handdator

Visa fullständig version : Påtal om fågelinfluensa


The_RobRoy
2006-03-06, 19:53
Varför har man inte hört mer om dehär:

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/insamling-fageldod.htm

verkar ju va ett ordentligt mycket större problem än fågelinfluensan.

sunkan
2006-03-06, 20:00
Varför har man inte hört mer om dehär:

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/insamling-fageldod.htm

verkar ju va ett ordentligt mycket större problem än fågelinfluensan.

vad får dig att tro att detta är ett större problem än fågelinfluensan? Faran med fågelinfluesan är ju inte bara att fåglarna dör utan också att människor dör.

The_RobRoy
2006-03-06, 20:04
vad får dig att tro att detta är ett större problem än fågelinfluensan? Faran med fågelinfluesan är ju inte bara att fåglarna dör utan också att människor dör.

Det är ju inte direkt många människor som dött av fågelinfluensan.

Det jag menade var, ett större problem för fågellivet i Sverige.

sunkan
2006-03-06, 20:40
Det är ju inte direkt många människor som dött av fågelinfluensan.

Det jag menade var, ett större problem för fågellivet i Sverige.

för fågelivet i sverige ja, världen nej. Sen att det inte direkt dött många människor av fågelinfluensan är ju bara en tidsfråga om viruset muterar.

Fatalist
2006-03-06, 21:14
Jag misstänker att några fåglars död i Blekinge inte kommer påverka mitt liv nämnvärt så det känns jävligt ointressant när det finns bättre saker att lägga pengar på.

Tolkia
2006-03-06, 21:36
Varför har man inte hört mer om dehär: http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/insamling-fageldod.htm?
För att det inte går att skapa några lösnummersäljande katastrofrubriker på det. Medias (i synnerhet vissa aktörers) lätt perversa paparrazzi-bevaking av fågelinfluensan verkar betydligt mer ägnad att skapa rubriker än åt att informera; något som kommer blir närmast pinsamt synligt när man ser vilken uppmärksamhet som ägnas ett par döda viggar i Sverige relativt total utslaktning av de tamfåglar som fattiga människor i asien (t.ex.) är beroende av för sin försörjning; risken att viruset skall sprida sig i Sverige (där större delen av befolkningen är välnärd och frisk) relativt att det skall sprida sig i t.ex. Indonesien.

The_RobRoy
2006-03-06, 21:43
Tolkia det var liksom min poäng, jävligt trött på "hänt-extra" blaskorna aftonhoran och sexpressen

Yankeee
2006-03-06, 21:43
Tolkia det var liksom min poäng, jävligt trött på "hänt-extra" blaskorna aftonhoran och sexpressen

Sluta läs dem då?

Tolkia
2006-03-06, 21:48
Sluta läs dem då?
Sluta sätt upp de jädra löpsedlarna överallt så man slipper se "Här hittades DÖDSFÅGLARNA" i fetstil över hela stan... *spy*

Yankeee
2006-03-06, 21:49
Sluta sätt upp de jädra löpsedlarna överallt så man slipper se "Här hittades DÖDSFÅGLARNA" i fetstil över hela stan... *spy*

Fortfarande ingen som tvingar någon att läsa eller lägga någon energi öht på vad som står på löpsedeln om man nu råkar läsa ;)

The_RobRoy
2006-03-06, 21:50
Sluta läs dem då?

Det handlar ju mer om att expressen och aftonbladet titulerar sig som seriösa nyhetsbevakare och många människor använder ingen annan nyhetskälla än nån av dessa. Vilket gör att vi får en stor del av befolkningen som får det mesta om bakfoten.

Trodde man kunde få igång en debatt om varför man får höra så mycket skrämselpropagande och varför folk går på det/köper det osv, men får ju bara massa tråkkommentarer tillbaka så vi glömmer väl denhär tråden.

Yankeee
2006-03-06, 21:51
Det handlar ju mer om att expressen och aftonbladet titulerar sig som seriösa nyhetsbevakare och många människor använder ingen annan nyhetskälla än nån av dessa. Vilket gör att vi får en stor del av befolkningen som får det mesta om bakfoten.

Trodde man kunde få igång en debatt om varför man får höra så mycket skrämselpropagande och varför folk går på det/köper det osv, men får ju bara massa tråkkommentarer tillbaka så vi glömmer väl denhär tråden.

Folk i allmähet är idioter, nöjd? :)

Jakobbus
2006-03-06, 21:52
Sluta sätt upp de jädra löpsedlarna överallt så man slipper se "Här hittades DÖDSFÅGLARNA" i fetstil över hela stan... *spy*
Ja gud va jobbigt det är att se på löpsedlar under bråkdelen av en sekund!

Wain
2006-03-06, 21:54
Ja gud va jobbigt det är att se på löpsedlar under bråkdelen av en sekund!

Ja

The_RobRoy
2006-03-06, 21:54
Folk i allmähet är idioter, nöjd? :)

japp, tack yankee, vad skulle jag gjort utan dig.

emmzan
2006-03-06, 21:54
Sluta sätt upp de jädra löpsedlarna överallt så man slipper se "Här hittades DÖDSFÅGLARNA" i fetstil över hela stan... *spy*

Löpsedlar är bra ibland - behöver dem för att hålla någon koll på omvärlden och vad som händer. Man blir läskigt involverad i sig själv under tentatider även fast man borde vara ruskigt engegerad pga sitt yrkesval.

Yankeee
2006-03-06, 21:55
japp, tack yankee, vad skulle jag gjort utan dig.

Tänk på det när du ligger på sjukhuset med fågelinfluensa.

Tolkia
2006-03-06, 21:59
Löpsedlar är bra ibland - behöver dem för att hålla någon koll på omvärlden och vad som händer. Man blir läskigt involverad i sig själv under tentatider även fast man borde vara ruskigt engegerad pga sitt yrkesval.
"CAT-FIGHT mellan Jessica och Line i Big Brother-huset!"
"Kändis hade SEX I CHARTERPLAN"

Nä, jag fattar vad du menar (jag har också tentapluggat ...); jag skulle störa mig mindre om det stod lite vettigare saker på dem, dock. :D

emmzan
2006-03-06, 22:00
"CAT-FIGHT mellan Jessica och Line i Big Brother-huset!"
"Kändis hade SEX I CHARTERPLAN"

Nä, jag fattar vad du menar (jag har också tentapluggat ...); jag skulle störa mig mindre om det stod lite vettigare saker på dem, dock. :D

CATFIIIGHT *popcorn*

Tolkia
2006-03-06, 22:00
Det handlar ju mer om att expressen och aftonbladet titulerar sig som seriösa nyhetsbevakare och många människor använder ingen annan nyhetskälla än nån av dessa. Vilket gör att vi får en stor del av befolkningen som får det mesta om bakfoten.

Trodde man kunde få igång en debatt om varför man får höra så mycket skrämselpropagande och varför folk går på det/köper det osv, men får ju bara massa tråkkommentarer tillbaka så vi glömmer väl denhär tråden.
Det handlar bara om att du råkade ta upp ett ämne som lite för många skiter högaktningsfullt i. Jämför reaktionerna när någon beskärmar sig över Afontblades eller Expressens senaste intelligenta kostråd ...

The_RobRoy
2006-03-06, 22:03
Det handlar bara om att du råkade ta upp ett ämne som lite för många skiter högaktningsfullt i. Jämför reaktionerna när någon beskärmar sig över Afontblades eller Expressens senaste intelligenta kostråd ...

Jo, så är det nog :)

Mr. Moose
2006-03-07, 08:30
Sen att det inte direkt dött många människor av fågelinfluensan är ju bara en tidsfråga om viruset muterar.

Och gud hjälpe oss om andra virus också skulle mutera, tänk om förkylningsvirusen skulle mutera, då skulle ju skitmånga kunna dö.

Influensa virus!!!! HJÄLP!!! We are doomed!!

Claes