handdator

Visa fullständig version : Järndankar till ögon.


H.Emanuel
2006-03-06, 07:14
I helgen träffade jag en kompis över några partier biljard.Vi hade inte setts på ett tag. Ett tag trodde jag att jag kanske tappat allt vad socialt samspel heter, men så var inte fallet. Det var trevligt, det var rent av roligt, faktiskt riktigt avspänt och givande. Men till saken hör att det hänt något med honom. När han skrattade vid ett tillfälle såg jag en avmättad lyster, eller glans, snarare, i hans ögon som jag tidigare minns var så fulla av liv. Om ni förställer er ett par järndankar så är ni nära det jag menar. Alltså, grå ögonvita, fiskögon, typ. Han sa nåt om en kvinna som ställt till det i hans liv. Sen kom det fram att hans liv ju var i princip ingenting innan henne heller. Han kunde ju prata om annat också, såklart, men efter att ha sett de där ögonen, så...
Jag sa att vi kan väl höras framöver, sen kändes det skönt faktiskt att vara i princip sorglös själv (?)

Jag tror, helt ärligt, att min vän håller på att förlora förståndet.

timoat
2006-03-06, 08:10
Huu, vilken post.
Om du verkligen är orolig för din polare, kan det vara betryggande att veta att vi är fler som varit i hans sits, samt att den där lystern kommer att återkomma. Det kan bara ta ett bra tag dock...

H.Emanuel
2006-03-06, 08:14
Huu, vilken post.
Om du verkligen är orolig för din polare, kan det vara betryggande att veta att vi är fler som varit i hans sits, samt att den där lystern kommer att återkomma. Det kan bara ta ett bra tag dock...
Ögonen (och tänderna, enl min tandläkare) är själens spegel. Ja, visst kan det gå över av sig självt, men det kan också vara början till något bestående, om det vill sig illa. Han måste snacka nånstans och få ur sig skiten. Jag är nog för partisk i sammanhanget.

Mr Top Dog
2006-03-06, 09:02
Din gamla elefant!

Bjud killen på en kebab? Kebab kanske inte är lösningen på alla problem, men ganska många. Sen det här med själens spegel osv kan du bara glömma. Sånt har vi poeter släppt för länge sen. *bs*

ps
Vem vann biljarden?
ds

grisbil3n
2006-03-06, 09:08
Din gamla elefant!

Bjud killen på en kebab? Kebab kanske inte är lösningen på alla problem, men ganska många. Sen det här med själens spegel osv kan du bara glömma. Sånt har vi poeter släppt för länge sen. *bs*

ps
Vem vann biljarden?
ds

Mycket sås till!

timoat
2006-03-06, 09:56
Ahh I hear ya. MEn jag kan säga ttt jag VERKLIGEN har varit där. Ett par av er kanske läste mina inlägg i "umgås du med exet" tråden. Jag kan säga att man behandlar sin sorg annorlunda från person till person. Vissa fixar det själva, genom att vilja vara ensamma och tänka över, andra (som jag) har ett konstan behov av att snacka om det, med polare, familj, vänner, busschaufförer, pizzabagare, brevbäraren hehe. Visa honom att du är där för honom som polare, men försök inte "tvinga" honom att öppna sig, det är mitt råd. Då kan det bli ännu värre. Du kanske kan berätta för honom om nån liknande erfarenhet du haft?
Vill han snacka om det så kommer han att göra det.

Tim

H.Emanuel
2006-03-06, 09:58
Ahh I hear ya. MEn jag kan säga ttt jag VERKLIGEN har varit där. Ett par av er kanske läste mina inlägg i "umgås du med exet" tråden. Jag kan säga att man behandlar sin sorg annorlunda från person till person. Vissa fixar det själva, genom att vilja vara ensamma och tänka över, andra (som jag) har ett konstan behov av att snacka om det, med polare, familj, vänner, busschaufförer, pizzabagare, brevbäraren hehe. Visa honom att du är där för honom som polare, men försök inte "tvinga" honom att öppna sig, det är mitt råd. Då kan det bli ännu värre. Du kanske kan berätta för honom om nån liknande erfarenhet du haft?
Vill han snacka om det så kommer han att göra det.

Tim
Så du menar att "Kom igen, prata, jag ser ju att du mår dåligt, kom igen nu, men säg då, säg då, jag ser det ju i dina ögon förfan, kom igen, säg det, säg det", inte fungerar?

timoat
2006-03-06, 10:19
Nope, haha. Lite som att tjata på nån att de måste gå till tandläkaren, eller en 15 tjej/kille att städa sitt rum. Det händer eventuellet, men dröjer längre ifall man upplyser dem om det.

Löjtnant Blank
2006-03-06, 10:28
Din gamla elefant!

Bjud killen på en kebab? Kebab kanske inte är lösningen på alla problem, men ganska många. Sen det här med själens spegel osv kan du bara glömma. Sånt har vi poeter släppt för länge sen. *bs*

ps
Vem vann biljarden?
ds
Bob Hanson! Det var längesedan! Och ständigt dessa kebaber! Varför ringer du aldrig längre?

0708-88 31 21

Nitrometan
2006-03-06, 10:49
Bob Hanson! Det var längesedan! Och ständigt dessa kebaber! Varför ringer du aldrig längre?

0708-88 31 21
Hitta säger: Johan Sjöberg i Kalmar. Är det du löjtnanten?

Hitta Johan. (http://hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=0708883121&UCSB%3aTextBoxWhere=&Vkiid=ctyTDHKZlPzO8aO718PKEw%3d%3d&Vkid=15726808)

Lemab Elektronik?

timoat
2006-03-06, 11:08
Är det smart att posta ditt mobbenummer? tänk om de hårda skåneynglingarna får tag på det, hehe

myggan
2006-03-06, 12:46
bjud mig på en kebab!

det hjälper förmodligen inte ett skvatt men jag kommer förmodligen vara glad en vecka efter minst och det är väl bra ?? :eating: