handdator

Visa fullständig version : Vad skall en person göra för att bli en Kolozzeum-profil


mangs
2006-03-07, 17:09
Här vill jag ha just din åsikt ang. vad som enligt dig är viktigt för att en person skall bli en stor personlighet på Kolozzeum, vilken egenskap är viktigast.
Jag vet att många av er besitter ett helt gäng av de valda men vilken anser ni vara viktigast? Jag vill ha en någorlunda seriös poll så jag undvek alternativ likt lidl,Hårdrockare, albatross mm men om ni vill får ni gärna svara detta direkt i tråden.

Dumleman
2006-03-07, 17:11
En stor penis.

J.Saarela
2006-03-07, 17:11
Vara sig själv och har man turen är man någolunda pucko så minns folk en.

Larsson
2006-03-07, 17:13
Tror också på att vara sig själv, kryddat med en gnutta humor.

Wennerberg
2006-03-07, 17:14
Vara sig själv och har man turen är man någolunda pucko så minns folk en.

Ingen minns mig men jag är ett pucko ju

chidde
2006-03-07, 17:14
för det första är det lättare att vara tjej, sen underlättar det ytterligare om man är aktiv. många poster osv ger dig definitivt en plats i gänget (mela? helena b?)

eller så är man bara en rolig kille (kwon?)

Kaboffastar
2006-03-07, 17:16
Jag tänkte skapa en tråd efter att jag fått 3 sidor beröm av nästan samtliga "stora" kolozzeum-profiler i dagsformtråden om att det kändes bannemig som att jag var på G att bli en koloprofil för att sedan fråga vad man ska göra för att bli det.

För att svara på frågan så vet jag väl inte riktigt, hänga i, ge det tid.
Till slut händer det.

Puss.

Edit : vara sig själv.

Slartibartfast
2006-03-07, 17:17
När man har 8 k posts så börjar folk veta att man finns.

HenrY
2006-03-07, 17:18
Du e snart där!:D

Bönne
2006-03-07, 17:20
"Skryta om sitt knarkande,rökande och allmänt dåliga leverne" det där gör folk bara för att verka mindre dedikerade till träningen :)

Helena B
2006-03-07, 17:25
för det första är det lättare att vara tjej, sen underlättar det ytterligare om man är aktiv. många poster osv ger dig definitivt en plats i gänget (mela? helena b?)

Skulle jag inte påstå, anser inte heller att jag är någon koloprofil för att jag postar en massa.

Sedan tror jag på att man ska vara sig själv även fast man gärna kryddar upp vissa sidor man har eller inte har. Om man vill bli en koloprofil så ska man tydligen ha humor, svar på tal, ha tendenser till att vara elak och nedsättande, ironisk och ha ledarförmåga.

Kwon
2006-03-07, 17:26
All of the above.

Kaboffastar
2006-03-07, 17:26
All of the above.

Håller med

( jag tror att det är viktigt att hålla med en stor kolloprofil bortibland )

JaggedAxe
2006-03-07, 17:29
för det första är det lättare att vara tjej, sen underlättar det ytterligare om man är aktiv. många poster osv ger dig definitivt en plats i gänget (mela? helena b?)



Wörd

Helena B
2006-03-07, 17:30
Wörd

Du har varit medlem en månad? :)

Larsson
2006-03-07, 17:31
Du har varit medlem en månad? :)

Men du vet inte hur länge han har läst innan ;)

Helena B
2006-03-07, 17:32
Men du vet inte hur länge han har läst innan ;)

Därför jag satte en frågetecken efter :)

JaggedAxe
2006-03-07, 17:40
Därför jag satte en frågetecken efter :)

Varit medlem innan *popcorn* *slap*

Helena B
2006-03-07, 17:42
Varit medlem innan *popcorn* *slap*

Därför jag frågade, då vet jag :thumbup:

fonzie
2006-03-07, 19:43
jag fyllde i alla utom att vara sig själv :D

Allan
2006-03-07, 19:53
Haha - kul alternativ. Fast jag är övertygad om att de som är hjälpsamma och tar sig tid även med små frågor också blir populära.


allan

Metal_boy_
2006-03-07, 19:55
Vill man anses som klok så ser man till att vara överrepresenterad på tränings och kostforumen, samt säger "för bövelen" när man blir lite för sugen på en svordom.

Ninjasmurf
2006-03-07, 19:57
Tror att om man snittar en 5 post per är man nog på god väg...

eller en banning

Trance
2006-03-07, 19:58
Posta små roliga kommentarer i så gott som varje tråd i allmänt - Kwon
Lägga upp massor av bilder på sig själv - Mela/slarti?
Visa upp sina silikontuttar - Nina
Vara tvär och sur och aldrig något annat - jwzrd
Gå med i en låtsasklubb för smygbögar - ***
Briljera med sina kunskaper i Tränings- och kost-delen. - King Grub
Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor. - Trance
Deltaga på alla Kolozzeum-träffar - ..z_bumbi?
Vara störst och starkast och gärna skryta om detta. - svårt, Arne typ.

Försöka spela djup och svänga sig med ord som hälften av användarna inte förstår - skaparn
Ställa så många dumma frågor som möjligt och inte förstå någonting - heinz etc?
Skryta om sitt knarkande,rökande och allmänt dåliga leverne - bolio?
Vara sig själv -allan

Yankeee
2006-03-07, 20:00
Försöka spela djup och svänga sig med ord som hälften av användarna inte förstår - skaparn
Ställa så många dumma frågor som möjligt och inte förstå någonting - heinz etc?
Skryta om sitt knarkande,rökande och allmänt dåliga leverne - bolio?
Vara sig själv -allan

Det är väl bolio, helena b och clash på de tre där? Vara sig själv är väl ingen här? ;)

Helena B
2006-03-07, 20:02
Det är väl bolio, helena b och clash på de tre där? Vara sig själv är väl ingen här? ;)

Ursäkta! Nu förstår jag inte :confused:

Trance
2006-03-07, 20:03
Det är väl bolio, helena b och clash på de tre där? Vara sig själv är väl ingen här? ;)

Ah, det stämmer nog bättre. Fan inte sovit mycket, missade en uppenbar på Hasses lista också. Jaja.

Kanske tog emot att ta med Helena B, hon är ju som en söt hundvalp ibland som inte riktigt förstår men försöker och vill bara väl. Awwww. Märk nu att jag inte kallar henne dum, bara att hon kanske inte var så van vid vissa områden innan. Nu orkar jag inte ursäkta mig mer.

Slartibartfast
2006-03-07, 20:03
Lägga upp massor av bilder på sig själv - Mela/slarti?

WHAT?? Varför ta upp mig som exempel? Jag har la inte lagt upp speciellt många bilder? Säg Jense eller Metal Boy istället. Eller Sohogorath.

Men visst, populär är jag.

Grahn
2006-03-07, 20:03
Vara sig själv är väl ingen här?

Inte?

Trance
2006-03-07, 20:06
WHAT?? Varför ta upp mig som exempel? Jag har la inte lagt upp speciellt många bilder? Säg Jense eller Metal Boy istället. Eller Sohogorath.

Men visst, populär är jag.

Nej inte så jättemånga bilder. Tänkte mer på ryktet du har att vara snygg..

och det är ju du. Väldigt vacker, fin kropp också..

Kommer du hit och läser här ofta eller?

Metal_boy_
2006-03-07, 20:13
WHAT?? Varför ta upp mig som exempel? Jag har la inte lagt upp speciellt många bilder? Säg Jense eller Metal Boy istället. Eller Sohogorath.

Men visst, populär är jag.


Äh vadå, det är ju samma skitbilder som poppat upp igen bara. Du har ju spottat bilder stup i kvarten, jag tänkte göra klippdockor imorn.

Perscitus
2006-03-07, 20:14
WHAT?? Varför ta upp mig som exempel? Jag har la inte lagt upp speciellt många bilder? Säg Jense eller Metal Boy istället. Eller Sohogorath.

Men visst, populär är jag.
Alltid förrädiskt att blanda sig i sådana här trådar. Men nu när jag är på hugget kan jag säga att jag ibland ser tendenser i dina inlägg av att söka uppmärksamhet, på ett mycket subtilt plan. Du skriver om saker som ibland kan verka som att det du mest vill är att någon ska svara på det, oavsett innehåll, plus att du är lite självgod. Missförstå mig inte. Sen tillhör du även en av de som jag ofta läser inlägg av därför att du verkar intressant oavsett om du är en ihopmyntad myt(vilket jag i ditt fall bedömer som mycket osannolikt) eller inte - spelar ingen roll. Du skriver intressanta saker, varvat med humor, bra formuleringar, samt att du är väldigt öppen med vem du är - antagligen den främsta nyckeln till framgång på Kolozzeum. Obs! Man behöver förstås inte vara ärlig såvida man är skicklig nog att framstå som att det är en själv man skriver om. Hoppas jag vägt upp ris och ros nu Slarti! (vad roligt att skriva sånt där nick-nickname)

Slartibartfast
2006-03-07, 20:14
och det är ju du. Väldigt vacker, fin kropp också..


*host* (http://susning.nu/L%f6gn)

Perscitus
2006-03-07, 20:15
*host* (http://susning.nu/L%f6gn)
Precis det där! :)

Du vet själv att du har ett väldigt fördelaktigt utseende, i klass med säg högst 5% av befolkningen. Därtill har du en bra kropp, och ett bra intellekt. Det placerar dig bland kanske 2% av befolknignen. Men - det drar ner att inte ha nån självinsikt!

Slartibartfast
2006-03-07, 20:18
Alltid förrädiskt att blanda sig i sådana här trådar. Men nu när jag är på hugget kan jag säga att jag ibland ser tendenser i dina inlägg av att söka uppmärksamhet, på ett mycket subtilt plan. Du skriver om saker som ibland kan verka som att det du mest vill är att någon ska svara på det, oavsett innehåll, plus att du är lite självgod. Missförstå mig inte. Sen tillhör du även en av de som jag ofta läser inlägg av därför att du verkar intressant oavsett om du är en ihopmyntad myt(vilket jag i ditt fall bedömer som mycket osannolikt) eller inte - spelar ingen roll. Du skriver intressanta saker, varvat med humor, bra formuleringar, samt att du är väldigt öppen med vem du är - antagligen den främsta nyckeln till framgång på Kolozzeum. Obs! Man behöver förstås inte vara ärlig såvida man är skicklig nog att framstå som att det är en själv man skriver om. Hoppas jag vägt upp ris och ros nu Slarti! (vad roligt att skriva sånt där nick-nickname)

Du skriver så mycket text att jag knappt orkar läsa igenom det. Så vi säger att du har rätt. Jag skriver under på allting.

elan
2006-03-07, 20:19
Jag tror att en av framgångsfaktorerna är att ägna väldigt mycket tid åt Kolo. Syns man så finns man.

Slartibartfast
2006-03-07, 20:20
Precis det där! :)

Du vet själv att du har ett väldigt fördelaktigt utseende, i klass med säg högst 5% av befolkningen. Därtill har du en bra kropp, och ett bra intellekt. Det placerar dig bland kanske 2% av befolknignen. Men - det drar ner att inte ha nån självinsikt!

Glöm inte att jag har ett rejält tilltaget könsorgan också.

Bolio
2006-03-07, 20:20
Vara sig själv är väl ingen här? ;)

Jag tycker att jag är det. Jag är kanske lite mer "blatte" IRL, men i övrigt är jag nog "mig själv" (förutom att jag spelar över ÄNNU mer IRL och tycker att jag har ÄNNU större penis där - fastän jag i själva verket ju inte alls har så stor). :D

Perscitus
2006-03-07, 20:21
Du skriver så mycket text att jag knappt orkar läsa igenom det. Så vi säger att du har rätt. Jag skriver under på allting.
Tråkigt att du säger så men jag kanske sväller över med orden ibland.

Du söker uppmärksamhet. Du är reko ändå.

Bättre så?

Perscitus
2006-03-07, 20:21
Glöm inte att jag har ett rejält tilltaget könsorgan också.
"Tyvärr" har jag ju inte haft möjlighet att erfara det.

PS. Jag läste alla dina noveller och skrattade, då kan du kosta på dig att läsa mitt inlägg. DS.

Bolio
2006-03-07, 20:24
Slartibartfast är, precis som de allra flesta finnar här på kolozzeum, förnäm, ståtlig, stark, välbyggd, SNYGG och smart. Och jag tycker om honom som fan. På ett personligt men ack så icke-homosexuellt plan.

Helena B
2006-03-07, 20:25
Alla kräver olika mycket uppmärksamhet för att må bra. Om Slarti nu vill lägga upp bilder så ska han göra det, finns många som inte har något emot det. Jag har inget emot att ge personer uppmärksamhet för att peppa dom eller för att få dom att må bra. Fast det som är lite konstigt med Slarti är att han har en kropp som många skulle döda för och ändå vill ha en massa uppmärksamhet. Kan bara säga det att du borde vara mer än nöjd Slarti och du behöver inte fiska efter uppmärksamhet, du får den ändå. :)

Metal_boy_
2006-03-07, 20:27
Slartibartfast är, precis som de allra flesta finnar här på kolozzeum, förnäm, ståtlig, stark, välbyggd, SNYGG och smart. Och jag tycker om honom som fan. På ett personligt men ack så icke-homosexuellt plan.


Näfan förorts-Leffe, Herk är ju mycket snyggare än Slarti ffs. Jag tar Herks parti*klappar herk på huvet med armarna utsträckta neråt*

Slartibartfast
2006-03-07, 20:28
"Tyvärr" har jag ju inte haft möjlighet att erfara det.

PS. Jag läste alla dina noveller och skrattade, då kan du kosta på dig att läsa mitt inlägg. DS.

Givetvis ansträngde jag mig att läsa igenom det du skriver. Det handlade ju om mig. :D

Jag har dock en släng av dyslexi som gör det svårt för mig att orka läsa långa texter.

z_bumbi
2006-03-07, 20:28
Deltaga på alla Kolozzeum-träffar - ..z_bumbi?

Nope, jag har bara varit på en vad jag vet om.

Slartibartfast
2006-03-07, 20:29
bolio, jag är gay på dig. *kissass*

Metal_boy_
2006-03-07, 20:31
Alla kräver olika mycket uppmärksamhet för att må bra. Om Slarti nu vill lägga upp bilder så ska han göra det, finns många som inte har något emot det. Jag har inget emot att ge personer uppmärksamhet för att pippa dom eller för att få dom att må bra. Fast det som är lite konstigt med Slarti är att han har en snopp som många skulle döda för och ändå vill ha en massa uppmärksamhet. Kan bara säga det att du borde vara mer än nöjd Slarti och du behöver inte fiska efter uppmärksamhet, du får den ändå. :)


Vad du har blivit givmild då.

Slartibartfast
2006-03-07, 20:36
Alla kräver olika mycket uppmärksamhet för att må bra. Om Slarti nu vill lägga upp bilder så ska han göra det, finns många som inte har något emot det. Jag har inget emot att ge personer uppmärksamhet för att peppa dom eller för att få dom att må bra. Fast det som är lite konstigt med Slarti är att han har en kropp som många skulle döda för och ändå vill ha en massa uppmärksamhet. Kan bara säga det att du borde vara mer än nöjd Slarti och du behöver inte fiska efter uppmärksamhet, du får den ändå. :)

Jag måste säga att detta kommer som en total överraskning. Att folk verkligen har den bilden av mig. :confused: Att jag söker uppmärksamhet, alltså. Tror knappast det är så i det verkliga livet. Det vore lite synd.

Inget som stör mig direkt. Jag är bara förvånad hur vissa omständigheter utvecklar sig.

Nu har jag i alla fall fått tillräckligt med uppmärksamhet i denhär tråden så jag kan sluta skära mig i armen.

Piranha
2006-03-07, 20:37
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet.


Det hela är en fråga om kommunikation och låta andra lära sig känna dig.

Bolio
2006-03-07, 20:38
Lyssna inte på dem Slarti. Deras psykoanalytiska förmåga suger. Du är söt och vill visa att du är söt, och folk uppfattar dig som söt. Så enkelt är det. Dessutom är du rolig. Uppmärksamhet vill alla ha, inte minst jag. Lita på mig, deras analys är sämst. Min är bäst. För jag är bäst.

Jense
2006-03-07, 20:38
Är man inte som man ska så får man vara som man är


eller så är man som mig, går alltid hem

Helena B
2006-03-07, 20:39
Jag måste säga att detta kommer som en total överraskning. Att folk verkligen har den bilden av mig. :confused: Att jag söker uppmärksamhet, alltså. Tror knappast det är så i det verkliga livet. Det vore lite synd.

Inget som stör mig direkt. Jag är bara förvånad hur vissa omständigheter utvecklar sig.

Nu har jag i alla fall fått tillräckligt med uppmärksamhet i denhär tråden så jag kan sluta skära mig i armen.

Behöver inte vara negativt. Men jag tror många blir förvånade över det, eftersom du är den som minst behöver uppmärksamheten. Sluta inte lägg upp bilder för det, måste få se hur deffen artar sig.

Jense
2006-03-07, 20:40
Behöver inte vara negativt. Men jag tror många blir förvånade över det, eftersom du är den som minst behöver uppmärksamheten. Sluta inte lägg upp bilder för det, måste få se hur deffen artar sig.


är du lite kär i slartis vackra yttre?

Helena B
2006-03-07, 20:43
är du lite kär i slartis vackra yttre?

Klart det är väl du med?

Slartibartfast
2006-03-07, 20:45
Lyssna inte på dem Slarti. Deras psykoanalytiska förmåga suger. Du är söt och vill visa att du är söt, och folk uppfattar dig som söt. Så enkelt är det. Dessutom är du rolig. Uppmärksamhet vill alla ha, inte minst jag. Lita på mig, deras analys är sämst. Min är bäst. För jag är bäst.

Ok, jag får väl anta att jag är en attention whore. Det beror nog på nätet. I verkliga livet är jag väldigt blyg och fåordig. Det kan vara orsaken till att jag inte fick nån ***** innan jag fyllde 24. För söt som socker är jag som du säger.

Efter denna påtvingade självinsikt känner jag mig lite som den manliga versionen av Nina L. Vi kanske kan bli brevvänner, hon och jag.

Trance
2006-03-07, 20:46
Nope, jag har bara varit på en vad jag vet om.

Hmm, ok. Hehe du var bara på det senaste fotot jag såg. Men du och emmzan är aktiva på tävlingar och vill ordna träffar osv. Så du fick bära det oket.

Kwon
2006-03-07, 20:48
är du lite kär i slartis vackra yttre?

Det är väl alla?

Slarti är väl Kolos boytoy? Kolos egna "Brad Pitt"? Eller var det Rune? :D

Jense
2006-03-07, 20:48
Klart det är väl du med?



nej, men jag älskar dig och jag skulle gärna vilja gå på picnic med dig och titta på solnedgången en varm sommarkväll

Slartibartfast
2006-03-07, 20:51
Behöver inte vara negativt. Men jag tror många blir förvånade över det, eftersom du är den som minst behöver uppmärksamheten. Sluta inte lägg upp bilder för det, måste få se hur deffen artar sig.

Men man lägger ju inte upp bilder för att folk ska säga "ooh vad du är säxig! jag vill att du gör barn med min flickvän!" Man vill ju ha saklig kritik. Mats Egelstig lade ju också upp bilder och han är ju i en helt annan division än vad jag är. Tycker du han också söker uppmärksamhet. Det tycker inte jag. Vad är då vitsen med medlemsbilder? Att folk ska få skriva "ät och bygg" i varenda tråd?

Kwon
2006-03-07, 20:53
Men man lägger ju inte upp bilder för att folk ska säga "ooh vad du är säxig! jag vill att du gör barn med min flickvän!" Man vill ju ha saklig kritik. Mats Egelstig lade ju också upp bilder och han är ju i en helt annan division än vad jag är. Tycker du han också söker uppmärksamhet. Det tycker inte jag. Vad är då vitsen med medlemsbilder? Att folk ska få skriva "ät och bygg" i varenda tråd?

Alla har ju rätt att lägga upp bilder och vad jag vet så finns det inget begränsat antal hur många man får lägga upp, så det är bara att köra!

Alla har väl samma rätt att lägga upp, Slarti såsom Brad Pitt såsom Mats Snigelsteg såsom Ronnie Coleman.

Olika fysik men samma rätt.

Är det någon som kallar Ronnie Coleman attentionwhore när han lägger upp bilder tex? :)

z_bumbi
2006-03-07, 20:55
Hmm, ok. Hehe du var bara på det senaste fotot jag såg. Men du och emmzan är aktiva på tävlingar och vill ordna träffar osv. Så du fick bära det oket.

Tävlingarna är jag skyldig till däremot även om jag varit slö senaste året.

Det är kul att träffa folk så man får ett ansikte till användarnamnet.

Helena B
2006-03-07, 21:05
Men man lägger ju inte upp bilder för att folk ska säga "ooh vad du är säxig! jag vill att du gör barn med min flickvän!" Man vill ju ha saklig kritik. Mats Egelstig lade ju också upp bilder och han är ju i en helt annan division än vad jag är. Tycker du han också söker uppmärksamhet. Det tycker inte jag. Vad är då vitsen med medlemsbilder? Att folk ska få skriva "ät och bygg" i varenda tråd?

Nej det var inte så jag menade heller, blir alltid missförstådd. Det är väl aldrig någon som har skrivit att du är sexig etc eller till någon annan på det här forumet för den delen. Jag pratade inte om bilderna du lägger upp, utan det är det som är runtomkring. Låter alltid bättre i mitt huvud, har svårt att formulera vad jag vill få fram. Spela roll, jag diggar att du och alla andra lägger upp bilder, det är ju det som är roligast att se hur träningen har för effekt på folk. Det var inget illa ment, men du får tolka det som du vill...men om du tolkar det som något negativt så är det fel. Skyll på att jag inte kan formulera mig istället.

Slartibartfast
2006-03-07, 21:08
Nej det var inte så jag menade heller, blir alltid missförstådd. Det är väl aldrig någon som har skrivit att du är sexig etc eller till någon annan på det här forumet för den delen. Jag pratade inte om bilderna du lägger upp, utan det är det som är runtomkring. Låter alltid bättre i mitt huvud, har svårt att formulera vad jag vill få fram. Spela roll, jag diggar att du och alla andra lägger upp bilder, det är ju det som är roligast att se hur träningen har för effekt på folk. Det var inget illa ment, men du får tolka det som du vill...men om du tolkar det som något negativt så är det fel. Skyll på att jag inte kan formulera mig istället.

Jag är faktiskt inte säker på vad det är du avser, så jag låter bli att göra destovidare analyser. Det kanske klarnar för mig om en stund.

Du är snäll och jag vet att du inte skriver elaka saker. *kissass*

Helena B
2006-03-07, 21:17
Jag är faktiskt inte säker på vad det är du avser, så jag låter bli att göra destovidare analyser. Det kanske klarnar för mig om en stund.

Du är snäll och jag vet att du inte skriver elaka saker. *kissass*

Tror det är bäst att jag lägger ner mina tankar, innan det blir för obegripligt. Kan jag skylla på att jag deffar och är låg på kolhydratintaget :em:

jwzrd
2006-03-07, 21:38
Men man lägger ju inte upp bilder för att folk ska säga "ooh vad du är säxig! jag vill att du gör barn med min flickvän!" Man vill ju ha saklig kritik. Mats Egelstig lade ju också upp bilder och han är ju i en helt annan division än vad jag är. Tycker du han också söker uppmärksamhet. Det tycker inte jag. Vad är då vitsen med medlemsbilder? Att folk ska få skriva "ät och bygg" i varenda tråd?

Det finns en intressant och viktig skillnad mellan när du och Action lägger upp bilder. Han visar bilder för att säga: haha så här bra blir du aldrig din lilla skit hahahahahah MUAHAHAHAHAHAHAH. Du lägger upp dom med snorbra form, bättre än dom flesta någonsin kommer att ha osv osv, och söker bekräftelse som om du vore kass.

Helena B
2006-03-07, 21:43
Det finns en intressant och viktig skillnad mellan när du och Action lägger upp bilder. Han visar bilder för att säga: haha så här bra blir du aldrig din lilla skit hahahahahah MUAHAHAHAHAHAHAH. Du lägger upp dom med snorbra form, bättre än dom flesta någonsin kommer att ha osv osv, och söker bekräftelse som om du vore kass.

Slarti, det var det där jag försökte säga :em:

Vad trött jag blir på mig själv ibland...

ugglan
2006-03-07, 22:25
Handlar väl i stort sett endast om post count, syns man så finns man.

jwzrd
2006-03-07, 22:36
Handlar väl i stort sett endast om post count, syns man så finns man.

Knappast. Jag läser/bryr mig inte 5 gånger så mycket om king grub som skaparn. Jag gör här precis som i verkliga livet att jag bryr mig om dom som verkar vetta och läser det som.. tja, tilltalar mig. Gör du på ett annat sätt?

Slartibartfast
2006-03-07, 22:43
Det finns en intressant och viktig skillnad mellan när du och Action lägger upp bilder. Han visar bilder för att säga: haha så här bra blir du aldrig din lilla skit hahahahahah MUAHAHAHAHAHAHAH. Du lägger upp dom med snorbra form, bättre än dom flesta någonsin kommer att ha osv osv, och söker bekräftelse som om du vore kass.

Då förstår jag dig helt Helena. :thumbup:

Sen får ni ju tjata på hur mycket som helst om hur bra det ser ut, men jag vidmakthåller ändå att min fysik inte är nåt att skryta med efter över fem år av träning (Herregud människor se på AdrenalineRush!)

Men nöjd är jag som jag sagt. Har aldrig sagt att det ser kasst ut.

Karl_alfred
2006-03-07, 22:48
När man har 8 k posts så börjar folk veta att man finns.
Ja

Kwon
2006-03-07, 22:49
När man har 8 k posts så börjar folk veta att man finns.

Ja

Jense
2006-03-07, 22:50
Ja


haha, viste vem du va redan innan du kom hit, alla har hört talas om svanen från planen aka kwon från stockholm

Kwon
2006-03-07, 22:53
haha, viste vem du va redan innan du kom hit, alla har hört talas om svanen från planen aka kwon från stockholm

:D

På 80-talet var det Kungen av Kungsan (Paolo) och Svanen från Planen (Jak). :laugh:

Jense
2006-03-07, 22:54
:D

På 80-talet var det Kungen av Kungsan (Paolo) och Svanen från Planen (Jak). :laugh:


en mörk septemberkväll -88 möttes dessa förnäma slagskämpar.. dimman tätnade, kwon lever i psykos och paolo kommenterar OS-boxning

Kwon
2006-03-07, 22:56
en mörk septemberkväll -88 möttes dessa förnäma slagskämpar.. dimman tätnade, kwon lever i psykos och paolo kommenterar OS-boxning

Typ! :D :thumbup:

Jense
2006-03-07, 23:06
Typ! :D :thumbup:
näre vadå typ? du är väl en stor psykos hela du? syratripp på 80-talet gone wrong?

Yankeee
2006-03-08, 06:08
Jag tycker att jag är det. Jag är kanske lite mer "blatte" IRL, men i övrigt är jag nog "mig själv" (förutom att jag spelar över ÄNNU mer IRL och tycker att jag har ÄNNU större penis där - fastän jag i själva verket ju inte alls har så stor). :D

Inte?

Varför tror ni att smileyn var där?

Grahn
2006-03-08, 06:50
Varför tror ni att smileyn var där?

Bra fråga, måste varit trött och missat den. :em:

Nina L
2006-03-08, 06:56
Ok, jag får väl anta att jag är en attention whore. Det beror nog på nätet. I verkliga livet är jag väldigt blyg och fåordig. Det kan vara orsaken till att jag inte fick nån ***** innan jag fyllde 24. För söt som socker är jag som du säger.

Efter denna påtvingade självinsikt känner jag mig lite som den manliga versionen av Nina L. Vi kanske kan bli brevvänner, hon och jag.Förklara dig. :MrT:

Visa upp sina silikontuttar - Nina
Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor. - Trance
Deltaga på alla Kolozzeum-träffar - ..z_bumbi?
Vara sig själv -allan
Trance, så funkar det inte alls.

Visa upp sina silikontuttar - Nina
Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor. - Nina
Vara sig själv - Nina

ugglan
2006-03-08, 07:30
Knappast. Jag läser/bryr mig inte 5 gånger så mycket om king grub som skaparn. Jag gör här precis som i verkliga livet att jag bryr mig om dom som verkar vetta och läser det som.. tja, tilltalar mig. Gör du på ett annat sätt?

På de forum jag frekventerar uppfattar jag det som att ju mer folk postar desto fler tillfällen att utmärka/profilera sig. Självklart finns det undantag där de som posthorat sig enbart skrivit smileys i 4 år och sedan finns det folk som skrivit en klockren första post som gjort dem legender etc - men om jag tillåts generalisera lite så tycker jag detta stämmer ganska bra.

mangs
2006-03-08, 08:49
Jag skulle vilja säga att alla de punkterna jag tog med i pollen påverkar hur populär man blir på Kolozzeum. Visst kan antalet posts hjälpa ne bit på traven men det finns medlemmer med 5.000-10.000 posts+ som jag inte anser var en profil då de egentligen inte tillför något.

Tanken bakom detta forum är att diskutera träning och kost och därför anser jag att de som är kunniga inom detta område samt postat en del vettiga saker har en självklar plats. Toppar de dessutom upp detta med att kanske synas på bild ibland och skriver lite roliga grejor då och då så ligger de mycket bra till. Eftersom majoriteten är manliga medlemmar så kan man som tjej snabbt bli populär, speciellt om man har något av de uppradade attributen.

Jag antar och hoppas att majoriteten av medlemmerna är sig själva och det är det jag utgår ifrån när jag bestämmer vilka jag tycker om och vilka som jag ignorerar. De flesta här verkar trevliga och det är min förhoppning att om jag skulle träffa dessa IRL så skulle de vara det även där. Sedan kan man ju läsa lite mellan raderna och i vissa fall se att de som försöker vara tuffa/elaka här på nätet egentligen är ganska harmlösa i verkliga livet.

Åter till ämnet, en bild säger mer än 1000 inlägg. Jag tror att personer som lägger upp bilder och berättar mycket om sig själv har stora möjligheter att bli kändisar. Sedan gäller det nog att ha en åsikt i många frågor och inte bara följa strömmen.

Slartibartfast
2006-03-08, 10:43
Förklara dig. :MrT:


Vi anses båda sukta efter uppmärksamhet. Vi kunde stödja varandra eller utbyta tips om var mest uppmärksamhet finns att fås.

Nina L
2006-03-08, 11:06
Vi anses båda sukta efter uppmärksamhet. Vi kunde stödja varandra eller utbyta tips om var mest uppmärksamhet finns att fås.Jag trodde nästan att du kallade mig attention whore där ett tag. Uppmärksamhet är det många som gillar. Jag är en av dem. :)

Yankeee
2006-03-08, 13:19
Bra fråga, måste varit trött och missat den. :em:

Och dessutom tagit bort den i quoten :D

Grahn
2006-03-08, 13:32
Och dessutom tagit bort den i quoten :D

Sluta sparka på mig jag ligger redan ner! :D

Trance
2006-03-08, 14:24
Trance, så funkar det inte alls.

Visa upp sina silikontuttar - Nina
Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor. - Nina
Vara sig själv - Nina

Heh, jo. Jag chansade mest på vilka han syftade på. Jag gillar ju dig trots att du tog bort din fina avatar och slängde fram en penis med tänder.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:36
En fråga bara varför skulle man vilja vara popis på ett forum?....Låter lite sad

Vad får man utav att vara populär på ett forum....Slösar ej min tid eller ork på att försöka göra mig omtyckt av personer jag aldrig träffat eller kommer träffa. utan spar min väldigt begränsade vännlighet till Att skaffa vänner av kött och blod

Yankeee
2006-03-08, 14:42
En fråga bara varför skulle man vilja vara popis på ett forum?

Liten irl-penis?

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:44
Liten irl-penis?

Tycker inte din mamma iaf

Kwon
2006-03-08, 14:45
Tycker inte din mamma iaf

Hur vet du vem yankees mamma är? Känner du Yankee irl?

Yankeee
2006-03-08, 14:47
Tycker inte din mamma iaf

Du missuppfattande.

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:50
Du missuppfattande.

Jaha vad menade du då??

Grahn
2006-03-08, 14:51
Jaha vad menade du då??

Han menade inte att DU hade liten penis, han menade att de som söker bekräftelse på nätet har det.

Yankeee
2006-03-08, 14:53
Han menade inte att DU hade liten penis, han menade att de som söker bekräftelse på nätet har det.

:thumbup:




Dessutom var det mer förolämpande mot mig, då min postcount är lagom hög :D

zoltan_hellhound
2006-03-08, 14:54
Han menade inte att DU hade liten penis, han menade att de som söker bekräftelse på nätet har det.

Ahha.. jo det stämmer nog.nu skäms jag lite att jag så så om hans mamma :em:

Grahn
2006-03-08, 14:59
Dessutom var det mer förolämpande mot mig, då min postcount är lagom hög :D

Du har passerat mig emd hästlängder ser jag. Hur känns det att ha bevis på ens livs ickeexistens? :D

Ahha.. jo det stämmer nog.nu skäms jag lite att jag så så om hans mamma :em:

Skyll på kaffebrist, funkar för mig.

Yankeee
2006-03-08, 15:05
Du har passerat mig emd hästlängder ser jag. Hur känns det att ha bevis på ens livs ickeexistens? :D


Det känns rätt konstigt, med tanke på att jag bara sitter framför datorn ~3 timmar en normal dag :|

Grahn
2006-03-08, 15:05
Det känns rätt konstigt, med tanke på att jag bara sitter framför datorn ~3 timmar en normal dag :|

Se där en produktiv man!

Nina L
2006-03-08, 15:12
Heh, jo. Jag chansade mest på vilka han syftade på. Jag gillar ju dig trots att du tog bort din fina avatar och slängde fram en penis med tänder.Du är rar. :love: (Det är en kungsråtta.)

Grahn
2006-03-08, 15:13
Du är rar. :love: (Det är en kungsråtta.)

Kejsarråtta med nya kläder verkar mer passande. :D

mangs
2006-03-08, 21:45
:laugh: Kejsarråtta med nya kläder verkar mer passande. :D

Floddan
2009-06-27, 14:36
Inte "Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor" då blir man inte långvarig :(

hendrong
2009-06-27, 14:51
Inte "Få alla på bättre humör med hjälp av sin humor" då blir man inte långvarig :(

Hahaha! Den var bra, jag gillar dig!

Mourten
2009-06-27, 14:59
bumpa 3 år gamla trådar, then u get famous!

Bahir
2009-06-27, 15:06
Konstigt att "Vara tvär och sur och aldrig något annat" inte har fått fler röster. Jwrzd är ju trots allt en av de större profilerna.

Baan
2009-06-27, 15:13
Konstigt att "Vara tvär och sur och aldrig något annat" inte har fått fler röster. Jwrzd är ju trots allt en av de större profilerna.

Det är nog inte bara att han har ett visst sätt, han är även hyfsat smart och kan argumentera med. Men visst, kanske inte den mest profilerade glädjespridaren på Kolozzeum. Det är det Bärs är.

skaparn
2009-06-27, 15:16
Det är nog inte bara att han har ett visst sätt, han är även hyfsat smart och kan argumentera med. Men visst, kanske inte den mest profilerade glädjespridaren på Kolozzeum. Det är det Bärs är.

MeriTXdLfZk

Lellan
2009-06-27, 15:17
Personligen har aw:ande på kolo gjort enormt mkt för att jag ska börja leva, vilket låter stupid. Tycker mig kunna kryssa i många kryss i pollen, men svårt att veta hur mkt "profil" det medfört, vilket känns skitsamma. Tror det är få som har ett uttänkt syfte med sitt kolobeteende? Eller? *popcorn*

Mitt liv irl har blivit sjukt mkt bättre, vågar finnas iom hur jag betett mig här. Den som undrar va fasen jag babblar om:

När jag blev medlem var jag så blyg att jag kissade på mig, kröp ihop och skakade i ett hörn så fort ngn sa "pip" till mig irl. Närapå iaf. Hade just börjat träna, mina knän skallrade av nervositet när jag gick till gymet. Kunde gå veckor utan att jag öppnade käften, ensamvarg. Kolo blev mental hand att hålla för blygis som mig.

Sen hände lite grejer, fick för mig att jag var totalt värdelös som människa, men har alltid sett upp till andra människor som vore de av en annan, bättre art.

Fick jobb, började bli sedd som en av människa precis som alla andra. En självkänsleboost, började bli tränings och livssugen. Aktiv medlem här på nytt. Hade väl tidigare postat 3 bilder under alla år som medlem. Numera aw:ar jag järnet eftersom det dels är att utsätta sig lite för sin ångest (bli sedd och inte kunna påverka vad folk tänker om en). Dels så dödar det fördomar om mig själv, och andra. Skapar kanske nya, men blir själv mer medveten om förtjänster och brister på något sätt.

Nu: öppen och oblyg till sättet men fortf lite tillknäppt med vem jag är tills jag känner ngn bra. Men kvar, tryckande bakom den där stenen i försök vara och göra så lite som möjligt för att undvika att bli sedd +hörd och därmed riskera kritik - hade varit alternativet för en fd mes som mig som inte vågade leva irl innan jag gjorde det här.

Man brukar ju raljera lite om folk som inte har ett liv utan lever det på internet, men det kan ju faktiskt fungera som ett ställe att öva sig på. Uttrycka vem man är på olika sätt, tex om man av ngn anledning skrämt bort sig själv bakom en sten.

Har man ett behov man inte uppfyller irl ser jag inget fel i att göra det på nätet, så länge man mår bra av det. Så profil el inte, men internetbeteenden behöver vara varken goda el onda utan bara rent mänskliga.

Fast detta blev ju jävligt ot känner jag nu. :D :smash:

Baan
2009-06-27, 15:18
MeriTXdLfZk

Vad menar du? Att man inte kan göra det där i Excel?

shut teh face
2009-06-27, 15:33
En intressant person som King Grub, med många häftiga intressen och enorm kunskap.

Eller helt enkelt kaxig som jwzrd. Eller så kan man vara rolig (men vet inte vilket nick jag ska skriva här), eller rent igenom stråla vänlighet som kwon.

agazza
2009-06-27, 15:44
Röstade på alla, det roliga är nog att trådskaparen har haft speciella forumprofiler i åtanke när han skrev alternativen, och det var 3 år sedan, och man kan fortfarande lätt gissa sig till allihop :D

jwzrd
2009-06-27, 15:59
Konstigt att "Vara tvär och sur och aldrig något annat" inte har fått fler röster. Jwrzd är ju trots allt en av de större profilerna.

Ja vad säger det dig? Att alla har fel eller att du har fel?