handdator

Visa fullständig version : Äta bör man annars dör man


Greece
2006-03-08, 00:07
Tjena, pga dåliga arbetstider så tränar jag styrketräning på morgonen innan jobbet.
Stiger upp vid 06:00, äter frukost som oftast består av en tallrik havregrynsgröt med krossade linfrön o mjölk, en proteindrink whey-80, 1-2 mackor grovt bröd med kalkon samt Omega-3 och vitamintillskott mivitotal plus.

Brukar komma igång med träningen vid 7-07:30 o kör på ca 1-1½ timme, efter det drar jag i mig en gainer + eventuellt någon macka.
Vid 12-13 nångång får jag i mig lunchen, så mycke jag orkar + omega-3.
Till kaffet vid 15 tiden blir de en till whey-80 drink.
Vid 18:30 blir det middag i form av kyckling eller nå annat gott och omega-3 + vitamintillskott.

De gånger jag är hungrig på kvällen så försöker jag hålla mig till valnötter och frukt. Framöver så ska jag köra en vända med Bolt från San + att jag ska försöka få i mig en proteindrink på kvällen.


För tillfället så kör jag styrketräning 3-4 ggr i veckan, kommer även att börja med kardio i form av morgonpromenader de dagar jag inte kör på gymmet samt löpning 2 ggr i veckan efter styrkepassen.


Vad tycker ni om mitt upplägg, vad gör jag helt åt helvete fel och vad är helt rätt? Skulle verkligen behöva få lite kommentarer. Tack på förhand..

Greece
2006-03-08, 11:11
Ingen som har några tips och kommentarer? Skulle verkligen behöva hjälp..

skaparn
2006-03-08, 11:15
Några bra grundregler, oavsett vad man har för mål.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881