handdator

Visa fullständig version : Deffar men går inte ner...=(


JaggedAxe
2006-03-06, 16:35
Har deffat nu ett tag, ca 4-6 veckor. Har gått ner i fett, men vågen står stilla?
Ett tag, ca 3 veckor låg jag på runt 1500 kcal.

(18 år, 180 cm lång, 80kg) denna vikten har varit nästintill konstant förutom den 3e veckan då jag var nere på 78.

Jag går ner, men en jävla tid tar det. Och vikten stannar på 80.. vad fan beror det på? *screwy*

Bönne
2006-03-06, 16:37
Du får ju räkna de totala intagen, tänk på att sprit innehåller en hel del energi :)

JaggedAxe
2006-03-06, 16:39
Du får ju räkna de totala intagen, tänk på att sprit innehåller en hel del energi :)

Går ju ner ditt tjack, men vikten står still.
Inte för att jag bryr mig om vad jag väger, men ändå *popcorn*

Kaboffastar
2006-03-06, 16:39
du räknar fel nånstans är vad jag skulle tippa på. Man tror man har stenkoll men det har man inte i 9 fall av 10 när det går trögt.

fonzie
2006-03-06, 16:46
du räknar fel nånstans är vad jag skulle tippa på. Man tror man har stenkoll men det har man inte i 9 fall av 10 när det går trögt.

Jepp. Förmodligen är det nåt fel. Jag försökte dieta, jag trodde jag åt 1500 men i själva verket fick jag i mig det dubbla. Kontrollräkna ALLT!

Bönne
2006-03-06, 16:51
Går ju ner ditt tjack, men vikten står still.
Inte för att jag bryr mig om vad jag väger, men ändå *popcorn*Nu när du kör benen seriösare, så kanske de är osak till en liten viktuppgång :)

pragmatist
2006-03-06, 16:54
Om du går ner i fettvikt men vågen står still låter det ju som Yatzy, tycker jag. :D

JaggedAxe
2006-03-06, 17:00
Väger maten jag stoppar i mig. Ska göra exellmall imorrn. Betvivlar att jag räknat fel. Det är antagligen spriten som besvärar lite:D

Cilia
2006-03-07, 10:39
Väger maten jag stoppar i mig. Ska göra exellmall imorrn. Betvivlar att jag räknat fel. Det är antagligen spriten som besvärar lite:D
du räknar inte kalorierna i spriten?
tror du dom tar vägen någon annanstans?

JaggedAxe
2006-03-07, 15:57
du räknar inte kalorierna i spriten?
tror du dom tar vägen någon annanstans?

Såg du inte att jag skrev att det antagligen var spriten som besvärade? *screwy*

Kaboffastar
2006-03-07, 16:16
men sluta drick sprit för _ _ _ _ _ _ _ var det inte deff du var på?;)

mmmCay
2006-03-07, 16:32
Verkar ju dumt att göra den här tråden och originalposten om du tror att det är spriten som besvärar, verkar ju bättre att kolla upp det innan ;)

JaggedAxe
2006-03-07, 16:45
men sluta drick sprit för _ _ _ _ _ _ _ var det inte deff du var på?;)

Gjorde avtal med 2 polare igår om spritförbud på 30 dagar:D

JaggedAxe
2006-03-07, 16:47
Verkar ju dumt att göra den här tråden och originalposten om du tror att det är spriten som besvärar, verkar ju bättre att kolla upp det innan ;)

Tänkte inte så mycket på det förrän Bönne tog upp det. HÖHÖ

Kaboffastar
2006-03-07, 17:09
Gjorde avtal med 2 polare igår om spritförbud på 30 dagar:D

Oj.. 30 dagar ? såntdär håller aldrig när man gör upp med polare..

Ta å känn dig lite seriöst istället och gör upp med dig själv att inte dricka nån sprit eller någon form av berusningsmedel ALLS under deffen ? ... sa jag... deffen ?

userfriendly
2006-03-07, 17:20
jag tror du äter för LITE om du äter 1500kcal

hur mkt tränar du?

testa vila en vecka o lägg dig sen på ett högre energiintag (Om det inte är så att du vräker i dig mat o sprit)


jag skulle klassa mig som beroende av ngt om jag inte kunde vara utan det i mer än 30dagar

JaggedAxe
2006-03-07, 17:20
Oj.. 30 dagar ? såntdär håller aldrig när man gör upp med polare..

Ta å känn dig lite seriöst istället och gör upp med dig själv att inte dricka nån sprit eller någon form av berusningsmedel ALLS under deffen ? ... sa jag... deffen ?

Sånt där är rent bullshit. Är inte en patetisk liten mentalt svag person. Säger jag att jag har spritförbud i 30 dagar så dricker jag inte på 30 dagar.

Johan.P
2006-03-07, 17:21
Om du går ner i fettvikt men vågen står still låter det ju som Yatzy, tycker jag. :D
Jag tycker det känns lite sådär för mig med faktiskt. Vågen har stått på 80kg nu ett bra tag fast jag har minskat i omkrets runt midjan.

JaggedAxe
2006-03-07, 17:23
jag tror du äter för LITE om du äter 1500kcal

hur mkt tränar du?

testa vila en vecka o lägg dig sen på ett högre energiintag (Om det inte är så att du vräker i dig mat o sprit)


jag skulle klassa mig som beroende av ngt om jag inte kunde vara utan det i mer än 30dagar

Det var bara de 3 första veckorna jag låg på 1500... höjt efter dess. Det var även de 3 första veckorna jag gick ner mest. Men på senare tid har jag inte tagit det överseriöst.

Träna helkropps 3 gånger i veckan. Sen 3 dagar då jag kör 20 min intervallträning på cykeln. Samma dag jag cyklar kör jag även mage och greppträning.

Bara för man är "ute" ofta är man inte beroende. Hela det snacket är överreklamerat. *bs*

userfriendly
2006-03-07, 17:24
Det var bara de 3 första veckorna jag låg på 1500... höjt efter dess. Det var även de 3 första veckorna jag gick ner mest. Men på senare tid har jag inte tagit det överseriöst.

Träna helkropps 3 gånger i veckan. Sen 3 dagar då jag kör 20 min intervallträning på cykeln. Samma dag jag cyklar kör jag även mage och greppträning.

Bara för man är "ute" ofta är man inte beroende. Hela det snacket är överreklamerat. *bs*


kollar jag på ditt träningsschma nu så rör du ju dig nästan ingenting!!! var är promenaderna osv??
du måste ligga lågt för att gå ner på det där

JaggedAxe
2006-03-07, 17:27
kollar jag på ditt träningsschma nu så rör du ju dig nästan ingenting!!! var är promenaderna osv??
du måste ligga lågt för att gå ner på det där

Det är ju det jag gör också? :) 1500-1800 kcal är inte mycket. Men med tanke på att jag inte kör så mycket cardio måste jag ju det.

Ska köpa en motionscykel så snart jag har pengar till det och köra det istället för promenader.

userfriendly
2006-03-07, 17:32
Det är ju det jag gör också? :) 1500-1800 kcal är inte mycket. Men med tanke på att jag inte kör så mycket cardio måste jag ju det.

Ska köpa en motionscykel så snart jag har pengar till det och köra det istället för promenader.


men det komemr inte hjälpas, du kan vid en gräns dra ner hur mkt som helst utan att gå ner i vikt.. mitt råd är att vila från deffen några dagar, sen börja morgonpromenera o efter ett tag öka cardion.
Du skall även höjja energiintaget när du deffar efter vilan.

JaggedAxe
2006-03-07, 17:35
men det komemr inte hjälpas, du kan vid en gräns dra ner hur mkt som helst utan att gå ner i vikt.. mitt råd är att vila från deffen några dagar, sen börja morgonpromenera o efter ett tag öka cardion.
Du skall även höjja energiintaget när du deffar efter vilan.

Promenera ute i snön. Kommer bara halka och gå åt helvete.
Ökar mitt intag när jag fått min motionscykel. Deffen har funkat helt okej hittils. Går inte undan men jag går ner och har haft kul under tiden. :sleep:

userfriendly
2006-03-07, 17:36
Promenera ute i snön. Kommer bara halka och gå åt helvete.
Ökar mitt intag när jag fått min motionscykel. Deffen har funkat helt okej hittils. Går inte undan men jag går ner och har haft kul under tiden. :sleep:


trodde nyss du klagade på att du inte gick ner, men ok :D

JaggedAxe
2006-03-07, 17:42
trodde nyss du klagade på att du inte gick ner, men ok :D

"Har deffat nu ett tag, ca 4-6 veckor. Har gått ner i fett, men vågen står stilla?
Ett tag, ca 3 veckor låg jag på runt 1500 kcal. "

Klagade mest över att det tog tid samt att trots att jag går ner i fett så står vågen på 80. Jag ska testa vad jag skrivit nu i 2 veckor om det inte funkar tar jag till vad du föreslagit. =) Thx. *kissass*

Kaboffastar
2006-03-07, 17:53
"Har deffat nu ett tag, ca 4-6 veckor. Har gått ner i fett, men vågen står stilla?
Ett tag, ca 3 veckor låg jag på runt 1500 kcal. "

Klagade mest över att det tog tid samt att trots att jag går ner i fett så står vågen på 80. Jag ska testa vad jag skrivit nu i 2 veckor om det inte funkar tar jag till vad du föreslagit. =) Thx. *kissass*

Jag kan garantera dig att med det Userfriendly skrivit så GÅR det inte att misslyckas...

JaggedAxe
2006-03-07, 17:55
Jag kan garantera dig att med det Userfriendly skrivit så GÅR det inte att misslyckas...

Med tanke på hennes tävling är jag så illa tvungen att hålla med dig. Respekt åt henne :thumbup:

fonzie
2006-03-07, 18:24
Ja lyssna på kaboff o user, de kan deffa. :)

userfriendly
2006-03-07, 19:52
haha just det, lyssna på mig :D

skämt o sido, alltså, att dieta, spec deffa då man bara vill tappa fett, är inte en dans på rosor. Man måste köra extra cardio fast det snöar! Man ska nog inte dricka sprit under hela dieten.

Alltså, det går att dieta "på skoj" men det tar längre tid o du tappar inte bara fett.

Allvarligt så tror jag att du inte tappat nåt fett om vågen inte visar nåt minus, du kan inte bygga muskler på så lite energi...(visst det GÅR ju säkert en på miljonen bla bla bla)