handdator

Visa fullständig version : En fråga om rep i kabelmaskiner


Helena B
2006-03-06, 19:23
Använde idag rep när jag körde kabelcurls och pushdowns. När jag körde curls så kändes det som att jag var för kort, repet för långt eller att jag hade velat dra ner saken ett hack till, fast det går inte. Jag ställde mig då på fyra viktplattor för att komma upp lite och då tyckte jag att det gick bättre. Samma sak i pushdowns fast där hade jag velat vara kortare eller ett hack högre upp, tycker att rörelsebanan är alldeles för kort men det kanske ska vara så här? Synpunkter ni själva som kör med rep?

Marran
2006-03-06, 19:30
Om du tycker att repet är för långt så kan du väll hålla längre ner på repet?Så brukar jag göra ibland när jag kör hammercurls med rep.Det funkar skitbra.

Helena B
2006-03-06, 19:38
Om du tycker att repet är för långt så kan du väll hålla längre ner på repet?Så brukar jag göra ibland när jag kör hammercurls med rep.Det funkar skitbra.

TYcker att när man håller vid knutarna så får man mycket bättre grepp. Är det inte risk att händerna glider dit ändå?

Marran
2006-03-06, 19:42
Nja jag tycker att greppet blir ganska bra om man nyper åt som fasen.Annars kan du ju vinkla händerna mot varandra så får du med lite underarmar i övningen med,då borde inte greppet glida.

z_bumbi
2006-03-06, 19:42
Det varierar det mellan olika maskiner och olika rep, jag har inte ens testat att köra pushdowns i alla hissar vi har på gymet men där jag vanlig kör funkar det utmärkt.

Kabelcurls med rep har jag inte kört på mycket länge så den har jag inga åsikter om just nu.