handdator

Visa fullständig version : Knäet drar inåt vid marklyft


Kappa
2006-03-08, 09:18
Som topicen lyder. Mitt högra knä drar lite inåt vid marklyft. Precis börjat med övningen så jag jobbar mest på tekniken på lätta vikter. Är det bara att vinkla ut fötterna lite för att motverka det? Eller finns det nåt mer jag kan göra? För det är ju inte bra.

Tack för all svar och råd

/Daniel

robba_86
2006-03-08, 09:24
Ja, fötterna ska peka något utåt.

Sheogorath
2006-03-08, 10:40
Som topicen lyder. Mitt högra knä drar lite inåt vid marklyft. Precis börjat med övningen så jag jobbar mest på tekniken på lätta vikter. Är det bara att vinkla ut fötterna lite för att motverka det? Eller finns det nåt mer jag kan göra? För det är ju inte bra.

Tack för all svar och råd

/Daniel

Underutvecklad styrka i höger framsida lår skulle jag säga. Det kommer att rätt till sig superfort.

robba_86
2006-03-08, 11:55
Glöm mitt inlägg, vet inte om det är rätt eller fel, trodde att det var knäböj det handlade om *screwy*

Kappa
2006-03-08, 15:19
Underutvecklad styrka i höger framsida lår skulle jag säga. Det kommer att rätt till sig superfort.
okok, tack

Glöm mitt inlägg, vet inte om det är rätt eller fel, trodde att det var knäböj det handlade om *screwy*
Jag tror att vinkla fötterna lite inte skadar iaf. :)

Åse Columbus
2006-03-08, 15:32
Troligen är senan utmed ditt ben...fascia latae...för kort....du får se till att sträcka den lite..senan går hela vägen från höften o utmed nästan hela benet...

http://www.easyvigour.net.nz/fitness/h_TFL_StrSt.htm