handdator

Visa fullständig version : IFSA (strongman) ny ledare i Sverige


Bonnie
2006-03-06, 11:22
Det händer saker i Strongman Sverige, nu har IFSA bytt ledare, blir intressant och se vad som händer framöver.


Från Anders Johanssons gästbok http://starkeanders.se/

IFSA Sverige!
Från och med 2006 är det jag (Anders Johansson) som ansvar för IFSA Sverige (tidigare Magnus Samuelsson och Anders Axlo).
Det blir äntligen mer platser för duktiga svenska starkemän att tävla ute i världen. IFSA garanterar 5 grandprix platser första året + 2 st som går vidare från SM för att kämpa om VM-titeln.
SM-Kvalen blir 13 Maj i Umeå, 27 Maj i Sundsvall och 11 Juni i Södertälje (i år är kvalserien extra viktig då även de ligger som underlag för vilka som får åka på grandprix tävlingar). De 12 atleter som erhållit de högsta poängen efter kvalserien går vidare till SM.
Vi är många tävlande som är engagerade och målsättning är att vi ska få igång en större tävlingsverksamhet i Sverige.
I år är det klart med en grand prix tävling på svensk mark, den äger rum i Haparanda.
Inom kort kommer det att inrättas en förbundsflik på denna sida där info. om svenska tävlingar kommer att ligga, vilka som åker på internationell uppdrag mm.

Your friend in strength!

HookersUnited
2006-03-06, 11:30
Nu kanske folk slutar grina och börjar tävla istället.

Herkulez
2006-03-06, 17:03
kul å höra, som en viss man skulle sagt det

ÄNTLIGEN

bigtraps
2006-03-06, 17:30
Då kanske det blir lite ordning i den där sporten till slut :thumbup:

Jense
2006-03-06, 17:32
ja då ska folk resa på sig nu då, ska bli kul och se!

oavsett så kommer magnus vinna

bigtraps
2006-03-06, 17:58
Tror också att Magnus fortfarande skulle vinna
Därimot så skulle han få kämpa betydligt hårdare för att göra det

Jense
2006-03-06, 18:39
ska anders va jävlig så väljer han bara olika sorters marklyft, kronlyft..och lite böj kanske

z_bumbi
2006-03-06, 18:45
Anders är inte usel i bänk heller har jag för mig men finns det någon eftertanke bakom så väljer man ett urval av grenar som även används internationellt. Det känns dumt att kvala med en typ av övningar för att sen tävla internationellt med några andra.

Jense
2006-03-06, 18:56
Anders är inte usel i bänk heller har jag för mig men finns det någon eftertanke bakom så väljer man ett urval av grenar som även används internationellt. Det känns dumt att kvala med en typ av övningar för att sen tävla internationellt med några andra.


ja så lite tyngre grenar på sveriges. tack

polaren
2006-03-06, 18:56
Lite bänkpress hade inte varit helt fel för publiken, en övning som många icke tränande har ungefär pejl på.

Bonnie
2006-03-06, 19:03
Swedish Power (Magnus Samuelsson), Anders Axklo och Kega har andra/egna tävlingar än de som IFSA har. OM jag fattar saken rätt så kommer de att arrangera det som vi kallar för Sveriges Starkaste Man.

Från: http://www.strongpromotion.com/

Efter några turer fram och tillbaka om årets tävlingar kan vi nu meddela att fjolårets serie upprepas i år, men nu med gemensam prispott! Istället för att bara ha ett poängmässigt sammanhang så kommer samtliga tävlingar i serien, däribland den första i serien Gällivare Stark 29/4 och därefter Råstark, Lulekalaset m.fl att tillsammans skapa en gemensam prispott på minst 60`kanske upp mot 100`, att fördelas mellan de 10 främsta totalt i serien. Ur de som deltar i serien kommer också deltagarna till Sveriges Starkaste Man ( I år med en rejäl prispott!) att plockas, som i sin tur blir ett kval till Super Series,Strongman World Cup och World Strongest Man.Detta öppnar också fler dörrar än någonsin tidigare för svenska atleter att tävla internationellt.Allt kommer också att bevakas tungt av media. Inom 2 veckor tillkännages serien totalt med vilka tävlingar som ingår och aktuella datum. Dessutom planeras minst en internationell tävling i Sverige i år, med plats för svenska deltagare ur toppskiktet. Respons och anmälan till serien kan göras på den här sidans gästbok till att börja med. Under privat meddelande ser bara vi innehållet. Vi ser fram emot ett roligt ,fartfyllt och spännande styrkeår!

z_bumbi
2006-03-06, 19:22
Lite bänkpress hade inte varit helt fel för publiken, en övning som många icke tränande har ungefär pejl på.

Synd bara att det är så tråkigt att kolla på bänk. :D

Bonnie
2006-03-07, 16:57
Magnus Samuelsson skriver mera om IFSA och tävlingsåret 2005 och det som komma skall här: http://www.magnus-samuelsson.net/veckobrev.asp

J.Saarela
2006-03-07, 17:01
Tydligen har det blivit ett jävla fjantande nu.Tävlar du på den tävlingen får du inte vara med här å här.Sikken fåntrattar en del är i den där sporten man är bara glad man lämnade skiten.

Bönne
2006-03-07, 17:02
Synd bara att det är så tråkigt att kolla på bänk. :DHade kunnat göra det som knäböjsmomentet i WSM, att det trillar ner en tunna för varje reps. Då hade det blivit lite mer roligt att kolla på :)

nordland
2006-03-07, 17:37
Tydligen har det blivit ett jävla fjantande nu.Tävlar du på den tävlingen får du inte vara med här å här.Sikken fåntrattar en del är i den där sporten man är bara glad man lämnade skiten.

Vette fan om det där stämmer... Det senaste jag hört, är att utövarna själva bestämmer vilka tävlingar de skall vara med på, oavsett förbund, förutsatt att de får en plats. Samt att de får hoppa fram och tillbaka mellan olika förbund, och inte behöver binda sig till något.. Det är vad jag hört

Rätta mig om jag har fel...

Edit: fan vad jag skriver luddigt..