verkar den mer vara ett monument över tidigare kamp, och en påminnelse om att det runt om i världen fortfarande finns mycket att göra.

skaparn
2006-03-08, 11:53
Just ja, det var en hyllningstråd.

Kvinnor är bra. Vågar inte säga "jag älskar kvinnor", för då får en stor grupp kvinnor ofötjänt mycket kärlek från mig. "Jag älskar de flesta kvinnor" får det bli.

Stoltz
2006-03-08, 11:56
Hell alla kvinnor då! :hbang:

Linnda
2006-03-08, 12:03
Grattis kvinnor, vi älskar er! :hbang:

Och det finns en mansdag också, som redan har blivit länkad till. Länk här (http://steakandblowjobday.g-spotting.net/) .

20Mars verkar bli en bra dag :naughty:


Den länken tar ju inte upp internationella kvinnodagen, utan alla hjärtans dag, och det är ju ingen kvinnodag, det är en kärleksdag, könslös :)
Jag ger alltid min pojkvän något på AHD, oftast blommor eller choklad, eftersom han fullkomligt älskar mörk choklad :eating:
Vi kvinnor, älskar er män också :)

Liten Men Fet
2006-03-08, 12:24
http://bouquetgarden.com/bgbouquetjacquelinenewbrides.jpg

MER KVINNOR TACK!
Grattis menar jag..

AFanatic
2006-03-08, 12:34
tänk vad mkt man kan göra med lite ljus ;)

nu ska jag till stan å shoppa.. my ass is too big for my jeans! *grr27*


W00t?! *grr27* Du skulle ju vänta på mig jööh. My ass is too big also juhuh. :laugh:

hangatyr
2006-03-08, 12:35
Grattis kvinnor, vi älskar er! :hbang:

Och det finns en mansdag också, som redan har blivit länkad till. Länk här (http://steakandblowjobday.g-spotting.net/) .

20Mars verkar bli en bra dag :naughty:

alla dagar utom idag är internationella mansdagar, tyvärr.

Nina L
2006-03-08, 12:36
http://bouquetgarden.com/bgbouquetjacquelinenewbrides.jpg

MER KVINNOR TACK!
Grattis menar jag..Åh, vilken fin! Äntligen någon som brydde sig om att googla fram en bukett. :)

Tricklev
2006-03-08, 12:40
alla dagar utom idag är internationella mansdagar, tyvärr.

Skitsnack, tyvärr.

Kimo
2006-03-08, 12:42
Det var igår (7/3), tack vare en blomsterbutik som jag blev påmind om att den 8:e mars faktiskt är kvinnornas dag. I skyltfönstret kunde förbipasserande läsa följande: "Imorgon är det internationella kvinnodagen!" följt av ett antal erbjudanden på fina blomsterarrangemang. Idag uppmärksammade en lokal spelbutik kvinnodagen med ett finfint erbjudande: "Idag får alla kvinnor en extra lott på köpet!" (vilket visade sig gälla kvinnor som handlade för minst 50 kronor). På FN:s hemsida läser jag att internationella kvinnodagen handlar om "kvinnors kamp i århundraden för att få delta i samhället på samma villkor som män". Vad konstigt, jag som fick känslan av att 8:e mars var en extra alla hjärtans dag för dom som glömde att köpa blommor den 14:e februari eller en dag då kvinnor fick fina erbjudanden på lotter. En dag när vi män är lite snälla mot tjejerna, skulle man kunna säga.

hangatyr
2006-03-08, 12:45
Skitsnack, tyvärr.

nej, itne skitsnack. vadå tyvärr förresten?

Tricklev
2006-03-08, 12:46
Trots att jag läste allt Kimo skrev har jag inte en arning vad som stog där, byt avatar.

Tricklev
2006-03-08, 12:46
nej, itne skitsnack. vadå tyvärr förresten?

Jag håller inte med om att alla andra dagar är mansdagar, och jag la till tyvärr, för det resulterar i att vi inte har någon dag.

AngelLove
2006-03-08, 12:46
Denna dagen som alla hjärtans dag är lika patetiska båda två. Anledningen, jo vi människor tar en dag av snällhet/gibmildhet/[vilket ord du vill som är positivt] för att kompensera de andra 364,25 dagarna som vi beter oss som arslen på.

Så, passa på att ge de små sakerna till de du håller av medans du kan. Rätt som det är så kan du inte det längre....

Bolio
2006-03-08, 12:47
Grattis Nina, mini, AFanatic, Diana, cilia, jense, Herkulez & co! :hbang:

Och ett särskilt grattis till Nina L för att hon är den vackraste och klokaste varelsen som vandrar på denna jordeyta. Hon är min fru och jag älskar henne. En aforism tillägnar jag denna kvinna.

Vad är förnämt? - Vilken betydelse kan ordet ”förnäm” ännu ha för oss idag? Hur förråder sig, hur igenkänner man under denna det begynnande pöbelväldets tunga olycksbådande himmel, som gör allt blygrått och ogenomskinligt, den förnäma klitorisen? – Det är inte formen som bevisar henne – formen är alltid mångtydig, alltid outgrundlig –; det är inte heller storleken. Man finner bland adelsdamer och slampor nog så många som genom sina klitorisar förråder vilket djupt begär efter förnämhet som driver dem därhän: men just detta behov av förnämhet är väsensskilt från den egentligen förnäma klitorisens behov, och rentav det vältaligaste och farligaste tecknet på dess avsaknad. Det är inte det ytliga, det är det sinnliga som här avgör, som här fastställer en rangordning, för att nu återuppta en gammal, sexuell formel i en ny och djupare mening: något slags grundövertygelse som den förnäma klitorisen har beträffande sig själv, något som inte kan sökas, inte hittas och kanske inte heller låter sig förloras. – Den förnäma klitorisen luktar blommor.

Metal_boy_
2006-03-08, 13:02
Jasså den är idag? Grattis då era luder.

hahavaffan
2006-03-08, 13:09
Vill bara påminna alla kvinnor om den riktigt viktiga dagen: Klickis (http://www.steakandbjday.com/)

Kimo
2006-03-08, 13:11
Trots att jag läste allt Kimo skrev har jag inte en arning vad som stog där, byt avatar.

Förr var det Anna Nicole Smiths kurviga kropp som fick männen att köra av vägarna. Idag, på internationella kvinnodagen, får The Hoff vara distraktionsobjekt, det är vackert. :naughty:

pragmatist
2006-03-08, 13:19
Kvinnodagen ja... dags för ytterligare en orgie av snedvriden och ensidig statistik och ogrundade påståenden i media med andra ord. Allt som får kvinnors situation att framstå som så negativ som möjligt kommer lyftas fram, allt som för kvinnors situation att framstå som positiv eller till och med bättre än mäns situation kommer förtigas.

Någon som har lust att sätta emot? :D

Linnda
2006-03-08, 13:26
Internationella kvinnodagen, finns ju till dels för att komma ihåg historien och de som kämpat för att det ska bli såpass jämställt som det är idag, och kommer bli i framtiden. Den finns även till för att vi ska tänka på de länder där kvinnor inte har några rättigheter, där de könsstympas, våldtas utan påföljder och gifts bort mot betalning, av sina föräldrar. Jag, som kvinna, förväntar mig inga blommor personligen men däremot väntar jag mig att man uppmärksammar dagen och jag ger min respekt till de kvinnor som kämpat och dedikerat sitt liv för att ge mig de rättigheter jag har idag, som kvinnor förr aldrig hade. Dessa kvinnor tänker jag på idag och de har min fulla respekt :bow:

grisbil3n
2006-03-08, 15:20
Jag ska fira med pizza!

Yankeee
2006-03-08, 15:26
Fjanteri som alla andra "dagar".

Batman
2006-03-08, 17:08
http://img107.imageshack.us/img107/312/payforsex5fc.jpg (http://imageshack.us)

ye we love you.

Krille 87
2006-03-08, 17:10
Älskar er kvinnor !!!! Grattis på er !!! *yourock*

Grahn
2006-03-08, 17:12
Fjanteri som alla andra "dagar".

Tja pressen verkar använda dem lite som temadagar så det kanske inte är helt menlöst.

mini
2006-03-08, 17:29
Snacka om att man missuppfattar syftet med den internationella kvinnodagen om man tror att det är en dag i stil med Alla Hjärtans Dag. Läs på innan ni dissar den. Jag vill inte ha något grattis, det är ingen dag att klappa sig på axeln, det är en dag att uppmärksamma de orättvisor och det förtryck många kvinnor runt om i världen faktiskt lever med. Det är en dag att uppmärksamma kvinnornas historia och framtid.

(Ååå tjejer, ååå tjejer, vi måste... Hm, drabbades plötsligt att ett trängande behov av att knyta näven och stämma upp i sång.)

skaparn
2006-03-08, 18:04
Fjanteri som alla andra "dagar".

Måndag för att nämna en.

Metal_boy_
2006-03-08, 18:09
Snacka om att man missuppfattar syftet med den internationella kvinnodagen om man tror att det är en dag i stil med Alla Hjärtans Dag. Läs på innan ni dissar den. Jag vill inte ha något grattis, det är ingen dag att klappa sig på axeln, det är en dag att uppmärksamma de orättvisor och det förtryck många kvinnor runt om i världen faktiskt lever med. Det är en dag att uppmärksamma kvinnornas historia och framtid.

(Ååå tjejer, ååå tjejer, vi måste... Hm, drabbades plötsligt att ett trängande behov av att knyta näven och stämma upp i sång.)


*honnör*

(Honnör, formaliserad hälsning som används för att visa aktning inför överordnad)

;)

Metal_boy_
2006-03-08, 18:10
Måndag för att nämna en.


Ja, jag har för många Måndagsexemplar på mina prylar :(

Yankeee
2006-03-08, 18:40
Måndag för att nämna en.

Nåja, det fanns citationstecknen av en anledning ;)

AFanatic
2006-03-08, 19:22
Snacka om att man missuppfattar syftet med den internationella kvinnodagen om man tror att det är en dag i stil med Alla Hjärtans Dag. Läs på innan ni dissar den. Jag vill inte ha något grattis, det är ingen dag att klappa sig på axeln, det är en dag att uppmärksamma de orättvisor och det förtryck många kvinnor runt om i världen faktiskt lever med. Det är en dag att uppmärksamma kvinnornas historia och framtid.

(Ååå tjejer, ååå tjejer, vi måste... Hm, drabbades plötsligt att ett trängande behov av att knyta näven och stämma upp i sång.)

Right on Sist'a!

Vadå grattis liksom...för vad? :laugh:

Metal_boy_
2006-03-08, 19:26
Right on Sist'a!

Vadå grattis liksom...för vad? :laugh:


För höga berg och djupa dalar?

skaparn
2006-03-08, 19:41
Nåja, det fanns citationstecknen av en anledning ;)

Jaha, det förstod jag verkligen inte. Tack för den humorbefriade förklaringen som får mig att framstå som en åsna, för andra gången.

Yankeee
2006-03-08, 19:45
Jaha, det förstod jag verkligen inte. Tack för den humorbefriade förklaringen som får mig att framstå som en åsna, för andra gången.

Jag vet att du förstod, men det känns bra att förklara iallafall :)

userfriendly
2006-03-08, 19:50
Därför att den ytterligare offerifierar kvinnor.


man kan faktiskt fira dagen på grund av att man är glad över att vi har kommit så pass "långt". För 30 år sedan så det HELT annorlunda ut. Man glömmer att kvinnoförtrycket vart lika dant som apartheid

Trance
2006-03-08, 20:42
En kvinnodag i Sverige för Sveriges kvinnor behövs väl inte direkt, däremot kan det väl vara smidigt att uppmärksamma att inte alla kvinnor i världen har samma möjligheter som här.

mini
2006-03-08, 20:49
En kvinnodag i Sverige för Sveriges kvinnor behövs väl inte direkt, däremot kan det väl vara smidigt att uppmärksamma att inte alla kvinnor i världen har samma möjligheter som här.
Typ, jag vet inte, något i stil med en internationell kvinnodag menar du?

Trance
2006-03-08, 20:51
Typ, jag vet inte, något i stil med en internationell kvinnodag menar du?

Jo, jag vet att den kallas det. Skulle bara instruera alla hur de skulle använda denna dag. Så nu vet ni det och behöver inte vara förvirrade.

Fatalist
2006-03-08, 21:25
Skrev visst i fel tråd innan, men vem har mått dåligt av att höra visa ord flera gånger....


En mörk dag för alla män, speciellt de som underkastar sig sexismen självt.

mini
2006-03-08, 21:29
Skrev visst i fel tråd innan, men vem har mått dåligt av att höra visa ord flera gånger....


En mörk dag för alla män, speciellt de som underkastar sig sexismen självt.
Naaw, var det ingen som högg på ditt bete i andra tråden?

AFanatic
2006-03-08, 21:36
Jo, jag vet att den kallas det. Skulle bara instruera alla hur de skulle använda denna dag. Så nu vet ni det och behöver inte vara förvirrade.

Lol :laugh:

Kwon
2006-03-08, 22:26
Fedor hyllar er!

http://fedor.bel.ru/pics/news/tM1nIk

Dear women!

I congratulate you on the excellent holiday of spring - on 8 March!
From the entire soul I desire to you love, peace, happiness, prosperity! Let the adversities go around you by side, and success accompanies in everything! You the most expensive and most remarkable, that there is in the light. For you we accomplish the noble acts, attain heights... Thanks for the fact that you there is!!!

With The love, Fedor