handdator

Visa fullständig version : Är du arrogant?


Bönne
2006-03-06, 21:36
Poll kommer, blir inte många svar, utan får bli ja/nä :)

Geek
2006-03-06, 21:42
Haha kan man lugnt säga.. :em:

Yankeee
2006-03-06, 21:42
Lagom.

GymTT
2006-03-06, 21:42
Verkligen inte, värsta som finns.

Mago
2006-03-06, 21:43
Nej. Jak er snel pojk.

Trance
2006-03-06, 21:44
Nej, faktiskt inte.

Ryska_raketen
2006-03-06, 21:44
Jag är rätt stygg.

Herkulez
2006-03-06, 21:45
nej absolut inte.

JackDaniels
2006-03-06, 21:47
Poll kommer, blir inte många svar, utan får bli ja/nä :)

Kan nog uppfattas som väldigt arrogant då jag inte anser ha en skyldighet att vara snäll och trevlig jämt emot alla. Det har blivit intill en slags skyldighet att vara "human" emot människor och välja sina ord för att inte såra dem man pratar med. Själv säger jag vad jag tycker och tänker mer eller mindre utan direkta undantag. Så om en person kommer och frågar mig om något och vill ha ett ärligt svar så får den det kort och gott. Det brukar inte uppskattas från kvinnor som undrar om dem är snygga för det mesta men klarar man inte av sanningen ska man fan inte fråga heller.

Däremot om någon gjort något beundransvärt och förtjänar beröm så är jag den första att ge det. Men att spotta ut komplimanger har aldrig varit min grej.

Duger den motiveringen?

Fatalist
2006-03-06, 21:48
Ähhh :thumbup:

Kan nog uppfattas som väldigt arrogant då jag inte anser ha en skyldighet att vara snäll och trevlig jämt emot alla. Det har blivit intill en slags skyldighet att vara "human" emot människor och välja sina ord för att inte såra dem man pratar med. Själv säger jag vad jag tycker och tänker mer eller mindre utan direkta undantag. Så om en person kommer och frågar mig om något och vill ha ett ärligt svar så får den det kort och gott. Det brukar inte uppskattas från kvinnor som undrar om dem är snygga för det mesta men klarar man inte av sanningen ska man fan inte fråga heller.

Däremot om någon gjort något beundransvärt och förtjänar beröm så är jag den första att ge det. Men att spotta ut komplimanger har aldrig varit min grej.

Duger den motiveringen?

Ja. +1

Helena B
2006-03-06, 21:50
Hoppas inte det, men man vet aldrig.

cosmo
2006-03-06, 21:50
Det beror på.

Frippe_L
2006-03-06, 21:51
Tydligen

Bönne
2006-03-06, 21:51
Märkt mer och mer hur arrogant jag är mot så väldigt många, försöker vara respektfullare men glömmer det hela tiden, är så onödigt och ingen tjänar på det, är som en sjukdom.

nej absolut inte.Man vill ju precis vara som kära Herkulez och vara snäll - det tjänar alla på.

aitamaa
2006-03-06, 21:51
:d

emmzan
2006-03-06, 21:58
Ibland.

blekfet2
2006-03-06, 21:59
beror på humöret.

King Grub
2006-03-06, 21:59
Det händer.

mangemani
2006-03-06, 22:09
Kan nog uppfattas som väldigt arrogant då jag inte anser ha en skyldighet att vara snäll och trevlig jämt emot alla. Det har blivit intill en slags skyldighet att vara "human" emot människor och välja sina ord för att inte såra dem man pratar med. Själv säger jag vad jag tycker och tänker mer eller mindre utan direkta undantag. Så om en person kommer och frågar mig om något och vill ha ett ärligt svar så får den det kort och gott. Det brukar inte uppskattas från kvinnor som undrar om dem är snygga för det mesta men klarar man inte av sanningen ska man fan inte fråga heller.

Däremot om någon gjort något beundransvärt och förtjänar beröm så är jag den första att ge det. Men att spotta ut komplimanger har aldrig varit min grej.

Duger den motiveringen?


jag är likadan :thumbup:

ang att folk frågar och man svarar det man tycker,är så rätt,visst dom söker för det mesta bekräftelse osv osv,men då ska dom ju vara bered på att svaret kan bli negativt,alla har inte "nu måste jag svara snällt för att inte såra" inställningen...sårad?jamen fråga inte då.

Kwon
2006-03-06, 22:17
Aldrig.

Diana
2006-03-06, 23:36
Njet.

Ang ärliga åsikter. Att säga nåt man inte tycker, bara för att nån annan vill höra det, ska man fan inte göra MEN det finns det alltid snälla(re) sätt att framföra en åsikt även om den är negativ, utan att behöva ljuga eller förvränga/hålla in de man tycker. Inte för att 'pleasa alla' utan helt enkelt för att det är det onödigaste som finns att såra folk i onödan.

moralkärringen har talat :laugh:

Tricklev
2006-03-06, 23:41
Antagligen.

mangemani
2006-03-06, 23:46
Njet.

Ang ärliga åsikter. Att säga nåt man inte tycker, bara för att nån annan vill höra det, ska man fan inte göra MEN det finns det alltid snälla(re) sätt att framföra en åsikt även om den är negativ, utan att behöva ljuga eller förvränga/hålla in de man tycker. Inte för att 'pleasa alla' utan helt enkelt för att det är det onödigaste som finns att såra folk i onödan.

moralkärringen har talat :laugh:


hmm,men om en tjej frågar mej "tycker du jag har blivit tjockare sen senast" och hon verkligen har blivigt lite större,hur kan man då få det ärliga svaret man tänker ge,att låta bra?

JackDaniels
2006-03-07, 00:03
hmm,men om en tjej frågar mej "tycker du jag har blivit tjockare sen senast" och hon verkligen har blivigt lite större,hur kan man då få det ärliga svaret man tänker ge,att låta bra?

"Inte så fet som jag trodde du skulle vara i det här laget" Då är man ju både uppriktig och positiv :devil:

Fartman
2006-03-07, 00:27
Näpp

Anågående det här med att vara ärlig och inte säga saker man inte tycker bara för att vara snäll så brukar jag välja att helt enkelt hålla käften när jag vet att min åsikt bara skulle skada i onödan.

Lillgrabben
2006-03-07, 00:28
Nej.













Jag är tjock.

Diana
2006-03-07, 00:29
hmm,men om en tjej frågar mej "tycker du jag har blivit tjockare sen senast" och hon verkligen har blivigt lite större,hur kan man då få det ärliga svaret man tänker ge,att låta bra?
Hehehe guess I had that one comming :D

Nämen det finns undantag självklart där det inte går att variera orden så mkt, men de går fortfarande att framföra det på lite olika sätt. Tex om hon blir upprörd för en sån sak så kan man prata ut om det på ett finkänsligt sätt istället för att säga saker som 'nämen du frågade och jag svarade, lär dej acceptera att jag är ärlig osv' att känna av situationen lite istället :thumbup: (och förstå att damers feta aschlen är 'hal is' sas. :D )

mangemani
2006-03-07, 00:47
"Inte så fet som jag trodde du skulle vara i det här laget" Då är man ju både uppriktig och positiv :devil:

ja,du valde ju rätt smiley efter den där meningen iaf;)


Hehehe guess I had that one comming

Nämen det finns undantag självklart där det inte går att variera orden så mkt, men de går fortfarande att framföra det på lite olika sätt. Tex om hon blir upprörd för en sån sak så kan man prata ut om det på ett finkänsligt sätt istället för att säga saker som 'nämen du frågade och jag svarade, lär dej acceptera att jag är ärlig osv' att känna av situationen lite istället :thumbup: (och förstå att damers feta aschlen är 'hal is' sas.)


;)
finkänsligt sätt?jadu,förstår inte hur det ska gå till,om en tjej ställer den frågan till mej så är det shack matt,då är man inmålad i ett hörn,no way to go,det är bara den bittra saningen som gäller,eller så gör man som fartman säger,att man håller käften,ler och går därifrån eller nått.
eller ska man fråga "vad menar du med tjock?låt oss diskutera de lite närmare över en kopp kaffe"?försöker man lägga fram det snällare då?

;)

Diana
2006-03-07, 01:03
ja,du valde ju rätt smiley efter den där meningen iaf;)





;)
finkänsligt sätt?jadu,förstår inte hur det ska gå till,om en tjej ställer den frågan till mej så är det shack matt,då är man inmålad i ett hörn,no way to go,det är bara den bittra saningen som gäller,eller så gör man som fartman säger,att man håller käften,ler och går därifrån eller nått.
eller ska man fråga "vad menar du med tjock?låt oss diskutera de lite närmare över en kopp kaffe"?


Nä men somsagt det enda man kan göra för att underlätta sånna smällar är att säga det på en så ömt sätt man bara kan, och tillägga att du älskar henne lika mkt iaf(för det hoppas vi att ni gör, annars ska ni få se på faan sen när gubbmagen och flinten anländer :D ) är ju bra för många tjejer att få höra det eftersom många hänger upp sin självvärde väldigt mkt på det yttre. Och man MÅSTE fan kunna ta kritik i ett förhållande utan att få spel, nu ska ja inte gå in på detta :D men nåt är fel när tjejen får spel för en sån situation ;) en klassiker.

myggan
2006-03-07, 10:34
nej, det tror jag inte jag upplevs som.

mini
2006-03-07, 10:40
Jag tror att jag kan upplevas som arrogant när jag är irriterad. Jag har liksom inga problem att trycka till folk om jag vill. Det händer dock sällan, så vanligen är jag bara kvittrande vänlig.
Ja, folk som inte uppskattar min humor som kan vara ganska dryg kan nog förresten också missuppfatta den som arrogans.

Stoltz
2006-03-07, 11:31
Ibland.

Baan
2006-03-07, 11:35
jag kan väl vara det men det finns väl många nivåer på hur arrogant man kan vara. småarrogant skulle jag säga att jag är