handdator

Visa fullständig version : nu har jag vilat 1 månad! ska jag köra hård idag?


Samboy
2006-03-06, 17:42
som topicen lyder.. jag har tränat 3 månader och tatt 1 månad ledigt o bara dratt i mig en massa skräp o blivit lat..dvs inte ätit rätt och inte hållt mig till 4-5 mål om dagen ibland har det hänt 2-3 ibland bara 1 :P så darför är min fråga:

ska jag träna som vanligt dvs tungt eller ska jag köra lungt? funderar på att chocka musklerna lite genom att träna riktigt rungt idag.. känner att jag börja tappa lite form.. på 1 månad tappar man mycket om man gör som jag käkat skräp och druckit skräp.. helst ett svar så snabbt som möjligt så jag vet. :D

mini
2006-03-06, 17:53
Du bör träna lugnt och strikt, bana in rörelser och sträva efter korrekt utförande, som alla nybörjare ska.

Samboy
2006-03-06, 17:58
Du bör träna lugnt och strikt, bana in rörelser och sträva efter korrekt utförande, som alla nybörjare ska.


men asså jag är ingen nybörjare har tränat 2 år innan. asså min fråga var ifall jag ska träna lungt eller tungt idag efter som jag vilat 1 månad..

Jorgen
2006-03-06, 18:10
men asså jag är ingen nybörjare har tränat 2 år innan. asså min fråga var ifall jag ska träna lungt eller tungt idag efter som jag vilat 1 månad..
"jag har tränat 3 månader" ?

Du skal träna lätt.

Samboy
2006-03-06, 18:40
"jag har tränat 3 månader" ?

Du skal träna lätt.


ok o vad händer om jag kör hårt då?

hahavaffan
2006-03-06, 18:42
ok o vad händer om jag kör hårt då?Du kommer få en tränigsvärk inte ens djävulen själv hade klarat av. Plus att det nog är rätt lätt att överträna p.g.a. musklerna varit inaktiva så pass länge.

Samboy
2006-03-06, 18:44
Du kommer få en tränigsvärk inte ens djävulen själv hade klarat av. Plus att det nog är rätt lätt att överträna p.g.a. musklerna varit inaktiva så pass länge.


ok men jag har lust o döda mig litegran..känns tråkigt o köra lungt ju :/

mini
2006-03-06, 18:45
ok men jag har lust o döda mig litegran..känns tråkigt o köra lungt ju :/
Varför frågar du då?

Jorgen
2006-03-06, 18:46
ok o vad händer om jag kör hårt då?
Du kommer att få en otrolig träningsvärk. Senor och ligament kan skadas.

Men kör hårt för alldel. Du lär ju märka vad som händer.

Jay-Z
2006-03-06, 18:46
Maxa i Good Mornings.


Eller så följer du minis och Jörgens tips. Tråd låst.

Samboy
2006-03-06, 18:46
Du kommer att få en otrolig träningsvärk. Senor och ligament kan skadas.

Men kör hårt för alldel. Du lär ju märka vad som händer.


okok :P

GPa
2006-03-06, 18:46
att köra med en kall motor tar mer än vad den ger.
bättre att värma upp motorn en liten stund innan man kör igång.

Mr. Moose
2006-03-06, 18:48
ok men jag har lust o döda mig litegran..känns tråkigt o köra lungt ju :/

Varför frågar du om du redan bestämt dig? *screwy* *screwy*

Varför lyssnar du inte på folk som har erfarenhet? *screwy* *screwy*

Claes

rQx
2006-03-06, 21:04
Kört hårt en längre tid men p.g.a. olika anledningar har jag vilat i ca tre veckor. Tränad mitt första pass för fem dagar sedan, märkte att jag inte orkade så mycket efter att jag kört en övning så jag gick ner på vikter och trots att jag gick ner så var det svin tungt. Du lär ändå inte klara dina "vanliga" vikter och du försöker. Varför riskera att skada sig och itne kunna tränna på en månad igen? Då kommer du aldrig att komma tillbaka ;)

PePPinO
2006-03-06, 22:09
Du frågar om du tappar mycket när du bara ligger hemma o äter dåligt dricket dåligt o inte gör något, asså vad tror du?
Tycker svaret finns inbäddat i den meningen, sen asså har du gjort uppehåll ska du tat lungt ingen höjdare att feta igång o få problem med ett muskelfäste så du får slappa ner dig ytterligare 3 veckor=)

adis
2006-03-06, 22:30
haha fattar inte varför du frågar , om du inte har lust o köra lätt? ... kör hårt o gör inte en sån här onödig tråd =)

Sniggel
2006-03-06, 23:31
Du vill köra hårt men är orolig för att det kan vara en dålig idé och frågar därför?
Ta det lugnt för fan, du vill inte skada dig, du tjänar inget på att ta i allt vad du orkar om du har slappat o ätit dåligt i en månad.
Ta inte risken att skada dig för då kanske du inte kan köra hårt på 3 månader eller mycket längre om du har riktig otur.

Samboy
2006-03-07, 17:48
Varför frågar du om du redan bestämt dig? *screwy* *screwy*

Varför lyssnar du inte på folk som har erfarenhet? *screwy* *screwy*

Claes


jag har erfarenhet..men vore kul o se om någon kunde peppa en...dvs säger alla nej kör lungt då kör jag tungt som fan...jag körde mitt vanliga race och det gick jävligt bra...dvs bättre än förväntat...ingen träningsvärk bara lite smått men inte så som jag brukar ha ..

keffat_liv
2006-03-07, 17:50
jag har erfarenhet..men vore kul o se om någon kunde peppa en...dvs säger alla nej kör lungt då kör jag tungt som fan...jag körde mitt vanliga race och det gick jävligt bra...dvs bättre än förväntat...ingen träningsvärk bara lite smått men inte så som jag brukar ha ..

gör en poll i allmänt nästa gång.. får du fler som svarar med.

Samboy
2006-03-07, 17:51
Kört hårt en längre tid men p.g.a. olika anledningar har jag vilat i ca tre veckor. Tränad mitt första pass för fem dagar sedan, märkte att jag inte orkade så mycket efter att jag kört en övning så jag gick ner på vikter och trots att jag gick ner så var det svin tungt. Du lär ändå inte klara dina "vanliga" vikter och du försöker. Varför riskera att skada sig och itne kunna tränna på en månad igen? Då kommer du aldrig att komma tillbaka ;)

jag klarade mina vanliga vikter o även lite mer. så inga problems där inte..men jag märkte därimot att uthålligheten har försämrats.. oavsätt om jag vilat 1 månad nu :D men det som känns skit är att allt är i obalans igen..dvs kör jag triccar så tar det mer på högra triccen än vänstra ..sånt är tråkigt :( sen är det gött att man gått upp i vikt också. så på så sett har 1månadsvilan vart en bra sak! men o ena sidan inte..man tappar muskelmassa men bygger upp sånt snabbt.