handdator

Visa fullständig version : Mat vid vilovecka


il_Duce
2006-03-07, 19:29
Denna vecka har jag en vilovecka, för jag har hört att man ska ha det nån gång ibland... Men hur ska jag göra med maten denna vecka? Ska jag äta lika mkt som jag gör när jag gymmar? Alltså mkt mat flera ggr om dan, och protein drink ett par ggr om dagen, eller ska jag skära ner på allt? Tränar ingenting den här veckan...

keffat_liv
2006-03-07, 20:35
Ta en vilovecka då du är sliten istället. Är det som är syftet med en vilovecka. Grubb, hälsopersonen himself, har aldrig haft en vilovecka om jag inte misminner mig:) inte jag heller för den delen, men iaf.

Sen skadar det ju inte att äta som du gör på träningsdagar även under en vilovecka.

King Grub
2006-03-07, 20:36
Ät som du brukar, men skippa eventuella gainers kring träning, så brukar det bli bra och lagom. Unna dig något när du vill.

il_Duce
2006-03-07, 21:47
Ta en vilovecka då du är sliten istället. Är det som är syftet med en vilovecka. Grubb, hälsopersonen himself, har aldrig haft en vilovecka om jag inte misminner mig:) inte jag heller för den delen, men iaf.

SÅ en vilovecka är helt onödigt om jag inte är sliten alltså? Kanske ska köra lite lugnare på gymmet (mindre vikter) i ett par veckor i stället för att köra en vilovecka? Annars tänkte jag nu ta en vilovecka, och sen 2 veckor då jag kör lite mindre vikter och sen återgå till hårdkörning... Är det en dum idé?