handdator

Visa fullständig version : Innehåll Tripple Whey


Fairing
2002-10-11, 06:37
Viktig Info ang. Twinlab Tripple Whey.

Vi har fått klagomål från kunder som har köpt Tripple Whey för det har visat sig att Twinlab har ändrat innehåll utan att byta namn eller informera oss återförsäljare om det hela.

Dagens Tripple Whey Fuel innehåller Vassle Koncentrate & Kalcium Kaseinat .
Vår sista leverans från Twinlab innehöll både nya och gammla Tripple Whey Fuel. Som kund måste ni alltid läsa innehåll/100g och Ingredienser för att ni skall se vad ni köper

Proteinhalten är något högre 79% men även fett (4%) och kolhydrathalten (8%) är högre (jordgubb)

z_bumbi
2002-10-11, 08:57
Fairing: De har alltså slutat tillverka en specialversion för den svenska marknaden. Bra leverantörer verkar det vara i alla fall !

eiselt
2002-10-14, 10:31
De vara bara de pulver där man i USA använder "milk protein" som man i Sverige specialtillverkat en egen variant och bytt ut till vassleprotein, bla Diet Fuel och Gainers.

Det var nytt för mig att Triple Whey inte längre är "trippel". Ska kolla upp det!

Mvh
Henrik

Fairing
2002-10-14, 10:35
Jag har precis talat med Twinlab och det rör sig om en felaktig översättning.Detta skall vara åtgärdat nu.Med andra ord innehållet i Tripple Whey är som förut.

/Lasse

EiseltUK
2002-11-26, 21:21
Originally posted by Fairing
Jag har precis talat med Twinlab och det rör sig om en felaktig översättning.Detta skall vara åtgärdat nu.Med andra ord innehållet i Tripple Whey är som förut.

/Lasse

Det vore ju lite konstigt med vassleprotein + kasein och kalla den Triple Whey? Det kan inte vara en översättningsmiss, men kanske en förväxling där en annan produkts ingredienser har hamnat på Triple Whey?

/ Henrik

GhostFace
2002-11-26, 21:48
Triple Whey Fuel blev helt plötsligt Double Whey Fuel !

Som numera är återigen Triple Whey Fuel !?

:thumbup: